Siivooja teki oharit
Ihme juttu, eräs nainen on useasti käynyt meillä siivoamassa ja ihan pimeesti. Monesti olen ajatellut että pitäisi vaihtaa siivousliikkeeseen, mutta kun olen ajatellut että hän tarvii kipeästi rahaa niin ollaan menty näin. Yleensä hän on käynyt ikkunoita pesemässä pari kertaa vuodessa ja hyvin on mennyt kaikintavoin. Omien lasteni pieneksi jääneitä vaatteita olen myös pakannut joskus matkaan, lainannut hänelle höyrypesuria yms. Nyt sitten hän laittoin tekstaria, että tekisi kunnollisen joulusiivouksen ja ehdotti itse hintaa. Päätettiin päivä, ei tullut eikä ilmoittanut, lopulta vastasi että on lapsen kanssa päivystyksessä. Sitten sovittiin uusi aika eiliseksi ja hänpäs ei tullut ollenkaan. Ei vastannut tekstareihin tai puhelimeensa. Ottaa päähän, tulikin aika rankka rupeama, koska luotin että hän tulee, niin aloin jo aamusta pesemään patjoja höyrypesurilla. Sitten päälle se siivoaminen jonka olin laskenut hänen tekevän. Ihan hyvin kaikenlisäksi olen maksanut, olen siivousliikkeestä saanut halvemmallakin siivouksia kuin tältä. Lapseni olivat ihan ihmeissään, koska he valitsivat siivoojamme tyttärille vaatteitaan, lelujaan ja etenkin DVD elokuvia ja pelejäkin. Käytettyjä toki melko kaikki, mutta hyväkuntoisia ja olisivat niin mielellään auttaneet, koska olivat niin innostuneita Facebookin Jouluapu kampanjasta. En oikein tiedä mitä ajatella, olikohan se ensimmäinen sovittu aika ja tulematta jättäminen lapsen sairastamisen vuoksi edes totta. Puhelin kuitenkin hälyytti ja ei ole vielä edes vastannut viestiin, missä sanoin että peruminen on ihan ok, mutta voisi sentään ilmoittaa ettei turhaan odotella.
Kommentit (88)
Mitä jos lapsella jotain vakavaa eikä siksi ehdi/kiinnosta/muista vastata ja ilmoitella..?
Juu, se on vaikeaa saada luotettavaa henkilökuntaa nykyään. Fy fan, näitä proletaareja ja amiksia!
Jos lapsi on vakavasti sairas ei siinä teidän joulusiivoukset käy edes mielessä.
Rättiä käteen nyt vaan ja puunaamaan.
Tiedän yhden rikkaan lääkäriperheen joka siivouttanut vuosikausia talonsa ja maksaa pimeästi.
Oletpa oikein hyväntekijä, iso kumarrus sinulle!! Kannattaisiko maksaa ihan kunnon yrittäjälle, joka maksaa veronsa, alvit ja tekee työsopimuksen, jossa on mm. kohdat vaitiolovelvollisuudesta ja peruutuksista. No, nyt rouva laittaa ne siivoushanskat omiin kätösiinsä ja siivoaa itse. Sinun likojasi ne ovat. :)
Naisihminen eikä itse osaa siivota, nyt olisi korkea aika opetella!
No todellakin siivosin itse. Oli vaan tällä naisella ihan helppo hakea työtävastaan ihan mukava summa meiltä. Kuten kirjoitin, monesti olisi ollut halvempaa vaihtaa siivousfirmaan. Kotitalousvähennyshän on aina jäänyt saamatta ja todellakin pääsee myös halvemmalla kun ottaa firman kautta. Olen vaan halunnut auttaa selkeesti kovassa rahapulassa olevaa naista, joka on ollut yrittelijäs. En vaan voi uskoa että lapsi on niin kipeä ettei ehdi vastatta puhelimeen (puhelin ei hänellä ollut kiinni) tai laittaa viestiä ettei pääse tulemaan. Jatkossa käytän sitten siivousfirmaa, mutta nyt on koti joulukunnossa. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:09"]
No todellakin siivosin itse. Oli vaan tällä naisella ihan helppo hakea työtävastaan ihan mukava summa meiltä. Kuten kirjoitin, monesti olisi ollut halvempaa vaihtaa siivousfirmaan. Kotitalousvähennyshän on aina jäänyt saamatta ja todellakin pääsee myös halvemmalla kun ottaa firman kautta. Olen vaan halunnut auttaa selkeesti kovassa rahapulassa olevaa naista, joka on ollut yrittelijäs. En vaan voi uskoa että lapsi on niin kipeä ettei ehdi vastatta puhelimeen (puhelin ei hänellä ollut kiinni) tai laittaa viestiä ettei pääse tulemaan. Jatkossa käytän sitten siivousfirmaa, mutta nyt on koti joulukunnossa. Ap
[/quote]
Voi kuule, kun itse olin infektioastmaatikon kanssa päivystyksestä ja siitä mentiin 5 yöksi osastolle, en todellakaan vastaillut puheluihin. Eikä olisi ehtinytkään, lääkärit kierroksilla, lasta tarkkailtiin ja olin huolesta sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:09"]No todellakin siivosin itse. Oli vaan tällä naisella ihan helppo hakea työtävastaan ihan mukava summa meiltä. Kuten kirjoitin, monesti olisi ollut halvempaa vaihtaa siivousfirmaan. Kotitalousvähennyshän on aina jäänyt saamatta ja todellakin pääsee myös halvemmalla kun ottaa firman kautta. Olen vaan halunnut auttaa selkeesti kovassa rahapulassa olevaa naista, joka on ollut yrittelijäs. En vaan voi uskoa että lapsi on niin kipeä ettei ehdi vastatta puhelimeen (puhelin ei hänellä ollut kiinni) tai laittaa viestiä ettei pääse tulemaan. Jatkossa käytän sitten siivousfirmaa, mutta nyt on koti joulukunnossa. Ap
[/quote] Olet kyllä aika itsekäs. Jos hänellä on lapsi sairaana niin on voinut joutua vaikka valvomaan koko yön. Niin kauan kun et tiedä syytä, älä tuomitse toista.
Hahah, siis käynyt aiemmin parikertaa vuodessa pesemässä ikkunat ja nyt otti yhteyttä etteikö hän voisi tulla joulusiivoamaan perusteellisesti johon suostuin. On kuulkaa täysin yksittäisiä kertoja kun meillä on käynyt siivousfirma, esim ennen tyttären rippijuhlia kun tämän emännän selkä oli jumissa. Samoin olen toisessa kaupungissa asuvan vanhan isäni huushollin siivouttanut muutaman kerran vuodessa ja ihan siivousfirman kautta. Hänkin osaa siivota, mutta kun jalat ei kanna. Eli tiedän että tälle olen maksanut aina hyvin.
Tiesithän että pimeiden töiden teettäminen on rikollista?
Lapsi voi myös olla teholla, siellä puhelimen pitää olla kiinni
Olen uskovinani, että aloitus on todellinen tilanne ja kommentoin, että voivoi kun on hienostorouvilla vaikeaa.
Luulitko saavasi täältä sympatiaa? Ehei, korkeintaan haukkumaasi siivoojaa kohtaan.
[/quote]
a. puhelin ei ole ollenkaan mukana vaan latauksessa
b. puhelin on äänettömällä taskussa tai kassin pohjalla
c. ei kiinnosta koska on muuta mielessä
d. kaikki edellä mainituista
Tässäkin aloituksessa on provon merkkejä enemmän kuin tarpeeksi, leikitään kuitenkin hetki että aloittajan on tosissaan.
Jos haluat että homma tulee tehtyä liki satavarmasti, osta työ isommasta liikkeestä. Isommalla liikkeellä homma ei kaadu sen ainoan työntekijän sairastumiseen tai muuhun henkilökohtaiseen esteeseen.
Olet pitkään ollut onnekas siksi, että mitään estettä ei ole tullut tämän henkilön kanssa. Nyt heti ensimmäisen ongelman sattuessa kiukuttelet kuin pikkukakara ja valitat pitkin nettiä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:15"]
Hahah, siis käynyt aiemmin parikertaa vuodessa pesemässä ikkunat ja nyt otti yhteyttä etteikö hän voisi tulla joulusiivoamaan perusteellisesti johon suostuin. On kuulkaa täysin yksittäisiä kertoja kun meillä on käynyt siivousfirma, esim ennen tyttären rippijuhlia kun tämän emännän selkä oli jumissa. Samoin olen toisessa kaupungissa asuvan vanhan isäni huushollin siivouttanut muutaman kerran vuodessa ja ihan siivousfirman kautta. Hänkin osaa siivota, mutta kun jalat ei kanna. Eli tiedän että tälle olen maksanut aina hyvin.
[/quote]
Miksi sitten kirjoitat että hän on useasti ollut aloitusviestissä...
Miksi peset patjoja höyrypesurilla NYT kun voit tehdä sen joskus muulloinkin? Etkö osaa yhtään orientautua tilanteen mukaan? Muuttaa suunnitelmaa, kun tapahtuu yllättävä käänne? Ei, vaan hampaat irvessä vaan kun kerran näin on suunniteltu.
Siivoa tavallinen viikkosiivous ja se on siinä.
[/quote]
Miten puhelimen sulkemattomuus tarkoittaa sitä, ettei lapsi voisi olla niin kipeä, ettei äiti ehdi puheluihin vastailla? Voi olla vaikka kotona tai autossa se kapula. Tai äänettömällä kassissa. Ja äiti lapsensa vierellä teho-osastolla.
Just. Varmaan hänellä on nyt lapsi ihan kipeänä eikä voi lähteä. Teillä ei ollut virallista sopimusta niin näin voi käydä.