Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on leposyke?

Vierailija
18.12.2014 |

Mulla on varmaan jotenkin ylivirittynyt sympaattinen hermosto, koska aina kun koitan mitata leposykettä alkaa jännittää ja tunnen kuinka syke nousee. En ole koskaan saanut mitattua leposykettä luotettavasti ja aina se on ollut jotain 80-90. Tuskin se niin paljon todellisuudessa on. Myös aina lääkärillä käydessä verenpaine huitelee korkeissa lukemissa, mutta kotona mitattaessa se sentään on normaalin rajoissa. Mittasin testiksi mieheltänikin arvot ja olivat jotain 119/63 ja syke 51!! mieheni urheilee valtavasti, että varmaan ihan luonnostaan noin alhainen. Miksi mä jännitän niin paljon? Miten saisin relattua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 68 ja kardiologi sanoi, että aika matala ja rauhallinen. Verenpainelääkitys löytyy.

Vierailija
22/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:13"]

Minulla on leposyke usein alle 50, vaikken urheile. Käyn kyllä päivittäin tunnin kävelylenkillä, mutten sellaisella, että hengästyisin. Alkoivat pelottaa nuo viittaukset sydämen vajaatoimintaan. Mitä muita oireita siinä voisi olla?

[/quote]

Jos jaksat tehdä tunnin kävelylenkin hengästymättä ja pysähtymättä, niin tuskinpa sinulla sydämen vajaatoimintaa on! Minulla oli ensimmäisenä oireena, että ylämäet ja portaiden nouseminen alkoivat tuntua aina vain vaikeammilta. Sitten tuli yskää, hengenahdistusta pienestäkin liikunnasta (jopa pukeutuessa), nilkkojen turvotusta, lopulta jo pihan läpi postilaatikolle käveleminen tuntui vaikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskenut se ja nykyään noin 90. Kuntoilussa se on 130-180. Käytän sykemittaria ja kuntoillut tämän vuoden säännöllisesti. Hengästyn silti aika helposti? Olen aina hengästynyt ihan pienestäkin.

Vierailija
24/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se pyörii 55 hujakoilla, verenpainelääkkeeni on 1kpl 5mg tabua/vrk, Orloc.

Vierailija
25/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on alhainen syke ja ylhänen verenpaine, mihin syön lääkkeitä

duunin lääkärintarkastuksessa kun otettiin sydänkäyrä, oli syke 43 ja jouduin jatkotutkimuksiin. ei löytynyt mitään vikaa, muuta kuin urheilu ja kova kunto.

Vierailija
26/26 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken työpäivän mitattuna 46, joskus aamulla on ollut alempikin. Mutta minulla on normaalia alhaisempi syke ollut aina, jopa silloin kun en erityisen paljon kuntoillut (nykyään kyllä kuntoilen aika paljon)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi