IL: Näkökulma: Ensitreffit alttarilla herätti ihmetyksen – miksi tavallinen perusmies ei kelpaa nykynaiselle?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d879f566-77d9-4c21-930c-76e37b…
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä naista jaksaa kiinnostaa joku nyhverö insinööri kotona? Ei voi edes keskustella mistään kun toinen puhuu ihan himmeitä koko ajan. Ja aina ne siniset markettifarkut ja neule tai t-paita. Yhtä kiinnostava on sellanen mies kuin lasi haaleeta maitoo tai oikeammin kuin kasa haaleeta paskaa.
Sen sijaan vaikka moottoripyöräjengiin kuuluva tiukkapeppuinen mies on tän naisen makuun. Tai joku raksamies hyvinistuvissa haalareissa. Sellanen mies joka ottaa sen mikä miehelle kuuluu. Ja osaa jutella tälläsen räväkän naisen kanssa siitä mikä mua kiinnostaa ilman mitään tiedejuttuja.
Tuoltahan se näyttää kun ei yhtään ole perehtynyt. Mp-kerhoihin hakeutuu ne epävarmat miehet jotka kaipaavat infantiilisti possea ympärilleen, kun muuten eivät pärjää. Eli huonoitsetuntoisia, huonosti itsensä tuntevia jotak tarivtsevat porukkaa tuekseen kun eivät muuten uskalla olla. Tämä sisältää sen että "pomot" kertovat mitä mieltä pitää olla, ja mikä alemman rooli on.
Tämä paska valuu sitten alaspäin, ja tällaisen possen taakse piiloutuvan huono kohtelu valuu alaspäin omaan kumppaniin. Jotain pitää räimiä ja suomia kun itse on pahnanpohjimmainen omassa leikkikerhossaan.
Mä en ymmärrä yhtään näitä moottoripyöräjengejä. Kuin ne viittii, isot miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää toimittaja on ymmärtänyt perusmiehen vähän väärin. Esim.näistä unelmamiehistä toinen viihtyy sohvalla, tykittelee tekstareita ja syö noutoruokaa ja on laiska kotitöitä tekemään. Kun vaimo tuli kahden pvn evakon jälkeen yhteiseen kotiin, alkoi kiireesssä olevinaan pestä tiskejä.
Mulle perusmies on sellainen, joka liikkuu sopivasti, on sosiaalinen, tekee kotitöitä ja omaa sen verran itsetuntoa, ettei häntä tarvitse jatkuvasti vakuutella.Mitä tarkoittaa "alkoi kiireessä olevinaan pestä astioita"?
Että oli pesevinään, selvästi virnuili ja pesi vaan kuvaamista varten. Pöydillä oli pitsalaatikoita ja noutoruokabokseja.
Pesevinään onkin pestä sanan potentiaali. Olevinaan pestä ei ole suomea ollenkaan.
No höpsis, ei ole potentiaali (pestä-sanan potentiaali olisi ’minä pessen, hän pessee, pestäneen’) vaan verbistä muodostettu adverbi, joka ilmaisee että jotain ’muka tehdään’.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tuulan mies Miika tässä ohjelmassa oletti että heti papin aamenen jälkeen kaksi ventovierasta ihmistä ovat toisissaan kiinni eikä antanut Tuulalle yhtään aikaa eikä tilaa. Miika otaksui, että Tuulan ahdistus johtui Miikasta, eikä tullut pieneen mieleenkään, että ahdistus voisi johtua tilanteesta. Se etäännyttää kyllä jos toinen tekee valtavat päätelmät toisen käytöksestä eikä anna yhtään aikaa ja tilaa. Tuulallahan oli aluksi tunteita heräilemässä, mutta tämä pilasi sen sitten kun ei osannut toimia herkässä tilanteessa tunneälykkäästi. Miika oli olettanut itsekseen kaikenlaista, pettyi, ja vieritti pettymyksensä vieraan naisen niskaan kameroiden edessä ennen kuin oltiin edes tulokahvit juotu.
Lisäksi Miikalla on kouluttamaton koira jonka hän sallii kerjäävän.
Miikaa paljon täällä tuomitaan kun todellisuudessa Miika halusi vain samanlaista söpöilyä kuin pareilla Niina ja Lari ja Sami ja Henna.
Ei kukaan halua tuollaista suhdetta missä nainen on asenteella yäk, pysy kaukana.
En mä nyt tiedä mikä noista tekee tavallisia perusmiehiä. Olen katsonut vasta pari ekaa jaksoa ja Karl ja Miika vaikuttavat aika hankalasti lähestyttäviltä tapauksilta. Huono itsetunto ja sosiaalisten taitojen puute loistavat kilometrien päähän. Lisäksi ovat introvertteja, mikä tässä tapauksessa pahentaa asiaa. Tulee mieleen kaksi teinipoikaa tai ehkä kärsivät lievästä autismista .. Katsokaa esimerkiksi pätkää, jossa annetaan huomenlahjat. Miika istuu sängyllä kaukana vaimostaan kädet puuskassa ja jalat ristissä, keho käännettynä pois vaimostaan. Ei katso vaimoaan silmiin, ei anna suudelmaa jne. Todella sulkeutunutta meininkiä. Verratkaa vaikka Lariin. Hän istuu sohvalla kasvot kohti vaimoaan käsi ojennettuna vaimoaan kohti. Karl taas vaikuttaa jo häiden jälkeisenä aamuna jotenkin kyllästyneeltä. Miten tuollaisista tyypeistä pitäisi saada mitään irti saati kehittää jotain tunteita niitä kohtaan? Ulkonäöltään ovat ihan ok, mutta persoonallisuudessa ja ihmissuhdetaidoissa on paljon kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä mikä noista tekee tavallisia perusmiehiä. Olen katsonut vasta pari ekaa jaksoa ja Karl ja Miika vaikuttavat aika hankalasti lähestyttäviltä tapauksilta. Huono itsetunto ja sosiaalisten taitojen puute loistavat kilometrien päähän. Lisäksi ovat introvertteja, mikä tässä tapauksessa pahentaa asiaa. Tulee mieleen kaksi teinipoikaa tai ehkä kärsivät lievästä autismista .. Katsokaa esimerkiksi pätkää, jossa annetaan huomenlahjat. Miika istuu sängyllä kaukana vaimostaan kädet puuskassa ja jalat ristissä, keho käännettynä pois vaimostaan. Ei katso vaimoaan silmiin, ei anna suudelmaa jne. Todella sulkeutunutta meininkiä. Verratkaa vaikka Lariin. Hän istuu sohvalla kasvot kohti vaimoaan käsi ojennettuna vaimoaan kohti. Karl taas vaikuttaa jo häiden jälkeisenä aamuna jotenkin kyllästyneeltä. Miten tuollaisista tyypeistä pitäisi saada mitään irti saati kehittää jotain tunteita niitä kohtaan? Ulkonäöltään ovat ihan ok, mutta persoonallisuudessa ja ihmissuhdetaidoissa on paljon kehitettävää.
Niinpä, mutta Hopin mielestä tämmöisen olisi naiselle vaan riitettävä tai sitten nainen on liian vaativa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen että Tuula on tuossa vaiheessa jo torjunut Miikan aloitteet?
Tuulahan sanoi että häntä ahdistaa (Miikan) läheisyys joten mitä muita vaihtoehtoja miehellä on kuin ottaa etäisyyttä..?
Larilla taas oli paljon helpompi lähennellä Niinaa kun Niina osoitti että läheisyys on tervetullutta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää toimittaja on ymmärtänyt perusmiehen vähän väärin. Esim.näistä unelmamiehistä toinen viihtyy sohvalla, tykittelee tekstareita ja syö noutoruokaa ja on laiska kotitöitä tekemään. Kun vaimo tuli kahden pvn evakon jälkeen yhteiseen kotiin, alkoi kiireesssä olevinaan pestä tiskejä.
Mulle perusmies on sellainen, joka liikkuu sopivasti, on sosiaalinen, tekee kotitöitä ja omaa sen verran itsetuntoa, ettei häntä tarvitse jatkuvasti vakuutella.Mitä tarkoittaa "alkoi kiireessä olevinaan pestä astioita"?
Että oli pesevinään, selvästi virnuili ja pesi vaan kuvaamista varten. Pöydillä oli pitsalaatikoita ja noutoruokabokseja.
Pesevinään onkin pestä sanan potentiaali. Olevinaan pestä ei ole suomea ollenkaan.
No höpsis, ei ole potentiaali (pestä-sanan potentiaali olisi ’minä pessen, hän pessee, pestäneen’) vaan verbistä muodostettu adverbi, joka ilmaisee että jotain ’muka tehdään’.
Pestä-sanan potentiaali on pesenen, pesenet, pesenee jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tuulan mies Miika tässä ohjelmassa oletti että heti papin aamenen jälkeen kaksi ventovierasta ihmistä ovat toisissaan kiinni eikä antanut Tuulalle yhtään aikaa eikä tilaa. Miika otaksui, että Tuulan ahdistus johtui Miikasta, eikä tullut pieneen mieleenkään, että ahdistus voisi johtua tilanteesta. Se etäännyttää kyllä jos toinen tekee valtavat päätelmät toisen käytöksestä eikä anna yhtään aikaa ja tilaa. Tuulallahan oli aluksi tunteita heräilemässä, mutta tämä pilasi sen sitten kun ei osannut toimia herkässä tilanteessa tunneälykkäästi. Miika oli olettanut itsekseen kaikenlaista, pettyi, ja vieritti pettymyksensä vieraan naisen niskaan kameroiden edessä ennen kuin oltiin edes tulokahvit juotu.
Tätä sivuttiin jos tuossa toisessa ketjussa. Eli ei voi odottaa että kun "pappi sanoo aamen" kahden tuntemattoman ihmisen kohdalla, niin siitä lähdetään suoraan seksipuuhiin. Ae ei vain mene noin jollei se kumppani satu jollain ihmeen kaupalla olemaan juuri sellainen jonka mukaan tulisi lähdettyä missä tilanteessa tahansa muutenkin.
Jos tätä ei ymmärrä, niin mulle ainakin tulisi niin vahva "ei ole minun tyyppiäni" tunne miehestä, etten ikinä pääsisi sen yli. Ei voi luulla että omistaa toisen vartalon pelkästään sillä perusteella että osallistui ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato kun ei tällanen perusnainen tollasia ymmärrä, on se hyvä, että on oma oikolukija paikalla. <3 xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sivuttiin jos tuossa toisessa ketjussa. Eli ei voi odottaa että kun "pappi sanoo aamen" kahden tuntemattoman ihmisen kohdalla, niin siitä lähdetään suoraan seksipuuhiin. Ae ei vain mene noin jollei se kumppani satu jollain ihmeen kaupalla olemaan juuri sellainen jonka mukaan tulisi lähdettyä missä tilanteessa tahansa muutenkin.
Jos tätä ei ymmärrä, niin mulle ainakin tulisi niin vahva "ei ole minun tyyppiäni" tunne miehestä, etten ikinä pääsisi sen yli. Ei voi luulla että omistaa toisen vartalon pelkästään sillä perusteella että osallistui ohjelmaan.
Olisiko susta mielekästä osallistua tuollaiseen ohjelmaan naisena niin että mies torjuisi kaikki sun aloitteet?
Tulisit lähelle miestä ja mies sanoisi vaikka että hei ahdistaa kun oot noin lähellä, pysy kauempana.
on liekkipaitaa, viikinkipartaa, rankkoja tatuointeja, hormoneilla kasvatetut lihakset. Koska pelko.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kuvittelee että kukaan top5% henkilö menisi tuollaiseen ohjelmaan?
Eihän top5% tarvitse, oli sitten mies, nainen taikka puhelinkoppi.
Itse asiassa tälläkin kaudella on kaksi upeaa paria, eli Henna & Sami sekä Niina & Lari. Vaikuttavat normaaleilta, mukavilta ja ovat hyvännäköisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ”ei kelpaa” koska siihen ei ihastu/rakastu, seuraava kysymys?
Seuraava kysymys on, että miksi nykynainen pystyy ihastumaan/rakastumaan vain 20% miehistä, kun aiemmin se kyky on kohdistunut isompaan joukkoon miehiä.
Biologia.
Sekä mies että nainen pyrkii saamaan mahdollisimman hyvät geenit jatkoon. Ja toisaalta mahdollisimman hyvät (taloudelliset ja sosioekonomiset) lähtökohdat lapsilleen.Ennen 'oli pakko' pariutua, 20+ yksinoleva nainen ole epäonnistunut vanhapiika.
Nykyään naisenkaan elämässä onnistumisen mitta ei enää ole puoliso ja laaja lapsikatras.Nykyään kummankaan sukupuolen ei tarvitse valita "minun saatavissa oleva tämän kylän mahdollisimman kelvollinen pari" jonka kanssa sitten vaan oli kestettävä loppuun asti.
Silti väitän, että aika harva on niin onnekas, että löytää sen 100% matchin mihin huumaavasti hullaantuu, ja joka myös kokee samoin itsestä.
Suurin osa meistä (naisista ja miehistä) valitsee joko sinkkuuden, varsinkin jos ei kaipaa lapsia eikä 'pelkää' olla yksin. Tai 'tyytyy' sellaiseen puolisoon, minkä 'voi saada' - kieltäydyn uskomasta, että kaikki nuo Prismassa tepastelevat pariutuneet perustyypit ovat aidosti 100% hullaantuneet juuri tuon persjalkasen pehkopään kaikkiin ominaisuuksiin.
Toisille vain se pariutumisen ja perheen tarve tuo myös kykyä itsereflektointiin ja 'tyytymiseen'.
Jos voi vaan rakastaa täydellisyyttä, ei tosiaan voi koskaan hullaantua tai rakastaa tai rakastua mihinkään ihmiseen tai eläimeen. Ei edes sinuun voida silloin sitä tehdä. Et voi sinäkään olla niin täydellinen, että sinuun voitaisiin rakastua tai hullaantua 100%. Jos joku sinutkin huolii hän tulee tyytymään jonkin sortin ja tason epätäydellisyyteen.
Ihminen joka ei osaa ja halua tyytyä muuhun kuin täydelliseen tulee aina olemaan yksin. Mutta onneksi onnellisuus ja rakkaus ei vaadi täydellisyyttä ja siksi niitä pehkopäitäkin voidaan rakastaa. Vaikka on vähän kaljua, pullaposkea, persjalkaa ja vatsaa, jopa sairautta, niin heidän kanssaan toiset ovat silti onnellisia ja kiitollisia, kun saavat jakaa elämäänsä toisen kanssa.
Sitten myös on meitä jotka pitävät sitä epätäydellisyyttä täydellisenä. Asia, esine, tai elävä on sellaisena kuin on, täydellinen itsensä edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen että Tuula on tuossa vaiheessa jo torjunut Miikan aloitteet?
Tuulahan sanoi että häntä ahdistaa (Miikan) läheisyys joten mitä muita vaihtoehtoja miehellä on kuin ottaa etäisyyttä..?
Larilla taas oli paljon helpompi lähennellä Niinaa kun Niina osoitti että läheisyys on tervetullutta..
En ollut tietoinen. Kerrotaanko tästä jossain myöhemmässä jaksossa? Sinänsä outoa lähteä noin vaan lähentelemään. Tuo Miika ei selvästi ole osannut lukea tilannetta oikein. Kyllä toisesta näkee, jos on valmis ottamaan ns. seuraavan askeleen. Ne asiantuntijatkin jankuttivat noille kerta toisensa jälkeen, että tässä ei ole mikään kiire mihinkään, että nyt vaan tutustutte toisiinne. Siinähän kuitenkin ollaan vasta ekoilla treffeillä. Miikan epävarmuus ei kuitenkaan rajoitu vain tuohon tilanteeseen, vaan tulee esiin jo esittelyissä. Karl ja Miika puhuvat hiljaisella ja monotonisella äänellä hymyilemättä juuri lainkaan. Varmasti ovat ihan mukavia miehiä, mutta en parittaisi heitä ekstroverttien ja sosiaalisesti taitavien naisten kanssa yhteen. Kai suomalaisista naisistakin löytyy ujoja hissukoita, jotka näille sopisivat paremmin.
Niin ja Niinan ja Larin "connection" ei yllätä yhtään. Ovat luonteiltaan tosi samanlaisia, eli avoimia, vitsailevia, iloisia, ulospäinsuuntautuneita, aurinkoisia. Ulkoisestikin lähes muistuttavat toisiaan. Onko mikään ihmekään että heillä mätsää heti. Jollain Miikalla ja Tuulalla ei ole MITÄÄN yhteistä. Miksi pitäisi heti hypätä sänkyyn jonkun sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole edes löytänyt vielä mitään yhteistä tarttumapintaa. Avioliitto ei ole yhtä kuin taattua seksiä aina kun itseä huvittaa. Jos ei ole yhteistä säveltä alusta saakka, sen eteen pitää tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle perusmies on sellainen, joka liikkuu sopivasti, on sosiaalinen, tekee kotitöitä ja omaa sen verran itsetuntoa, ettei häntä tarvitse jatkuvasti vakuutella.
Kumpikin näistä mahtuu perusmiehen ja tavismiehen kategoriaan. Ei se niin tarkkaan rajattu ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja Niinan ja Larin "connection" ei yllätä yhtään. Ovat luonteiltaan tosi samanlaisia, eli avoimia, vitsailevia, iloisia, ulospäinsuuntautuneita, aurinkoisia. Ulkoisestikin lähes muistuttavat toisiaan. Onko mikään ihmekään että heillä mätsää heti. Jollain Miikalla ja Tuulalla ei ole MITÄÄN yhteistä. Miksi pitäisi heti hypätä sänkyyn jonkun sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole edes löytänyt vielä mitään yhteistä tarttumapintaa. Avioliitto ei ole yhtä kuin taattua seksiä aina kun itseä huvittaa. Jos ei ole yhteistä säveltä alusta saakka, sen eteen pitää tehdä töitä.
Tuskin Miikalla oli mielessä heti hypätä sänkyyn mutta jos ei saa edes läheisyyttä tai suudelmia niin siinähän ollaan täysin friendzonella joka paljastui myös todeksi.
Miehen pitäisi olla aika tyhmä jos luulee että friendzonelta pääsee pois myöhemmin jos vain kiltisti odottelee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Miikalla oli mielessä heti hypätä sänkyyn mutta jos ei saa edes läheisyyttä tai suudelmia niin siinähän ollaan täysin friendzonella joka paljastui myös todeksi.
Miehen pitäisi olla aika tyhmä jos luulee että friendzonelta pääsee pois myöhemmin jos vain kiltisti odottelee..
Höpö höpö. En minäkään antanut omalle miehelleni ekoilla treffeillä vaikka kuinka yritti. Ja edelleen toistan, nuo kaksi vaan ovat luonteeltaan liian erilaisia. Tuulalle näkisin sopivaksi jonkun tasaisen mutta itsevarman miehen. Jonkun sellaisen joka osaa pitää puolensa ja jolla on kunnianhimoa ja omia mielipiteitä. Miikalle sopisi joku rauhallinen ja ehkä melko epävarma nainen, niin että Miikan miehisyys ja itsevarmuus voisi alkaa hiljalleen kehittymään.
Ohiksena jos ensi kaudella joku niistä bodyposi-raivopäistä valittaisiin ohjelmaan niin olisi erittäin hyvä.
Iltapulun maistereilla unohtunut, että kyseessä on viihdeshow, eikä mitään todellisuutta.