Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kissaihmiset eroavat koiraihmisistä?

Vierailija
21.12.2014 |

Kerro

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:12"]Ei todellakaan ihmisen persoonaa määritä se onko sillä kissa vai koira ja kummasta tykkää enemmän. Itse olen enemmän koiraihmisiä, tällä hetkellä kaksi koiraa on. Tykkään vaan niistä ja niitä on kiva helliä ja rapsutella, moni kissa rupee repimää ja raastamaam kättä kun vähä hellii. Ja koiria pystyy iha kunnolla kapsutella ku ne on nii lepposia. Kissoja pitää niin nätisti silitellä että viihtyy. Tykkään silti kissoistakin, tosin olen muutenkin eläinihmisiä. En ymmärrä mikä ihmeen tarve on kissaihmisten tai koiraihmisten on alkaa toisiaan haukkumaan yms. Jokaisella oma mielipide. Mutta ei se tosiaankaan mun persoonaa määrittele että onko kissa vai koira. Huoh 
[/quote]
Miksi ajattelet, että kissaihminen on kissan omistava ihminen ja koiran omistava ihminen on yhtä kuin koiraihminen? Mun mielestä nuo käsitteet ei tule siitä minkä lemmikin omistaa (vaikka toki todennäköisempää onkin että kissaihminen omistaa kissan jne). Se nyt vaan näyttää olevan niin, että on paljon ihmisiä jotka on selkeästi jompaa kumpaa. Sitten on myös meitä jotka tykkää molemmista.

Vierailija
42/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä koiraihmiset haukkuu kissaihmisiä laiskoiksi luusereiksi.

Elämä on, tai sit ei...

Kissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]

Kissa: oman arvonsa tietävä ylpeä itsenäinen saalistaja joka kulkee vain polkuja joita haluaa. Johtopäätös MIES.

Koira: kerjäämällä anelee huomionosoituksia ja jos ei niitä saa, pahimmassa tapauksessa räksyttää loukkaantuneena kunnes huomiota tulee. Johtopäätös NAINEN.

[/quote]

On muuten just päinvastoin. Naiset ovat itsenäisempiä kuin miehet jo pelkästään siitä syystä että joutuvat joskus yksin kasvattamaan lapset. Historiassa aika useinkin. Miehet taas tuntuu vinkuvan sitä seksiä joka paikassa kun naiset ei anna. Puhumattakaan siitä että miehet tunnetusti tekee typeryyksiä porukalla ns. kuka on typerin tyyliin. 

Vierailija
44/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:26"]

Kissa: oman arvonsa tietävä ylpeä itsenäinen saalistaja joka kulkee vain polkuja joita haluaa. Johtopäätös MIES.

Koira: kerjäämällä anelee huomionosoituksia ja jos ei niitä saa, pahimmassa tapauksessa räksyttää loukkaantuneena kunnes huomiota tulee. Johtopäätös NAINEN.

[/quote]

On muuten just päinvastoin. Naiset ovat itsenäisempiä kuin miehet jo pelkästään siitä syystä että joutuvat joskus yksin kasvattamaan lapset. Historiassa aika useinkin. Miehet taas tuntuu vinkuvan sitä seksiä joka paikassa kun naiset ei anna. Puhumattakaan siitä että miehet tunnetusti tekee typeryyksiä porukalla ns. kuka on typerin tyyliin. 

[/quote]

Nyt meni pöpelikköön ja lujaa, ainakin mun kohdalla. Oon aina ollut lonely cowboy. Koskaan ole kuulunut miesporukkaan, vaik olen "miesten mies".

Vierailija
45/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla vaan, että " mä en halua enää olla sun kanssa. Sä oot kokoajan vaan Murres kanssa etkä huomioi ollenkaan mua ja Mirriä. Meidän on parempi erota".

Vierailija
46/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää millaiset henkilöt historiassa ja myös nykyaikana ovat kissaihmisiä ja ketkä taas ovat kissoja inhonneet, niin kyllä pakosti pientä ylemmyyttä näin kissaihmisenä tuntee. En kuitenkaan inhoa koiria, ihan mukavia nekin ovat.

Vierailija
47/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
48/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset ovat älykkäämpiä uin koiraihmiset.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_kissaihmiset_koiraihmisia_alykkaampia/7271602

Vierailija
49/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koiraihmisvihaajien ryntäys tässä ketjussa on?

Vierailija
50/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä tätä käsitystä että kaikki kissaihmiset ovat introvertteja ja omissa oloissaan viihtyviä ja koiraihmiset sosiaalisisa ekstroverttejä. Itse omistan koiran ja pidän kyllä kissoistakin, mutta en osaisi kuvitella hankkivani itse sellaista. Olen hyvin omissa oloissani viihtyvä persoona, eihän se lemmikki omaa itseä määritä...

Vierailija
51/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhh

Vierailija
52/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:31"]En ihan ymmärrä tätä käsitystä että kaikki kissaihmiset ovat introvertteja ja omissa oloissaan viihtyviä ja koiraihmiset sosiaalisisa ekstroverttejä. Itse omistan koiran ja pidän kyllä kissoistakin, mutta en osaisi kuvitella hankkivani itse sellaista. Olen hyvin omissa oloissani viihtyvä persoona, eihän se lemmikki omaa itseä määritä...
[/quote]
No eihän se niin päin menekään että lemmikki määrittäisi omistajan mutta kissat yleisemmin sopii sellaiseen kotona muhivaan elämäntyyliin, kun taas koirien kanssa elo on usein menevämpää. Ja koirat vaativat enemmän huomiota ja ovat siinä mielessä sosiaalisempia.

Vierailija
53/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika hauska arvio, mutta globaalisti kissat tunnetaan naisellisina eläiminä ja niistä käytetään kaikkialla feminiinisiä pronomineja ja artikkeleita. Kissamaisia sanoja ja lempinimiä käytetään naisista.

Koirista taas puhutaan poikkeuksetta miehekkäinä eläiminä.

Vierailija
54/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa

Vierailija
55/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:58"]

Aidot kissaihmiset tuntevat salaa pientä ylemmyydentunnetta koiraihmisten seurassa.

[/quote]

Totta :)

Vierailija
56/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kissoja pidä "hellästi silitellä", eivätkä kaikki kissat raavi ja pure. Kissoja on samalla lailla luonteeltaan ihan erilaisia kuin koiriakin.

Minulla on kaksi kissaa. Toinen on sellainen sylikissa, tykkää kunnon paijauksesta ja kehrää aina. Toinen kissani on puolestaan itsenäisempi, oman tiensä kulkija. Se tulee syliini vain satunnaisesti, mutta nukkuu kuitenkin yönsä täkkini alla. Sylikissani taas nukkuu yöt omissa oloissaan muutamassa lempipaikassaan.

Sylikissa tykkää leikittämisestä, toinen kissa taas leikkii lähinnä itsestään ihan omia leikkejään. Sylikissa tyytyy kiipeilemään vain pöydille, toinen kissa löytyy usein hattuhyllyltä, veskin peilikaapin päältä tai vaatehuoneen ylimmästä takanurkasta. Se on mestarikiipeilijä. Sylikissa raapii raapimispuuta, toinen kissa sohvaa.

Kissat on helppoja, ne tuntuvat ihanilta sylissä, ne ovat puhtaita ja tuoksuvat hyvälle. Kissat osoittavat omistajalleen hellyyttä ja näyttävät sen, kun nauttivat olostaan. Minun kissani rakastavat toisiaan, pesevät toisiaan, halailevat ja painivat, nukkuvat joskus limittäin.

Kissan hiekkalaatikko ei haise, kun sen hoitaa oikein. Kissoilta ei lähde karvaa, kuin ihan vähän (lyhytkarvaisilta siis). Koirat haisevat pahalta, niiden turkki ja henkityskin haisee, ne läähättävät ja kuola valuu ja nuolaisevat, yök. Tuovat sisälle hiekkaa ja kuraa. 

Mua ärsyttää hirveesti koiranpaskat ja talvella kusinen lumi. Uroskoirat kusevat kaikki hanget, kesällä sitä ei näy, mutta kaikki portinpielet, postilaatikot ym. kusessa.

Kissaa voi kouluttaa kuten koiraakin. Kyllä ne oppii vaikka mitä ja ovat arkielämässä hyvinkin oivaltavia ja hyvämuistisia.

Mutta kyllä minä joistakin koiristakin tykkään. Tietenkin niissäkin on hyvin erilaisia persoonia.

Siis minä olen kissaihminen, ap:lle vastaisin, että tykkään kissojen vaivattomuudesta, mutten silti ole laiska enkä mukavuudenhaluinen. Kissat ovat jotenkin yllätyksellisiä, niiden kanssa on hauskaa, kun ne keksivät kaikkea uutta. Kissani tekevät mun kanssa kotitöitä, ei ole tylsää. Lakanoiden vaihto ja pyykkihuolto on niiden suosikit.

Vierailija
57/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:07"]

Kissaihmiset ovat älykkäämpiä uin koiraihmiset.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_kissaihmiset_koiraihmisia_alykkaampia/7271602

[/quote]

Jaa. Kyse on tilastollisesta asiasta. Joten vaikka tuollainen älykkyysero olisikin olemassa, siitä ei voi johtaa mitään päätelmää yksittäisen kissaihmisen ja yksittäisen koiraihmisen älykkyyden erosta.

En minä koskaan kohtaa arkielämässä tilastollisia tapauksia, vaan ihmisyksilöitä.

Kissaihminen olen itse, mutta en näe kissaihmisissä ja koiraihmisissä suurempaa eroa.

Koirat tulevat tutustumaan vieraisiinkin, kissat ovat krantumpia siitä, keneen tutustuvat. Oma kissani tunnistaa vieraistakin kadulla kenellä on kissoja, ja niiden kanssa se haluaa kaveerata ja puskea omat hajumerkkinsä poskistaan niiden jalkoihin. 

Vaikka yleensä käydäänkin joka päivä ulkona tarkistamassa reviirin tilanne, kissan kanssa ei tarvitse lähteä koiranilmaan vaan tilanne voidaan tarkistaa ulko-ovella ja palata sisälle viettämään kissanpäiviä. Vessa-asiat hoidetaan vessassa, sen takia ei tarvitse ulos päästä.

Kissat ovat mukavampia, kun niiden reviirikäyttäytyminen ei ole niin meluisaa tai aggressiivista kuin toisinaan koirilla. Mutta paljon on tietysti yksilöistä kiinni, niin ihmisillä, kissoilla kuin koirillakin. 

Vierailija
58/80 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt monen koiraihmisen kissavihaa. Kuten joku tuossa sanoikin, harvempi kissaihminen vihaa koiria.

Vierailija
59/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:09"]

En ole ikinä ymmärtänyt monen koiraihmisen kissavihaa.

[/quote]

Jotkut oikein tuntuvat olevan ylpeitä siitä. Vastenmielistä.

Kissat ovat ihania :)

Vierailija
60/80 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut useampi koira ennen kuin otin kissan. Parin vuoden ajan minulla oli molemmat yhtä aikaa. Lapsenakin olin aina tekemisissä isovanhempien koiran kanssa, mutta vaikka kokemusta on enemmän koirista, tunnen ehkä olevani enemmän kissaihminen. Koirat ovat kivoja ja seurallisia, mutta niissä on enemmän sellaista, mikä häiritsee minua. Ne haisevat koiralta, haukkuvat, nuolevat, niitä pitää lähteä ulkoiluttamaan vesisateella...

Olen sokea ja viimeinen koirani oli opaskoira Vasco. Suhde sen kanssa oli tietysti kovin läheinen, mutta kun sain ensimmäisen kissani, se oli kuitenkin aivan toista. Isoa koiraa ei voi ottaa syliin tai päästää sänkyyn nukkumaan. Sisäkissa on puhdas, tuoksuu hyvälle ja kissa on pienikokoinen, joten se voi tulla syliin kerälle tai sänkyyn peiton alle nukkumaan. Tuntuu vaan niin uskomattoman hyvältä kun se tulee kainaloon ja asettaa pienen päänsä käsivarrelleni ja nukahtaa.

Minulla on isosisko, joka inhoaa kissoja niin paljon, ettei koskaan tule minun luokseni vain siksi, että minulla sattuu olemaan luonani vanha kissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan