19-vuotiaan pojan innostus bilettää
Äitinä on vähän raskasta seurata "kukkaansa puhjenneen" 19-vuotiaan poikansa innostusta baarielämään ja juhlintaan. Se osuu viikonloppuihin eli ei häiritse arkea mutta ihmettelen vain, että miten ennen niin rauhallisesta pojasta yhtäkkiä kuoriutui noin innostunut yöeläjä.
Kommentit (19)
Eiköhän tuo ole äärimmäisen tavallista tuossa iässä. Itsekin tykkäsin kovasti bilettää 18-vuotiaasta opiskeluajan loppuun. Ei siitä mitään haittaa koskaan ollut, mutta paljon hyviä muistoja jäi.
Oikeasti? Minusta tuntuu, että kaikki rahakin valuu kavereiden kanssa juhlimiseen.
Minä olin samanlainen tuossa iässä. Olin lapsena ujo, rauhallinen, enkä viihtynyt sosiaalisissa tilanteissa. 19-vuotiaana sitten rohkaistuin yleisesti ja aloin käymään yöelämässä viikoittain. Pari vuotta juhlimista kesti siten, että viikonloppuisin kävin viihteellä ja arkisin koulussa/töissä.
Aivan normaali sanoisinko. Kyllä ajan kanssa suurin osa rauhoittuu. Nykyisin en käytä alkoa, enkä jaksa käydä yöelämässä. Tavallinen perhearki kelpaa.
N29
Ihan normaalia. Kaveriporukassa meni tuosta iästä sellainen puolivuosikymmentä, että helposti tuli oltua neljänä iltana viikossa baarissa. Ja meidän aikaan ne kertajuomismäärät oli ihan erilaisia, kun nykynuorilla.
Kaikista tuli ihan normaaleja, yliopistotutkinnot, hyvät työpaikat, perheet lapsineen. Eikä kukaan alkoholisoitunut. Nyt nähdään jossain ehkä kolmen kuukauden välein
Omalla pojalla ( kohta 19v) sama biletyskausi käynnissä kavereidensa kanssa. Mieluummin niin kuin että istuisi koneen äärellä luurit päässä 24/7, näitäkin tyyppejä nimittäin on varsinkin pojissa paljon.
Anna juhlia. Nuorena pitää mennä. Omassa kaveripiirissä on näitä liki nelikymppisiä, joilla menot jäi aikanaan väliin. Nyt koitetaan bilettää.
Minä myös! :D
19-vuotiaana vietin melkein kaikki perjantait ja lauantait baarissa ja kotonakin biletin niin että naapurit valitti. Sitten alkoholin käyttö pikkuhiljaa väheni ja lopulta (noin 25v) en juonut enää ollenkaan. Nyt 37 ja täysin raitis.
Kai mulla oli semmonen myöhäinen teinikapinavaihe, koska lapsena ja teininä olin tosi kiltti ja hissukka. :)
Ole onnellinen että käy ulkona, mieti näitä 27v saakka vanhempien luona asuvien miesten vanhempia
Lapsi istuu aikuisena pimeessä huoneessa näyttöpäätteen edessä, kiroilee keskellä yötä kun pelit ei suju ja sosiaaliset taidot ja toiveet pariutumisesta täysin nolla.
Ole onnellinen että se nuorimiehenalku ei luuhaa kotona, luusereiden hommaa parhaassa nuoruudessa..
Poika alkaa kokeilla viinat ja pillut! Iän karttuessa elimistö alkaa hylkiä molempia.
Tuossa iässä jaksoin olla joskus jopa kolmena iltana menossa. Noin 21 vuotiaana kiinnostus yöelämään lähti tasaiseen laskuun ja nyt 32 vuotiaana minua ei saa kotoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Minusta tuntuu, että kaikki rahakin valuu kavereiden kanssa juhlimiseen.
Niin? Ankea nuoruus olisi, jos pitäisi vaan rahaa säästämässä kotona istua.
Mun nuoruudessa astuttiin aina kaverin isoveljen pomppivaan autoon ja todettiin että tänk kaad itsö vraidei.
Sitten ajeltiin ympäri nuokun aluetta kädet ovesta roikkuen. Poikaporukoita katsottiin tuimasti silmiin että haluutteko tapella saatana.
Yleensä ei kukaan uskaltanut.
Housut lökötti ja lahkeet oli aina ihan loskissa. Paitojen helmat roikkui polvissa. Kaikenlaisia ihmeellisiä käsiliikkeitä tehtiin ilmaan kun biletettiin. Näytettiin ihan joukolta apinoita elokuvasta Apinoiden Planeetta.
Autolla vaan ajeltiin pyöräilyvauhtia kädet ulkona. Auto seilasi naapurikunnan poikki kuin paremman piirin purjevene. Osa naapurustosta kurkki sälekaihtimien välistä peloissaan. Kyllä me nähtiin teidät.
Soittimesta kuului vain: Bämg bäm madowako tsuh tsuh, bäm bäm mado wako tsuh tsuh.
Meidän porukka oli ensimmäinen laatuaan jotka ei kiertänyt lippisten lippoja rullalle kuten juntit tapaa tehdä. Ja bileet pidettiin pomppivassa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ankea nuoruus olisi, jos pitäisi vaan rahaa säästämässä kotona istua.
Eihän nykyään mitään rahaa edes kannata säästää. Niin pienet palkat on että alkaa vain vituttaa muutaman euron säästöt. Parempi pistää ne viinaan ja tupakkaan, jos edes niihin riittää hilut.
Ei säästäminen enää kannata.
Mitenkäs selität sen, että olen 64v. mies ja tykkään bilettää joka viikonloppu.
Kuvitteliko ap tosiaan pilttinsä olevan joku uniikki lumihiutale, jota biletys ei kiinnostaisi? Se on aivan normaalia nuorten elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteliko ap tosiaan pilttinsä olevan joku uniikki lumihiutale, jota biletys ei kiinnostaisi? Se on aivan normaalia nuorten elämässä.
Ei nuoret nykyään biletä tai käytä alkoholiakaan samaan tapaan kuin konservatiivinen aikaisempi sukupolvi.
Perinteet on poistuneet ja nuoret nykyään skippaa juhlapyhätkin. Nykyään on paljon muutakin järkevää tekemistä kuin itsensä huumaaminen tai älytön nussiminen ympäriinsä.
Taloustilanne on sellainen että juhliminen on liian kallista ja erityisesti juhlapyhät maksaa liikaa.
Siksi on edullisempi tapa pelata konsolilla kotona. Vähenee ruokahalutkin.
Semmosta se on. Totu siihen. Ihan normi nuori