Minne voi ilmiantaa pariskunnan, jotka rakentavat mökkiä pimeästi?
Rikkaat ihmiset, nostaneet käteistä ja pimeästi rakentavat mökkiä. Mihin voi tälläisistä ilmoitella?
Kommentit (50)
Miten heidän elämä sinuun vaikuttaa paskapää????
Mammapalstalle. Ilmoitus on vastaanotettu.
Eikö niillä ole lamppuja? Kantsis rakentaa päivisin.
Jos yöaikaan rakentaa, niin kyllä riittävä valaistus pitää olla!
Millä lailla pimeästi? Onko heillä rakennuslupa ja naapurikuulemiset hoidettuna? Jos on, rakentaminen on täysin laillista.
Joo. Lattia on katto ja katto lattia. Ihan pimeetä.
No eikun ap ilmoittamaan verottajalle, sieltä saa salmiakkkia ja nallekarkkeja kiitokseksi-
Juljus kirjoitti:
Miksi ne pitäis ilmiantaa?
Koska olen kateellinen. Eikö se riitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rakennusvalvontaan!
Tämä. Rakennusvalvonta selvittää onko luvat kunnossa.
Jos on rakentamislupa on kunnossa, tarvittavat ilmoitukset on tehty ja työmaa hoidettu asiallisesti, sen kun rakentavat.
Aikanaan sitten utelias naapuri voi vaikka koettaa käräyttää verottajalle, jos siihen suuntaan ei asioita ole hoidettu.
Ehkä maailma muuttuu ap:n vahtimisesta paremmaksi, tai sitten ei.
Mitä on pimeä rakentaminen tässä tapauksessa? Selvennä.
Olen montaa taloa rakentanut ja mökkiä. Palkka tulee käteen. Opiskelin talonrakentajaksi vuonna 1992-1994.
Tänäkin vuonna olen mökkiä rempannut pimeesti. Aina joku tarjoo jotain hommaa. Joku raksafirma ottaa 8000 euroa pienen terassin rakentamisestakin. Sitten mökin omistaja soittaa minulle ja teen sen 2000 eurolla josta saan palkkaa 600 euroa ja rakennusmateriaalit maksaa 1400.
Jos ei ole rakennuslupaa, niin kunnan rakennusvalvonta ottaa ilmoituksia vastaan. Jos eivät maksa palkkoja, niin työsuojeluviranomainen on asiasta kiinnostunut. Tosin kannattaa muistaa, että työttömät haluavat tehdä vapaaehtoistöitä, ehkä tuossa on kyse siitä?
Poliisi fi talousrikos kyseessä ja verottaja. Ovatko nostaneet rahat muka ulkomaanlomaa varten? Vakio selitys, joka ei mene läpi.