Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortit anopeilta (tai muut oudot...)

Vierailija
18.12.2014 |

Pari päivää sitten tällä palstalla pisti silmääni jossain ketjussa ihmetyttävä asia. Eli jonkun anoppi oli lähettänyt joulukortin poikansa perheelle, mutta siinä oli erikseen maininta (jos nyt oikein ymmärsin ja muistan), että kortti ei sitten ole osoitettu miniälle. Olin vähän huuli pyöreenä. Aika törkeä veto anopilta.

Onko muut saaneet näin tökeröitä tai muuten outoja joulukortteja?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:22"]Olin aiemmin naimisissa ja kukaan ei tuntunut pitävän miehestäni oikeasti, esittivät vain. No, ei ihmekkään, en minäkään enää. Kuitenkin...
-
Minulla oli sen miehen sukunimi ja kaikki sen tiesivät. Silti kaikki kortit tuli vain minulle ja tyttönimellä :D Eipä tuo enää haittaa, mutta perheeni ainakin minulle ilmaisi avoimesti mitä mieltä olivat miehestä vaikka "todella onnellisia" olivat puolestani.
-
Siskoni muuten lähettää aina kortit minulle näin (myös silloin kun sukunimi oli ex miehen eli "Möttönen"): Maija Meikäläinen
Piparitie ?????
5555
Piparila.
Ikinä ei muista osoitetta ja saan kortit todella paljon myöhemmin, ihme että tulee perille :D Onneksi minulla on sentään sellainen nimi ettei voi mennä kellekkään toiselle jos jostain selvittää etunimen avulla osoitteen :)
[/quote]

Tarkennan jos joku ei ymmärrä. Kortissa siis on aina kysymysmerkkejä siinä kadun perässä koska hän muistaa vain kadun nimen (koska itse asui joskus samalla kadulla)

Vierailija
62/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan perinne jännittää, minkä nimen anoppi mahtaakaan keksiä. Oon kans miettinyt, että ehkä se ei vaan tiedä oikeeta nimeä.

Meidän perheessä on Pekka Pukki, Päivi Pikkarainen-Pukki ja Pipsa Pukki. Mä oon toi Päivi.

Vaihtoehtoja:

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen-Pukki

Pipsa, Päivä ja Pekka Pukki-Pikkarainen

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen, Pukki

Pipsa, Päivi ja Pekka Pukki, Pikkarainen

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen

Tää viiminen oli kyllä paras, pyöriteltiin miehen kanssa silmiämme, etteikö hän tiedä edes oman poikansa nimeä :-D Ei, anoppi ei ole seniili, vaan vielä työelämässä. Jännittävää on, että mun ex-anoppi (kyllä, lähetämme joulukortit) osaa täysin sujuvasti kirjoittaa perheemme nimet, vaikka ei ole edes nähnyt minua vuosiin, eikä perhettäni koskaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:25"]

Missä on sääntö, että kortit tulee lähettää postissa?

[/quote]

Etkö tunne etikettiä?

Vierailija
65/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:53"]

Mun anoppini lähetti joulukortin vaikka ollaan menossa sinne joulunviettoon, jostain syystä tuo on mun mielestä tosi outoa. Lisäksi kortti ei ollut yhtään jouluinen, vaan siinä oli joku kesäinen kukkapelto. Mutta ei haittaa yhtään, ihana anoppi ja hyvä ajatus takana kuitenkin. :) 

[/quote]

Kyllä kortti silti kuuluu lähettää!

Vierailija
66/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huumorista, ja kepposet ja vitsit on ihania. En silti jaksanut arvostaa anoppia, joka lähetti vauvallemme [Etunimi Minun sukunimi] kortin, jonka osoitekentässä olikin [Toinen nimi Miehen sukunimi] ja viestikentässä mm. kysymys, miten ovat jouluvalmistelun sujuneet ja onko kinkku jo hankittu. Juuh.

Vierailija
67/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:37"]

Meillä on ihan perinne jännittää, minkä nimen anoppi mahtaakaan keksiä. Oon kans miettinyt, että ehkä se ei vaan tiedä oikeeta nimeä.

Meidän perheessä on Pekka Pukki, Päivi Pikkarainen-Pukki ja Pipsa Pukki. Mä oon toi Päivi.

Vaihtoehtoja:

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen-Pukki

Pipsa, Päivä ja Pekka Pukki-Pikkarainen

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen, Pukki

Pipsa, Päivi ja Pekka Pukki, Pikkarainen

Pipsa, Päivi ja Pekka Pikkarainen

Tää viiminen oli kyllä paras, pyöriteltiin miehen kanssa silmiämme, etteikö hän tiedä edes oman poikansa nimeä :-D Ei, anoppi ei ole seniili, vaan vielä työelämässä. Jännittävää on, että mun ex-anoppi (kyllä, lähetämme joulukortit) osaa täysin sujuvasti kirjoittaa perheemme nimet, vaikka ei ole edes nähnyt minua vuosiin, eikä perhettäni koskaan...

[/quote]

Ottaen huomioon että siinä osoitekentässä ei ole hirveästi tilaa, on varmaan vaikea saada siihen mahtumaan sekä Pukki että Pikkarainen-Pukki.

Mikä on oikea, tai mielestäsi hyvä tapa laittaa nimet korttiin jos toisella puolisolla on yhdysnimi?

Vierailija
68/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:29"]

Miehen täti (75v.) lähettää joulukorttinsa "tyhjinä". Katson joka joulu, että "hitsi tässä ei lue lähettäjää", kunnes huomaan katsoa kortin kuvapuolta. Sinne hän on jonnekin kuvan sekaan kirjoittanut pienellä suttuisella kaunokirjoituksella "t.Tuulikki". Toisella puolella ei ole muuta kuin nimi- ja osoiterivit täytetty.

[/quote]

Joskus 70-luvulla oli postissa vielä joku järjetön sääntö, ettei korttiin saanut kirjoittaa kuin muutaman sanan, tai siitä meni enemmän maksua. Siis kyllä niihin sai kirjoittaa esimerkiksi "Hyvää joulua t. Tuulikki", mutta ei paljon enempää. Ehkä täti muistelee tätä käytäntöä?

[/quote]

Onko tuollaistä sääntöä ollut olemassa muuten kuin niiden ilmaisten osoitteenmuutoskorttien kohdalla?

Vierailija
69/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi, Pipsa ja Pekka Pukki olis mun mielestä oikee tapa.

Vierailija
70/72 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat isosiskoni (+perheet tietenkin) lähettivät minulle joulukortit, joissa luki vain minun nimeni. Olen ollut mieheni kanssa pian 6v yhdessä.

Vierailija
71/72 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten sellainen sääntö, että kortissa sai olla vain 5 sanaa, muuten meni korkeampi maksu!

Vierailija
72/72 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tuosta piparitie-jutusta mieleeni että veljeni lähetti ulkomailta vanhemmillemme postikortin jossa postinumeron paikalla luki 90vuhvuhhauhau Oulu, ja tuli perille, sentään osoite taisi olla lähemmäs oikein, ainakin kadunnimi! :) Meinasi naurattaa kun korttia sitten paneuduin lähemmin tarkastelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi