Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja teki oharit

Vierailija
22.12.2014 |

Ihme juttu, eräs nainen on useasti käynyt meillä siivoamassa ja ihan pimeesti. Monesti olen ajatellut että pitäisi vaihtaa siivousliikkeeseen, mutta kun olen ajatellut että hän tarvii kipeästi rahaa niin ollaan menty näin. Yleensä hän on käynyt ikkunoita pesemässä pari kertaa vuodessa ja hyvin on mennyt kaikintavoin. Omien lasteni pieneksi jääneitä vaatteita olen myös pakannut joskus matkaan, lainannut hänelle höyrypesuria yms. Nyt sitten hän laittoin tekstaria, että tekisi kunnollisen joulusiivouksen ja ehdotti itse hintaa. Päätettiin päivä, ei tullut eikä ilmoittanut, lopulta vastasi että on lapsen kanssa päivystyksessä. Sitten sovittiin uusi aika eiliseksi ja hänpäs ei tullut ollenkaan. Ei vastannut tekstareihin tai puhelimeensa. Ottaa päähän, tulikin aika rankka rupeama, koska luotin että hän tulee, niin aloin jo aamusta pesemään patjoja höyrypesurilla. Sitten päälle se siivoaminen jonka olin laskenut hänen tekevän. Ihan hyvin kaikenlisäksi olen maksanut, olen siivousliikkeestä saanut halvemmallakin siivouksia kuin tältä. Lapseni olivat ihan ihmeissään, koska he valitsivat siivoojamme tyttärille vaatteitaan, lelujaan ja etenkin DVD elokuvia ja pelejäkin. Käytettyjä toki melko kaikki, mutta hyväkuntoisia ja olisivat niin mielellään auttaneet, koska olivat niin innostuneita Facebookin Jouluapu kampanjasta. En oikein tiedä mitä ajatella, olikohan se ensimmäinen sovittu aika ja tulematta jättäminen lapsen sairastamisen vuoksi edes totta. Puhelin kuitenkin hälyytti ja ei ole vielä edes vastannut viestiin, missä sanoin että peruminen on ihan ok, mutta voisi sentään ilmoittaa ettei turhaan odotella.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä sai harmaan talouden tukija sen mitä on ansainnut.

Itse voin katsoa läpi sormieni, jos joku siivoilee pimeenä oman työpäivänsä päälle. Ja se on tietysti itsestään selvää että hinta on sitten verojen ja alv:n verran halvempi kuin firman palvelu. Mutta jos samalla nostaa työttömyysturvaa tai tomeentulotukea, niin sitä en hyäksy. Usein tahtoo olla niin että nämä piemenä työn sankarit ovat vielä kalliimpia kuin viralliset toimijat.

Vierailija
22/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:09"]No todellakin siivosin itse. Oli vaan tällä naisella ihan helppo hakea työtävastaan ihan mukava summa meiltä. Kuten kirjoitin, monesti olisi ollut halvempaa vaihtaa siivousfirmaan. Kotitalousvähennyshän on aina jäänyt saamatta ja todellakin pääsee myös halvemmalla kun ottaa firman kautta. Olen vaan halunnut auttaa selkeesti kovassa rahapulassa olevaa naista, joka on ollut yrittelijäs. En vaan voi uskoa että lapsi on niin kipeä ettei ehdi vastatta puhelimeen (puhelin ei hänellä ollut kiinni) tai laittaa viestiä ettei pääse tulemaan. Jatkossa käytän sitten siivousfirmaa, mutta nyt on koti joulukunnossa. Ap [/quote] Olet kyllä aika itsekäs. Jos hänellä on lapsi sairaana niin on voinut joutua vaikka valvomaan koko yön. Niin kauan kun et tiedä syytä, älä tuomitse toista.

[/quote]

Tai sitten ei ole lapsi sairaana vaan on juopottelemassa. Mistä vitusta me tiedetään mikä tilanne on oikeasti. Vastuuntuntoinen henkilö ilmottelee jos ei pyty hoitamaan velvotteitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aivan hyvin tässä samalla kertoa paljonko olet maksanut hänelle siivouksesta!

Vierailija
24/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen siivotkoon itse kotinsa ja tehköön hyväntekeväisyyttä muuten.

Vierailija
25/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:09"]No todellakin siivosin itse. Oli vaan tällä naisella ihan helppo hakea työtävastaan ihan mukava summa meiltä. Kuten kirjoitin, monesti olisi ollut halvempaa vaihtaa siivousfirmaan. Kotitalousvähennyshän on aina jäänyt saamatta ja todellakin pääsee myös halvemmalla kun ottaa firman kautta. Olen vaan halunnut auttaa selkeesti kovassa rahapulassa olevaa naista, joka on ollut yrittelijäs. En vaan voi uskoa että lapsi on niin kipeä ettei ehdi vastatta puhelimeen (puhelin ei hänellä ollut kiinni) tai laittaa viestiä ettei pääse tulemaan. Jatkossa käytän sitten siivousfirmaa, mutta nyt on koti joulukunnossa. Ap [/quote] Olet kyllä aika itsekäs. Jos hänellä on lapsi sairaana niin on voinut joutua vaikka valvomaan koko yön. Niin kauan kun et tiedä syytä, älä tuomitse toista.

[/quote]

Tai sitten ei ole lapsi sairaana vaan on juopottelemassa. Mistä vitusta me tiedetään mikä tilanne on oikeasti. Vastuuntuntoinen henkilö ilmottelee jos ei pyty hoitamaan velvotteitaan.

[/quote]

Niin, aina hoitanut aplle aiemmin kaikki ok ja nyt kun kerran tekee näin niin ei ole vastuuntuntoinen. Ei siis ihan vaikuta siltä että huvikseen jättäisi ilmoittamatta. Oikeasti vakava lapsen sairaus pistää vähän elämän sekaisin. 

Ystäväni lapsella todettiin diabetes, eikä hän kyllä ilmoitellut pariin päivään yhtään kenellekään mitään. Ymmärrän sen täysin.

Vierailija
26/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään en ole hienostorouva kaukana siitä. Rahat on välillä itselläkin niin tiukalla että en ole meinannut raskia hänen palveluksiaan ottaa vaan tehdä itse ja säästää siinä. (siis ne pari kertaa vuodessa) Hän on vaan ollut niin sen kuuloinen että tarvii kipesti rahaa, kun on itse ottanut yhteyttä. Patjoja aloin pesemään aamulla, koska luotin siihen että hän tulee koska niin oli sovittu. Koska olin sen homman aloittanut en voinut sitä enää keskeyttää. Kuten jo kirjoitin niin sain kyllä itsekkin siivottua kodin joulukuntoon ihan niin kuin jokaisena jouluna ennenkin. Laitoin siis hänelle vietsin että on ihan ok perua, mutta olisi ollut hyvä ilmoittaa niin ei turhaan odotella. Soitin ennen viestin laittoa ja puhelin hälyytti normaalisti. En tosiaankaan voi tietää, vaikka olisikin niin että hän on sairaan lapsen kanssa, ihmetyttää vaan ettei hän kerinnyt missään vaiheessa eilen tai vieläkään vastata. Tietenkin toivon ettei hänen lapsillaan ole mitään hätää, ja jos niin on niin tottakai aion jatkaa hänen auttamistaan.

Vierailija
27/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, tämä nainen ei ole työtön vaan siivooja ihan oikealta ammatiltaankin. Pieni palkka ja monta lasta. Ymmärtääkseni nyt raha olisi nyt mennyt joulun kuluihin. Olen maksanut 2,5 tunnin ikkunanpesusta 70 eur ja nyt oli puhe neljästä tunnista ja satanen. Ja me tosiaan ollaan annettu hänelle aina pussitolkulla lastenvaatteita jotka hän on tosi tyytyväisenä halunnut. Luistimia yms. Mitä nyt vaan on pieneksi jäänyt omilta lapsilta. Ap

Vierailija
28/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 h ja satanen? Oh come on... 

No et erityisen hyvin maksa mun mielestä....

Vierailija
29/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroedun jälkeen maksaisin kuitenkin vähemmän firmalle :) Ap

Vierailija
30/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:46"]

Veroedun jälkeen maksaisin kuitenkin vähemmän firmalle :) Ap

[/quote]

Ai jos firma laskuttaa n 35€ tunti plus matkakulut, siivousaineet niin näinköhän on.  Tuntihinta voi veroedulla tippua 20 e tuntiin, mutta muut kulut tuleepi päälle. 

Vierailija
31/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:58"]Ihme juttu, eräs nainen on useasti käynyt meillä siivoamassa ja ihan pimeesti. Monesti olen ajatellut että pitäisi vaihtaa siivousliikkeeseen, mutta kun olen ajatellut että hän tarvii kipeästi rahaa niin ollaan menty näin. Yleensä hän on käynyt ikkunoita pesemässä pari kertaa vuodessa ja hyvin on mennyt kaikintavoin. Omien lasteni pieneksi jääneitä vaatteita olen myös pakannut joskus matkaan, lainannut hänelle höyrypesuria yms. Nyt sitten hän laittoin tekstaria, että tekisi kunnollisen joulusiivouksen ja ehdotti itse hintaa. Päätettiin päivä, ei tullut eikä ilmoittanut, lopulta vastasi että on lapsen kanssa päivystyksessä. Sitten sovittiin uusi aika eiliseksi ja hänpäs ei tullut ollenkaan. Ei vastannut tekstareihin tai puhelimeensa. Ottaa päähän, tulikin aika rankka rupeama, koska luotin että hän tulee, niin aloin jo aamusta pesemään patjoja höyrypesurilla. Sitten päälle se siivoaminen jonka olin laskenut hänen tekevän. Ihan hyvin kaikenlisäksi olen maksanut, olen siivousliikkeestä saanut halvemmallakin siivouksia kuin tältä. Lapseni olivat ihan ihmeissään, koska he valitsivat siivoojamme tyttärille vaatteitaan, lelujaan ja etenkin DVD elokuvia ja pelejäkin. Käytettyjä toki melko kaikki, mutta hyväkuntoisia ja olisivat niin mielellään auttaneet, koska olivat niin innostuneita Facebookin Jouluapu kampanjasta. En oikein tiedä mitä ajatella, olikohan se ensimmäinen sovittu aika ja tulematta jättäminen lapsen sairastamisen vuoksi edes totta. Puhelin kuitenkin hälyytti ja ei ole vielä edes vastannut viestiin, missä sanoin että peruminen on ihan ok, mutta voisi sentään ilmoittaa ettei turhaan odotella.
[/quote]

Juu juu, todella nykyaikaista arvuutella teidän välisiä asioita koko maailman kuullen. Vittu kun osaisit edes hävetä!!!

Vierailija
32/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä lähtisi kenenkään vieraan kotia suursiivoamaan tohon hintaan. 

Vierailija
33/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

Niin, aina hoitanut aplle aiemmin kaikki ok ja nyt kun kerran tekee näin niin ei ole vastuuntuntoinen. Ei siis ihan vaikuta siltä että huvikseen jättäisi ilmoittamatta. Oikeasti vakava lapsen sairaus pistää vähän elämän sekaisin. 

Ystäväni lapsella todettiin diabetes, eikä hän kyllä ilmoitellut pariin päivään yhtään kenellekään mitään. Ymmärrän sen täysin.

[/quote]

No jossain se raja menee mikä saa elämän niin sekaisin että ei voi lähettää paria tekstaria. Sinulla se raja on lapsen sairastuminen, toisella se on ryyppyränni ja kolmannella autopommi-isku.

Vierailija
34/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jossain se raja menee mikä saa elämän niin sekaisin että ei voi lähettää paria tekstaria. Sinulla se raja on lapsen sairastuminen, toisella se on ryyppyränni ja kolmannella autopommi-isku.

[/quote]

En ymmärrä mistä tää ryyppäys tähän ketjuun liitettiin kun siihen ei ole mitään viitettä. Lisäksi... Lähettihän siivooja aplle viestin siitä että on päivystyksessä. 

Vierailija
35/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi muille siivoamaan satasella aamupäiväksi, mutta oman kodin kyllä siivoan satasen palkalla ihan mielellään, ainoa että mulle siitä ei kukaan maksa. Mä en ole tarkoittanut tuomita häntä, ihmettelin vain miksi ei ilmoittanut. Muo ei kyllä hävetä tippaakaan! Ap

Vierailija
36/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teet hyvin, jos tilaat ihan siivousyrityksen kotiisi siivoamaan. Ja mitä tulee auttamisenhaluun: niin tuttu kuvio! On helppo näyttäytyä hyväntahdonlähettiläänä, kun tuttava on tukalassa tilanteessa. Silloin saa itselleen työapulaisen pilkkahinnalla, ja mikäli tämä kieltäytyy/tekee oharit, vedetään pöytään "hyvää hyvyyttä" kortti. "Minä olisin maksanut niin hyvin ja antanut kaikki lasteni vanhat vaatteet, mutta kun ei kelpaa niin ei". 

Tässä löysin jonkinlaista osviittaa hinnoista. Eli noihin nähden maksamasi palkat eivät ehkä kuitenkaan ole ihan niin hulppeita. Ehkäpä parasta apua sekä siivoojatuttavallesi että meille muillekin on maksaa ihan virallisesti palvelusta, joka takaa jatkossakin töitä siivoojille. 

Vierailija
37/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:59"]

Minusta teet hyvin, jos tilaat ihan siivousyrityksen kotiisi siivoamaan. Ja mitä tulee auttamisenhaluun: niin tuttu kuvio! On helppo näyttäytyä hyväntahdonlähettiläänä, kun tuttava on tukalassa tilanteessa. Silloin saa itselleen työapulaisen pilkkahinnalla, ja mikäli tämä kieltäytyy/tekee oharit, vedetään pöytään "hyvää hyvyyttä" kortti. "Minä olisin maksanut niin hyvin ja antanut kaikki lasteni vanhat vaatteet, mutta kun ei kelpaa niin ei". 

Tässä löysin jonkinlaista osviittaa hinnoista. Eli noihin nähden maksamasi palkat eivät ehkä kuitenkaan ole ihan niin hulppeita. Ehkäpä parasta apua sekä siivoojatuttavallesi että meille muillekin on maksaa ihan virallisesti palvelusta, joka takaa jatkossakin töitä siivoojille. 

[/quote]

Äh, linkit jäi. 

http://www.monella.fi/kotisiivous/hinnasto/
http://www.kodinparas.fi/siivoushinnasto.html
http://www.kotipuhtaaksi.fi/hinnasto/

Vierailija
39/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:57"]

En minäkään lähtisi muille siivoamaan satasella aamupäiväksi, mutta oman kodin kyllä siivoan satasen palkalla ihan mielellään, ainoa että mulle siitä ei kukaan maksa. Mä en ole tarkoittanut tuomita häntä, ihmettelin vain miksi ei ilmoittanut. Muo ei kyllä hävetä tippaakaan! Ap

[/quote]

Öö? Häh. "Oman kodin siivoan kyllä satasen palkalla ihan mielellään"... Mitä ihmettä horiset? 

Vierailija
40/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2