Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kissaihmiset eroavat koiraihmisistä?

Vierailija
21.12.2014 |

Kerro

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koiria ja kissa mutta koen silti olevani selkeästi koiraihminen, koska koira tai on taloudessa oltava aina, että osaa elää. Ilman kissaa varmaan pärjäisin aivan mainiosti, vaikka tuo rescuekatti onkin ihan hauska. 

Luonteeltani olen melko avoin ja sosiaalinen. Olen aktiivinen ja harrastan paljon koirieni kanssa ja muutenkin. Joskus tykkään olla yksin, mutta mieluummin kuitenkin seurassa tai tekemässä jotakin hauskaa. Kotona ollessa nautin hiljaisuudesta ja rentoudesta, jolloin kissa on ehkä hauskempaa sylittelyseuraa kuin kookkaat koirat. Melua ja pieniä lapsia en voi sietää ainakaan kotioloissa. Kissan kanssa hankalimmaksi koen sen että vaikka 70 kertaa kieltäisin sitä kävelemästä ruokapöydällä ja heittäisin sen alas, niin se aina jaksaa hypätä siihen vielä sata kertaa uudelleen. 

Vierailija
62/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset on usein itsenäisiä oman polun kulkijoita, joilla ei ole tarvetta miellyttää ketään. Koiraihmiset enemmän menee joukon mukana, on seurallisia ja haluaa miellyttää. 

Lisäksi koiraihmisisissä on kissavihaajia, mutta kissaihmisissä ei koiravihaajia. Koska meille ei ole niin tärkeää, mitä joku toinen ajattelee tai tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:03"]

Kissaihmiset on usein itsenäisiä oman polun kulkijoita, joilla ei ole tarvetta miellyttää ketään. Koiraihmiset enemmän menee joukon mukana, on seurallisia ja haluaa miellyttää. 

Lisäksi koiraihmisisissä on kissavihaajia, mutta kissaihmisissä ei koiravihaajia. Koska meille ei ole niin tärkeää, mitä joku toinen ajattelee tai tekee. 

[/quote]

Totta. Mulla on koiraihmistuttu, joka aina pienessä hönössä pursuaa kissavihaa. Tuntuu lähinnä säälittävältä.

Vierailija
64/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ruokapöydälle yhä uudelleen hyppiminen tuntuu todella tutulta. Minun kissani hyppää aina tiskipöydälle, ja jos altaassa on likaisia astioita, haluaisi mennä niitä nuolemaan. Kun saan kissan sieltä alas, niin parin minuutin päästä se on taas siellä.

Joskus se taas alkaa kerjätä ruokaa joskus aamuyöllä, kun itse haluaisin nukkua. Se hyppää yhä uudelleen sänkyyn päälleni tai sohimaan tassulla naamaani, vaikka ajaisin sen pois kuinka monta kertaa!Minulla on koiria ja kissa mutta koen silti olevani selkeästi koiraihminen, koska koira tai on taloudessa oltava aina, että osaa elää. Ilman kissaa varmaan pärjäisin aivan mainiosti, vaikka tuo rescuekatti onkin ihan hauska. 

Luonteeltani olen melko avoin ja sosiaalinen. Olen aktiivinen ja harrastan paljon koirieni kanssa ja muutenkin. Joskus tykkään olla yksin, mutta mieluummin kuitenkin seurassa tai tekemässä jotakin hauskaa. Kotona ollessa nautin hiljaisuudesta ja rentoudesta, jolloin kissa on ehkä hauskempaa sylittelyseuraa kuin kookkaat koirat. Melua ja pieniä lapsia en voi sietää ainakaan kotioloissa. Kissan kanssa hankalimmaksi koen sen että vaikka 70 kertaa kieltäisin sitä kävelemästä ruokapöydällä ja heittäisin sen alas, niin se aina jaksaa hypätä siihen vielä sata kertaa uudelleen. 

[/quote]

Vierailija
65/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista enemmän pitävät ovat muotitietoisia eivätkä kovin perhekeskeisiä.

Vierailija
66/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kissaihmisenä ahdistaa se koiran aneleva katse...

Vierailija
67/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla taas on kokemusta pelkästään kissaihmisten koiravihasta, päinvastaisia en tunne. Appivanhemmat esim.  ovat aina halveksineet koiria tosi rumin sanoin (meillä siis molemmat, mutta ensin oli vaan koira). Mun mielestä kissaihmiset nimenomaan ovat niitä, jotka ovat olevinaan parempia. En ymmärrä, kun ite tykkään ihan mahottomasti molemmista.

Vierailija
68/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:09"]En ole ikinä ymmärtänyt monen koiraihmisen kissavihaa. Kuten joku tuossa sanoikin, harvempi kissaihminen vihaa koiria.
[/quote]
Musta tuntuu, että tässä ketjussa on sitä kissaihmisten koiravihaa. Ainakin useammat kommentit ovat "kissaihmiset ovat älykkäämpiä, koirat haisevat ja läähättävät, kissat ovat siistimpiä.." -tyyliin.
Itse olen enemmän koiraihminen, koska tykkään siitä, että eläin ottaa jotain kontaktia, eikä katso murhaavasti oven takaa :D (älkää hiiltykö, yksilöeroja).
Mun kissakokemukset ovat olleet aika.. Noh, ei niin myönteisiä. Aina ne on upottaneet kyntensä mun ihoon ja hieroneet karvojaan mun vaaleisiin tai ei vaaleisiin housuihin. Mun sisarukset on tosi allergisia (astma), eikä olisi voitu kissaa ottaa ollenkaan lemmikiksi (nyt niillä on siellä kotona kaksi ihanaa Bichon Frisé -koiraa :))
Kyllä silti jotkut kissat on ihan kivoja, ja itsekin vihaan päälle hyppiviä ja haisevia koiria. Kuitenkin tykkään enemmän seurallisista koirista :) t: 19 v.

Vierailija
69/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:58"]En tykkää koirista, koska sotkevat, haisevat ja rikkovat tavaroita. Karvoja joka puolella. Kissojen kanssa sotkua tulee eniten hiekkalaatikosta. Kummatkin käyvät hermoille sisätiloissa, haluan kodin olevan puhdas ja rauhallinen. Koirien jätökset ovat ikäviä ulkona, mutta ulkokoira maaseudulla on ok.
[/quote]
Karvojen lähtö riippuu koirasta (ja kissasta). Meillä koirista ei lähde juuri koskaan karvaa, mutta kaverin kissasta lähtee ihan jumalattomasti. Voisin sanoa sitten tuosta, että kissa on sotkuisempi :D
meillä kaksi valkoista pikkukoiraa, joita voisi periaatteessa verrata puhtaudeltaan ja siisteydeltään sisäkissoihin.

Vierailija
70/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 jatkaa.. Ja ihmetyttää tuo, että koirat rikkovat tavaroita :DD mulla on vaan ollut (netin takia) sellanen käsitys, että kissat hyppivät pöydille ja saattavat tiputella jopa tahallaan tavaroita alas. Toki isot koirat voivat olla vähän norsuja posliinikaupassa, mutta nimenomaan isot koirat, ei välttämättä ne pienet.

Vierailija
71/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmisillä on aivoissa toksoplasma, koiraihmisillä ei.

Vierailija
72/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 03:19"]

66 jatkaa.. Ja ihmetyttää tuo, että koirat rikkovat tavaroita :DD mulla on vaan ollut (netin takia) sellanen käsitys, että kissat hyppivät pöydille ja saattavat tiputella jopa tahallaan tavaroita alas. Toki isot koirat voivat olla vähän norsuja posliinikaupassa, mutta nimenomaan isot koirat, ei välttämättä ne pienet.

[/quote]

Joo kyllä tuolla kissalla on tapana tassullaan pudotella sopivía esineitä pöydältä. Sitten kurkistelee lattialle että sinne meni. Veitsistä tai haarukoista tulee varmaan niin kiva kilinä.

Vierailija
73/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:49"]

mulla taas on kokemusta pelkästään kissaihmisten koiravihasta, päinvastaisia en tunne. Appivanhemmat esim.  ovat aina halveksineet koiria tosi rumin sanoin (meillä siis molemmat, mutta ensin oli vaan koira). Mun mielestä kissaihmiset nimenomaan ovat niitä, jotka ovat olevinaan parempia. En ymmärrä, kun ite tykkään ihan mahottomasti molemmista.

[/quote]

Mä tykkään molemmista, ja tiedän kyllä paljon enemmän koiraihmisiä, jotka vihaa kissoja kuin kissaihmisiä, jotka vihaa koiria. Itse asiassa en nyt saa päähäni ketään tuollaista jälkimmäistä, mutta varmasti sellaisiakin on.

Vierailija
74/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat kehrää-koirat läähättää.
Kissoissa kiehtoo luonne, yksi miellyttämisen haluinen kisu löytyy tällä hetkellä, muuten on ihanan omapäisiä jukureita. Koiriakin on ollut.

Kissoille kun saa temppuja opetettua niin avot. Koirathan on eri asia, niiden on opittava temppuja, vähintään ne hyödyllisimmät.

Vierailija
75/80 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset ovat yleensä pienempiä, eivät hauku ja ovat sisäsiistejä aiemmin, kuin koiraihmiset.

Vierailija
76/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen molempia, mutta jos ihan vaan eläinlajina puhutaan ja olisi pakko valita vain toinen niin vähän enemmän olen kissaihminen. Kissat on jotenkin kiehtovia ja "samalla aaltopituudella" mun kanssa, mutta lopulta kyse on aina yksilöistä. Koirissa taas suorastaan häkellyttää se niiden tietty ihmismäisyys ja se miten niiden kanssa voi kommunikoida. En siis sano ettei kissojen kanssa voisi. Moni koira on ollut mulle tosi rakas, silti jos pitäisi valita niin yleisellä tasolla olen enemmän kissaihminen, erityisesti sellaisten koiramaisten (seurallisten) kissojen ystävä. Koirissa taas tykkään sellaisista laiskanpulskeista seurakoirista ja uuvun energisten ja jatkuvaa toimintaa vaativien koirien kanssa. Ei varmaan ole vain yhdenlaisia koira- ja kissaihmisiä, mutta sellaiset koiraihmiset jotka eivät voi sietää kissoja lienevät niitä, jotka haluavat että lemmikki on käskytettävissä ja aina altis palvelemaan.

Vierailija
77/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kissaihmiset ovat usein ihan mielettömän laiskoja. Mutta varmaan (ainakin toivottavasti) oman aktiivisuuden mukaan niitä lemmikkejä valitaan.

Vierailija
78/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä elämän vuorenvarmoja luokitteluja jotka sopivat persoonan kuin persoonaan.

Entä jos omistaa molemmat ja tykkää molemmista?

Vierailija
79/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kissaihmiset ovat nuukuuteen taipuvaisia. Ja vähän valittajatyyppejä, pienistäkin asioista vedetään herneet nenään. Laiskanpuoleisia, omaan napaan tuijottelijoita.

Vierailija
80/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:52"]Olen huomannut että kissaihmiset ovat usein ihan mielettömän laiskoja. Mutta varmaan (ainakin toivottavasti) oman aktiivisuuden mukaan niitä lemmikkejä valitaan.
[/quote]
Tämä voi pitää jossain mielessä paikkansa. Mä tosin olen esim. töissä enemmän kuin ahkera, mutta vapaa-ajallani mieluummin otan rennosti kuin säntäilen aktiviteetista toiseen. Lisäksi mä olen aika kova stressaaja, ja kissat tuovat ihanaa vastapainoa siihen olemalla sellaisia hedonistisia zen-tyyppejä :D

Mä en siis sanoisi olevani mitenkään patologisen laiska, mutta verrattuna sellaisiin aktiivisiin harrastusihmisiin olen aika passiivinen.

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän