Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortit anopeilta (tai muut oudot...)

Vierailija
18.12.2014 |

Pari päivää sitten tällä palstalla pisti silmääni jossain ketjussa ihmetyttävä asia. Eli jonkun anoppi oli lähettänyt joulukortin poikansa perheelle, mutta siinä oli erikseen maininta (jos nyt oikein ymmärsin ja muistan), että kortti ei sitten ole osoitettu miniälle. Olin vähän huuli pyöreenä. Aika törkeä veto anopilta.

Onko muut saaneet näin tökeröitä tai muuten outoja joulukortteja?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen täti (75v.) lähettää joulukorttinsa "tyhjinä". Katson joka joulu, että "hitsi tässä ei lue lähettäjää", kunnes huomaan katsoa kortin kuvapuolta. Sinne hän on jonnekin kuvan sekaan kirjoittanut pienellä suttuisella kaunokirjoituksella "t.Tuulikki". Toisella puolella ei ole muuta kuin nimi- ja osoiterivit täytetty.

Vierailija
42/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:25"]

Missä on sääntö, että kortit tulee lähettää postissa?

[/quote]

joulukorttisääntökirjassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:29"]

Miehen täti (75v.) lähettää joulukorttinsa "tyhjinä". Katson joka joulu, että "hitsi tässä ei lue lähettäjää", kunnes huomaan katsoa kortin kuvapuolta. Sinne hän on jonnekin kuvan sekaan kirjoittanut pienellä suttuisella kaunokirjoituksella "t.Tuulikki". Toisella puolella ei ole muuta kuin nimi- ja osoiterivit täytetty.

[/quote]

Joskus 70-luvulla oli postissa vielä joku järjetön sääntö, ettei korttiin saanut kirjoittaa kuin muutaman sanan, tai siitä meni enemmän maksua. Siis kyllä niihin sai kirjoittaa esimerkiksi "Hyvää joulua t. Tuulikki", mutta ei paljon enempää. Ehkä täti muistelee tätä käytäntöä?

Vierailija
44/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille appipari ei ole koskaan lähettänyt joulukorttia. En tiedä, lähettävätkö kenellekään.

Mutta oma setäni lähettää aina kortin ilman allekirjoitusta. Tunnistan siitä, että kortti on kirjoitettu tutisevalla käsialalla ja tulee tietystä kaupungista. Ikinä ei lue keneltä. Ja vaikka tekstipuolelta puuttuisi kokonaan teksti "hyvää joulua" tms, niin siihen ei ole koskaan kirjoitettu mitään.

Oma äitini lähettää aina virallisia kortteja, kuten herra ja rouva Möttönen perheineen. Tosin hän kättelee vieläkin mieheni aina, vaikka ollaan oltu yhdessä jo 18v. Tuntuu tosi oudolta joka kerta ja mieheni jotenkin hämmästyy aina. Hänen vanhempansa ovat välittömiä ihmisiä ja ovat alusta lähtien olleet halauslinjalla. Minuakin äitini yrittää usein kätellä, mutta halaan väkisin tai vetäisen käden selän taakse. Lapsianikin hän pyrkii kättelemään, ja yleensä patista lapset halaamaan. Pidän huolen, että lapseni oppivat halaamaan läheisiää ja kotona halimme usein. :)  Kyse kuitenkin vain 62v ihmisestä, joka työelämässä vielä, ei siis mistään tolkuttoman vanhan polven ihmisestä.

Vierailija
45/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:53"]Mun anoppi on alkanut lähettää postit nykyään, mummoksi tultuaan näin: Lapsenlapsi, rakas mummon kulta Pertti-Erkki Nännimäinen + äiti&isi (nimi on muuten tekaistu)
.
Ymmärrän mummon innostuksen, mutta kun KAIKKI postit osoitetaan nykyään lukutaidottomalle vauvalle. Samoin anoppi lähettää tekstiviestejä vauvalle mun kännykkään. Siis jotain "Rakas lapsenlapsi! Olethan muistanut laittaa joulukoristeet esille!" en tiedä, mitä se odottaa mun tekevän. Leikkivän itse vauvaa? Kirjoittavan jotain hei mummo -lässytystä? Vai voinko vastata, että sulla on väärä numero, tää on Pertti-Erkin äiti. En ole vastannut mitään.
[/quote]

Nauroin ääneen tälle.:D

Vierailija
46/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
47/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:53"]Mun anoppi on alkanut lähettää postit nykyään, mummoksi tultuaan näin: Lapsenlapsi, rakas mummon kulta Pertti-Erkki Nännimäinen + äiti&isi (nimi on muuten tekaistu)
.
Ymmärrän mummon innostuksen, mutta kun KAIKKI postit osoitetaan nykyään lukutaidottomalle vauvalle. Samoin anoppi lähettää tekstiviestejä vauvalle mun kännykkään. Siis jotain "Rakas lapsenlapsi! Olethan muistanut laittaa joulukoristeet esille!" en tiedä, mitä se odottaa mun tekevän. Leikkivän itse vauvaa? Kirjoittavan jotain hei mummo -lässytystä? Vai voinko vastata, että sulla on väärä numero, tää on Pertti-Erkin äiti. En ole vastannut mitään.
[/quote] Ahhahha kun nauroin ääneen :D Herttaistahan toi, kai..?

Vierailija
50/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
51/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

.
[/quote]

Kuulostatpa tylsältä ja kylmältä. Ihanan kuuloinen anoppi, musta olisi hauskaa saada tuollaisia viestejä.

Vierailija
52/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:53"]

Mun anoppi on alkanut lähettää postit nykyään, mummoksi tultuaan näin: Lapsenlapsi, rakas mummon kulta Pertti-Erkki Nännimäinen + äiti&isi (nimi on muuten tekaistu) . Ymmärrän mummon innostuksen, mutta kun KAIKKI postit osoitetaan nykyään lukutaidottomalle vauvalle. Samoin anoppi lähettää tekstiviestejä vauvalle mun kännykkään. Siis jotain "Rakas lapsenlapsi! Olethan muistanut laittaa joulukoristeet esille!" en tiedä, mitä se odottaa mun tekevän. Leikkivän itse vauvaa? Kirjoittavan jotain hei mummo -lässytystä? Vai voinko vastata, että sulla on väärä numero, tää on Pertti-Erkin äiti. En ole vastannut mitään.

[/quote]

ai ihanko tekaistu nimi? :D
[/quote]

Mun mielestä tää oli vaan niin paras ohis "tekaistu nimi" :D Höröttelen täällä itsekseni. :D

Vierailija
53/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:52"]

Mä kuulin, että eräs sukulaisemme oli lähettänyt osan vastaanottamastaan joulukortista takaisin kortin lähettäjälle, tädilleni. Täti oli lähettänyt valokuvakortin, jossa oli heidän perheensä kolmessa sukupolvessa. Syynä oli leikeltyyn korttiin se, että "tunkeilijoita ei pitä joulukorttiin laittaa". Irtileikattu ja palautettu osa oli naispuolisen serkkuni vaimo ja heidän pikkuinen tyttärensä. Oli vielä erikseen leikattu tämä pikkutyttö mummonsa sylistä pois. Mun mielestä aivan käsittämätöntä, kyseinen sukulaisluuska kun vielä passuuttaa tätiäni mennen tullen asioillaan...

[/quote]

Ei jumalauta miten sarasta sakkia sitä on olemassa :O

Vierailija
55/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:25"]

Missä on sääntö, että kortit tulee lähettää postissa?

[/quote]

huoh, joo laissa lukee niin...joten lukaisepa sieltä.

Vierailija
57/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
58/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/72 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin naimisissa ja kukaan ei tuntunut pitävän miehestäni oikeasti, esittivät vain. No, ei ihmekkään, en minäkään enää. Kuitenkin...
-
Minulla oli sen miehen sukunimi ja kaikki sen tiesivät. Silti kaikki kortit tuli vain minulle ja tyttönimellä :D Eipä tuo enää haittaa, mutta perheeni ainakin minulle ilmaisi avoimesti mitä mieltä olivat miehestä vaikka "todella onnellisia" olivat puolestani.
-
Siskoni muuten lähettää aina kortit minulle näin (myös silloin kun sukunimi oli ex miehen eli "Möttönen"): Maija Meikäläinen
Piparitie ?????
5555
Piparila.
Ikinä ei muista osoitetta ja saan kortit todella paljon myöhemmin, ihme että tulee perille :D Onneksi minulla on sentään sellainen nimi ettei voi mennä kellekkään toiselle jos jostain selvittää etunimen avulla osoitteen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi