Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero. Isä ei halua hoitaa lapsia.

Vierailija
20.10.2021 |

Onko mitään mitä asialle voi tehdä?
Isä ei halua hoitaa lapsia kuin satunnaisesti. Eikö olisi lapsien edun mukaista että tämän saisi sovittua säännöllisesti? Lapset haluavat tavata isäänsä. En vaadi paljoa, vaikka 3 yötä/kk.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Halusiko ex-miehesi lapsia?

2. Kuka teki aloitteen erosta?

Kummallakaan ei ole mitään väliä.

Jos ei halua lapsia, huolehtii ehkäisystä itse.

Jos lapsia on hankittu, niistä huolehditaan myös eron jälkeen, aivan sama kuka teki aloitteen erosta, sillä lapsethan ei sitä tehneet.

Kyllä sillä on sen verran väliä että jos mies suhtautunut "ihan sama" asenteella lapsiin ja vaimo ollut niiden hankkimisesta enemmän innoissaan, niin turha luulo että eron jälkeen mies yhtäkkiä niistä huolehtisi. Ja jos nainen tehnyt aloitteen erosta niin miksi miehen tulisi palkita hänet huolehtimalla lapsista samalla kuin ex-vaimo pyörittää nakkikarusellia?

Ai jumaliste, että nämä suomimiehenkuvatukset ovat nykyisin kuvottavia. No onneksi tällä prinssinakilla ei ole yhtään lasta. Toivottavasti ei koskaan saakaan.

Vierailija
42/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies petti. Yritin antaa anteeksi, ei onnistunut. Minä halusin erota.

Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.

Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.

-ap

No en sitten ihmettele. Jälkiviisaus on parasta viisautta, mutta aina pitäisi ennen eroamista miettiä, pärjääkö yksin. Tottakai mies kostaa, ja ikävä kyllä lasten kautta se on niin helppoa.

Millainen pipipää kostaa toiselle omista virheistään? Hyi mitä sairaita ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on kyllä ollut aina se etäisempi vanhempi, mutta ottanut myös vastuuta. Tuntuukin että isä haluaa tällätavalla kostaa minulle. Tekee äärimmäisen hankalaksi esim vuorotyön tekemisen minulle. Tottakai toivon joskus myös lapsivapaata, minulle toki riittäisi vaikka 1 vkonloppu/kk.

Lapset on itse toivoneet että voisivat olla isällä 2-3 pvä/vko. Nyt tapaavat pari h silloin tällöin ja ovat hyvin kiukkuisia tapaamisen jälkeen.

-ap

Eli haluat lastenhoitajan jotta oma elämäsi olisi mukavampaa.

Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oikeus, että edes joskus saa tehdä jotain muuta kuin vahtia ja hoitaa lapsia, riippumatta siitä onko eronnut vai ei.

Nythän mies voi elää lapsettoman sinkun elämää, mutta äiti on lapsista vastuussa joka päivä. Tämä ilmeisesti on mielestäsi ihan oikein, ja törkeää äidiltä että haluaisi isän edes joskus olevan lastensa kanssa?

Äidin oma valinta.

Kerro missä on lista kaikista "oikeuksista" mitä kenelläkin on.

Vierailija
44/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia on hankittu, niistä huolehditaan myös eron jälkeen, aivan sama kuka teki aloitteen erosta, sillä lapsethan ei sitä tehneet.

Kyllä sillä on sen verran väliä että jos mies suhtautunut "ihan sama" asenteella lapsiin ja vaimo ollut niiden hankkimisesta enemmän innoissaan, niin turha luulo että eron jälkeen mies yhtäkkiä niistä huolehtisi. Ja jos nainen tehnyt aloitteen erosta niin miksi miehen tulisi palkita hänet huolehtimalla lapsista samalla kuin ex-vaimo pyörittää nakkikarusellia?

Niin katkeraa...

Vierailija
45/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No en sitten ihmettele. Jälkiviisaus on parasta viisautta, mutta aina pitäisi ennen eroamista miettiä, pärjääkö yksin. Tottakai mies kostaa, ja ikävä kyllä lasten kautta se on niin helppoa.

Millainen pipipää kostaa toiselle omista virheistään? Hyi mitä sairaita ihmisiä.

Normaaleja miehiä ja naisia. Oletko elänyt tynnyrissä, vai miten et ymmärrä, että se on hyvin yleistä?

Vierailija
46/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse miehen sitten myöhemmin ihmetellä, miksi lapset eivät halua aikuistuttuaan tavata häntä.

Suhteen siihen vanhempaa voi luoda myöhemminkin. Itse opin vasta aikuisena, ettei asiat olleet niin mustavalkoisia mitä äiti väitti.  Itse olen ainakin antanut anteeksi sen lapsuuteni sekä äidille, että isälle ja nyt omilla lapsillani on aivan ihanan pappa. Äidistäni en voi sanoa samaa.

Toki sitä voi katkeroitua ja syyttää esim isää läpi elämän kaikista epäonnistumisiaan. 

Vierailija
47/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa mies voi siittää lapsen, mutta kaikista ei ole isäksi. Omat lapseni ovat nyt jo aikuisia, mutta isänsä lähti toisen naisen matkaan kun he olivat päiväkoti-ikäisiä. Ei suostunut mihinkään, ei tapaamisiin, ei elatusmaksuihin (Kela maksoi minimin) ja muutama vuosi myöhemmin oli jo uusia lapsiakin tehtynä.

Ei pidä juurikaan mitään yhteyttä lapsiinsa, näistä uusista en sitten tiedä. Yksin saa nainen aina kantaa kasvatusvastuun. Mielestäni pitäisi jonkin ukaasi voimalla myös saada isä osallistumaan lastensa elämään.

Vierailija
48/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania isiä ja äitejä tässä ketjussa, onnea vaan lapset.

Vierailija
49/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jumaliste, että nämä suomimiehenkuvatukset ovat nykyisin kuvottavia. No onneksi tällä prinssinakilla ei ole yhtään lasta. Toivottavasti ei koskaan saakaan.

Nykyisin?

Vierailija
50/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Normaaleja miehiä ja naisia. Oletko elänyt tynnyrissä, vai miten et ymmärrä, että se on hyvin yleistä?

Ei ole kyllä normaaleja. Yleensä tuollaisilla ihmisp*rseillä on jotain persoonallisuushäiröitä tms.

Vierailija
51/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun näitä ukkoja riittää jotka kyllä poksauttaa naiset raskaaksi mutta kersojaan ei voi sitten hoitaa. Ihan käsittämätöntä

Enemmän taitaa olla naisia jotka ”vahingossa” paukahtaa raskaaksi ja luulevat et miehen suhtautuminen lapsiin kyllä muuttuu, kun oikeasti sattuu kohdalle

Jos mies tietää miten seksiä harrastetaan hän tietää myös miten hoitaa ehkäisyn jos ei lapsia halua.

Vierailija
52/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli haluat lastenhoitajan jotta oma elämäsi olisi mukavampaa.

Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oikeus, että edes joskus saa tehdä jotain muuta kuin vahtia ja hoitaa lapsia, riippumatta siitä onko eronnut vai ei.

Nythän mies voi elää lapsettoman sinkun elämää, mutta äiti on lapsista vastuussa joka päivä. Tämä ilmeisesti on mielestäsi ihan oikein, ja törkeää äidiltä että haluaisi isän edes joskus olevan lastensa kanssa?

Äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että nainen joutuu tekemään erilaisia valintoja elämässään kuin mies. 

Vierailija
53/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa, lapsille ei myöskään ole hyväksi, jos asiasta joutuu riitelemään.

Miehillä tunneside on usein paljon heikompi kuin naisella ja äidillä.

Vierailija
54/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole kovin läheistä suhdetta isän puolen isovanhempiin. Kun olivat pienempiä niin tapasivat mummia usein, nyt ehkä hetken aikaa 2krt/vuosi.

Lapsille en ole tehnyt tapaamisista numeroa enkä puhu isästä rumasti.

Täytyy sanoa että mieluummin olen silti eronnut miehestä ja olen lasten kanssa yksin, kuin olisin jatkanut suhteessa.

Mies maksaa nyt alle minimielarit, lastenvalvojalla aion vaatia laskurin mukaiset( noin 200e/kk per lapsi). Käräjille asia varmasti menee, koska isän mielestä tuo on pöyristyttävää kun joutuu maksamaan noin paljon.

-ap

Vierailija
55/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ns. pakottako ihmistä, joka ei ole lapsistaan kiinnistunut hoitamaan niitä väkisin. On hirveää olla lapsena vanhemman kanssa, joka tyyliin jättää sinut yksin tai vie mukanaan tuntikausiksi kapakkaan, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Siis riippumatta nyt edes siitä, asutteko sen ihmisen kanssa yhdessä.

Onneksi ”isä” ei välittänyt enää nähdä meitä vanhempien eron jälkeen. Tarpeeksi tuli sitä isällistä hoitokokemusta jo siinä lapsuudessa muutenkin koettua.

Jos ex-puoliso on hylkäävä luuskavanhempi, niin hakekaa mieluummin yhteiskunnalta hoitoapua kun sysäätte hoitoon ihmiselle lapset, joita se ihminen ei sitten muuta kuin kaltoinkohtele. Kannattaa muistaa, että ihminen on yleensä puolisolleen mukavampi kuin lapsilleen, vaikka moni harhoissaan muuta kuvittelee. Ainakaan sen kivempi ei ole, mitä oli teille. Omani isäni tykkäsi äidistämme, muttei meistä ja äiti jossain harhoissaan luuli pitkään, että kys. ihminen oli vanhemmaksi kykenevä. Erokin tuli siksi, että kyllästyi omaan kaltoinkohteluunsa, lasten kaltoinkohtelu oli ihan sivuseikka, vaikka oli paljon graavimpaa.

Vierailija
56/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa, lapsille ei myöskään ole hyväksi, jos asiasta joutuu riitelemään.

Miehillä tunneside on usein paljon heikompi kuin naisella ja äidillä.

Äidit omii sen lapsen automaattisesti itselleen ja ihmettelee, kun yhtä äkkiä herääkin siihen ettei ole käynyt ilman lasta edes vessassa vuosiin.

Vierailija
57/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on lasten edun mukaista olla henkilön (vaikka isä) kanssa, joka ei ole heistä kiinnsotunut?

Vierailija
58/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ei ole kovin läheistä suhdetta isän puolen isovanhempiin. Kun olivat pienempiä niin tapasivat mummia usein, nyt ehkä hetken aikaa 2krt/vuosi.

Täytyy sanoa että mieluummin olen silti eronnut miehestä ja olen lasten kanssa yksin, kuin olisin jatkanut suhteessa.

Mies maksaa nyt alle minimielarit, lastenvalvojalla aion vaatia laskurin mukaiset( noin 200e/kk per lapsi). Käräjille asia varmasti menee, koska isän mielestä tuo on pöyristyttävää kun joutuu maksamaan noin paljon.

-ap

Nyt sulla on väärää tietoa. Se laskuri ei ole mikään totuus eikä pakko. Se on vaan suuntaa-antava luku. Pakko on ainoastaan maksaa se summa, jonka saisit kelastakin eli oliko se nyt 160e tai jotain sinnepäin.

Vierailija
59/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oikei tämä olikin provo.  Elatukset ei perustus sinun vaatimukseen vaan ihan viralliseen laskentakaavaan. Äärestä harvoin määrätään yli minimin ettei valtiolle synnyt maksettavaa.

Vierailija
60/122 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset silti välittää isästä. Eikä meillä ole pelkoa että isä jättää lapset yksin tai vie kapakkaan. Ihan normaalisti osaa heidän kanssa ulkoilla jne

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme