Miksi mies ei saisi tapailla muita naisia (ystävinä)?
Siis mitä ihmeellistä siinä on jos mies tapailee tai reissaa esimerkiksi lapsuuden ystävien kanssa ja osa niistä sattuu olemaan naisia? Meillä mies lähdössä köpiksen viikonlopulle ystävänsä kanssa joka on NAINEN. Mun kaverit ei tajua ollenkaan, minä taas en ymmärrä mitä pahaa tuossa?
Kommentit (165)
Mieheni ei todellakaan päästäis mua,ja eipä olis tarvetta lähteäkään muiden miesten kanssa reissulle. Ystäviä saa kyllä olla,mutta en ymmärrä mikä tarve päästä yhteisille reissuille. Itsellänikin on hyviä miesystäviä,joiden kansaa olen ystävystynyt jo lapsuudessa. Siltikään ei olisi tarvetta lähteä ilman miestäni heidän kanssaa reissulle. Ja tuskin heidän omat naisystävänsäkkään päästäis,mutta yäysin ymmärrettävää. Kuulostaa kyllä enemmänkin oudolta tuollainen,ja jotenkin en usko että se olisi sina niin viatonta ystävyyttä...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:38"]
Mieheni ei todellakaan päästäis mua,ja eipä olis tarvetta lähteäkään muiden miesten kanssa reissulle. Ystäviä saa kyllä olla,mutta en ymmärrä mikä tarve päästä yhteisille reissuille. Itsellänikin on hyviä miesystäviä,joiden kansaa olen ystävystynyt jo lapsuudessa. Siltikään ei olisi tarvetta lähteä ilman miestäni heidän kanssaa reissulle. Ja tuskin heidän omat naisystävänsäkkään päästäis,mutta yäysin ymmärrettävää. Kuulostaa kyllä enemmänkin oudolta tuollainen,ja jotenkin en usko että se olisi sina niin viatonta ystävyyttä...
[/quote]
Vai ei päästäisi. Vetäiskö nokkaan vai laittaisko sut kahleisiin? Oletko lutkahtava kun miehesi ei sua päästäisi?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:38"]
[/quote]
Vai ei päästäisi. Vetäiskö nokkaan vai laittaisko sut kahleisiin? Oletko lutkahtava kun miehesi ei sua päästäisi?
[/quote]
Normaali ihminen varmasti ymmärsi mitä tarkoitin tuolla "ei päästäis". Ei tarvi nyrkkiä tai kahleita!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:38"]
[/quote]
Tuossahan tuo oleellinen ero on. Kyse on lopulta siitä, kuka päättää, kenen kanssa ihminen saa viettää aikaa ja kenen kanssa ei. Onko päätösvalta asiassa ihmisellä itsellään vai jollakin toisella?
Tietysti päätöksessä pitää ottaa huomioon päätöksen vaikutukset muihin ihmisiin. Esimerkiksi lapsiperheen vanhempi ei voi lähteä matkalla sopimatta etukäteen puolisonsa kanssa lastenhoitojärjestelyistä, eikä varmasti haittaa, jos matkasta kysyy puolisonkin mielipidettä.
Painostus on sitten asia erikseen. Päätös tavata tai olla tapaamatta joku ihminen ei ole oma, jos se on tehty painostettuna. Jos tietää, että puoliso hermostuu pelkästä ehdotuksesta ja jättää siksi kysymättä, päätös ei ole enää itsenäinen ja oma. Jos puoliso alkaa murjottaa tai kiukutella ja siksi päättää olla tekemättä jotain, päätös ei ole oma. Mutta jos puoliso huomauttaa aiemmin sovitusta menosta tai muusta esteestä ja siksi jättää jotain tekemättä tai tekee jotain toisin, päätösvalta on vielä itsellä.
Tämä kaikki tietysti sillä edellytyksellä, että tapaaminen on oikeasti viaton. Jos ystävä ei olekaan ystävä, vaan jotain muuta ja tapaamisen tarkoitus on jokin muu kuin on kerrottu puolisolle, kyse ei ole enää itsenäisestä päätöksestä, vaan valehtelusta ja puolison pettämisestä.
Jos puoliso on noin mustis niin varokaa, ei ole tervettä...
En minäkään naisena tuota ymmärrä. Toki ihmiset on erilaisia ja jos joku ratkaisu sopii yhdelle niin ei se sovi toiselle.
Mutta keskimääräisen palstamielipiteen mukaan silloin kun ryhtyy parisuhteeseen niin toista sukupuolta olevat ystävät pitää automaattisesti hylätä.
Ei tietenkään asiat ole yksinkertaisia, enkä itsekään ole aina ihan varma, voivatko mies ja nainen olla ystäviä. Mutta jos tutustuisin mieheen, jolla on pitkäaikaisia naispuolisia ystäviä, niin en tajua, miksi minun pitäisi olla mustasukkainen. Tietysti odottaisin, että mies osaisi käyttäytyä huomioivasti molempia kohtaan, ei siis tietenkään laiminlöisi minua mutta miksipä nyt pitäisi alkaa laiminlyödä ystäviäänkään vaikka näkemiskerrat harvenisivat.
Koska miehenikään ei hyväksynyt omia miespuolisia ystäviäni.
Mun paras ystävä on mies eikä mun aviomies ole siitä mitenkään mustasukkainen. Enkä minä hänen naispuolisista ystävistään.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:25"]
Koska miehenikään ei hyväksynyt omia miespuolisia ystäviäni.
[/quote]
Sairaita teidän suhteet, ei voi muuta sanoa.
Kaipa siinä yrittää suojella omaa parisuhdetta että ei sit satu niitä "vahinko" pettämisiä.
Eiköhän tässä ole taustalla vain huono itsetunto.
No mieluummin minä menisin itse sinne Köpikseen mieheni kanssa, mutta tietty jos ei matkustaminen kiinnosta, niin kiva kai se on, että miehellä on muuta seuraa. Onneksi mun miehellä ei ole naispuolisia lapsuuden ystäviä, niin ei tarvitse asiaa pohtia.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:27"]Kaipa siinä yrittää suojella omaa parisuhdetta että ei sit satu niitä "vahinko" pettämisiä.
[/quote]
Jos se äijä on pettääkseen niin se pettää vaikka kieltäisit sitä poistumasta kotoa.
70 % mieheni ystävistä on naisia. Opiskeli yliopistossa naisvaltaisella allalla, ja ystäväpiiri on peräisin sielä. Aika hankalaksi menisi, jos ottaisin nokkiini siitä, että hän ystäviään tapaa. Eipä mieheni tietenkään mitään kontrollointiyrityksiä edes sietäisi. Hän kun ei ole mikään vätys.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:27"]Kaipa siinä yrittää suojella omaa parisuhdetta että ei sit satu niitä "vahinko" pettämisiä.
[/quote]
Jokainen osaa ihan itse estää tekemisensä oli toinen kuinka houkutteleva tahansa. Ei vahinkopettämisiä ole olemassakaan vrt vahinko varastaminen?!
Naiset ja miehet voivat olla ihan huvin kavereita keskenään. Ainakin meillä miehellä ja mulla on omat kaverit ja yhteisetkin. Satun itsekin vaan työskentelemään miesvaltaisella allalla joten miehiä on vaikea vältellä. Luottamus on tärkeä asia parisuhteessa.
kyl mä haluan olla se ainoo nainen mieheni elämässä sukulaisnaisten lisäksi. en suostu soittelemaan toista viulua. jos ei ei miehelle kelpaa niin sit ei olla yhdessä. en itsekään pitäisi muita miehiä
Mä olen tullut siihen tulokseen, että kotikasvatus vaikuttaa siihen, hyväksyykö tuollaista vai ei. Ei mun lapsuudessa isä käynyt muiden naisten kanssa kahvilla tai missään lomareissuissa, eikä käynyt äitikään. Tästä minä olen ottanut mallia, enkä siksi minäkään ymmärrä tätä.
N20
Mun lapsuudessa oli OK röökata sisällä ja antaa lapsille tukkapöllyä. Tästä minä olen ottanut mallia, enkä ymmärrä miksi pitäisi nykyään tehdä toisin.
Ihanko todella ajattelet, ettei heillä ole mitään sutinaa?
Hyvä ystävyyshän on mitä parhain pohja suhteelle. Ei minulla ole ikinä ollut miespuolista kaveria, jonka kanssa vuosien saatossa ei vähintään jompikumpi olisi ihastunut. En todellakaan lähtisi näiden edelleen kaveriksi laskemieni miesten kanssa johonkin reissuun, koska ei se kaverihommana pysyisi. Siis en minä miestäni pettäisi, mutta kyllä miehet naista yrittää, kun tilaisuus tulee.
Kahvilla tai kylässä voi käydä, mutta ei millään yhteisillä yöreissuilla. Ellei miehen naiskaveri ole lesbo. Sanokaa tiukkapipoksi ihan vapaasti.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:50"]
Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko joku oikeasti mustasukkainen myös koulukavereille?
[/quote]
Väitätkö, että tapaaminen jossakin tietyssä ympäristössä, esimerkiksi koulussa, neutraloisi jotenkin ihmiset niin, että romanssin mahdollisuus vähenee huomattavasti vapaa-ajalla kohdattuihin ihmisiin verrattuna?
[/quote]
Eli sinun mielestä mies ei saa kuluttaa aikaa naisten kanssa missään ja koskaan koska aina on mahdollisuus?