Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Prahassa? Mikä siellä on parasta ja onko edullista?

Vierailija
09.09.2024 |

Itse kerran olen ollut perheen kanssa Prahan lentokentällä. Jäi hyvät muistot. Jatkettiin sieltä lennolla Kreikkaan.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon vanhaan tsekkiläisen animaatioon nojaavia näyttelyitä/ kauppoja/ paikkoja? 

Vierailija
2/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olut oli parasta ja se oli halpaa. 40v sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieleen vain vuosisadan kylmin kevät johon emme olleet varautuneet. Oli itun kylmä.

Vierailija
4/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut, mun mielestä parasta oli ihan vaan se tunnelma ja miljö, punaiset katot jne. Oltiin viikon matkalla ja käytiin myös Karlovy Varyssa eli kylpyläkaupungissa päiväreissulla, kiva sekin ja mukavia maisemia näki bussimatkalla.

Vierailija
5/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marthapörkölt ja olut...

Vierailija
6/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut. Mua kiinnostaisi ehkä bussiopaskierrokset, siellä on maaseutua, maisemapaikkoja ja jokea. Myös on vihreä tektiitti, jos on kaivoslupa turistilla, niitä ei juuri nykyään saa tai putiikissa.

Vierailija
7/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut, petollisen hyvää ja halpaa. Ruokakin oli muistaakseni siedettävissä hinnoissa. 

Vierailija
8/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkoslovakia jakautui rauhanomaisesti kahteen maahan, Tsekin tasavaltaan ja Slovakiaan 90-luvun alussa. Samoihin aikoihin Prahaan virtasi valtavasti turisteja, amerikkalaisia ym. Muutos oli nopea. Sitä mikä on alkupeistä Tsekkiä ja mikä turismin muovaamaa en osaa sanoa.

Vierailija
9/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on selvästi edullisempaa kuin Suomessa. Kävimme mm. Prahan linnassa ja Juutalaisessa museossa, joka koostuu useammasta rakennuksesta. Molemmat olivat mielenkiintoisia.

Vierailija
10/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989 kävin Prahassa. En muista oliko halpaa vai kallista kun kaikki oli hoidettu ja maksettu etukäteen. Ostoksille ei ehtinyt kun piti keskittyä urheiluun.

Vierailija
11/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ja goottikirkko oli parasta. Olutta en juo ja ruoka oli pahaa.

Vierailija
12/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Prahassa pitkään eli joo on tullut käytyä ja parasta on vähän kaikki :). Vain byrokratia ja asiakaspalvelun taso joskus ottaa hermoon mutta siitäkin selviää olemalla samanlainen b*tch takaisin. 

Vierailija
13/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 1983. Silloin ei ollut ainakaan putiikkeja tai ravintoloita kovin paljon, ehkä nyt on.

Vierailija
14/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole se joku hieno kirkonkello tms jossa on komeat lyönnit ja pikku-ukot kävelee siinä kellossa?

Vierailija
15/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marthapörkölt ja olut...

Pörkölt on kyllä Unkarilainen ruoka.

Vierailija
16/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muistan että jossain teatterissa oli ollut Mozartin Don Giovannin ensi-ilta. Ei käyty sisällä.

Vierailija
17/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi mieleen vain vuosisadan kylmin kevät johon emme olleet varautuneet. Oli itun kylmä.

Sama kokemus Budapestistä. Onko siellä seudulla aina saatanan kylmä keväällä?

Vierailija
18/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein naurattaa että moni on käynyt 40 v sitten sosialistisessa Prahassa. Niin minäkin.

Vierailija
19/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhän vituksen katedraali

Vierailija
20/50 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvarkaiden parastiisi heti Barcan La Ramblan jälkeen. Ukolta lähti kello ja rahat, multa vain kello ja rannekorut. Että tiedä ketä siellä odottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi