Saanko ehdottaa tapaamista ystävyysmielessä varatulle miehelle?
Mies on entisen opiskelukaverini puoliso. En ole romanttisesti tai seksuaalisesti kiinnostunut miehestä, kaverina kylläkin.
Kommentit (137)
En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, joten kysyn, oletko, ap, mies vaiko nainen? Tuliko jossain esille?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:36"]Mä luulen, että mun mies ei lähtisi sun " kaverillisille treffeillesi. Tai keksi joku hyvä syy Esim. työ, niin voi tulla. Ja pyydä joku vapaa kaveritreffeille mieluummin, ja uskalla tutustua vapaisiin romanttisessa mielessä. Miksi sä varattua jahtaat? [/quote] Ihan sama, onko sinkku vai varattu, kun en ole miehenä hänestä kiinnostunut. En jahtaa ketään. Enkä keksi mitään hyvää syytä. En ala mitään pelejä pelaamaan. ap
[/quote]
No niinhän sä kovaa väität ja ehkä just nyt ajatteletki, mutta jo se, että kemiat synkkaa ja ajatukset kohtaa on ensimmäinen askel syvällisempää kohti.
"Rakkautta ensisilmäyksellä" - ei todellakaan aina pidä paikkaansa.
Joskus se on sillä tuhannennella tai miljoonannella simäyksellä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:51"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:36"]Mä luulen, että mun mies ei lähtisi sun " kaverillisille treffeillesi. Tai keksi joku hyvä syy Esim. työ, niin voi tulla. Ja pyydä joku vapaa kaveritreffeille mieluummin, ja uskalla tutustua vapaisiin romanttisessa mielessä. Miksi sä varattua jahtaat? [/quote] Ihan sama, onko sinkku vai varattu, kun en ole miehenä hänestä kiinnostunut. En jahtaa ketään. Enkä keksi mitään hyvää syytä. En ala mitään pelejä pelaamaan. ap
[/quote]
No niinhän sä kovaa väität ja ehkä just nyt ajatteletki, mutta jo se, että kemiat synkkaa ja ajatukset kohtaa on ensimmäinen askel syvällisempää kohti.
"Rakkautta ensisilmäyksellä" - ei todellakaan aina pidä paikkaansa.
Joskus se on sillä tuhannennella tai miljoonannella simäyksellä.
[/quote]
Eikö tuo ole hätävarjelun liioittelua?
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:49"]
En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, joten kysyn, oletko, ap, mies vaiko nainen? Tuliko jossain esille?
[/quote]
Hää on nainen ja meinaa syvällisille kahvee rehveille entise opintokaverin miehe kans.
Tavannu on vasta miehe jo olles naimisis ja miehe eukko ei oo tervetullunna mukaa rehveille syvällisijä jutustamaa.
Meinaa jotta ei ole hänel mittää romantiikan kukkaa puhkeemas kuitenkaa.
Hullun hommaa ja itsekästä. Vastakkaista sukupuolta kavereina roikottajat ja pitäjät yleensä tekevät sen itsekkäistä syistä eli oman itsetuntonsa ja naiseutensa nostatuksen vuoksi. Kavereina, tottakai. "VIEHÄTTÄVINÄ kavereina", vieläpä, huom. Erittäin itsekästä ja epämiellyttävää ap:n ajatus ja tulee varmasti rikkomaan opiskelukaverin avioliittoa ja yhteyttä mieheensä, jos itse siihen väliin syvällisine haluineen tunkee. Miehen ja vaimon kuuluu uskoutua toisilleen syvällisesti, ei muille vastakkaisen sukupuolen edustajille.
Ikävä kyllä, jos puolituttu nainen ehdottelisi minulle kahvittelua "muuten vaan", niin aivan varmasti ajattelisin hänellä olevan romanttisia taka-ajatuksia, vaikka hän sen nimenomaan kieltäisikin. Etenkin jos hän tietäisi minun olevan varattu, niin silloinhan hän kiistäisi ne joka tapauksessa, oli niitä tai ei.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 04:03"]Ikävä kyllä, jos puolituttu nainen ehdottelisi minulle kahvittelua "muuten vaan", niin aivan varmasti ajattelisin hänellä olevan romanttisia taka-ajatuksia, vaikka hän sen nimenomaan kieltäisikin. Etenkin jos hän tietäisi minun olevan varattu, niin silloinhan hän kiistäisi ne joka tapauksessa, oli niitä tai ei.
[/quote]
Aika hyvä itsetunto sulla...
"Lähtisitkö kahville ihan ystävyysmielessä?" Voithan sä jutella sielläkin missä näette?
Ouuukei! Täällähän on hyvä paniikki päällä. Itse suhtaudun erittäin positiivisesti mieheni tuttuihin riippumatta sukupuolesta. Olen jopa koittanut usuttaa häntä ottamaan yhteyttä ex-heilaansa, kun haluaisi puhua parista asiasta. Meillä tosin kommunikaatio toimii niin ei koskaan tarvitse arvailla ja kumpikaan ei ole mustasukkainen.
Ehdottomasti saat ottaa mieheen yhteyttä. On minullakin tuttuja, joista hengaan vain miespuolisen kanssa parisuhteesta. Joihinkin heistä olen tutustunut jo silloin, kun ovat seurustelleet. Oudointa kyllä yksi läheisimmistä kavereistani on mies, jonka tyttöystävää en ole koskaan vielä tavannut (nähnyt kyllä paljon kuvia). Tyttö asuu eri maassa, joten siksi aikataulut eivät ole kohdanneet. Tutustuttiin, kun hän oli jo suhteessa ja minä sinkku. Ei draamaa.
Teet vaan aikeesi selviksi siten, ettei hommaa voi mitenkään käsittää treffipyyntönä. Koitat tehdä pyynnöstä veljellisen ja ehkä kutsut jonkun yhteisen tutun vielä porukkaan, jonka kanssa tiedät jutun lentävän? Kalja saattaa olla parempi vaihtoehto kuin tee ja joku sporttibaari helpompi ympäristö kuin joku tunnelmallisempi.
Et saa. Varattuihin miehiin ei saa luoda ystävyyssuhteita, kaverisuhteita tai mitään muitakaan suhteita. Työkaveruus on tietysti joskus väistämätöntä. Mutta tällöin suhde on pidetttävä niin etäisenä kuin mahdollista ja muistettava pitää vähintään 2 metrin turvaväli eikä koskaan jäädä kaksin samaan tilaan vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa. Näin toimien ydinperheemme säilyvät eheinä, lapset onnellisina eikä kukaan koskaan petä ketään.
Jos minun miestäni joku vanha opiskelukaverini pyytäisi kaljalle tai kahville, ihmettelisin kovasti, mistä tässä on kyse. Olettaisin siis, että mieheni kertoisi tuosta yhteydenotosta.
Jos taas kävisi niin, että hän ei kertoisi ja tapaaminen tulisi tietooni muuta kautta, olisi se kyllä aika suuri kolaus tälle suhteelle.
Ja ei, en ole mustasukkainen, tapaamme paljon ihmisiä, mutta kerromme keitä ja miksi.
Minusta voisit ottaa yhteyttä siihen pariskuntaan. Pyytäisit heidät molemmat sinne kahville. Alkuun. "Kun ei oo oikein kunnolla tavattu pitkään aikaan." Sitten mahdollisesti olisi luontevampaa joskus tavata sitä pelkkää miestäkin.
En jaksa lukea ketjua, mutta
Missä olet tavannut tämän miehen? Miksi haluat kahvitella hänen kanssaan? Vaikuttaa lähinnä klassiselta aloitukselta iskeä tuo mies. Huono idea pyytää kahville, kun ei selkeästi ole mitään syytä.
Säälittävä ap kun jahtaa varattua. Keksi muuta tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:08"]Avaappa nyt hieman enempi.
Eli siis olet joskus ollut ystävä tämän miehen vaimon kanssa, yli kymmenen vuotta sitten..
Ja olet silloin todennut, että ette ole samalla aaltopituudella etkä enään tahtonut olla ystävä tämän kanssa.
Miksi nyt yhtäkkiä yli kymmenen vuoden kuluttua tahdotkin olla tämän henkilön puolison kanssa ystävä mutta et kuitenkaan hänen kanssaan?
Mitä tämän ex ystäväsi ja sinun välilläsi tapahtui? Ja olet siis ilmeisesti nainen itse kun kerran kyselet varatusta miehestä?
Jos kuvittelisin itseni kohdalle tilanteen jossa olisin joskus yli kymmenen vuotta sitten riitaantunut tai muutoin todennut, etten tahdo olla ystävä jonkun kaverin kanssa niin kyllä vaan vois kyrsiä jos se ex ystävä yhtäkkiä alkaisi kaveeraamaan mieheni kanssa. Ja varsinkin jos ei hän tahtoisi olla minun kanssani missään tekemisissä, vain mieheni.
Ja olen aiva satavarma, että jos tilanne olisi meillä toisinkin päin ja minä alkaisin kaveeraamaan mieheni nimenomaan EX kaverin kanssa jonka kaa ei enään tule toimeen niin ei kyllä mies ilahtuisi.
Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa?
[/quote]
Riitaantunut? Emme olleet niin hyviä kavereita, että tuttavuus olisi jatkunut opiskelujen päätyttyä. Emme pitäneet kertaakaan yhteyttä sen jälkeen. Ei ollut mitään riitaa. Hän vain ei ollut niin läheinen. On eriasteisia kavereita ja ystäviä. Eivät kaikki koulu- ja opiskelukaverit ole samalla viivalla ja yhtä läheisiä.
ap
[/quote]
Miten sitten olet tähän mieheen tutustunut?
Minusta saa olla kaveri toisen sukupuolen edustajan kanssa, mutta kyllä kaveruuden syntymistavalla ja yhteydenpitotavalla on jotain merkitystä varsinkin kun niitä katsoo yhdessä. On työkavereita ja on harrastuskavereita ja on vanhoja kavereita, esim. Mutta kaiken huomioon ottaen tuntuu jotenkin väkisin väännetyltä yrittää kehittää lähes tyhjästä oikein ystävyyttä varatun miehen kanssa. On erittäin suuri riski, että kaikesta vakuuttelusta huolimatta joku osapuoli saa väärän kuvan ja seuraus on verrattoman paljon huonompi kuin tarkoitus. Vaikka kuinka olisi parisuhteessa oikeus kaveruuteen jne jne, niin kahville pyytäminen kahdestaan varatun miehen (tai toisella puolen naisen) kanssa nyt vaan on useimpien ihmisten silmissä aika epäilyttävää. Ihan kulttuurinen juttu.
Ennestään olemassa oleva kaveruus parisuhteen aikana on ok, samoin luonnollisesti jossain yhteisissä ympyröissä syntyvä. Mutta että varattu lähtisi kahvitreffeille *synnyttämään* sitä kaveruutta ja katsomaan mitä tapahtuu - on se vähän outoa. Ja tosiaan erittäin suuri mahdollisuus että mies itsekin saa väärän kuvan, ihan viis siitä mitä sinä sanot ja hän sanoo.
Meillä saa tavata toista sukupuolta olevia kavereita.
Mieskin on ainakin muutaman kerran yöpynyt exänsä luona (asuu toisella puolen suomea), kun on ollut käymässä sielläpäin. Minulla on hyviä miespuolisia ystäviä, joita tapaan ihan kaksinkesken, mies on vienytkin minut usein käymään jollakin miespuolisella kaverillani. Eikä asiassa ole kummallekkaan mitään vastaansanomista.
Mutta silti, minä koen tuollaisen kuvion vähintäänkin arveluttavana.
On eri asia, jos on yhteinen harrastus, tai ylipäätänsä nyt mitään yhdistävää tekijää, josta olisi luonteva tutustua paremmin. Mutta tuollaine perustamaton tutustumisenhalu ei kuulosta sopivalta.
Tottakai saat kysyä miestä kahville, mutta varaudu siihen, että siitä ei mitään hyvää seuraa.
Tuollaisen tilanteen kun kuvittelee, niin uskoisin, että hyvin harva nainen taikka mies suhtautuisi asiaan:"ai kato kiva, tää yks tyyppi haluaa tutustua muhun, pyytää mua kahville, tottakai menen!". Erityisesti kun on tuollainen linkki siihen puolisoon, jota ei sitten kutsuta mukaan.
Kyllä minä sanoisin, että on vähän sellainen "kirjoittamaton kohtiliaissääntö" parisuhteessa kutsua molempi osapuoli, jos on uusi tuttavuus. Tai ainakin antaa ymmärtää, että myös se toinenkin osapuoli on tervetullut jos haluaa. Aluksi siis.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:36"]Mä luulen, että mun mies ei lähtisi sun " kaverillisille treffeillesi. Tai keksi joku hyvä syy
Esim. työ, niin voi tulla. Ja pyydä joku vapaa kaveritreffeille mieluummin, ja uskalla tutustua vapaisiin romanttisessa mielessä.
Miksi sä varattua jahtaat?
[/quote]
Ihan sama, onko sinkku vai varattu, kun en ole miehenä hänestä kiinnostunut. En jahtaa ketään. Enkä keksi mitään hyvää syytä. En ala mitään pelejä pelaamaan.
ap