Puolustusvoimat helpottaa varusmiespalvelukseen hakeutuvien vaatimuksia
Kohta pääsee inttiin heikommallakin kunnolla. Tästä kertoo kohta Matti lisää YLE:n puoli ysin uutisissa.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan pullamössöt käyvät intin netin kautta kokonaan.
Paha! :)
E-armeija. E-AUK. E-RUK.
Miksi ei.. monet asejärjestelmät ohjataan etänä. Afganistanin lennokki-iskuja ohjattiin jenkeistä jostakin tukikohdasta Texasissa. Illaksi sitten kotiin vaimon/miehen viereen. Miksipä ei voisi ajatella, että nämä kävisivät päivät kasarmeilla ja pääsisivät öiksi kotiin?
Nyt on tajuttava, että sodankäynti kehittyy ja asejärjestelmät myös. Joka katsoo taaksepäin ajassa, häviää. On katsottava tulevaan.
Jokaisen ns. taistelijan on pärjättävä myös ase kädessä tarpeen tullen.
Tietysti, mutta se peruskaava on helppo opettaa. Rynkyn purkaminen ja kokoaminen, sitten ampumaratapäivät ja se siitä. Nämä ei ole etulinjan joukkoja, vaan niitä tukevia porukoita. On armeijan etu, jos se saisi houkuteltua nuo nörtit varusmiehet e-sodankäynnin koulutukseen. Ei niitä tarvitse kasarmilla makuuttaa, riittää kun tulevat oppimaan vuodeksi arkisin e-sodankäynnin taitoja, kuten lennokkien ynnä muiden käyttöä.
Turha katsella vanhaan. Talvisota meni jo. Dronet ja muut härpäkkeet ovat nykyaikaa, joilla on valtava merkitys taistelukenttään. Nykypäivän pennut on pelanneet lapsista saakka ja oppivat tekniikan nopeasti.
Kuten sanottua,ovat liian fiksuja hukatakseen osaamistaan sotavaltion suuntaan.
Sitä sinä et tiedä, etkä voi yleistää. Sattumalta tiedän, että hyvin moni on kiinnostunut, vaikka olisi todella fiksu. Ehkäpä armeijan viimeisimmät härpäkkeet saavat sen pleikkaria ikänsä pelanneen plösön innostumaan.
Sen verran pitkään työskennellyt ICT-alallla (myös ns "palkkauksesta päättävänä päällikkönä") että voin hyvin sanoa sivareiden määrän olevan "hieman koholla" verrattuna muihin aloihin.
Sinänsä minua ei kiinnosta onko intti käyty vai ei, vaan todellinen osaaminen. Eikä sitä ole saanut edes kysyä pitkiin aikoihin - suorastaan kämmää uskottavuuden haastattelijana jos yli kolmekybäiseltä tuollaisia kyselee. Kyllä ne kertoo itse sitten joskus jos ovat kertoakseen, minä en kysele, enkä kerroile omista suurista seikkailuistani valtion poikaleirillä.
Olin sivarissa '95 ja älyämpäri oli kova sana.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä minua ei kiinnosta onko intti käyty vai ei, vaan todellinen osaaminen. Eikä sitä ole saanut edes kysyä pitkiin aikoihin .
Miksi ei? Inttihän on vaan yksi koulu muiden ohessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä minua ei kiinnosta onko intti käyty vai ei, vaan todellinen osaaminen. Eikä sitä ole saanut edes kysyä pitkiin aikoihin .
Minäkin rekrytoin työkseni (tosin hiukan eri alalle) ja sekä akateemisella koulutuksella, että RUK:n papereilla on paljon etua prosessissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin rekrytoin työkseni (tosin hiukan eri alalle) ja sekä akateemisella koulutuksella, että RUK:n papereilla on paljon etua prosessissa.
Muuten hyvä, mutta RUK-papereista ei saa kysellä mitään. Ja vähänkin kansainvälisempiin kuvioihin suuntaavat eivät todellakaan laita mitään militääriin viittaavaa hakupapereihin...
Joten taidat puhua pashkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä kuinka tulevan DI:n tms osaamista lisää vajaa 6 kk perusmosurina tai sodekommandona...
Monikos mamma on käynyt minkäänlaista inttiä?
Turpa kiinni siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä kuinka tulevan DI:n tms osaamista lisää vajaa 6 kk perusmosurina tai sodekommandona...
RUK on hyvä johtamiskoulutus, mutta ethän sinä siitä sivarina mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta RUK-papereista ei saa kysellä mitään. Ja vähänkin kansainvälisempiin kuvioihin suuntaavat eivät todellakaan laita mitään militääriin viittaavaa hakupapereihin...
Väärin. Useat todellakin laittavat siitä merkinnän. Suomen varusmiesjärjestelmä on hyvin tiedossa ja siinä hyvin menestyminen on meriitti muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Monikos mamma on käynyt minkäänlaista inttiä?
Turpa kiinni siis
On siellä joku ollut. Sodanajan kelpoisuus on niillä toimia kenttäpatjana.
Onhan ne vaatimukset olleet järjettömän kaavamaisia.
Vaatimukset pitäisi asettaa sen mukaan, että minkä tyyppiseen joukko-osastoon menee palvelemaan. Joissakin vaaditaan poikkeuksellisen kovaa kuntoa, mutta joissakin toisissa vaaditaan paljon enemmän älliä. Joissakin ehkä molempia.
Mitä järkeä että joku it-nero hylättäisiin sen takia että sillä on lättäjalat?
Yksi kaverin kaveri on palvelut huippusalaisessa puolustusvoimien operaatiokeskuksessa ja palvelus on ollut varmaan täysin henkistä laadultaan. Alokasaikana korkeintaan ollut jotain fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, piti kirjoittaa, että RUK on hyvä johtamiskoulutus, mutta ethän sinä siitä ylipainoisena mammana mitään tiedä
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne vaatimukset olleet järjettömän kaavamaisia.
Vaatimukset pitäisi asettaa sen mukaan, että minkä tyyppiseen joukko-osastoon menee palvelemaan. Joissakin vaaditaan poikkeuksellisen kovaa kuntoa, mutta joissakin toisissa vaaditaan paljon enemmän älliä. Joissakin ehkä molempia.
Mitä järkeä että joku it-nero hylättäisiin sen takia että sillä on lättäjalat?
Yksi kaverin kaveri on palvelut huippusalaisessa puolustusvoimien operaatiokeskuksessa ja palvelus on ollut varmaan täysin henkistä laadultaan. Alokasaikana korkeintaan ollut jotain fyysistä.
Näin se kuule menee. Alokasaika on kaikilla sama ja sen jälkeen erikoistutaan. IT-nerot varmaan pääsee omalla alalleen jne. Kannattaisikohan sun kommentoida ennemmin johonkin piparkakkuketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Useat todellakin laittavat siitä merkinnän. Suomen varusmiesjärjestelmä on hyvin tiedossa ja siinä hyvin menestyminen on meriitti muiden joukossa.
...tuli sen verran reissattua ja asuttuakin Keski-Euroopassa että kävi hyvin selväksi ettei todellakaan kandee mainita mitään militääriin liittyvää hakupapereissa. Se meinaan on jokseenkin sama kuin myöntäisi olleensa hukassa, luuserista seuraava. Erityisesti Saksassa ja UK:ssa.
Onneksi tästä tavasta ollaan täälläkin pääsemässä eroon. Enpä muista oikeastaan yhtään paperia viimeisen parin vuoden ajalta, missä olisi mitään sotasankaruuksia mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu luin tuon artikkelin.
Hommia löytyy palveluun monenlaisille ihmisille, erityisesti kaivataan it-puolen ihmisiä.Ne menee mieluummin sivariin nysväämään aateekoon kanssa kuin menisivät inttiin. Ovat yksinkertaisesti liian älykästä sakkia tuon laitoksen pilattavaksi.
Isänmaa tarvitsee myös läskien mutta fiksujen panoksen. Sopiviin hommiin pitää laittaa. Kaikenmaailman ampumahiihtäjät ja budo-harrastajat muodostakoot jalkaväen keihäänkärjen.
Muille löytyy sopivia tehtäviä paremmin kuin 1940-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, piti kirjoittaa, että RUK on hyvä johtamiskoulutus, mutta ethän sinä siitä ylipainoisena mammana mitään tiedä
Sotilaallista naurua tahdissa. Jos ICT-alalla edes yrittäisin liidata ihmisiä niillä RUK:n "johtamisopeilla", niin saisin aikas nopeasti etsiä uusia haasteita talon ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tuli sen verran reissattua ja asuttuakin Keski-Euroopassa että kävi hyvin selväksi ettei todellakaan kandee mainita mitään militääriin liittyvää hakupapereissa. Se meinaan on jokseenkin sama kuin myöntäisi olleensa hukassa, luuserista seuraava. Erityisesti Saksassa ja UK:ssa.
Onneksi tästä tavasta ollaan täälläkin pääsemässä eroon. Enpä muista oikeastaan yhtään paperia viimeisen parin vuoden ajalta, missä olisi mitään sotasankaruuksia mainittu.
Minun alalla se on taas hyvin yleistä. Tosin en ole koskaan työskennellyt sen paremmin Saksassa kuin UK:ssakaan. Jos hakeutuisin Suomeen töihin, niin ilman muuta laittaisin maininnan RUK:sta jos sellainen olisi käytynä. Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Kuten tuolla mainittiin RUK on hyvä johtamiskoulutus. Ymmärrän kyllä sen, että sivareille asia saattaa vaikea ja antaa etumatkaa työpaikkoja haettaessa.
Hyvä! Olihan Alan Turingistakin paljon enemmän hyötyä kuin sadasta tuhannesta mosurista, eikä tainnut Turingin poika kyetä kasapanos selässä juoksemaan pitkin metsiä. Tulevaisuuden sodissa tarvitsemme enemmän Turingin kaltaisia sotilaita kuin korpisotureita.
Piccolovoimat tarvitsevat lisää kantajia näköjään.