YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Helmianna: Mun edellinen kierto oli pidempi kuin yleensä (normaalin rajoissa kylläkin), joten sen perusteella ovis osuis tosiaan joulun kohdalle, mutta omaa kehoa kuunnellen sanoisin että ovis ois nyt. Ja jos viime kierto ois ollu mun normaalin kierron mittainen niin senkin perusteella ovis ois näihin aikoihin. Itse oon päättänyt vielä pitäytyä oman kehon kuuntelussa ja tikkuja hankin vasta myöhemmin kun hermo menee. Luulen että tikkujen kanssa tästä tulis stressaavaa ja se lois paineita, mikä ei ainakaan edesauta raskautumista.
Edellisen viestin lisäksi vähän omanapailua.
Tällä hetkellä melkoista vihlontaa MOLEMMILLA puolilla munasarjojen kohdalla, mikä on nyt aika hämmentävää.
Saas nähdä mitä tän kierron aikana tapahtuu. Jos ovis on nyt (niin kuin epäilen) toivon, että tän viikon aikaisemmat peittojen heiluttelut riittää kun nyt mies on reissussa.
Äsh tänne tuli niinkin pirulliset vaivat yhtäaikaa ku kusirakontulehus ja hiiva! :( ei yhtään kiva kun siihen päälle jomottaa myös vasenta nivusta. Jotenkin pistää mietityttämään et kuis nuo nyt yhtäaikaa napsahti..
Kp49/29-30 yk1 testit 1.12 ja 5.12 nega
Iltaa siskot! :)
Täällähän on jo mukavasti porukkaa, joiden kanssa saa jännätä, miten seuraavan vuoden puolella yritys tuottaa tulosta! Toivottavasti me kaikki saisimme vuoden aikana pienet muruset maailmaan.
Alkukierto alkaa olla itsellä ohitse ja ensi viikolla varmaankin ovista pukkaa. Päätimme ottaa nyt ihan rennosti yrittämisen suhteen ja seksiä on vain silloin, kun oikeasti huvittaa. Meillä ollaan kuitenkin jo siinä vaiheessa, että hoitosuunnitelmaa pääsemme tekemään vuoden alkupuolella, joten mitäs tässä enää stressaamaan.
Mimmu75: Erityisen kivaa on, että sinäkin tulit joukkoamme tänne ilostuttamaan :)
Cecilja 7/27-33 yk 15
Alinka: Jee, tuohon haluan itsekin uskoa että ensi vuodesta tulee se parhain :)
Kikke89: Herkullista joulua ja railakasta uutta vuotta siis sinullekin ;)
Mwiihh: Oivoi :/ Toivottavasti oireet menevät ohi pian. Oletko vasta lopettanut pillerit kun kierto on venynyt noin pitkäksi? Itselläni oli laastarin lopetuksen jälkeen 4kk melkein väliä ennen kuin menkat alkoivat. Sen jälkeen kierto oli melko pitkä 44päivää. Odotuksen tuskaa :(
Cecilja: Hyvää yötä ja huomenta :) En kerennyt iltoja toivottelemaan..Uusivuosi ja uudet kujeet & murusia kaikille minäkin toivon :) Oletteko te testanneet ovista vai menettekö tuntemuksiesi mukaan?
Ei tainnut omat menkat alkaa. Ei ole vuotoja näkynyt tuon edellisen kirjoituksen jälkeen. Taitaa hormonit olla melko sekaisin, mutta en silti ymmärrä miksi tuli pientä vuotoa joka loppuikin? Ehkä se on normaalia kaavinnan jälkeen.. Eli taas sitä odotellaan, odotellaan ja odotellaan.. Mistä tiedän voinko laskea tuon pienen vuodon kp1? Ovista haluaisin ruveta jo testailemaan, mutta kai niitä testejä on vain tehtävä tarpeeksi paljon että löydän oikean ajankohdan. Jos sitä edes tulee tässä kierrossa. Kuulemma kaavinnan jälkeen menkat voivat olla runsaammat tai niukat, mutta melko niukkaa oli :) Ehkä ne vielä tuosta runsastuu..
Nita85 (29) km rv10 10/14
Kiitos hurjasti Cecilja! <3 Kiva päästä höpisemään teidän kanssa! Milloin te olettekaan menossa taas lääkäriin?
Nita, mä sain uudet keltarauhashormoonit käyttöön ja niitä syödään 10 päivää eli aloitetaan dpo 4. Anna mennä vaan!
Mä kävin lopputarkastuksessa ja kohdussa kaikki hyvin. Hormoonitoiminta on valitettavasti nollissa eli muniksissa ei tapahdu mitään. Kyllä muuten vituttaa! Myös limakalvo on tosi ohut. Siksi vähän ihmetyttää, että valkkarin seassa tulee nyt jotain vaaleeta, kun menkkoja ei tuolla limiksellä pitäisi tulla. Ajattelin tehdä itsehoitoa ja aloittaa keltsut joulun jälkeen niin limis paksunee ja menkat tulee sitten lopulta. Greippimehun vois aloittaa heti. Lääkäri kyllä sanoi, että anna kropalle aikaa mutta mua ei kauheasti huvittais enään odotella.
Täällä ilmoittautuu yksi yrittäjä .
Lapsia ennestään kaksi -06 & -09
Hormonikierukka poistettu 9.12. Ja vuoto alkoi 10.12. Ja 13.12. Loppui.
Toiveissa olisi pikku kolmonen.
Menkkoja mulla ei ollut kuin ehkä kerran vuodessa mirenan aikana. Mirena oli vajaa 5 v. Käytössä.
Voipi olla että menee aikaa raskautumiseen kun noinkin kauan oli mirena käytössä.
Mulla alkoi suureksi yllätykseksi menkat! Hyvä juttu! Nyt vaan toivotaan, että oviskin löytäisi taas meidän kotiin niin päästään kunnolla asiaan :)
Ihanaa joulua kaikille!
Seppo07: Tervetuloa mukaan :)
Mimmu75: Kiva ylläri teillekin että menkat alkoi kuitenkin, jee :) Ihanaa joulua sinulle myös!
Itselläni ei erikoista uutta. Tässä olen vapaita odotellut ja nyt ne alkoivat. :)
Nita
Nita85: Mä en ole enää testaillut ovulaatiota, jotenkin koen sen kohdallani stressaavaksi. Muutamina kiertoina olen testannut lähinnä labroja varten, kun otettiin progesteroni ja sehän osoittikin ovulaation tapahtuneen ainakin siinä kierrossa. Cb:n digillä olen saanut hymynaamoja mutta liuskatesteillä en ikinä tasavahvoja viivoja. Nyt jos ja kun hoidot alkavat ensi vuoden alussa, niin voi olla, että lääkärin käskystä joudun taas testailemaan. Mutta siis minulle testailemattomuus on yhtä kuin stressittömämpi yritys! :) Tunnen aika hyvin kierron puolivälillä mahanippailut ja limat, joten se on antanut osviittaa oviksesta myös. Ja meillähän tuota seksiä on yleensä joka toinen päivä läpi kierron, niin tavaraa pitäisi ainakin olla siellä missä pitääkin ;)
Mimmu, varailen seuraavien menkkojen alettua ajan klinikalle ja päästään hoitosuunnitelman tekoon varmaan aika pian. Hui! Mutta ihanaa, että päästään tästä välitilasta vähän eteenpäin! Mahtavaa, että vuoto alkoi :) Pian on taas uuden yrityksen aika!
Seppo07, tervetuloa kuumeilemaan :)
Kaikille toivottelen lopuksi vielä ihanaa joulunaikaa ja rauhaa kaiken tämän hötkyilyn keskelle! <3
Cecilja 9/27-33 yk 15
Minä myös toivottelen kaikille ihanaa joulunaikaa! Nyt ladataan kropat täyteen zeniä :) Ja muistakaahan nauttia niin toisistanne, kuin siitä lohesta ja juustoistakin, vielä kun voidaan!
Dimou kp 8/? yk 6
Moikka!
Oikein ihanaa joulua kaikille! Muistakaahan ottaa joulusta kaikki ilo irti ja nauttia perheistä, ystävistä ja ruuasta!
Kopsasin tämän nyt tännekkin puolelle, kun olette näemmä jakautuneet väliaikaisesti kahteen ryhmään. Mutta tässä nyt sitten mun raskaus kuulumisia!
Mulla oli tänään se varhaisultra! Siellä se pieni sydän sykki! <3 Meillä ei kyllä kaikki ollut kunnossa niin kuin vähän pelkäsinkin, mutta pääasia tosiaan, että kuultiin pienen sydämen sykkeet. Mulla todettiin nyt sitten se hematooma niin kuin vähän arvelinkin. Eilen muuten taas tuli ihan vähän vuotoa siis ihan muutama pisara. Se oli nyt sitten toinen kerta, kun vuotoa esiintyi.
Se hematooma tarkoittaa siis, että siellä sikiöpussin ympärillä on verta. Mulla oli vielä kaiken lisäksi se sikiöpussi hieman repeytynyt. Kun se veri vuotaa sieltä pois niin se sikiöpussi voi revetä kokonaan ja tulla keskenmeno. Nyt jännittää hirveästi miten tässä käy ja tämä hematooma voi vaivata raskauden loppuun asti tai sitten se voi hävitä sieltä imeytymällä mun elimistöön tai vuotamalla pois, mutta noissa vuodoissa aina siis se keskenmenon vaara. Sikiöpussi joka oli repeytynyt saattaa kiinnittyä uudelleen ihan normaalisti, mutta tilannetta nyt seurataan. Sain seuraavan ultra ajan 07.01.
Tällä hetkellä kaikki liikunta on kiellettyä, seksi sekä sauna. Ei saa yhtään hengästyä eikä stressata, mutta tuo stressaamisen välttäminen on vähän vaikeaa tällaisen diagnoosin saatuaan. Lisäksi ei saa nostella mitään painavaa. Tuosta nostelusta lääkäri oli todella huolissaan, kun meidän esikoinen on 1v3kk ja sitä tarvitsee vielä aika paljon nostella, vaikka käveleekin itse hienosti. Olen esikoiseni kanssa siis päivisin kaksin kotona. Täksi päiväksi ja huomiseksi mieheni otti pekkaspäivät aamuisen ultra diagnoosin takia. Välipäivinä hän on töissä ja mun täytyy pyytää lastenhoito apua, kun on sitä vähän vaikea hoitaa, jos ei yhtään saa nostaa. Painoakin esikoisella on jo reilut 10kg, että se kyllä painaa aikas paljon jo.
Netistä luin tuosta hematoomasta niin 1/5 menee kesken ja 4/5 raskaus jatkuu aivan normaalisti. En tiedä sitten mun tilanteeni todennäköisyyttä, kun oli tosiaan jo sikiöpussi hieman revennyt.
Täällä nyt jännätään, joka hetki että miten tässä raskaudessa tulee käymään. Nyt on muutamana yönä taas ollut vaikea nukkua, kun tämä varhaisultra päivä lähestyi ja mietitytti. Mutta päivä kerrallaan täytyy vaan elää ja toivoa hirmuisesti, että kaikki päättyisi hyvin. <3 Ei tässä oikein itse voi vaikuttaa mihinkään. Pitäisi vaan osata ottaa rennosti.
Huomenna siis ensimmäinen neuvola aika ja kysymyksiä on kertynyt mieleeni jo aika paljon.
Carita 7+5
Carita! Ihana kuulla sinusta, olet usein mielessäni, kun tänne kirjoittelen :) Toivon sydämestäni, että raskautesi jatkuisi hienosti loppuun saakka. Ymmärrän, miten vaikea on olla stressaamatta ja sitten vielä pärjääminen pienen lapsen kanssa ilman nostelua. Lähetän sulle sinne hurjan paljon voimia sekä levollisia, jouluisia ajatuksia. <3 Ehkä minäkin vielä tulen sinne teidän plussanneiden puolelle :)
Cecilja
Mäkin tunnun siirtyvän tännekkin elikäs heissan naiset ihanaiset, hauskaa joulua kaikille tasapuolisesti, täällä kp 4/27 yk 3 (km 10/14)
olipa taas menkat, kesti se 2pvää ja sen jälkee ei mitää.. nyt tullu muutamalla kerralla pyyhkiessä pientä tuhrua.. (pahoittelen liiasta infosta)
Jos sitten tänä vuonna vaikka tärppäis tai sitten ei.. sen näkee sitte.. kaikille oikein hedelmällistä vuotta 2015!! <3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 4/27-30 yk 3 (km 10/14)
Kiitos Cecilja olet ihana! Kyllä mä täällä käyn aina lukemassa teidän kuulumiset ja kovasti myös jännäilen aina sun tilannetta ja mietin että miten sulla menee! Ihanaa kyllä kun pääsette viemään asianne seuraavalle tasolle ja pääsette tekemään sitä hoitosuunnitelmaa! Tsemppiä ja luottoa vaan siihen että kyllä sinäkin vielä raskaaksi tulet ja saat sen oman pienen aarteen! Rauhallista ja iloista joulua myös sulle! :)
Carita rv7+5
Minäkin siirryin nyt tänne, kun tuhruttaa ja kramppailee. Toivotaan meille kaikille iloisia uutisia ensi vuodelle! :)
Jenviko kp 27/28 yk 13
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Moikka!
olin eka yk tuossa 2014 ketjussa mukana, enkä unohtanut ketään vaikka jäin pois siitä menkkojen saavuttua ja stressiä vähentääkseni. Liittyisin nyt tähän uudelleen paremmilla mielin :) uudelle vuodelle kun muutenkin menee.
Luna82 kp 10/28-32 yk 2.
Lähes jouluaatto jo, hihhei! :) Mies meni pistään kinkkua uuniin, joten mä voin lueskella teidän kuulumisia.
Nita, ostin ovistikut raskauskeijulta. Tuli todella nopeasti!
Ainoaa, mä aattelin ottaa tikut nyt silleen jännänä testinä vaan käyttöön. Mieli voi tietty muuttua, jos ne vaik toimii tosi hyvin, mut luulin oviksen tienoon huomaavani muutenkin, joten testimielellä nyt.
Täällä on menossa kp 6/33, joten hetki vielä menee ovikseen. Arvaus on, et se ois tuossa noin uutena vuotena, mutta koska kierto oli nyt koht pitkä, voi olla myöhemminkin. Tosin se varmaan piteni menkkojen odotuksen vuoksi. Tikuttelua alan ehkä siinä 11.pvä. Nyt vaan joulunviettoa ilman turhaa stressiä :)
Ihanaa joulunaikaa teille ja onnea yrityksiin!
Helmianna
Kp 6/33 yk2
Minäkin ilmoittaudun joukkoon :)
Nita ja Dimou mäkin päätin että jouluherkuttelu on plussaamattomuuden parhaita (vaikkakin harvoja positiivisia) puolia. Ei tarvitse selitellä sukulaisille miksi mäti ei kelpaa tänä vuonna :D Myös uutena vuotena saa rauhassa juoda jos siltä tuntuu :)
Kikke89 kp3/27-31, yk2