Ero. Isä ei halua hoitaa lapsia.
Onko mitään mitä asialle voi tehdä?
Isä ei halua hoitaa lapsia kuin satunnaisesti. Eikö olisi lapsien edun mukaista että tämän saisi sovittua säännöllisesti? Lapset haluavat tavata isäänsä. En vaadi paljoa, vaikka 3 yötä/kk.
Kommentit (122)
Mies petti. Yritin antaa anteeksi, ei onnistunut. Minä halusin erota.
Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.
Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää ihmistä, joka ei halua viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Ei väliä, onko lapsi ollut ns. vahinko vai ei.
Niin, en minäkään voi käsittää aborttia. Minkälaisia naisia nämä ovat kun eivät halua viettää aikaansa omien lapsiensa kanssa?
Itse olen mieleltäni sairas. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja jouduin psykoosiin, enkä koskaan oppinut rakastamaan lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotkut isät nyt vaan on sellaisia. Lopulta käy niin etteivät lapset edes halua tavata isäänsä. Otat elarit ja annat isän elää omaa elämäänsä. Pakottaa ei voi.
Nimim. Kokemusta onKuka pakotti ottamaan gullin esiin?
Kuka pakotti ottamaan billun esiin?
Vierailija kirjoitti:
Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.
-ap
Eli haluat lastenhoitajan jotta oma elämäsi olisi mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.
-ap
Olen pahoillani puolestasi. Mutta sellaista termiä ei ole kuin ”lapsivapaa”, muuta kuin puhekielessä. Älä mene tuota sanaa sanomaan vaan lastenvalvojalla, vaan käännä se niin, että lasten toive olisi nähdä isäänsä enemmän.
Miksi pakottaa?
Lapset siinä kärsii, vaistoavat tuon helposti.
Anna ukon olla, hän siinä menettää..
Minä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Halusiko ex-miehesi lapsia?
2. Kuka teki aloitteen erosta?
Kummallakaan ei ole mitään väliä.
Jos ei halua lapsia, huolehtii ehkäisystä itse.
Jos lapsia on hankittu, niistä huolehditaan myös eron jälkeen, aivan sama kuka teki aloitteen erosta, sillä lapsethan ei sitä tehneet.
Kyllä sillä on sen verran väliä että jos mies suhtautunut "ihan sama" asenteella lapsiin ja vaimo ollut niiden hankkimisesta enemmän innoissaan, niin turha luulo että eron jälkeen mies yhtäkkiä niistä huolehtisi. Ja jos nainen tehnyt aloitteen erosta niin miksi miehen tulisi palkita hänet huolehtimalla lapsista samalla kuin ex-vaimo pyörittää nakkikarusellia?
Antaisin olla. Tuskinpa lapsilla on ollut tähänkään mennessä mitään kummoista suhdetta isäänsä, joten en odottaisi liikoja.
Koska tilanne on nyt tämä, niin huolehdi ainakin siitä, että elarit ovat kohtuullisen hyvät ja saat ostettua apua kotiin.
Tässä on tulossa isänpäivä ja joulu, mutta älä tee isän toiminnasta isoa numeroa lasten kanssa. Hoidat asiat mielummin niin, että arki on hyvää ja juhlitte muiden sukulaisten kanssa juhlia, vaikka sitten isovanhempien kanssa. Miten muuten miehen vanhemmat ja muut sukulaiset suhtautuvat lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää ihmistä, joka ei halua viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Ei väliä, onko lapsi ollut ns. vahinko vai ei.
Niin, en minäkään voi käsittää aborttia. Minkälaisia naisia nämä ovat kun eivät halua viettää aikaansa omien lapsiensa kanssa?
Hieno analogia, kysehän on täysin verrannollisesta asiasta 👍🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotkut isät nyt vaan on sellaisia. Lopulta käy niin etteivät lapset edes halua tavata isäänsä. Otat elarit ja annat isän elää omaa elämäänsä. Pakottaa ei voi.
Nimim. Kokemusta onKuka pakotti ottamaan gullin esiin?
Kuka pakotti ottamaan billun esiin?
Sika pakotti väkivallalla uhaten, kuten suomi-mies yleensä tekee.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ikävä purkautuu kiukkuna. Meillä lapset on vuoroviikoin ja sopeutuminen kodinvaihtoon ottaa aikansa. Aika epäreilua lapsille tapaa he vanhempaansa vähän tai tasavertaisesti. Tiedän myös lapsia, jotka ei ole osanneet kaivata sitä poissaolevaa vanhempaa, kun siitä ei ole tehty numeroa. Sinun antaisin asian mennä omalla painollaan.
Ei tarvitse miehen sitten myöhemmin ihmetellä, miksi lapset eivät halua aikuistuttuaan tavata häntä.
Vanhemmuus on vapaaehtoista. Ei sinunkaan ap tarvitse niitä hoitaa, kyllä ne joku hoitaa jos et halua. Mies on tullut järkiinsä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oikeus, että edes joskus saa tehdä jotain muuta kuin vahtia ja hoitaa lapsia, riippumatta siitä onko eronnut vai ei.
Nythän mies voi elää lapsettoman sinkun elämää, mutta äiti on lapsista vastuussa joka päivä. Tämä ilmeisesti on mielestäsi ihan oikein, ja törkeää äidiltä että haluaisi isän edes joskus olevan lastensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Halusiko ex-miehesi lapsia?
2. Kuka teki aloitteen erosta?
Jos lapsia on hankittu, niistä huolehditaan myös eron jälkeen, aivan sama kuka teki aloitteen erosta, sillä lapsethan ei sitä tehneet.Kyllä sillä on sen verran väliä että jos mies suhtautunut "ihan sama" asenteella lapsiin ja vaimo ollut niiden hankkimisesta enemmän innoissaan, niin turha luulo että eron jälkeen mies yhtäkkiä niistä huolehtisi. Ja jos nainen tehnyt aloitteen erosta niin miksi miehen tulisi palkita hänet huolehtimalla lapsista samalla kuin ex-vaimo pyörittää nakkikarusellia?
Valitettavasti ajattelen samalla tavalla, vaikka viimeistä sanaa en sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
-ap
No en sitten ihmettele. Jälkiviisaus on parasta viisautta, mutta aina pitäisi ennen eroamista miettiä, pärjääkö yksin. Tottakai mies kostaa, ja ikävä kyllä lasten kautta se on niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Nimim. Kokemusta on
Näin juuri. En ymmärrä miten olisi lasten etu, että isä PAKOTETTAISIIN tapaamaan heitä. Haluaisitko itse, että joku ihminen, joka lopulta ei haluaisi juuri koskaan edes olla kanssasi pakotettaisiin olemaan kanssasi? Lasten etu on, että he saavat olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka heistä oikeasti välittävät. Jos isä ei ole kasvanut aikuiseksi, se ei ole lasten vika. Tsemppiä! Ole sinä lapsillesi se oikea, välittävä vanhempi!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset haluaa tavata isäänsä niin heillä on lasten oikeuksien sopimuksen mukaan siihen oikeus. Meillä vanhemmilla taas ei ole mitään oikeuksia lapsiimme. Joten isä tapaa niin kuin lapset haluaa. 3 vrk kuukaudessa kuulostaa ihan sopivalle ja ehkä sitä intoa löytyy sitten enempi lasten kasvaessa.
Juu ....näinhän se menee. Luuletko että poliisit metsästävät isää, joka ei halua tavata lapsiaan?
Onnea naivista ajattelutavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oikeus, että edes joskus saa tehdä jotain muuta kuin vahtia ja hoitaa lapsia, riippumatta siitä onko eronnut vai ei.
Nythän mies voi elää lapsettoman sinkun elämää, mutta äiti on lapsista vastuussa joka päivä. Tämä ilmeisesti on mielestäsi ihan oikein, ja törkeää äidiltä että haluaisi isän edes joskus olevan lastensa kanssa?
Ei sellaista oikeutta ole. Nainen lähti lasten kans omasta tahdostaan, joten mies elää sinkkuna kun kerran voi.
Jos lapsia on hankittu, niistä huolehditaan myös eron jälkeen, aivan sama kuka teki aloitteen erosta, sillä lapsethan ei sitä tehneet.