Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja teki oharit

Vierailija
22.12.2014 |

Ihme juttu, eräs nainen on useasti käynyt meillä siivoamassa ja ihan pimeesti. Monesti olen ajatellut että pitäisi vaihtaa siivousliikkeeseen, mutta kun olen ajatellut että hän tarvii kipeästi rahaa niin ollaan menty näin. Yleensä hän on käynyt ikkunoita pesemässä pari kertaa vuodessa ja hyvin on mennyt kaikintavoin. Omien lasteni pieneksi jääneitä vaatteita olen myös pakannut joskus matkaan, lainannut hänelle höyrypesuria yms. Nyt sitten hän laittoin tekstaria, että tekisi kunnollisen joulusiivouksen ja ehdotti itse hintaa. Päätettiin päivä, ei tullut eikä ilmoittanut, lopulta vastasi että on lapsen kanssa päivystyksessä. Sitten sovittiin uusi aika eiliseksi ja hänpäs ei tullut ollenkaan. Ei vastannut tekstareihin tai puhelimeensa. Ottaa päähän, tulikin aika rankka rupeama, koska luotin että hän tulee, niin aloin jo aamusta pesemään patjoja höyrypesurilla. Sitten päälle se siivoaminen jonka olin laskenut hänen tekevän. Ihan hyvin kaikenlisäksi olen maksanut, olen siivousliikkeestä saanut halvemmallakin siivouksia kuin tältä. Lapseni olivat ihan ihmeissään, koska he valitsivat siivoojamme tyttärille vaatteitaan, lelujaan ja etenkin DVD elokuvia ja pelejäkin. Käytettyjä toki melko kaikki, mutta hyväkuntoisia ja olisivat niin mielellään auttaneet, koska olivat niin innostuneita Facebookin Jouluapu kampanjasta. En oikein tiedä mitä ajatella, olikohan se ensimmäinen sovittu aika ja tulematta jättäminen lapsen sairastamisen vuoksi edes totta. Puhelin kuitenkin hälyytti ja ei ole vielä edes vastannut viestiin, missä sanoin että peruminen on ihan ok, mutta voisi sentään ilmoittaa ettei turhaan odotella.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainen ei ole tuttavani, olen tutustunut häneen vasta kun on käynyt pesemässä meillä ikkunoita. "Oman kodin siivoamisen satasen palkalla", tarkoitan että jos vaikka mieheni antaisi minulle satasen siivoamisesta niin siivoaisin ihan mielellään sillä summa oman kodin, nyt sitten säästin satasen omasta kukkarostani kun siivosin itse. Jep, todellakin aion käyttää vastedes vain firmoja, mikäli tällä ei ole hyvää syytä siihen, että jätti ilmoittamatta.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kapeakatseista ajattelua, ap

Vierailija
44/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:13"]

Tuo nainen ei ole tuttavani, olen tutustunut häneen vasta kun on käynyt pesemässä meillä ikkunoita. "Oman kodin siivoamisen satasen palkalla", tarkoitan että jos vaikka mieheni antaisi minulle satasen siivoamisesta niin siivoaisin ihan mielellään sillä summa oman kodin, nyt sitten säästin satasen omasta kukkarostani kun siivosin itse. Jep, todellakin aion käyttää vastedes vain firmoja, mikäli tällä ei ole hyvää syytä siihen, että jätti ilmoittamatta.  Ap

[/quote]

Niin, mutta ymmärräthän että tää tuttavasi siivoaa teillä ja sinä maksat hälle palkkaa jolla et itsekään suostuisi siivoamaan toisten taloja. 

Vierailija
45/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan paska palkka :D tai siis ihan turhaan hehkutat, että olisit maksanut hyvin.. Haloo.

Vierailija
46/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat siis 25e/h tosta joulusiivouksesta.. Luulen, että firmat ottaa kyllä enemmän :)

Vierailija
47/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa on siinä, että palkkaa siivoojan? Pimeästi tosin en maksaisi vaan ihan kuitilla.

Ompeletteko te itse vaatteenne, kasvatatte syötävänne, ilman apua hoidatte lapsenne? Vai miksi ihmeessä tämä siivoojan palkkaamiseen liittyvä kirjoittelu on näin negatiivista tyyliin siivoa itse. Miksi kaikkia muita palveluja saa ostaa, siivous on orjatyötä?

Vierailija
48/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paska palkka on kuitenkin se minkä minä siitä olisin suostunut maksamaan ja minkä hän itse pyysi. Voi hitsi, olen aina ajatellut että siitäkin paskasta palkasta on ollut juuri tälle ihmiselle iso apu. Jos nyt selviääkin että on ollut esim teholla lapsen kanssa, niin sanonko että turha on tälle kodille enää tarjota siivoustyötä koska en pysty maksamaan kuin paskaa palkkaa. Meneekö se sit vaan sossusta pyytämään rahaa vaikka lapsensa lääkekuluihin jos esim. siihen tarvitsee. Se on kuitenkin työssä käyvä nainen, ei ole tietääkseni mahdollista ottaa toista työpaikkaa, koska pienten lasten äidin pitää olla kotonakin niiden lasten kanssa, hakea päivähoidosta sovittuun aikaan, laittaa ruokaa lapseille yms. 

Vierailija
49/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:13"]

[/quote]

Onko hän silloin tullut ihan virallisena työntekijänä, vai alun alkaenkin pimeänä? Oli miten oli, minusta et voi odottaa säntillisyyttä, mikäli itse pidät häntä lähinnä edullisena käskyläisenä pienellä palkkiolla ja lastenvaatteilla, ja vielä säännöllisesti. Ymmärtäisin tuon harvakseltaan kahden kauppana, mutta pidempänä järjestelynä koen tuon lähinnä hyväksikäytöksi.

Vierailija
50/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta pitäis ilmoittaa poliisille, teetät pimeää työtä.

Vierailija
51/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:26"]

Aivan paska palkka on kuitenkin se minkä minä siitä olisin suostunut maksamaan ja minkä hän itse pyysi. Voi hitsi, olen aina ajatellut että siitäkin paskasta palkasta on ollut juuri tälle ihmiselle iso apu. Jos nyt selviääkin että on ollut esim teholla lapsen kanssa, niin sanonko että turha on tälle kodille enää tarjota siivoustyötä koska en pysty maksamaan kuin paskaa palkkaa. Meneekö se sit vaan sossusta pyytämään rahaa vaikka lapsensa lääkekuluihin jos esim. siihen tarvitsee. Se on kuitenkin työssä käyvä nainen, ei ole tietääkseni mahdollista ottaa toista työpaikkaa, koska pienten lasten äidin pitää olla kotonakin niiden lasten kanssa, hakea päivähoidosta sovittuun aikaan, laittaa ruokaa lapseille yms. 

[/quote]

Huoh mikä marttyyri. Sinä kehuit useassa viestissä maksavasi hyvää palkkaa, etkä maksa. Joten siihen on tartuttu. 

Vierailija
52/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:24"]

Mitä kamalaa on siinä, että palkkaa siivoojan? Pimeästi tosin en maksaisi vaan ihan kuitilla.

Ompeletteko te itse vaatteenne, kasvatatte syötävänne, ilman apua hoidatte lapsenne? Vai miksi ihmeessä tämä siivoojan palkkaamiseen liittyvä kirjoittelu on näin negatiivista tyyliin siivoa itse. Miksi kaikkia muita palveluja saa ostaa, siivous on orjatyötä?

[/quote]

Ehkäpä ongelma onkin nimenomaan se, että oletetaan työntekijän sitoutuvan pimeään paikkaan pienellä ja lähinnä nimellisellä palkkiolla, ei niinkään se, että ostaa siivouspalvelua.

Vierailija
53/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei c'mon... Vaikka siivoojan lapsi olisi kuinka kipeä, niin sovitut jutut PITÄÄ PERUA jos niitä ei pysty hoitamaan.

Ja ap... Suotta heittäydyt marttyyriksi. Joulu tulee vähemmälläkin puunauksella, miksi aloitat jotain patjojen pesua jos olet jo kuormittunut muilla töillä??

Vierailija
54/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin Isän asunnon siivouksesta 19,67/H euroa veroedun kanssa, paljonkohan se siivoja itse sitten siitä sai käteen kun tää oli saamassa vaan 25? Ap

Vierailija
55/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:29"]

No hei c'mon... Vaikka siivoojan lapsi olisi kuinka kipeä, niin sovitut jutut PITÄÄ PERUA jos niitä ei pysty hoitamaan. Ja ap... Suotta heittäydyt marttyyriksi. Joulu tulee vähemmälläkin puunauksella, miksi aloitat jotain patjojen pesua jos olet jo kuormittunut muilla töillä??

[/quote]

Toki, mutta joku tuttavan pimeä siivoushomma ei ehkä käy mielessä jos lapsi on tyyliin kuolemankielissä. 

Vierailija
56/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:30"]

Maksoin Isän asunnon siivouksesta 19,67/H euroa veroedun kanssa, paljonkohan se siivoja itse sitten siitä sai käteen kun tää oli saamassa vaan 25? Ap

[/quote]

Plus matkakulut ja ainekulut? Miksi et sitten käytä tuota siivoojaa vaan marttyyrina uliset täällä?

Vierailija
57/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:26"]

[/quote]

Tämä on muuten se "hyvää hyvyyttä" kortti, josta puhe oli. "Minä kun hyvää hyvyyttäni maksoin ja vielä luulin auttavani..."
Sinä olet saanut hyvin edullisen siivoojan pienellä rahalla ja vanhoilla lastenvaatteilla, josta ei rahallisesti välttämättä ollut itse siivoojalle paljonkaan iloa. Onhan se ymmärrettävää, että oharit harmittavat, mutta luulisi lapsen päivystyksen olevan verrattain hyvä syy. 

Vierailija
58/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään marttyyrinviittaa ole sovittelemassa :) Ei ole mielestäni säännöllistä palkkaamista jos se on käynyt meillä KAKSI kertaa vuodessa. En käytä Isäni siivousfirmaa koska Isäni asuu eri kaupungissa, en siivoa sielä itse koska silloin kun sinne ajan vietän mielummin hänen kanssa aikaa jutellen ja esim jotain järjestelyjä tehden kuin siivoten. Matkakuluja en ole maksanut kyllä ennenkään siivousfirmoille (käynyt kerran meillä, isällä useasti).  Ainekuluihin ei taida ikkunanpesussa paljoa mennä, no ei mulla itsellä ainakaan.  Olisiko euroakaan? Ap

Vierailija
59/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päivystyksessä kahtena viikonloppuna lapsen kanssa niin todellakin on hyvä syy. Siis hänen  piti tulla ensin toissa viikonlopppuna, kun ei ilmestynyt kysyin tekstarilla perään ja sitten ilmoitti että on päivystyksessä. Sitten sovittiin uusi aika eiliseksi. Nythän voi olla niin että lapsi on vakavasti sairastunut, sitähän mä tässä ihmettelen että ei ilmoittanut! Ap

Vierailija
60/88 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:38"]

En mä mitään marttyyrinviittaa ole sovittelemassa :) Ei ole mielestäni säännöllistä palkkaamista jos se on käynyt meillä KAKSI kertaa vuodessa. En käytä Isäni siivousfirmaa koska Isäni asuu eri kaupungissa, en siivoa sielä itse koska silloin kun sinne ajan vietän mielummin hänen kanssa aikaa jutellen ja esim jotain järjestelyjä tehden kuin siivoten. Matkakuluja en ole maksanut kyllä ennenkään siivousfirmoille (käynyt kerran meillä, isällä useasti).  Ainekuluihin ei taida ikkunanpesussa paljoa mennä, no ei mulla itsellä ainakaan.  Olisiko euroakaan? Ap

[/quote]

"Ihme juttu, eräs nainen on useasti käynyt meillä siivoamassa ja ihan pimeesti." Suoraan lainattu aloitusviestistä.

Jaa, että ne siivousaineet onkin ilmaisia ja niitä ei kulu. Selvä. :D Kiva tietää.