9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
Miten elätät lapset? Itselläni on vain yksi lapsi ja mietin pääni puhki, onko meillä varaa toisen lapsen hankintaan. Mistä osaat etukäteen arvioida toimeentulon riittävyyden? Miehesi on varmaan korkeasti palkattu jos pystytte 9 lasta elättämään?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:03"]
Muistitko kuukausi 50 -vuotispäivästäsi, oletko 50 vai 49?
[/quote] Täytän 50 ensi vuoden marraskuussa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, onko se minulle silloin niin iso juttu kuin näille monille palstalaislle. Mikään edellinen ikäei ole ollut.
[/quote]
No ei noi nelikymppiset nyt kuitenkaan blogin perusteella näyttäneet ihan olankohautuksella menneen :)
[/quote] Ei menneet. Lapsenlapsia hoiti päivän ja kärsi kunnialla senkin, miten lapset halusi häntä muistaa.
[/quote]
Jotenkin sääli, että joutuu niin kovin paljon suuren perheensä vuoksi marttyroimaan. Mutta ei kai niitä lapsenlapsia silloin vielä ollut monikossa.
[/quote] Taisi olla 7.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 05:58"]
Miten elätät lapset? Itselläni on vain yksi lapsi ja mietin pääni puhki, onko meillä varaa toisen lapsen hankintaan. Mistä osaat etukäteen arvioida toimeentulon riittävyyden? Miehesi on varmaan korkeasti palkattu jos pystytte 9 lasta elättämään?
[/quote] Kaikki lapset eivät ole samaan aikaan pikkuisia. Mutta ihan vain palkoillamme elätämme ne lapset, joita kulloinkin on kotona ollut. Miehellä on tutkinto ammattikorkeasta, itselllä parikin yliopistosta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 07:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:03"]
Muistitko kuukausi 50 -vuotispäivästäsi, oletko 50 vai 49?
[/quote] Täytän 50 ensi vuoden marraskuussa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, onko se minulle silloin niin iso juttu kuin näille monille palstalaislle. Mikään edellinen ikäei ole ollut.
[/quote]
No ei noi nelikymppiset nyt kuitenkaan blogin perusteella näyttäneet ihan olankohautuksella menneen :)
[/quote] Ei menneet. Lapsenlapsia hoiti päivän ja kärsi kunnialla senkin, miten lapset halusi häntä muistaa.
[/quote]
Jotenkin sääli, että joutuu niin kovin paljon suuren perheensä vuoksi marttyroimaan. Mutta ei kai niitä lapsenlapsia silloin vielä ollut monikossa.
[/quote] Taisi olla 7.
[/quote]
Ai, mutta kertoi, että vanhin on 10v, muut nuorempia, ei kai heitä siis seitsemää ollut, kun täytti 40v...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:50"]
Viime tai toissaviikolla oli sanailua aiheesta, oletko ap:n kaveri, ehkä ei näy yleisesti.
[/quote] ei ollut ja kyllä, olen hänen kaverinsa.
[/quote]
Miksiköhän ei näy sinulle sitten, outoa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:15"]
Voisitko laittaa viestiesi loppuun esim. -ap? Ei paljoa aikaa vie.
[/quote]HUOM????
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:59"]Hei! Anteeksi. Laskin ihan itse väärin. Olen syntynyt vuonna 1965 eli en täyttänytkään marraskuussa 50 vaan 49. Nolo virhe, mutta kunhan itse pääsette tähän ikään niin huomaatte, että noita lukuja ei enää laita muistiin samaan tapaan kuin nuorempana... olen siis 49+ , en 50+.
[/quote] paljastui provoksi, koska 50v päivän muistaa. T. 1964
[/quote]. Se ei voi tosiaan mennä huomaamatta, kun työnantaja ja ammattiliitto muistaa
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:37"]
Siis tarkoitin, että ap muistuttelee fb:ssa, sinä et tainnutkaan olla ap.
[/quote] Ap:n facebookseinällä ei ole tämän vuoden aikana yhtään viiittausta tuleviin tasapäiväjuhliin.
Tarvitko optikon vai psykiatrin apua?
[/quote]
Viime tai toissaviikolla oli sanailua aiheesta, oletko ap:n kaveri, ehkä ei näy yleisesti.
[/quote] Höpö höpö. Valehtelet. Kävin luemassa kaikki viimeisten kolmen vikon viestit.
[/quote]
Onko sulla kenties lukemisen kanssa samaa häikkää, kun kirjoittamisessa. Kolmas joulukuuta.
[/quote]
Sillä näyttää olevan vähän joitakin muitakin vaikeuksia...
[/quote] joo. Kuolemia perheessä ja vaikea-asteinen syöpä itsellä. Molemmat sellaisia asioita, jotka tietyllä moraalilla varustetut ihmiset voivat tehdä "pilkanaiheeksii" keskustelupalstoilla.
[/quote]
En ole kyllä vielä koskaan millään keskustelupalstalla huomannut, että jonkun keskustelijan syövästä olisi tehty pilkkaa. :/ Voisitko valaista hieman lisää, mitä tiettyä moraalia tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:59"]Hei! Anteeksi. Laskin ihan itse väärin. Olen syntynyt vuonna 1965 eli en täyttänytkään marraskuussa 50 vaan 49. Nolo virhe, mutta kunhan itse pääsette tähän ikään niin huomaatte, että noita lukuja ei enää laita muistiin samaan tapaan kuin nuorempana... olen siis 49+ , en 50+. [/quote] paljastui provoksi, koska 50v päivän muistaa. T. 1964 [/quote]. Se ei voi tosiaan mennä huomaamatta, kun työnantaja ja ammattiliitto muistaa
[/quote]
No jos ei ole töissä, eikä kuulu liittoon.
Eikä varmaan kaikki ammattiliitotkaan, ei ainakaan pro muistanut minua mitenkään. Työnantaja toki, vaikkakin vasta sitten, kun yksi työkaverini oli hänelle asiasta vihjannut.
Takaisin lijoilla taas hetken. Eli saa kysyä, jos kysyttävää keksii.
Oletko aina toivonut noin montaa lasta? Onko lisää lapsia haaveissa? Montako neliötä talossanne?
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
Oliko lapsilukumäärä teidän vai jumalan idea?
Mistä saat aikaa hoitaa itseäsi kuntoon synnytyksen jälkeen? Minulla kolme ja olen ihan tappiolla :(
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:03"]
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
[/quote] Edellisen kodin, jossa asuimme todella pitkään annoin yhdelle pojistani pari vuotta sitten. Hän vasta kasvattaa perhettään eli tilalle (300+ neliötä) tulee käyttöä ajan myötä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:04"]
Oliko lapsilukumäärä teidän vai jumalan idea?
[/quote] Ihan on oma toive. Emme ole millään lailla uskonnollisia vaan lähinnä "suvaitsevaisia ateisteja".
[/quote] ei ollut ja kyllä, olen hänen kaverinsa.