Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin tänään 150 eurolla viherkasveja. Eräänlainen hulluus tämäkin.

Vierailija
07.02.2026 |

Ja päälle vielä 100 eurolla ruukkuja, kasvupohjaa ja kookostukia. Käytin noihin joululahjaksi saamiani rahoja ja olen ikionnellinen! Kasveissa myös muutama harvinaisuus, joita en uskonut löytäväni.

Muita kasvihulluja..?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään viherkasveista. Mutta en ole kerralla noin paljoa sijoittanut. Ruukkuja on kyllä paljon ylimääräisiä. Kohta vaihdan isompiin ruukkuihin ainakin osan. Haluan ehdottomasti Kekkilän kukkamultaa. Mikään tokmannin halpamulta ei nyt kelpaa. Aiemmin kelpasi mutta nyt vain Kekkilä.

Vierailija
2/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvit tuottavat iloa. Minun poikani osti aikoineen parin sadan euron palmun ja iloitsi siitä. Vähistä rahoistaan, kun jostain sai pienen liksan. Onnea ja iloa sinullekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä näin kovalla pakkasella kannata ostaa. Nehän paleltuu kun viet niitä kotiin.

Vierailija
4/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita kasveja kasvattaisi, mutta kun pää on kuin.. "kiva orava tuolla, kato mitä se tekee!" niin ei tahdo nuo kukat pysyä hengissä.

Vierailija
5/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään kasvattaa viherkasveja ja polttaa ne.

Vierailija
6/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi mun hengen heimolainen. Mulla on kanssa jotain 50 viherkasvia kotona. Alicasioita suurin osa.

Vierailija
7/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään viherkasveista. Mutta en ole kerralla noin paljoa sijoittanut. Ruukkuja on kyllä paljon ylimääräisiä. Kohta vaihdan isompiin ruukkuihin ainakin osan. Haluan ehdottomasti Kekkilän kukkamultaa. Mikään tokmannin halpamulta ei nyt kelpaa. Aiemmin kelpasi mutta nyt vain Kekkilä.

Itse ostin nyt myös Kekkilän multaa, kun kuulemma Biolanissa usein harsosääskiä..

Vierailija
8/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen. Nykyisessä kämpässäni ei viihdy mikään. Kuiva, kuuma, kesälämpötila 28.

Vierailija
9/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä näin kovalla pakkasella kannata ostaa. Nehän paleltuu kun viet niitä kotiin.

-10 oli pakkasta, paketoivat hyvin ja ovelta ovelle tuotiin lämpimässä autossa 😊

Vierailija
10/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hulluus tuo nyt oli? Eri asia, jos asunto alkaa muistuttaa viidakkoa kyllä mullakin meni useampi satanen kun muutin ja ostin uudet viherkasvit ja ruukut, lisäksi viikottain menee leikkokukka-asetelmaan

Vierailija
11/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita kasveja kasvattaisi, mutta kun pää on kuin.. "kiva orava tuolla, kato mitä se tekee!" niin ei tahdo nuo kukat pysyä hengissä.

Jos kastelun muistaminen on ongelma, suosittelen säiliöruukkuja 😀

Vierailija
12/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen. Nykyisessä kämpässäni ei viihdy mikään. Kuiva, kuuma, kesälämpötila 28.

Anopinkieli (Sansevieria / Dracaena trifasciata): Kestää erittäin hyvin kuivuutta ja vähäistä kastelua. Se sietää sekä suoraa auringonpaistetta että varjoa.

Jukkapalmu (Yucca): Pitää valosta ja kuivasta, kestäen hyvin paahdetta.

Kultaköynnös (Epipremnum aureum): Erittäin helppohoitoinen ja kestää hyvin huoneilman kuivuutta, kunhan multa saa kuivua kastelujen välillä.

-sivusta

Vierailija
13/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-10 oli pakkasta, paketoivat hyvin ja ovelta ovelle tuotiin lämpimässä autossa 😊

Ehkä ne sitten pysyi elossa :)

Vierailija
14/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenliasia harrastuksia onja vaikka itsekin pidän viherkasveista ja kiva harrastus, niin pitää kyllä sekin sanoa, että överiksi menneenä asunto näyttää lähinnä jätevuorelta. Ihan sama miten vihertäisi, mutta miljoona eri ruukkua, erikokoista ja erillaista kasvia. Lopputulos on karmeaa katsottavaa. Kasvihuoneet on oma lukunsa. 

Vierailija
15/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi mun hengen heimolainen. Mulla on kanssa jotain 50 viherkasvia kotona. Alicasioita suurin osa.

Itse olen nyt oppinut, mitkä meillä menestyvät. On erilaisia peikonlehtiä, posliinikukkia ja kulta- ja hopeaköynnöksiä, köynnösvehkoja, orkideoita, kuusia,... On ihanaa vehreyttä!

Vierailija
16/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi  

Vierailija
17/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs hulluus tuo nyt oli? Eri asia, jos asunto alkaa muistuttaa viidakkoa kyllä mullakin meni useampi satanen kun muutin ja ostin uudet viherkasvit ja ruukut, lisäksi viikottain menee leikkokukka-asetelmaan

Viidakoksi vieraat on kutsuneet tähänkin saakka, nyt tuli "muutama" kasvi lisää 😀

Vierailija
18/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kastelun muistaminen on ongelma, suosittelen säiliöruukkuja 😀

Mutta kun niistä loppuu vesi jo kuukaudessa! Ja "hei! kiva orava tuolla, katso mitä se tekee!" niille kun muistaa antaa vettä vasta sitten kun kävelevät yöllä sängyn luokse herättelemään ja toteavat että "kröhöm, tarttis tota vettä.. "

Vierailija
19/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenliasia harrastuksia onja vaikka itsekin pidän viherkasveista ja kiva harrastus, niin pitää kyllä sekin sanoa, että överiksi menneenä asunto näyttää lähinnä jätevuorelta. Ihan sama miten vihertäisi, mutta miljoona eri ruukkua, erikokoista ja erillaista kasvia. Lopputulos on karmeaa katsottavaa. Kasvihuoneet on oma lukunsa. 

Tähän saakka vieraat ovat onneksi kehuneet miten kauniita, hyvinvoivia kasveja on, ja miten nätisti sijoiteltu. Ettei vissiin ihan jätevuorelta näytä, kun ihan kysymättä kehuvat 😉

Vierailija
20/20 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin seota tänään Prismassa. Miten paljon kaikkea kaunista! Onneksi oli kova pakkanen, säästin ostokset keväälle, kun en jaksa pakata.