9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:58"]
Mitä aiot Roomassa tehdä, oletko jo suunnitellut?
[/quote] Kiertelen muutamaan sydäntä lähellä olevaa kirkkoa ja museota (ainakin dell´Ara Pacis), vietän päivän Vatikaanissa ja toisen taidegallerioita kierrellen, syön hyvin, juon (toivottavasti hiukan liiikaa) hyvää viiniä., ostan lahjoja lapsenlapsille ja suvun kaikkein vanhimmille... Ja käyn kampaajalla.
[/quote]
Kuuluuko tämä suosikkeihin: Tempietto di San Pietro in Montorio
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tempietto,
Jos ei, niin suosittelen. Pikkiriikkinen taidonnäyte, täysrenessanssin helmi.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:09"]
Sheivaatko pimskaasi?
[/quote] En oikeastaan enää. Kun on yli 30 vuotta "nyppinyt" pois kaikki karvat mitä sinne tulee, niin nykyään niitä ei juurikaan tule. Pysyy karvattomana huoltamattakin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:04"]
Mitä aiot Roomassa tehdä, oletko jo suunnitellut?
[/quote] Kiertelen muutamaan sydäntä lähellä olevaa kirkkoa ja museota (ainakin dell´Ara Pacis), vietän päivän Vatikaanissa ja toisen taidegallerioita kierrellen, syön hyvin, juon (toivottavasti hiukan liiikaa) hyvää viiniä., ostan lahjoja lapsenlapsille ja suvun kaikkein vanhimmille... Ja käyn kampaajalla.
[/quote]
Kuuluuko tämä suosikkeihin: Tempietto di San Pietro in Montorio
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tempietto,
Jos ei, niin suosittelen. Pikkiriikkinen taidonnäyte, täysrenessanssin helmi.
[/quote] Kaunis. Lisään listaan.
Keksiikö vielä joku jotain kysymistä vai pitääkö minun vääntäytyä tästä laittamaan vermeitä valmiiksi toiseksi nuorimmalle, joka on tuomassa 5 kaveriaan iltapäiväksi kylään?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:03"]
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
[/quote] Edellisen kodin, jossa asuimme todella pitkään annoin yhdelle pojistani pari vuotta sitten. Hän vasta kasvattaa perhettään eli tilalle (300+ neliötä) tulee käyttöä ajan myötä.
[/quote]
Oletko pystynyt olemaan tässätasapuolinen, eli ovatko muutkin saaneet vastaavan lahjan. Ja jos eivät ole,miten ovat suhtautuneet yhden saamaan todennäköisesti useamman sadan tuhannen lahjaan (tai ennakkoperintöön?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:03"]
Olen aina toivonut isoa perhettä. 12 lasta oli lapsuudenhaave, mutta elämä päätti näin eli lisää emme enää saa. Nykyisessä talossa on 160 neliötä, mutta lapsia asuu kotona enää 3 eli hyvin mahdumme.
[/quote] Edellisen kodin, jossa asuimme todella pitkään annoin yhdelle pojistani pari vuotta sitten. Hän vasta kasvattaa perhettään eli tilalle (300+ neliötä) tulee käyttöä ajan myötä.
[/quote]
Oletko pystynyt olemaan tässätasapuolinen, eli ovatko muutkin saaneet vastaavan lahjan. Ja jos eivät ole,miten ovat suhtautuneet yhden saamaan todennäköisesti useamman sadan tuhannen lahjaan (tai ennakkoperintöön?
[/quote] Idea oli sisarustensa, ei minun. Ja ei- en pysty antamaan yli puolen miljoonan euron lahjaa kellekään muulle noista. eivät näytä kuitenkaan kukaan pitävän asiaa pahana vaan nauttivat siitä, että lapsuudenkoti "säilyy suvussa"
Miltä alalta tutkintosi ovat?
(vai onko liian tungetteleva kysymys)
Hirtoriantutkimus (teologia) ja viestintätieteet. Lisäksi on kandit pedagogiasta ja klassisesta filosofiasta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:33"]
Miten vietätte joulua?
[/quote] Tänä vuonna vanhimman lapseni talossa - koko porukalla eli kaikki 36 henkeä.
Oletko sä mummeliisa saanut paljon perintöä tai saitko hyvät henkivakuutusrahat kun entinen miehesi kuoli?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:34"]
Hirtoriantutkimus (teologia) ja viestintätieteet. Lisäksi on kandit pedagogiasta ja klassisesta filosofiasta.
[/quote]
Mielenkiintoista, että ateisti suorittaa tutkinnon teologiasta, vai oliko vakaumus opintojen aikaan toinen?
Johan tuollaisesta talolahjasta menee 70-80 tuhatta verojakin.
Kuka unohtaa oman ikänsä? :''D haiskahtaa hieman provolta...
Ap on mummeliissa. Ja tuskin se vanha pieni talo jota laajensivat on puolen miljoonan arvoinen siellä Vöyrillä.
Paskanjauhantaa. Suvun vanhimmat viittaa manneihin tai lestoihin. Missä välissä olet lukenut kaksi tutkintoa, tehnyt uraa ja mikä laitos? Miten olet luennot käynyt kun vauvoja jatkuvasti sekä taaperoikäisiä lapsia?
Kuvitellaan hetki. Joko vanhempasi ovat rikkaita tai entisellä miehellä oli valtava perintö, EI kukaan lahjoita ilman veroja tuollaista taloa lapselleen, elätä lapsilaumaa, matkustele kerran vuodessa, toivu perus uimisilla jatkuvien raskauksien lomasta ja selitä hoitaneensa vieraitakin omien ohessa. Väität miehesi hoitaneen lapsia, miten jos keskivertoa parempi palkka? Kotona olemalla?
Miten olet kerran vuodessa matkustellut kun jatkuvasti raskaana tai synnyttänyt? Ja ei ihan natsaa lastenhoito ja pph hommat himassa ja samaan aikaan akateemista uraa? Ei vitsi kyllä on taas jollain välähtänyt.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:36"]
Oletko sä mummeliisa saanut paljon perintöä tai saitko hyvät henkivakuutusrahat kun entinen miehesi kuoli?
[/quote] En kumpaakaan. Talo ja tila jäi minulle ja lapsille, mutta muuten esim. henkivakuutusrahat menivät kyllä ihan vain laskuihin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:34"]
[/quote] Ei ollut toinen. Mutta olin utelias. Olen yhä.
Mielenkiintoista, että ateisti suorittaa tutkinnon teologiasta, vai oliko vakaumus opintojen aikaan toinen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:02"]
Hei! Anteeksi. Laskin itse väärin. Olen syntynyt vuonna 1965 eli en täyttänytkään marraskuussa 50 vaan 49. nolo virhe, mutta kunhan itse pääsette tähän ikään niin huomaatte, että noita lukuja ei enää laita muistiin samaan tapaan kuin nuorempana... olen siis 49+ , en 50+.
[/quote]
Juhlitteko/vietättekö syntymäpäiviä, ajattelin vaan, kun yleensä 50-vuotispäivänsä muistaa, että joko ne oli vai eikö vielä.
t. 52v
[/quote] lLapset ja nuoret viettävät vuosittain (Lapstenjuhliin satastaankin melkoisesti). Samoin suvun vanhimmat joitain tasavuosia. Itse en koe sitä itselleni sopivaksi (ei vaan nappaa) eli kiitän onnitteluista, jos niitä tulee, mutta mitään juhlia en ikinä itselleni järkkää enkä toivo lastenkaan minulle järkkäävän.