Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä merkeillä on hyvälaatuisia ja kestäviä pussilakanoita ja tyynyliinoja?

Vierailija
04.09.2024 |

Tämän hetken tuotanto kiinnostaa, ei kokemukset 10 vuoden takaa. Olen tässä viime vuosina ostanut Finlaysonia parit ja Ikeaa ja kaikki on kuluneet jostain kohtaa jo puhki. Ei ole ok, että kuitenkin aika kalliit tyynyliinat ja pussilakanat kestää ehjänä vain pari vuotta. Joten suosittele kestävää merkkiä. Täytyy saada Suomesta. 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin Villa ja Casa -merkit ja Gant on hyviä.

Vierailija
2/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän hetken tuotannon kestävyyttä kenekään mahdoton sanoa.

Omat Marimekon lakanat 10v vanhoja, samoin Finlaysonin. Nansoakin löytyy 15v takaa. Kuten myös ikeaa. Vallilan lakanat ostin jouluna, edelleen ehjät, kuten myös Pentikin. Rakastan kauniita pussilakanoita 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekla!

Vierailija
4/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlaysonin Tom of Finland -collection nyt esimerkiksi. 

Vierailija
5/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei millään. ostaa hyvää kangasta ja tekee itse. ei ole vaikeaa ja pitäisi helposti onnistua naiselta.

Vierailija
6/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan Teklan kehumista. En enää muuta käytäkään. Tanskalainen merkki, ylivoimaisen hyviä puuvillaisia ja pellavaisia pussilakanoita ja tyynyliinoja. Saa Stockalta ja Finnish Design Shopista.

Vierailija
7/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jyskin pellavaa. Kestäneet jo pari vuotta.

Vierailija
8/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin Casa Stockmann (tms. niiden oma merkki siis) on ollut hinta-laatusuhteeltaan tosi hyvä.

Vierailija
9/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me kuluu puhki?  Olen utelias. Itselle ei ole koskaan käynyt niin. Marimekko ja Finlayson käytössä.

Vierailija
10/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä me kuluu puhki?  Olen utelias. Itselle ei ole koskaan käynyt niin. Marimekko ja Finlayson käytössä.

Lähinnä tyynyliinat. Keskeltä. Ap

Vierailija
11/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Desforges ja Le Jacquard Francais, toimittavat Suomeen. Näitä ei suomen kaupoista löydy.

Vierailija
12/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuonna Finlaysonin lakanan, jota käytin koko ajan, pesin välillä 60 asteessa. Se taisi kestää puoli vuotta. Mulla on aina vaan sama lakana, jonka pesen välillä. Lakanoiden laatua on helppo arvioida, koska mulla ei ole vaihtolakanasysteemiä. Kolme vuotta sitten Finlaysonin lakanat kesti noin 1-2 vuotta jokapäiväisessä käytössä ja siis niin, että se lakana on käytössä aina, käy vaan pesukoneessa välillä. Tällä systeemillä nykyään Jyskistä on löytynyt parhaat. 

Vierailija
13/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miten. Omat mitkä on mennyt rikki on oikeasti 20v vanhoja ollut ja ihan merkit laidasta laitaan. Satoja kertoja pestyjä.. en ole yhtään alle 10v vanhaa lakanaa saanut rikki, vaikka välillä olen ostanut ihan halpiksiakin. Taloudessa 6 käyttäjää.

Vierailija
14/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi Finlaysonin pussilakanasetin ja olen tosi tyytyväinen laatuun. 

Yksi Vallilan pussilakanasetti haalistui heti ensipesussa.

Ivana Helsinkin pehmeä pussilakanasetti nyppyyntyi.

Vierailija
15/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Finlaysonit saa kulumaan puhki ? Ilmeisesti rumpukuivauksella ? Puuvilla on kestävää ja mankeloituu hyvin. 

Vierailija
16/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon lakanat ja tyynyliinat kestänyt jo 10 vuotta hyvinä.

Vierailija
17/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miten. Omat mitkä on mennyt rikki on oikeasti 20v vanhoja ollut ja ihan merkit laidasta laitaan. Satoja kertoja pestyjä.. en ole yhtään alle 10v vanhaa lakanaa saanut rikki, vaikka välillä olen ostanut ihan halpiksiakin. Taloudessa 6 käyttäjää.

En minä osaa sanoa miten. Kangas vain ohenee ja ohenee ja lopulta hiipuu puhki. Ap

Vierailija
18/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexintonit ovat olleet hyviä ja kestäviä meillä.

Vierailija
19/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustasta ei ainakaan kannata ostaa, saumat ratkesi ekassa pesussa.

Vierailija
20/70 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Finlaysonit saa kulumaan puhki ? Ilmeisesti rumpukuivauksella ? Puuvilla on kestävää ja mankeloituu hyvin. 

Meillä ei ole kuivausrumpua. Pestään 60 asteessa. Kuivataan narulla. Ei käytetä huuhteluainetta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän