Mikä ois sulle vihonviimeinen ammatti?
Ts. missä ammatissa olisit takuulla sysihuono?
Mä en pärjäisi missään sellaisessa ammatissa, jossa tarvitaan paljon matikkapäätä tai pitäisi olla tiukan analyyttinen tai ajatella vain taloudellisesti.
Joihinkin henkisesti tosi rankkoihin ammatteihin olisin taas liian herkkä.
Kommentit (89)
kilpaurheilija ammattilaistasolla, tanssija.. joku yliopistotason matemaatikko, ku todistetaan jotain asiaa, jolla ei oo ainakaan nakyvaa merkitysta arkielamassa
Hoitoalalla en kestäsi - itkisin kaikki päivät.
tarjoilijaksi tai kokiksi en suostuisi, enkä myyjäksi. ahdasta, kuumaa, ruuhkaista, lipevää....
Kirurgi. Olen niin hajamielinen, että jotain virheitä sattuisi joka leikkauksessa.
Puhelinmyyjä, kirjanpitäjä, rekkakuski. Nämä tuli ekana mieleen, eivät sopisi minulle yhtään!
Lähihoitaja. En vaan millään tavalla pystyisi olemaan tekemisissä ihmiseritteiden kanssa. Myös vuorotyö tökkisi. Ja se, ettei ole tarpeeksi aikaa ja resursseja kaikkeen. Yleensä koko ympäristö, laitokset. Kaikki tuo huonolla palkalla. Siksipä arvostankin kovasti lähihoitajia.
Lisäksi fyysinen ulkotyö. Ok hevoshommat menisi ihan vaan hevosten takia, mutta ei mikään muu. En kestä kylmää yhtään..
Ja bloggaaja! En jaksaisi aina asetella kauniisti, kuvata ja kuvailla suunnilleen kaikkia perusasioita niin, että näyttää hyvälle. Mun blogia ei siis lukisi kukaan, vaikka aihetta elämästä voisi löytyäkin (muoti, vaatteet, meikkaus..). Lisäksi kaikki blogitapahtumat ja siellä bloggaajien kesken tapahtuva ihana sosiaalinen mielistely oksettaa :D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:10"]
Lääkärinä en jaksaisi, tai no, ehkä patologin työ voisi mennä. En jaksa valittavia ja sairaita ihmisiä eikä ihmiselämällä ole mielestäni viime kädessä mitään arvoa eli motivaatio hoitaa ihmisiä uupuu. Lisäksi ällöttää ihmisten vaivojen koskettelu:paiseet, mätä, haisevat onkalot... Hyhhyh.
Psykologina en jaksaisi toimia. Käskisin vain lopettamaan valittamisen.
Pappina en voisi toimia, sillä niistä ei ole mitään hyötyä eikä jumalaa ole.
Missään nimessä mikään lihatalousala ei tulisi kyseeseen, sillä en voi sietää ihmisten tapaa hyväksikäyttää eläimiä mitättömän elämänsä tarpeisiin.
mikään hoitoala ei tule kyseeseen, en pidä lapsista, en jaksa kuunnella vanhuksia vammaisista nyt puhumattakaan. Opetusala on myös ihan turhaa.
[/quote]
Oletko psykopaatti tai sosiopaatti?
Tilintarkastaja, bloggaaja, kaupparatsu.