9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
Jaah, tää taitaa olla se aiemmin Kaksplussalla huomiota hakenut Mummeliisa.
Jälleen saa kysyä. Tuon toiseksi nuorimman ja kavereidensa kanssa meni tovi, mutta taas alkaa tylsistyttää...
Provolle tyypilliseen tapaan stoori muuttuu tarpeen mukaan :)
Otitko paljon laajennus ja remppalainaa taloon?
En ole provo vaan ihan oikea olemassaoleva ihminen. Ikävä, jos kuvittelet toisin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:44"]
Kuka unohtaa oman ikänsä? :''D haiskahtaa hieman provolta...
[/quote] Minä ja moni ystävistänikin.
[/quote]
Minulla ja tutuillani myös muisti heittää usein vuodella tai parilla, mutta enpä ole ennen kohdannut ketään, joka tuon puolivuosisadan rajan muistaa väärin. En silti sano, etteikö olisi mahdollista (tervemuistisellakin)
[/quote] Tiedä sitä nyt, kuinka tervemuistinen olen. Mutta ikääni olen joutunut laskemaan varmaan 30 vuodesta eteenpäin. Se ei vaan ole minulle millään tärkeä asia. Hyväksyn toki täysin, että jollekin toiselle voi ollakin.
[/quote]
Ei se välttämättä sitä merkitse, että ikä on tärkeä asia, jos muistaa, että joko on on 50v rikki vai ei. Veikkaanpa, että sitten, kun se hetki sinulle oikeasti koittaa, niin ymmärrät, mitä tarkoitan.
No mummeliisa. Paljonko sun tuli ryypättyä niihin aikoihin kun sut naurettiin kaksplussalta ulos? Myönsit taannoin että tuli otettua reippaasti silloin ja netissä kirjoitettua tyhmyyksiä.
vau, alaikäisillä on varaa rakentaa talo.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:18"]
Ei se välttämättä sitä merkitse, että ikä on tärkeä asia, jos muistaa, että joko on on 50v rikki vai ei. Veikkaanpa, että sitten, kun se hetki sinulle oikeasti koittaa, niin ymmärrät, mitä tarkoitan.
[/quote]
Ehkä siis ensi vuonna huomioin tuonkin asian. Vielä toistaiseksi se tuntuu "hupsulle", mutta en voi tietenkään kertoa, mille ensi marraskuussa tuntuu. ...
Oppia ikä kaikki.
Kuinka paljon pitää olla hehtaareita, että taajama alueella saa metsästää. Siis ihan vakavasti kysyn, en tiedä näistä yhtään, kuulostaa vaan siltä, että voi olla vaarallista puuhaa. Vai saako nykyään enää metsästää raudoilla mitään eläimiä, silloinhan ei tarvitse luodeista olla huolissaan?
Miltä nuorimmista lapsista tuntuu olla jo tätejä/setiä heti syntymästä? Oletko koskaan saanut keskenmenoa. Onko kaikki lapset terveitä ??
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:21"]
[/quote]Heh. vain tytär on alaikäinen. Kumppaninsa on kyllä hyvinkin täysi-ikäinen ja tontin saivat kumppanin vanhemmilta lahjaksi. (Myönnän kyllä, että mammaa vähän hirvittää...)
Toisaalta minä olin 17, kun ostettiin aikoinaan ensiasuntoa eli "äitinsä jalanjäljissä" tuo asteleee.
Nuorimmat lapset ovat vanhentuneet ketjun edetessä, 1. sivulla olivat 7v ja 8v.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:25"]
Kuinka paljon pitää olla hehtaareita, että taajama alueella saa metsästää. Siis ihan vakavasti kysyn, en tiedä näistä yhtään, kuulostaa vaan siltä, että voi olla vaarallista puuhaa. Vai saako nykyään enää metsästää raudoilla mitään eläimiä, silloinhan ei tarvitse luodeista olla huolissaan?
[/quote] Oi... Tuohon minun olisikin pitänyt googlettaa, koska en tunne noita säännöksiä.
"Vanha kotitila" ei tosin sijaitse varsinaisesti taajama-alueella, mutta siinä on/oli viitisen hehtaaria maata ja metsää. Senkin jälkeen , kun yhdelle lohkottiin palanen, niin kummallekin tontille jäi metsästysoikeus... Joku enemmän näistä tietävä osaisi olla tarkempi?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:30"]
Nuorimmat lapset ovat vanhentuneet ketjun edetessä, 1. sivulla olivat 7v ja 8v.
[/quote] Nuorin poika on syntynyt vuonna 2007 ja nuorin tyttö 2005. Pahoittelen, jos olen kirjoittanut johobkin viestiin ikänsä väärin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:25"]
Miltä nuorimmista lapsista tuntuu olla jo tätejä/setiä heti syntymästä? Oletko koskaan saanut keskenmenoa. Onko kaikki lapset terveitä ??
[/quote] Kaikki biolapseni ovat terveitä. Ja kyllä - olen saanut useitakin keskenmenoja.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:21"]
[/quote]Heh. vain tytär on alaikäinen. Kumppaninsa on kyllä hyvinkin täysi-ikäinen ja tontin saivat kumppanin vanhemmilta lahjaksi. (Myönnän kyllä, että mammaa vähän hirvittää...)
Toisaalta minä olin 17, kun ostettiin aikoinaan ensiasuntoa eli "äitinsä jalanjäljissä" tuo asteleee.
[/quote]
Miten 17v saa asuntolainaa?käykö töissä?tarvitsiko takaajia?
150 metrin etäisyydellä naapurista saa ampuma-asetta käyttää.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:37"]
150 metrin etäisyydellä naapurista saa ampuma-asetta käyttää.
[/quote]
Niin ja siis metsästysoikeushan on jokaisella omalla tontillaan, se tosin ei siis takaa, että saisi ammuskella, täytyy nuo etäisyydet ottaa huomioon.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:57"]
Miten mä en yhtään usko tän olevan todellinen henkilö.
Muistaa nyppineensä 30 vuotta pillukarvoja, muttei muista täyttikö kuukausi sitten 49 vai 50 vuotta.
On ollut paksuna elämästään melkein 9 vuotta, 19-vuotiaasta 29-vuotiaaksi käytännössä jatkuvasti joko äitiyslomalla tai raskaana ja tehnyt kuitenkin 4 tutkintoa ja luonut kovapalkkaisen uran. Ateisti on lisäksi suorittanut tutkinnon teologiasta.
Antanut tuosta vaan puolen miljoonantalon yhdelle eikäyhdelläkään yhdeksästälapsesta ole mitään sanomista asiasta. Ja maksanut ilmeisesti myös lahja- tai perintöveron lisäksi...
Tässä nyt vaan muutamia outouksia. Haisee hiukkasen. Toki mahdollista, mutta kokonaisuutena hiukan epätodennäköistä.
[/quote] Olen kyllä täysin todellinen, vaikka en pidäkään ikää merkittävänä tekijänä ihmisen identiteetin suhteen. Äitiyslomia olen ikäni aikana pitänyt yhteensä vajaat 3 vuotta. (Tiesithän, että sen pituuden saa kunkin synnytyksen jälkeen määritellä itse) + reilu vuosi, jolloin hoisin yhtä lapsenlapsistani kotona.
ja kyllä - kyllä annoin sille läheiselleni, joka oli valmis pitämään perheen vanhan kotitalon ja - tilan suvussa, kyseiset jutut. Muiden lasten innoittamana. Etkö itse antaisi?
[/quote]
Mutta miten pystyit antamaan alaikäisen puolesta tuollaisen lahjan? Miten tää juridisesti hoidettiin? Tuohan on alaikäisen lapsen perinnön hukkaamista.
[/quote] Vain yksi osallinen oli alaikäinen ja hän sai osan tiluksista. Ei olisi tahtonut, mutta sitten kun hoksasi, että saa avomiehensä kanssa metsästää vanhalla kotipaikkakunnallaankin (maata sen verran) niin on ollut ihan tyytyväinen.
Hyvä niin.
[/quote]
Oho. teillä asuu siis kotona 17-vuotias ja hänen avomiehensä? Kun kolme lasta kerran vielä asuu kotona ja hänen on muiden stooriesi mukaan oltava se alaikäinen perillinen, niin ilmeisesti 17-vuotiaalla siis on avomies.Ja oli jo lahjan antamisen aikaan. Aika suvaitsevaisia olette. Mutta sopu sijaa antaa.
Mutta kiva että saavat metsästää.
[/quote] Ei. Kotona on kirjoilla 17 v 9 v ja 8 v. 17 v asuu käytännössä avomiehensä luona opiskelupaikkakunnallaan - viettää meillä vain joka tai joka toisen viikonlopun.
Nykyään, kun alkoivat rakentaa taloa, niin "joka toinen" on varmaan realistuisempi versio...