Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krääsähullu anoppi

Vierailija
21.12.2014 |

Kertoi mitä on ostanut meidän lapsille joululahjaksi. Kaikkea kivaa pientä roinaa, osa sellaista mitä meiltä jo löytyy. Ostaispa mieluummin sillä summalla 1-2 tarpeellisempaa lahjaa. Miten asian vois ottaa puheeksi ensi joulua ajatellen? Tuntuu tyhmältä valittaa lahjoista, mutta sitä turhaa roinaa pursuaa kaikkkialta..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:55"]

Vie köyhille ne lahjat

[/quote]

Luuletko, että köyhätkään haluavat nurkkiinsa turhanpäiväistä rojua. Ei meille ainakaan tarvitse tuoda yhtään ylimääräistä tarpeetonta tavaraa. Tykkään minimalistisesta sisustuksestani - vähän mutta laadukasta - ja olen opettanut myös lapsiani arvostamaan laatua ja avaruutta. 

Vierailija
2/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisit varmaan varovasti ottaa asian puheeksi hyvissä ajoin ennen seuraavaa joulua tai synttäreitä. Ole joka tapauksessa iloinen, että sinulla on anoppi joka muistaa teitä tavalla, jota itse pitää hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna nyt lasten leikkiä sillä krääsälläkin. Se hyvä puoli niissä on, että ne hajoaa pian ja sitten saa heittää roskiin.

Tuskin teillä roinaa nurkat väärällään on, jos kerran olet minimalisti. Toivottavasti lapset osaavat kunnioittaa myös näitä lahjoja eivätkä tuhahtele niille kuin äitinsä.

Vierailija
4/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoim selvät lahjatoiveet niin välttyy krääsästä

Vierailija
5/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 04:29"]Tykkään minimalistisesta sisustuksestani - vähän mutta laadukasta - ja olen opettanut myös lapsiani arvostamaan laatua ja avaruutta. [/quote]

Niin minäkin - ja siksi ne krääsälahjat ei meillä olekaan ongelma! :) Paikat eivät "tursua tavaraa", joten hyvin mahtuu joukkoon ne turhatkin lelut, ja kun ne krääsälle tyypilliseen tapaansa menevät kuitenkin rikki, osat häviää jne. niin heitän ne sitten pois, ja ongelmaa ei enää ole. Tietysti sen aikaa kun se rihkama nurkissa pyörii, se saattaa ärsyttää, mutta jos lapset sillä tykkää leikkiä, niin mikäpä mä olen arvostelemaan, ei lasten leikkien tarvitse sopia mun sisustukseen.

Vierailija
6/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi olla ollenkaan mukana tuollaisessa että jotain rojua pyörii nurkissa ja sitten se viedään kaatopaikalle. Täysin turhaa sotkemista! Mieheni koko suku rakastaa kaikkea muovia ja kilisevää ja pärisevää romua. Ostivat niitä lahjaksi ihan tahallaan. Onneksi tuo on vähän laantunut kun lapset eivät ole enää ihan pieniä.

Vierailija
7/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, mutta onhan lahjasta vähän huono mennä 'valittamaan' hyvää tarkoittavalle mummolle. Voisitko saada hillittyä mummoa kertomalla, että kasvatuksellisista syistä ette halua lapsille lahjavuorta, vaan että ostaisi jokaiselle lapselle vaikkapa vain yhden lahjan? 

Vierailija
8/11 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä krääsän rakastaja on oma äitini. Kaikki lelut on huonolaatuista rihkamaa, joka saattaa mennä jo ekana iltana rikki. Tai sellaista oikeasti krääsää, jolla ei lapsetkaan leiki.

Vuosikausien vihjailut ja suoraan sanomiset eivät ole lahjoja muuttaneet. Ostaa silti. Ostaa ihan muuten vaankin lapsille, mikä muuten olisi ihan kiva, mutta on sitä krääsää. Jos en huoli suoraan annettuna, tulee lahjapaketissa kuitenkin. Lahjatoiveita ei ole koskaan noudattanut. Edes aihepiiriä ei noudata.

Tuntuu, että jos jonkun toiveen kertoo, ei ainakaan noudata sitä: esim. tytölle My Little Poneista kelpaisi mikä vain, tällä hetkellä ei juuri muilla leiki, ostaa kuitenkin krääsänuken eli sellaisen tiimarityyppisen, jolla irtoaa kädet ja pää heti ja johon tyttö ei juuri koske. Tyttö kun ei nukeista välitä ja se on moneen kertaan kerrottu. Ja ostaa monta tällaista krääsä lahjaa eli yhteissummalla saisi ihan kelvollisen yhden lahjan. Hän oli omassa lapsuudessani ihan samanlainen eli toiveita ei koskaan noudatettu.

Toisaalta hänen oma kotinsa tursuaa tavaraa, joten ilmeisesti se krääsä ei häntä häiritse eikä tule mieleen, että muita häiritsee. Hänen lahjansa meille aikuisillekin on samaa tasoa, jolle ei ole käyttöä ja josta on saatettu jo kertaalleen kieltäytyä. En ymmärrä... 

Olen todennut, että antaa tulla mitä vaan. Kohteliaasti kiitetään. Mummon lähdettyä yleensä heitän tavarat roskiin, lahjoitan pois tai myyn pois.

Vierailija
9/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaa

Vierailija
10/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta jättäisin sen sian.

Vierailija
11/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie köyhille ne lahjat