Joulukortit anopeilta (tai muut oudot...)
Pari päivää sitten tällä palstalla pisti silmääni jossain ketjussa ihmetyttävä asia. Eli jonkun anoppi oli lähettänyt joulukortin poikansa perheelle, mutta siinä oli erikseen maininta (jos nyt oikein ymmärsin ja muistan), että kortti ei sitten ole osoitettu miniälle. Olin vähän huuli pyöreenä. Aika törkeä veto anopilta.
Onko muut saaneet näin tökeröitä tai muuten outoja joulukortteja?
Kommentit (72)
Lisäksi anoppi kirjoittaa kortteihin mun koko nimen ja myös kutsuu minua toki kaikilla etunimilläni. Kukaan muu ei sellaista tee, vaan ihan ensimmäinen etunimi riittää muille. Sukunimeni se kirjoittaa joka kerta väärin kortteihin. Luulenpa, että hän ei edes varmuudella tiedä, mikä sukunimeni on, vaikka olen hänen poikansa kanssa naimisissa ja hänen parin lapsenlapsensa äiti. :)
Mummoni lähetti meille pitkään joulukortit tyttönimelläni. Siis jos nimeni on vaikka Liisa Virtanen ja puolisoni nimi on Matti Virtanen, korteissa luki yleensä vastaanottajana Liisa Lahtinen, useimmiten oli vielä lisätty nimeni perään eri käsialalla ja eri kynällä (vaarin ansiosta, oletan) " + Matti".
...pakettinauharullaa...arvostan... ;-)
Mun edesmennyt anoppi osoitti joulukortin aina pelkästään miehelleni ja lapsillemme (joilla minun sukunimeni) tuli erikseen kortti sukunimenä mieheni, eli heidän, sukunimi. :D
Pidin tätä kyllä omituisena ja erittäin epäkohteliaana käytöksenä.
Nähdään anoppia monta kertaa viikossa, joten musta se on outoa että se lähettää postissa joulukortin. Ja sitten kun se korttikin on aina niin virallisesti kirjoitettu, "terv. Maija ja Matti Meikäläinen". Viimeksi kun käytiin, pöydällä oli joulukorttikasa postimerkkeineen valmiina postiin, eli meidänkin kortti oli siellä. Jotenkin vaan se on mun mielestä tosi turhaa lähettää erikseen postissa sellainen.
Miehen veljen vaimo lähettää meille joka vuosi jonkun ilmaisjakelukortin tai vastaavan, kuten . jostain pahvista leikatun joulukuvan. Tiedän, että olemme ainoa perhe, jolle he sellaisen lähettävät. Muut saavat ihan kunnollisen joulukortin.
Meille tuli tänä vuonna kortti mieheni tädiltä (ensimmäinen kerta kymmeneen vuoteen) osoitettuna: "Matti Meikäläinen + toinen "puolisko" perh."
.
Yhdessä oltu siis 10 vuotta ja lapsiakin on. Silti olen puolisko heittomerkeillä :D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:52"]
Mä kuulin, että eräs sukulaisemme oli lähettänyt osan vastaanottamastaan joulukortista takaisin kortin lähettäjälle, tädilleni. Täti oli lähettänyt valokuvakortin, jossa oli heidän perheensä kolmessa sukupolvessa. Syynä oli leikeltyyn korttiin se, että "tunkeilijoita ei pitä joulukorttiin laittaa". Irtileikattu ja palautettu osa oli naispuolisen serkkuni vaimo ja heidän pikkuinen tyttärensä. Oli vielä erikseen leikattu tämä pikkutyttö mummonsa sylistä pois. Mun mielestä aivan käsittämätöntä, kyseinen sukulaisluuska kun vielä passuuttaa tätiäni mennen tullen asioillaan...
[/quote]And we have a winner!
Mun anoppini lähetti joulukortin vaikka ollaan menossa sinne joulunviettoon, jostain syystä tuo on mun mielestä tosi outoa. Lisäksi kortti ei ollut yhtään jouluinen, vaan siinä oli joku kesäinen kukkapelto. Mutta ei haittaa yhtään, ihana anoppi ja hyvä ajatus takana kuitenkin. :)
Meidän mummilla on yksi suosikkilapsenlapsi, joka on tosi paljon mummilla hoidossa. Niin usein, että meidänkin lasten synttärikortit alkavat olla tämän lapsen piirtämiä (miten söpöä!) ja signeeraamia tyyliin "hyvää syntymäpäivää toivovat mummi ja Antti ".
Mun anoppi on lähettänyt 9 joulukorttia meille...kaikille oma 4 ihmiselle , pojallensa häneltä ja isältä erikseen ja heiltä yhdessä,koko perheelle ja meille kahdelle oma. En vaan ymmärrä..
Mieheni ex-anoppi lähettää meille joulukortit niin että siinä on ensin minun nimi ja sitten muu perhe.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:53"]
Mun anoppi on alkanut lähettää postit nykyään, mummoksi tultuaan näin: Lapsenlapsi, rakas mummon kulta Pertti-Erkki Nännimäinen + äiti&isi (nimi on muuten tekaistu) . Ymmärrän mummon innostuksen, mutta kun KAIKKI postit osoitetaan nykyään lukutaidottomalle vauvalle. Samoin anoppi lähettää tekstiviestejä vauvalle mun kännykkään. Siis jotain "Rakas lapsenlapsi! Olethan muistanut laittaa joulukoristeet esille!" en tiedä, mitä se odottaa mun tekevän. Leikkivän itse vauvaa? Kirjoittavan jotain hei mummo -lässytystä? Vai voinko vastata, että sulla on väärä numero, tää on Pertti-Erkin äiti. En ole vastannut mitään.
[/quote]
ai ihanko tekaistu nimi? :D
Anopin joulukortissa lukee aina vain "Hyvää Joulua ja onnellista uutta vuotta Markolle* toivoo Tiina* ja Matti*" * nimet muutettu, mutta "marko" siis mieheni ja tiina ja matti on anoppi ja appiukko. Minun nimeäni ei koskaan mainita :( hyvin loukkaavaa, en ymmärrä miksi. Olemme olleet markon kanssa jo seitsemän vuotta yhdessä ja olemme naimisissa. Ei lue ikinä edes mitään kotiväki tai +perhe, pelkkä marko aina... :(
Meillä luultavasti anoppi teki luultavasti meille melkoisen yllätyksen. Meille ilmestyi ainakin kortti, jossa ei lukenut mitään. Kortti oli itse askarreltu, mutta siinä ei lukenut mitään hyvästä joulusta eikä kyllä yhtään mitään muutakaan, kuten, että kuka sen oli lähettänyt. Mies oli tunnistavinaan kirjekuoresta äitinsä käsialan kuitenkin, niin siitä arveltiin kortin tulleen anopilta.
En kyllä tehnyt tuosta mitään johtopäätöksiä muuta kuin että anopilla on tainnut olla aika kiire. Kun kävimme siellä kylässä niin näytti miten hienoja pitsinypläyskortteja oli muille lähetellyt, toivottavasti oli niihin nimensä muistanut laittaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:53"]
Mun anoppi on alkanut lähettää postit nykyään, mummoksi tultuaan näin: Lapsenlapsi, rakas mummon kulta Pertti-Erkki Nännimäinen + äiti&isi (nimi on muuten tekaistu) . Ymmärrän mummon innostuksen, mutta kun KAIKKI postit osoitetaan nykyään lukutaidottomalle vauvalle. Samoin anoppi lähettää tekstiviestejä vauvalle mun kännykkään. Siis jotain "Rakas lapsenlapsi! Olethan muistanut laittaa joulukoristeet esille!" en tiedä, mitä se odottaa mun tekevän. Leikkivän itse vauvaa? Kirjoittavan jotain hei mummo -lässytystä? Vai voinko vastata, että sulla on väärä numero, tää on Pertti-Erkin äiti. En ole vastannut mitään.
[/quote]
Vähän ymmärrystä nyt hei vähän mummoutumisestaan innostuneelle isoäiteelle. Ei tarvii olla niin valtavan tosikko.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:59"]Nähdään anoppia monta kertaa viikossa, joten musta se on outoa että se lähettää postissa joulukortin. Ja sitten kun se korttikin on aina niin virallisesti kirjoitettu, "terv. Maija ja Matti Meikäläinen". Viimeksi kun käytiin, pöydällä oli joulukorttikasa postimerkkeineen valmiina postiin, eli meidänkin kortti oli siellä. Jotenkin vaan se on mun mielestä tosi turhaa lähettää erikseen postissa sellainen.
[/quote] meillä ainakin lapset tykkää, kun tulee kortteja. Siksi suvussa lähettelemme kaikki niitä toisillemme
Missä on sääntö, että kortit tulee lähettää postissa?
Meille tuli taas 3 kappaletta anopin laittamia kortteja, 1 kortti osoitettu miehelleni ja kummallekin lapsille omasa. Minä en ole saanut korttia koskaan, ( tai koskaan ei ole tullut yhtiestä korttia koko perheelle ). Naimisissa olemme ollueet 10 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:34"]
Mun anoppi allekirjoittaa miehelleni osoittamansa kortit sanalla "Kotiväki". Ja se "kotiväki" on muuten se itte ja sen uus ukko, jota mieheni ei pidä isänään. Joskus anoppi on kirjoittanut poikansa korttiin "Pirkko ja Pertti perh." Se 'perh.' tarkoittaa varmaan sen tytärtä, jolla toki on jo oma perhe.
Anopin joululahjat miehelleni - ja etenkin mulle !! (jolle ei todellakaan kenenkään tarttis ostaa mitään) - on hienoja, mutta meidän lapsillemme muori on silloin tällöin paketoinut sellasta kamaa, jonka se on saanut jonkun tuttavansa ylijääminä parin kolmen kirpputorimyyntiyrityksen jälkeen. Lue: kelvotonta shaissee.
Vauvallemme anoppi toi syntymän kunniaksi lahjaksi pakettinauharullia, sellasia kiiltäviä, joita voi saksilla kähertää, tiedäthän.
[/quote]Kiitti kun vastasit. Tuo pakettinauharulla oli aika pudottava :D ap