Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero. Isä ei halua hoitaa lapsia.

Vierailija
20.10.2021 |

Onko mitään mitä asialle voi tehdä?
Isä ei halua hoitaa lapsia kuin satunnaisesti. Eikö olisi lapsien edun mukaista että tämän saisi sovittua säännöllisesti? Lapset haluavat tavata isäänsä. En vaadi paljoa, vaikka 3 yötä/kk.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin epäreilua kuin se onkin eron jälkeen etä vanhemmalla on vain oikeuksia ei velvollisuuksia.

Vaikka niin hienosti puhutaan lapsen oikeudesta on tämä vain hienoja puheita.

Millään sopimuksilla ei etää voi pakottaa lastaan tapaamaan. Näin kävi minullekin kun lasten isän uusi puoliso ei "entisiä" lapsia hyväksynyt niin ei ole ollut tapaamisia 17vuoteen. Mikä hauskinta jos isä olisi yhtäkkiä halunnut lastaan tavata olisi lapsi haettu minulta vaikka poliisin voimin jos olisin vastaan laittanut.

Vierailija
62/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ei ole kovin läheistä suhdetta isän puolen isovanhempiin. Kun olivat pienempiä niin tapasivat mummia usein, nyt ehkä hetken aikaa 2krt/vuosi.

Lapsille en ole tehnyt tapaamisista numeroa enkä puhu isästä rumasti.

Täytyy sanoa että mieluummin olen silti eronnut miehestä ja olen lasten kanssa yksin, kuin olisin jatkanut suhteessa.

Mies maksaa nyt alle minimielarit, lastenvalvojalla aion vaatia laskurin mukaiset( noin 200e/kk per lapsi). Käräjille asia varmasti menee, koska isän mielestä tuo on pöyristyttävää kun joutuu maksamaan noin paljon.

-ap

Teillä siis on jo elatusmaksusopimus? Ei sitä kevyin perustein lähdetä muuttamaan ja se on pitkä prosessi oikeudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikei tämä olikin provo.  Elatukset ei perustus sinun vaatimukseen vaan ihan viralliseen laskentakaavaan. Äärestä harvoin määrätään yli minimin ettei valtiolle synnyt maksettavaa.[/quote]

Kyllähän ne siinä mielessä perustuu että laskuri näyttää aika todenmukaisesti summan joka isä on velvoitettu maksamaan. Jos ei suostu niin käräjillä kyllä asiasta tehdään päätös. Eikä pidä paikkaansa että ei määrätä yli minimin. Jos isällä ei ole maksukykyä niin silloin kela maksaa minimin. Jos taas kykyä on mutta ei halua niin ne kyllä ulosmitataan isältä eikä valtio niitä maksa.

Vierailija
64/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ns. pakottako ihmistä, joka ei ole lapsistaan kiinnistunut hoitamaan niitä väkisin. On hirveää olla lapsena vanhemman kanssa, joka tyyliin jättää sinut yksin tai vie mukanaan tuntikausiksi kapakkaan, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Siis riippumatta nyt edes siitä, asutteko sen ihmisen kanssa yhdessä.

Onneksi ”isä” ei välittänyt enää nähdä meitä vanhempien eron jälkeen. Tarpeeksi tuli sitä isällistä hoitokokemusta jo siinä lapsuudessa muutenkin koettua.

Jos ex-puoliso on hylkäävä luuskavanhempi, niin hakekaa mieluummin yhteiskunnalta hoitoapua kun sysäätte hoitoon ihmiselle lapset, joita se ihminen ei sitten muuta kuin kaltoinkohtele. Kannattaa muistaa, että ihminen on yleensä puolisolleen mukavampi kuin lapsilleen, vaikka moni harhoissaan muuta kuvittelee. Ainakaan sen kivempi ei ole, mitä oli teille. Omani isäni tykkäsi äidistämme, muttei meistä ja äiti jossain harhoissaan luuli pitkään, että kys. ihminen oli vanhemmaksi kykenevä. Erokin tuli siksi, että kyllästyi omaan kaltoinkohteluunsa, lasten kaltoinkohtelu oli ihan sivuseikka, vaikka oli paljon graavimpaa.[/quote

Näin. Ei lisättävää.

Vierailija
65/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole virallista elatussopimusta. Suullisesti sovittu että isä maksaa tietyn summan kunnes lastenvalvojalle päästään.

-ap

Vierailija
66/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että täällä kirjoittelisi tosi monta katkeroitunutta isää. Eihän ex-vaimo ja lapset mitään ansaitse.

Vierailija
67/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikei tämä olikin provo.  Elatukset ei perustus sinun vaatimukseen vaan ihan viralliseen laskentakaavaan. Äärestä harvoin määrätään yli minimin ettei valtiolle synnyt maksettavaa.

Kyllähän ne siinä mielessä perustuu että laskuri näyttää aika todenmukaisesti summan joka isä on velvoitettu maksamaan. Jos ei suostu niin käräjillä kyllä asiasta tehdään päätös. Eikä pidä paikkaansa että ei määrätä yli minimin. Jos isällä ei ole maksukykyä niin silloin kela maksaa minimin. Jos taas kykyä on mutta ei halua niin ne kyllä ulosmitataan isältä eikä valtio niitä maksa.

Niin mutta ei se silti tarkoita, että automaattisesti ap voittaisi, vaikka se vietäisiin käräjille.

Vierailija
68/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset silti välittää isästä. Eikä meillä ole pelkoa että isä jättää lapset yksin tai vie kapakkaan. Ihan normaalisti osaa heidän kanssa ulkoilla jne

Ap

Niin hän on lasten ainoa isä. Lopeta se ohjailu ja säätely ja anna asioiden mennä omalla painollaan ja keskity siihen teidän arkeen iloineen ja suruineen. Riitelemällä teidän suhde tavallaan jatkuu ja sen jo maassa makaavaan lapsen yli ajetaan aina uudelleen ja uudelleen. Kautta aikojen terveitä aikuisia on kasvanut ihan yhdenkin vanhemman perheistä.

Vierailija
69/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea oikeudesta yksinhuoltajuutta, jolloin "isällä" ei ole enää mitään sanomista lasten asioihin. Koskaan.

Vierailija
70/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikei tämä olikin provo.  Elatukset ei perustus sinun vaatimukseen vaan ihan viralliseen laskentakaavaan. Äärestä harvoin määrätään yli minimin ettei valtiolle synnyt maksettavaa.

Elatusvelvolliset ovat velkaa lähes neljännesmiljardin, eikä tilannetta helpota se, että joka vuosi elatusvelkaa vanhenee parikymmentä miljoonaa.

Vierailija
71/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkastisesti voisi todeta, että riittääkö sinulle, että pääset kolme kertaa kuukaudessa panemaan?

Tämä nyt vain johtuu siitä, että itse olen aikanaan joutunut odottamaan kymmeniä kertoja äidin oven takana lasten kanssa, että äiti palaisi viikonloppureissuiltaan. Asia korjaantui sillä, että kyllästyttyäni, ehdotin itse vieväni lapset päiväkotiin maanantaina ja hän hakee sitten iltapäivällä pois. Pari kertaa tuli vielä senkin jälkeen päiväkodista minulle soitto, että tarha menee kiinni ja äitiin ei ole saatu yhteyttä.

Ehdotin kyllä lasten asumista vuoroviikoin tai kokonaan luonani, mutta se oli ehdoton ei.

Vierailija
72/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos isä voittaisikin käräjillä niin en olisi siitä pahoillani. Silloin saisin silti minimielarit ja oikeusapu on kuitenkin ilmaista.

Vierailija
73/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole virallista elatussopimusta. Suullisesti sovittu että isä maksaa tietyn summan kunnes lastenvalvojalle päästään.

-ap

Eli isän ei olisi pakko maksaa mitään. Et voi myöskään hakea kelalta ennen kuin virallinen sopimus ja isä voi pitkittää sitä prosessia pitkälti toistakin vuotta.

Vierailija
74/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-mies on täydellinen sika, anteeksi kaikki oikeasti siaksi syntyneet, eli ne nelijalkaiset. Olenkin aina ihmetellyt, miksi suomi-miestä verrataan jatkuvasti sikaan, minä pidän sioista ja pikkupossuista, ne on kivoja röhkijöitä, minun mielestä suomi-miestä pitäisi verrata johonkin ällöttävään, kuten nyt esim. anakondaan, vihreään bambaan, tarantellaan, krokotiiliin, skorpioniin, nämä kuvaavat suomi-miestä paljon laadukkaammin. 

Vierailija
75/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos isä voittaisikin käräjillä niin en olisi siitä pahoillani. Silloin saisin silti minimielarit ja oikeusapu on kuitenkin ilmaista.

Ilmaista? Veronmaksajana se menee kyllä ihan sinunkin pussista.

Vierailija
76/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies petti. Yritin antaa anteeksi, ei onnistunut. Minä halusin erota.

Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.

Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.

-ap

Tähän ei ole helppoa ratkaisua.

Ehkä isää ja lapsia voisi auttaa tuettu tapaaminen, jossa lapset voisivat viettää isänsä kanssa aikaa valvotuissa olosuhteissa. 

Voi lapsiparkoja, totta kai ovat kiukkuisia, jos eivät saa nähdä isäänsä tarpeeksi ja/tai isä ei ole läsnä tapaamisissa.

Itse isänä en voi kuvitella muuta kuin oman tuskani hillitöntä määrää, jos saisin nähdä lapsia vain muutaman kerran kuukaudessa... no, miehiä ja isiä on joka junaan, osa jää asemallekin..

Vierailija
77/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kiva päästä kolme kertaa kk panemaan. Sitä varten on mies jo katsottuna. Täytyy vaan pitää exältä piilossa kun vihaa tätä toista miestä.

Vierailija
78/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi-mies on täydellinen sika, anteeksi kaikki oikeasti siaksi syntyneet, eli ne nelijalkaiset. Olenkin aina ihmetellyt, miksi suomi-miestä verrataan jatkuvasti sikaan, minä pidän sioista ja pikkupossuista, ne on kivoja röhkijöitä, minun mielestä suomi-miestä pitäisi verrata johonkin ällöttävään, kuten nyt esim. anakondaan, vihreään bambaan, tarantellaan, krokotiiliin, skorpioniin, nämä kuvaavat suomi-miestä paljon laadukkaammin. 

Yksinhuoltaja perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskouluissa tilanne on kuta kuinkin sama. Pojat viettävät suurimman osan valveilla olo ajastaan naisten kanssa ja heiltä puuttuu auktoriteetti jota kunnioittaa.

Mikä sitten saa suomalainen naisen ottamaan miehen ja perustamaan tämän kanssa perheen vaikka tässä voitaisiin osoittaa niitä vikoja ja puutteita hyvinkin äärimäiseen rajaan saakka jo seurustelun alkuaikoina?

Vierailija
79/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo isä voi pitkittää elatussopimista. Joutuu kuitenkin maksamaan kaikki takautuvasti. En näe että se olisi hänellekään mieluinen ratkaisu. -ap

Vierailija
80/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tapa sulla ajatella. Meinaatko, että joku käräoikeuden asianajaja ihan hyvää hyvyyttään tekee ilmaiseksi työtä, jotta joku x nainen saa tyydytyksensä raha-asioista? Kyllä sinäKIN siitä ”ilmaisesta” palvelusta maksat verojen muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi