9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
Miten mä en yhtään usko tän olevan todellinen henkilö.
Muistaa nyppineensä 30 vuotta pillukarvoja, muttei muista täyttikö kuukausi sitten 49 vai 50 vuotta.
On ollut paksuna elämästään melkein 9 vuotta, 19-vuotiaasta 29-vuotiaaksi käytännössä jatkuvasti joko äitiyslomalla tai raskaana ja tehnyt kuitenkin 4 tutkintoa ja luonut kovapalkkaisen uran. Ateisti on lisäksi suorittanut tutkinnon teologiasta.
Antanut tuosta vaan puolen miljoonantalon yhdelle eikäyhdelläkään yhdeksästälapsesta ole mitään sanomista asiasta. Ja maksanut ilmeisesti myös lahja- tai perintöveron lisäksi...
Tässä nyt vaan muutamia outouksia. Haisee hiukkasen. Toki mahdollista, mutta kokonaisuutena hiukan epätodennäköistä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:44"]
Kuka unohtaa oman ikänsä? :''D haiskahtaa hieman provolta...
[/quote] Minä ja moni ystävistänikin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:50"]
Ap on mummeliissa. Ja tuskin se vanha pieni talo jota laajensivat on puolen miljoonan arvoinen siellä Vöyrillä.
[/quote] Arvioivat kuitenkin Kiinteistökeskuksessa sen 560 000 arvoiseksi. Hetken ehtivät sillä hinnalla pitää myynnissäkin, ennen kuin nuo päätyivät tuohon järjestelyyn.
Ei Vöyrillä isotkaan omakotitalot ole kalliita. Etuovessa melkein 190 neliön talo 135000€.
[/quote]
Tarkan iän voi kyllä muistaa väärinkin tuossa iässä, mutta kyllä se 50 on sellainen rajapyykki, että vaikka ei haluaisikaan eikä juhlisikaan, niin sen tiedostaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:58"]
Ap on mummeliissa. Ja tuskin se vanha pieni talo jota laajensivat on puolen miljoonan arvoinen siellä Vöyrillä.
[/quote] Arvioivat kuitenkin Kiinteistökeskuksessa sen 560 000 arvoiseksi. Hetken ehtivät sillä hinnalla pitää myynnissäkin, ennen kuin nuo päätyivät tuohon järjestelyyn.
[/quote]
Miten sä sait noin kalliin talon maksettua? sullahan on syöpiäkin vähän väliä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:51"]
Paskanjauhantaa. Suvun vanhimmat viittaa manneihin tai lestoihin. Missä välissä olet lukenut kaksi tutkintoa, tehnyt uraa ja mikä laitos? Miten olet luennot käynyt kun vauvoja jatkuvasti sekä taaperoikäisiä lapsia? Kuvitellaan hetki. Joko vanhempasi ovat rikkaita tai entisellä miehellä oli valtava perintö, EI kukaan lahjoita ilman veroja tuollaista taloa lapselleen, elätä lapsilaumaa, matkustele kerran vuodessa, toivu perus uimisilla jatkuvien raskauksien lomasta ja selitä hoitaneensa vieraitakin omien ohessa. Väität miehesi hoitaneen lapsia, miten jos keskivertoa parempi palkka? Kotona olemalla? Miten olet kerran vuodessa matkustellut kun jatkuvasti raskaana tai synnyttänyt? Ja ei ihan natsaa lastenhoito ja pph hommat himassa ja samaan aikaan akateemista uraa? Ei vitsi kyllä on taas jollain välähtänyt.
[/quote] Åbo akademi ja Vaasan yliopisto.
Manneja tai lestoja ei ole suvussa.
Ensimmäisen miehen vanhemmat olivat pienituloisia - ei mitääb perintöjä sieltä puolen kellekään.
Omat vanhemmat ovat hyvätuloisia, mutta olleet ihan vime vuosiin asti kiinni omassa urassaan. (miten he ylipäätään perheeseemme liittyvät?)
Muut kysymyksesi olivat niin naurettavia , etten osannut vastata.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:36"]
Oletko sä mummeliisa saanut paljon perintöä tai saitko hyvät henkivakuutusrahat kun entinen miehesi kuoli?
[/quote] En kumpaakaan. Talo ja tila jäi minulle ja lapsille, mutta muuten esim. henkivakuutusrahat menivät kyllä ihan vain laskuihin.
[/quote]
Hmm...lapsillesi. Ainakin tuo 17-vuotias (mahdollisesti myös nyt 21-vuotias riippuen siitä mikä on "jokin aika sitten")on ollut lahjoittamishetkellä alaikäinen. Kuinka olet pystynyt antamaan hänenpuolestaan noin arvokkaan lahjan toiselle lapselle? En usko, että yksikään uskottumies suostuisi tuollaiseen järjestelyyn? Mitä jos 17-vuotias tulee katumapäälle? Kuka tuon lahjakirjan on allekirjoittanut hänen puolestaan?
Minun elämäntyöni on elää tätä yhtä elämää niin kuin sen haluan elää. Hautaan en saa mukaani muuta kuin muistot joita tässä VAIN viiden lapsen äitinä olen saanut. Aivan yksi lysti jos pitäisi jonkun mielestä päteä työssään ja hankkia lapsia yksi tai kaksi ja nekin vain koska niin kuuluu tehdä! Minä rakstan tätä lapsilaumaa enkä häpeä että olen ylpeä heistä ja saavutuksestani VAIN äitinä! Lisää haluaisin mutten saa ja se on asia joka kirvelee tosi kovaa..
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:58"]
[/quote]
Melkoinen lahjavero tuosta tulee, mutta toisaalta nythän vuodenvaihteessa siihenkin tulee roima korotus, joten hyvä, että ehditte ennen sitä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:57"]
Muistaa nyppineensä 30 vuotta pillukarvoja, muttei muista täyttikö kuukausi sitten 49 vai 50 vuotta.
On ollut paksuna elämästään melkein 9 vuotta, 19-vuotiaasta 29-vuotiaaksi käytännössä jatkuvasti joko äitiyslomalla tai raskaana ja tehnyt kuitenkin 4 tutkintoa ja luonut kovapalkkaisen uran. Ateisti on lisäksi suorittanut tutkinnon teologiasta.
Antanut tuosta vaan puolen miljoonantalon yhdelle eikäyhdelläkään yhdeksästälapsesta ole mitään sanomista asiasta. Ja maksanut ilmeisesti myös lahja- tai perintöveron lisäksi...
Tässä nyt vaan muutamia outouksia. Haisee hiukkasen. Toki mahdollista, mutta kokonaisuutena hiukan epätodennäköistä.
[/quote] Olen kyllä täysin todellinen, vaikka en pidäkään ikää merkittävänä tekijänä ihmisen identiteetin suhteen. Äitiyslomia olen ikäni aikana pitänyt yhteensä vajaat 3 vuotta. (Tiesithän, että sen pituuden saa kunkin synnytyksen jälkeen määritellä itse) + reilu vuosi, jolloin hoisin yhtä lapsenlapsistani kotona.
ja kyllä - kyllä annoin sille läheiselleni, joka oli valmis pitämään perheen vanhan kotitalon ja - tilan suvussa, kyseiset jutut. Muiden lasten innoittamana. Etkö itse antaisi?
[/quote]
No pientä asioiden kaunistelua ehkä, mutta provoksi ei riittävän överi.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:00"]
[/quote]
Tarkan iän voi kyllä muistaa väärinkin tuossa iässä, mutta kyllä se 50 on sellainen rajapyykki, että vaikka ei haluaisikaan eikä juhlisikaan, niin sen tiedostaa kyllä.
[/quote] Heh, noista rajapyykeistä. Olen 49 eli useimmat samalla luokalla olleet ystäväni ovat jo 50 (hyppäsin lapsena yhden luokan yli). Jotenkin sitä itsekin ajattelee olevansa 50 + , mutta tuskin se mitenkään iso asia on ensi vuonnakaan....
Voin kuvitella millaista teidän arki on ollut ja on nykyään. :) T. 11 sisarusta, joista me kolme nuorinta asutaan enää kotona :)
Minkä arvoinen talo oli kun ap sen ostit? paljonko jouduit maksamaan asuntolainaa?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:09"]
[/quote]
No pientä asioiden kaunistelua ehkä, mutta provoksi ei riittävän överi.
[/quote] Noh, varsinainen provohan minä en ole, mutta huvittunut kyllä siitä miten vahvasti jotkut pitävät kiinni stereotypioistaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:07"]
[/quote] Olen kyllä täysin todellinen, vaikka en pidäkään ikää merkittävänä tekijänä ihmisen identiteetin suhteen. Äitiyslomia olen ikäni aikana pitänyt yhteensä vajaat 3 vuotta. (Tiesithän, että sen pituuden saa kunkin synnytyksen jälkeen määritellä itse) + reilu vuosi, jolloin hoisin yhtä lapsenlapsistani kotona.
ja kyllä - kyllä annoin sille läheiselleni, joka oli valmis pitämään perheen vanhan kotitalon ja - tilan suvussa, kyseiset jutut. Muiden lasten innoittamana. Etkö itse antaisi?
[/quote]
Mutta miten pystyit antamaan alaikäisen puolesta tuollaisen lahjan? Miten tää juridisesti hoidettiin? Tuohan on alaikäisen lapsen perinnön hukkaamista.
[/quote] Minä ja moni ystävistänikin.
[/quote]
Minulla ja tutuillani myös muisti heittää usein vuodella tai parilla, mutta enpä ole ennen kohdannut ketään, joka tuon puolivuosisadan rajan muistaa väärin. En silti sano, etteikö olisi mahdollista (tervemuistisellakin)
Hohhoijaa
Sanoit itse, että kaksi raskauksista vai synnytyksistä vaikeita. Väität 3 vuotta olleesi äitiyslomalla?? No kuka ne lapset on hoitanut? Hyvä mielikuvitus.
Miksi et vastaa asiakysymyksiin. Kuka lapset hoitanut jos et ole edes kotona ollut. Miten voit l lahjoittaa alaikäiselle? Matkustellut jälkivuotojen kera vauvojen ollessa kotona? Juupa :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:42"]
Johan tuollaisesta talolahjasta menee 70-80 tuhatta verojakin.
[/quote] Se oli pojan ongelma, ei minun. Hoiti sen , miten hoiti. Ei ole valittanut.