Sain selville, että 9v tyttäreni luokkakaverin vanhemmat...
ovat 24-vuotiaita. Molemmat maahanmuuttajia. Mitä tästäkin pitäisi ajatella? Itse olen 37-vuotias! Päästänkö lasta enää kaverilleen?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:13"]Snoisin, että kyllä minua varmaan pelottaisi. Miettisin, millaisin arvoin kasvattavat lastaan ja saako omani siitä vaikutteita.
[/quote]
Tätä minäkin juuri mietin! Ja teinivanhemmuushan periytyy... AP
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:57"]Ja tuo luokkakaveri siis 10v. AP
[/quote]
miten voivat olla samalla luokalla? :o
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:56"]
ovat 24-vuotiaita. Molemmat maahanmuuttajia. Mitä tästäkin pitäisi ajatella? Itse olen 37-vuotias! Päästänkö lasta enää kaverilleen?
[/quote]
et missään tapauksesa enää päästä!!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:57"]Ja tuo luokkakaveri siis 10v. AP
[/quote]
miten voivat olla samalla luokalla? :o
[/quote]
No voi pyhä yksinkertaisuus! Lapseni on syntynyt JOULUKUUSSA, ylihuomenna synttärit! AP
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:30"]Ihan varmaan joo.
[/quote]
Älä usko sitten. Kyllä olivat 24-vuotiaita enkä voi sitä muuksi muuttaa. AP
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:09"]
Oletko 100% varma, ettei lasta ole vaikka adoptoitu isompana eli sinä aikana, kun vanhemmat ovat olleet täysi-ikäisiä...
[/quote]
Jos ovat maahanmuuttajia, ovat voineet perheenyhdistämislain perusteella adoptoida lapsekseen esim. sisaruksen sieltä lähtömaasta. Useimmat maahanmuuttajat suhtautuvat päihteisiin kielteisesti (paitsi Keski-idän nuoretmiehet huumeisiin, valitettavasti), joten tuskin ovat mitään "tenukkavanhempia". Jos juttelit heidän kanssaan siellä juhlassa, ovat varmasti kotoutuneet hyvin, kun ovat kyenneet keskustelemaan suomeksi (oletan) kanssasi ja sisäistävät ja hyväksyvät suomalaisen kulttuurin piirteitä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:09"]
Oletko 100% varma, ettei lasta ole vaikka adoptoitu isompana eli sinä aikana, kun vanhemmat ovat olleet täysi-ikäisiä...
[/quote]
Jos ovat maahanmuuttajia, ovat voineet perheenyhdistämislain perusteella adoptoida lapsekseen esim. sisaruksen sieltä lähtömaasta. Useimmat maahanmuuttajat suhtautuvat päihteisiin kielteisesti (paitsi Keski-idän nuoretmiehet huumeisiin, valitettavasti), joten tuskin ovat mitään "tenukkavanhempia". Jos juttelit heidän kanssaan siellä juhlassa, ovat varmasti kotoutuneet hyvin, kun ovat kyenneet keskustelemaan suomeksi (oletan) kanssasi ja sisäistävät ja hyväksyvät suomalaisen kulttuurin piirteitä.
[/quote]
No, ihan hyvää suomea puhuivat. Mutta olen kuvitellut aina, että lapsi olisi syntynyt Suomessa. Pitääpä kysyä lapseltani sittenkun tulen kotiin. AP
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:03"]
Alapeukuttajat: olisiko teistä OK, jos lapsenne saisi lapsena lapsen? AP
[/quote]
Ehkä ovat adoptoineet?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:03"]
Alapeukuttajat: olisiko teistä OK, jos lapsenne saisi lapsena lapsen? AP
[/quote]
Ehkä ovat adoptoineet?
[/quote]
Lapsi on edelleenkin ihan vanhempiensa näköinen. Ja ei ole muistaakseni laillista adoptoida lasta, jonka kanssa on noin vähän ikäeroa. AP
"Maahanmuuttaja" on epämääräinen yleistys.
Tämä pariskunta on mahdollisesti työperäinen-, koulutettu- ja sivistynyt työsiirtolaisperhe. Saapuneet luvallisesti, tarpeelliseksi työvoimaksi tai ainakin työvoimareserviksi.
Tai sitten pelkästään 2 pakoloista.
41vm
Onko susta oikein syrjiä lasta hänen vanhempien takia? Tai leikkiikö lapsesi luokkakaverin vai hänen vanhempiensa kanssa?
Siis ovat maahanmuuttajia? Onko tullut mieleen, että ehkä kotimassaan hieman eri meininki? Etkä edes tiedä onko lapsi esim. Adoptoitu. En kieltäisi lastani leikkimästä tai kyläilemästä kaverin luona, millaisen kuvan sekin sitten istuttaisi lapsesi päähän. Jos ovat esim. Muslimeja niin ei varmaan mitkään päihteet ole ongelma kotona ja lapsi on kasvatettu perinteisesti.
Snoisin, että kyllä minua varmaan pelottaisi. Miettisin, millaisin arvoin kasvattavat lastaan ja saako omani siitä vaikutteita.