Mikä ois sulle vihonviimeinen ammatti?
Ts. missä ammatissa olisit takuulla sysihuono?
Mä en pärjäisi missään sellaisessa ammatissa, jossa tarvitaan paljon matikkapäätä tai pitäisi olla tiukan analyyttinen tai ajatella vain taloudellisesti.
Joihinkin henkisesti tosi rankkoihin ammatteihin olisin taas liian herkkä.
Kommentit (89)
Sellaisia ammatteja on vaikka miten. Ensiksikin kaikki hoitoalan ammatit on ihan ehdoton nou nou, kaupan alan ammatit myös ja teknisen alan ammatit, opettaja... Olen media-alalla, enkä tiedä mille alalle menisin jos tätä työtä ei voisi tehdä.
Myyjä, jos pitäisi myydä jotakin mielestäni turhaa tai huonoa.
Eläinlääkäri. Ei kestäisi pää nähdä kärsiviä eläimiä, joita en pystyisi auttamaan. Tai lääkäri, vaikka onkologi, en kykenisi kertomaan jollekulle, että "sulla on kaksi kuukautta elinaikaa". Iso hatunnosto teille, joiden lanttu kestää nähdä muiden surua ja kärsimystä.
Itse olen toimittaja, ja suurimmaksi osaksi nautin työstäni, mutta joskus tulee vastaan kammottavia juttuja, joita on vaikea unohtaa. Paskamaista.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:22"]lastenhoitaja. Olen lähihoitaja, ja yksi harjoittelu päiväkodissa riitti minulle. Omalla lapsella oli vielä pahin uhma samaan aikaan.. olin todella poikki, kun sitä kitinää ei päässyt pakoon minnekään. Henkilökohtaisena avustajana pää hajoaisi varmaan myös. Vanhustyöstä taas pidän, kunhan hommat on organiositu siten että ne toimivat.
[/quot Muistisairas jankuttaa pahemmin kuin uhmis.
[/quote]
Mutta muistisairaan, tai aikuisten jankutus ylipäätään, ei jostain syystä ota aivoon samalla tavalla kuin lasten jankutus :)
Lastenhoito, käsityöammatit, kokkaaminen
Kuunnella hanan takana känniläisten horinoita ja iskuyrityksiä
Lääkäri olisi ihan kamalin vaihtoehto. En missään tapauksessa haluaisi olla vastuussa kenenkään terveydestä. Lisäksi olen liian empaattinen. Tämä sulkee kyllä muutkin terveydenhoitoalan tehtävät pois, koska en kestä nähdä mitään vammoja tai ällöttäviä asioita. Tulehtunut haavakin olisi jo liikaa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 14:47"]
Joku teurastaja/lihanleikkaaja. Lääketiede mielenkiintosta mutta en haluis lähellekää kenekää limoja ja hampaita ja kakkaa jajajaj palleja.
[/quote]Kivespussi on hajuton, eritteetön ja kuiva lantion ihon laajenema; eli kolme sellaista asiaa, jotka tekevät siitä vähemmän vastenmielisen kuin esim.suusta tai vaginasta. Vähän provosoivaa oletetulta heteronaiselta ottaa noin jyrkkä kanta juuri vastakkaisen sukupuolen anatomiaan.
Kovin sosiaaliset ammatit tai ammatit joissa pitää aktiivisesti myydä jotain ts. puhua sontaa. Liian rasittavaa introvertille ihmiselle. Esim. Lääkäri, sairaanhoitaja...
En olisi kummoinenkaan sosiaalityöntekijä, asiakkaita olisi niin tolkuttoman paljon, etten kykenisi pysymään edes kartalla kaikkien asioista saati sitten ymmärtämään heidän vaihtelevia tilanteitaan. Sen sijaan olisin mielelläni vaikka patologi/oikeuslääkäri, asiakkaille ei tarvitsisi jutella (jos ei erityisesti tee mieli).
Lääkärinä en jaksaisi, tai no, ehkä patologin työ voisi mennä. En jaksa valittavia ja sairaita ihmisiä eikä ihmiselämällä ole mielestäni viime kädessä mitään arvoa eli motivaatio hoitaa ihmisiä uupuu. Lisäksi ällöttää ihmisten vaivojen koskettelu:paiseet, mätä, haisevat onkalot... Hyhhyh.
Psykologina en jaksaisi toimia. Käskisin vain lopettamaan valittamisen.
Pappina en voisi toimia, sillä niistä ei ole mitään hyötyä eikä jumalaa ole.
Missään nimessä mikään lihatalousala ei tulisi kyseeseen, sillä en voi sietää ihmisten tapaa hyväksikäyttää eläimiä mitättömän elämänsä tarpeisiin.
mikään hoitoala ei tule kyseeseen, en pidä lapsista, en jaksa kuunnella vanhuksia vammaisista nyt puhumattakaan. Opetusala on myös ihan turhaa.
En voisi koskaan olla rikosasianajaja. Veronmaksajien rahoilla puolustaisin oikeudessa pedofiilejä, raiskaajia ja väkivaltarikollisia. Enpä keksi yhtään ammattia, jossa toimiminen tuntuisi vielä vastenmielisemmältä.
Seminologi, maatalouslomittaja, eläinlääkäri, puhelinmyyjä, kirurgi
Lastentarhanopettaja. Bisnesmies. Puhelinmyyjä. (Prostituoitu ei varmaan ole ammatti.) Henkilökohtainen avustaja on OK siihen pisteeseen asti, kun kaikki on koettu ja työ muuttuu vanhojen samojen rutiinien ylläpitämiseksi. Antoisaa se on niin kauan kun oppii uusia tietoja/taitoja avustettavalta. Ylipäänsä kaikki työt joissa mekaanisesti ja rutiininomaisesti tehdään joka päivä samaa. Tarvitsen paljon vaihtelua ihmisenä. Lähihoitaja, kun potilaita on liian paljon ja näkee painajaisia mahdollisista hoitovirheistä. Psykologi/psykiatri kun asiakkaita on liian paljon. Sosiaalityöntekijä, joka ei ehdi tutkimaan tarpeeksi asiakkaiden taustoja eikä tee omasta mielestään eettisesti riittävän hyvää työtä. Kyynistynyt ja leipiintynyt pappi tai opettaja. Patologi, kirurgi, ensihoitaja. Miksi mahdetaan kutsua sitä, joka joutuu etsimään mahdollisia ruumiita merestä tai rakennusten raunioista tai irrottamaan liikenneonnettomuuden uhreja rusinaksi menneestä autosta? Paparazzi. Kaikki työt joissa on liian kiire ja työt tulee kotiin...
-Ovelta-ovelle imurikauppias
-feissari
-myyntikouluttaja
-kirurgi
muun muassa..
Opettaja,rekkakauski,autokuski,linja-autokuski, tehdastyöntekijä,prosessinhoitaja(vaihtelua kamoon!),lähihoitaja,sairaanhoitaja,myyjä,kansanedustaja,parturi(seisova työ..),ketjusiivousfirman alipalkattu siivooja.
2