Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko ehdottaa tapaamista ystävyysmielessä varatulle miehelle?

Vierailija
17.12.2014 |

Mies on entisen opiskelukaverini puoliso. En ole romanttisesti tai seksuaalisesti kiinnostunut miehestä, kaverina kylläkin.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:02"]Halusin tietää, miksi haluat kaveruutta miehen kanssa. Onko mahdollisia (alitajuntaisia) ajatuksia miestä kohtaan, haluaisitko naisena huomiota häneltä jne. Näin ei ole syytä kuitenkaan ajatella muiden vastaustesi perusteella.
[/quote]

Ei missään tapauksessa. Ystävyys kyllä kelpaisi. Hän ei ole yhtään "tyyppiäni" enkä pidä häntä seksuaalisesti haluttavana. En edes hyvännäköisenä. Mutta kiva hän on ja hyvää juttuseuraa.
ap

Vierailija
22/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaappa nyt hieman enempi.
Eli siis olet joskus ollut ystävä tämän miehen vaimon kanssa, yli kymmenen vuotta sitten..
Ja olet silloin todennut, että ette ole samalla aaltopituudella etkä enään tahtonut olla ystävä tämän kanssa.
Miksi nyt yhtäkkiä yli kymmenen vuoden kuluttua tahdotkin olla tämän henkilön puolison kanssa ystävä mutta et kuitenkaan hänen kanssaan?
Mitä tämän ex ystäväsi ja sinun välilläsi tapahtui? Ja olet siis ilmeisesti nainen itse kun kerran kyselet varatusta miehestä?

Jos kuvittelisin itseni kohdalle tilanteen jossa olisin joskus yli kymmenen vuotta sitten riitaantunut tai muutoin todennut, etten tahdo olla ystävä jonkun kaverin kanssa niin kyllä vaan vois kyrsiä jos se ex ystävä yhtäkkiä alkaisi kaveeraamaan mieheni kanssa. Ja varsinkin jos ei hän tahtoisi olla minun kanssani missään tekemisissä, vain mieheni.
Ja olen aiva satavarma, että jos tilanne olisi meillä toisinkin päin ja minä alkaisin kaveeraamaan mieheni nimenomaan EX kaverin kanssa jonka kaa ei enään tule toimeen niin ei kyllä mies ilahtuisi.

Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kun ei saa miehetkään ehdotella naispuoliselle kaverilleen.

Vierailija
24/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys syntyisi, totta kai vaimo voisi joskus tulla mukaan, jos haluaisi minut tavata.
ap

Vierailija
25/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:08"]Avaappa nyt hieman enempi.
Eli siis olet joskus ollut ystävä tämän miehen vaimon kanssa, yli kymmenen vuotta sitten..
Ja olet silloin todennut, että ette ole samalla aaltopituudella etkä enään tahtonut olla ystävä tämän kanssa.
Miksi nyt yhtäkkiä yli kymmenen vuoden kuluttua tahdotkin olla tämän henkilön puolison kanssa ystävä mutta et kuitenkaan hänen kanssaan?
Mitä tämän ex ystäväsi ja sinun välilläsi tapahtui? Ja olet siis ilmeisesti nainen itse kun kerran kyselet varatusta miehestä?

Jos kuvittelisin itseni kohdalle tilanteen jossa olisin joskus yli kymmenen vuotta sitten riitaantunut tai muutoin todennut, etten tahdo olla ystävä jonkun kaverin kanssa niin kyllä vaan vois kyrsiä jos se ex ystävä yhtäkkiä alkaisi kaveeraamaan mieheni kanssa. Ja varsinkin jos ei hän tahtoisi olla minun kanssani missään tekemisissä, vain mieheni.
Ja olen aiva satavarma, että jos tilanne olisi meillä toisinkin päin ja minä alkaisin kaveeraamaan mieheni nimenomaan EX kaverin kanssa jonka kaa ei enään tule toimeen niin ei kyllä mies ilahtuisi.

Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa?
[/quote]

Riitaantunut? Emme olleet niin hyviä kavereita, että tuttavuus olisi jatkunut opiskelujen päätyttyä. Emme pitäneet kertaakaan yhteyttä sen jälkeen. Ei ollut mitään riitaa. Hän vain ei ollut niin läheinen. On eriasteisia kavereita ja ystäviä. Eivät kaikki koulu- ja opiskelukaverit ole samalla viivalla ja yhtä läheisiä.
ap

Vierailija
26/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:10"]

Jos ystävyys syntyisi, totta kai vaimo voisi joskus tulla mukaan, jos haluaisi minut tavata. ap

[/quote]

Onko olemassa jokin tietty syy sille, että ei haluaisi sinua tavata?

Vierailija
27/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:10"]

Jos ystävyys syntyisi, totta kai vaimo voisi joskus tulla mukaan, jos haluaisi minut tavata. ap

[/quote]

Onko olemassa jokin tietty syy sille, että ei haluaisi sinua tavata?
[/quote]

Ei.

ap

Vierailija
29/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teidän kuvioista kunnolla tiedä, mutta noin ylipäätään sanoisin että saat ehdottaa tapaamista.
-
En muutenkaan tajua ihmisiä, joiden mielestä parisuhteen aikana ei saisi tavata eri sukupuolta olevia kavereita. Siis kavereita! Sillä perusteellahan ei kannata toisen sukupuolen edustajia hyväksyä kavereiksi ollenkaan, jos heitä ei enää ehkä voi tavata.
-
Tällä hetkellä en seurustele, mutta vaikka seurustelisin, niin eipä tulisi mieleenkään hylätä esim. lapsuudenystävääni, koska tämä nyt sattuu olemaan poika. Saman tottakai hyväksyisin myös seurustelukumppaniltani. Tietenkin kumppani menee etusijalle, mutta kai sitä välillä voi kavereitaan nähdä vaikka parisihteessa onkin.
-
Täytyy kyllä myöntää, että jos suhteen aikana mies yhtäkkiä alkaisi viettää aikaa jonkun uuden tuttavuuden (naisen) kanssa, haluaisin ainakin välillä mukaan.

Vierailija
30/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:08"]Avaappa nyt hieman enempi.

Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa? [/quote] Riitaantunut? Emme olleet niin hyviä kavereita, että tuttavuus olisi jatkunut opiskelujen päätyttyä. Emme pitäneet kertaakaan yhteyttä sen jälkeen. Ei ollut mitään riitaa. Hän vain ei ollut niin läheinen. On eriasteisia kavereita ja ystäviä. Eivät kaikki koulu- ja opiskelukaverit ole samalla viivalla ja yhtä läheisiä. ap

[/quote]

1. "tai muutoin todennut, etten tahdo olla ystävä jonkun kaverin kanssa" 
 2. Kyseessä oli kuvitteellinen tilanne tuon edellisen kirjoittaneen elämässä, ei suoraan sinun tilannettasi      tarkoittanut. Kun et ilmeisesti aiemmin ollut kertonut miksi et ole kyseisen henkilön kanssa enään kaveri niin pakko "kuvitteellisesti" olettaa. Kerroit kuitenkin, etteivät teidän ajatusmaailmanne kohtaa mikä saattanee viitata jonkinlaiseen erimielisyyteen tms.

Vierailija
31/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ystävyyttä olet suunnitellut? Yhteinen harrastus? Kahville kaksin ja jutustelua? Pintapuolista höpinää  vaiko syvällisempää stooria? Pyydätkö hänet kotiisi? Saunotteko yhdessä? Oletkohan ihan varma, että mies ei käsitä asiaa väärin?

Vierailija
33/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:19"]

En teidän kuvioista kunnolla tiedä, mutta noin ylipäätään sanoisin että saat ehdottaa tapaamista. - En muutenkaan tajua ihmisiä, joiden mielestä parisuhteen aikana ei saisi tavata eri sukupuolta olevia kavereita. Siis kavereita! Sillä perusteellahan ei kannata toisen sukupuolen edustajia hyväksyä kavereiksi ollenkaan, jos heitä ei enää ehkä voi tavata. - Tällä hetkellä en seurustele, mutta vaikka seurustelisin, niin eipä tulisi mieleenkään hylätä esim. lapsuudenystävääni, koska tämä nyt sattuu olemaan poika. Saman tottakai hyväksyisin myös seurustelukumppaniltani. Tietenkin kumppani menee etusijalle, mutta kai sitä välillä voi kavereitaan nähdä vaikka parisihteessa onkin. - Täytyy kyllä myöntää, että jos suhteen aikana mies yhtäkkiä alkaisi viettää aikaa jonkun uuden tuttavuuden (naisen) kanssa, haluaisin ainakin välillä mukaan.

[/quote]

Samoilla linjoilla. Mutta kyllä se kumppanin rajoittaminen siinä ketä muka "saa" tavata ja ketä ei kielii omasta epävarmuudesta. Ei tuollainen rajoittaminen vie pois suhteen todellisia ongelmakohtia, se vain saattaa hidastaa vääjäämätöntä eroa. Mustasukkaisuus ja epävarmuus ovat erittäin epämiellyttäviä piirteitä niin naisessa kuin miehessäkin. 

Vierailija
34/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:14"]

Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa? [/quote] Riitaantunut? Emme olleet niin hyviä kavereita, että tuttavuus olisi jatkunut opiskelujen päätyttyä. Emme pitäneet kertaakaan yhteyttä sen jälkeen. Ei ollut mitään riitaa. Hän vain ei ollut niin läheinen. On eriasteisia kavereita ja ystäviä. Eivät kaikki koulu- ja opiskelukaverit ole samalla viivalla ja yhtä läheisiä. ap

[/quote]

2. Kyseessä oli kuvitteellinen tilanne tuon edellisen kirjoittaneen elämässä, ei suoraan sinun tilannettasi      tarkoittanut. Kun et ilmeisesti aiemmin ollut kertonut miksi et ole kyseisen henkilön kanssa enään kaveri niin pakko "kuvitteellisesti" olettaa. Kerroit kuitenkin, etteivät teidän ajatusmaailmanne kohtaa mikä saattanee viitata jonkinlaiseen erimielisyyteen tms.
[/quote]

Vaan kun ei viittaa.
ap

Vierailija
35/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:22"]Millaista ystävyyttä olet suunnitellut? Yhteinen harrastus? Kahville kaksin ja jutustelua? Pintapuolista höpinää  vaiko syvällisempää stooria? Pyydätkö hänet kotiisi? Saunotteko yhdessä? Oletkohan ihan varma, että mies ei käsitä asiaa väärin?
[/quote]

Varmaankin jotain kahvittelua. Ei kotiin vaan julkisella paikalla. En sauno edes naisten kanssa! Mielellään pintapuolista höpöttämistä ja syvällisempiäkin juttuja. Esittäisin asian niin, että minun tarkoitusperiäni ei voi käsittää väärin.
ap

Vierailija
36/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:19"]

En teidän kuvioista kunnolla tiedä, mutta noin ylipäätään sanoisin että saat ehdottaa tapaamista. - En muutenkaan tajua ihmisiä, joiden mielestä parisuhteen aikana ei saisi tavata eri sukupuolta olevia kavereita. Siis kavereita! Sillä perusteellahan ei kannata toisen sukupuolen edustajia hyväksyä kavereiksi ollenkaan, jos heitä ei enää ehkä voi tavata. - Tällä hetkellä en seurustele, mutta vaikka seurustelisin, niin eipä tulisi mieleenkään hylätä esim. lapsuudenystävääni, koska tämä nyt sattuu olemaan poika. Saman tottakai hyväksyisin myös seurustelukumppaniltani. Tietenkin kumppani menee etusijalle, mutta kai sitä välillä voi kavereitaan nähdä vaikka parisihteessa onkin. - Täytyy kyllä myöntää, että jos suhteen aikana mies yhtäkkiä alkaisi viettää aikaa jonkun uuden tuttavuuden (naisen) kanssa, haluaisin ainakin välillä mukaan.

[/quote]

Eihän tässä olekkaan suoranaisesti kyse siitä, etteikö parisuhteessa olevalla saisi olla vastakkaisen sukupuolen omaavia ystäviä vaan siitä, että ap haluaisi ystävystyä ex opiskeukaverinsa, jonka kanssa ei ole ollut kaveri yli kymmeneen vuoteen kun "ajatukset eivät kohtaa", miehen kanssa.
Ei tämä apn ex kaveri välttämättä tilannetta hyvällä katsoisi jos ei tosiaan tule toimeen apn kanssa.
Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tuo ex kaveri ei hyväksyisi miehellänsä olevan yhtään naisia kavereina.

Vierailija
37/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:22"]Millaista ystävyyttä olet suunnitellut? Yhteinen harrastus? Kahville kaksin ja jutustelua? Pintapuolista höpinää  vaiko syvällisempää stooria? Pyydätkö hänet kotiisi? Saunotteko yhdessä? Oletkohan ihan varma, että mies ei käsitä asiaa väärin? [/quote] Varmaankin jotain kahvittelua. Ei kotiin vaan julkisella paikalla. En sauno edes naisten kanssa! Mielellään pintapuolista höpöttämistä ja syvällisempiäkin juttuja. Esittäisin asian niin, että minun tarkoitusperiäni ei voi käsittää väärin. ap

[/quote]

oukei :)

Vierailija
38/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ap, mutta en oikein tajua avauksen kysymystä. Pyydätkö siis lupaa yståvyyteen tuntemattomilta mammoilta - come on! :D

Miehelläni ja minulla on läheisiä vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, joiden puolisoita myös tunnemme. Mieheni ja minä rakadstamme toisiamme, meillä on lapsia ja olemme naimisissa. Ystävyys muiden kanssa ei vie meidän välisestä suhteesta mitään eikä uhkaa sitä mitenkään. 

Vierailija
39/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:14"] [quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 02:08"]Avaappa nyt hieman enempi.

Miksi nyt yhtäkkiä oletkin kiinnostunut olemaan tämän ex ystäväsi miehen kanssa hyvää pataa? [/quote] Riitaantunut? Emme olleet niin hyviä kavereita, että tuttavuus olisi jatkunut opiskelujen päätyttyä. Emme pitäneet kertaakaan yhteyttä sen jälkeen. Ei ollut mitään riitaa. Hän vain ei ollut niin läheinen. On eriasteisia kavereita ja ystäviä. Eivät kaikki koulu- ja opiskelukaverit ole samalla viivalla ja yhtä läheisiä. ap [/quote]

2. Kyseessä oli kuvitteellinen tilanne tuon edellisen kirjoittaneen elämässä, ei suoraan sinun tilannettasi      tarkoittanut. Kun et ilmeisesti aiemmin ollut kertonut miksi et ole kyseisen henkilön kanssa enään kaveri niin pakko "kuvitteellisesti" olettaa. Kerroit kuitenkin, etteivät teidän ajatusmaailmanne kohtaa mikä saattanee viitata jonkinlaiseen erimielisyyteen tms. [/quote] Vaan kun ei viittaa. ap

[/quote]

No mitä tarkalleen ottaen tarkoitat sillä, että ajatusmaailmanne eivät kohtaa? Anna jonkinlainen esimerkki?
Jos ei teillä kerran nyt olekkaan mitään mikä ystävyytenne estäisi niin miksi et halua olla ystävä tämän entisen opiskelukaverisi kanssa ja siinä samalla hänen miehensäkkin kanssa? Miksi vain miehen kanssa?

Vierailija
40/137 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan