Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tehdä sellainen työhakemus ettei tule valituksi. Työkkäri pakottaa hakemaan sellaista työtä johon en todellakaan halua tai sovellu

Vierailija
17.10.2021 |

Työ on asiakaspalvelutyötä jossa pitää hymyillä ja olla positiivinen, ratkaista asiakkaan ongelmia oma-aloitteisesti jne.
Itse olen introvertti, sairastan keskivaikeaa masennusta ja tykkään rutiininomaisesta työstä koska pää ei kestä minkäänlaista stressiä.
En voi kirjoittaa totuutta suoraan mutta kuinka epäsuorasti voisin vaikuttaa ettei minua valita kyseiseen työhön.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hakemus likaiselle ruutupaperille lyijykynällä.

Vierailija
22/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittämällä hullua saa armeijasta kuin myöskin työkkäristä suoraan hylkypaperit.

Työkkäri ei hylkää, ole huoleti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri, pitäisi hakea töihin paikkaan, jossa tiedän olevan huonot työolot (läheinen on ollut siellä töissä)

Vierailija
24/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita että oot persu niin ei niitä kukaan mihinkään töihin ota

Vihreähuumemielisairasrallaaa

Vierailija
25/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen 64 vuotias pitkä aikas työtön kaarna vene suunnittelija. Ensimäisen kaarna sukelus veneeni rakensin ihan itse jo kolme kymppisenä. Siinä oli lelu auton moot-tori se upposi eli oli sukellus vene. Minula on omat kumi saappaat. Saako tulla teille töhin?"

Vierailija
26/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreähuumemielisairastrallaa

Vierailija
27/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut valitaan niin mene töihin ja tee työsi niin huonosti kuin mahdollista. Ei he kauan sinua siellä katso.

Vierailija
28/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan yleensä suoraan hakemukseen todella kehuvan kuvan itsestäni mutta lisään siihen loppuun aina "...fyysiset rajoitteet huomioiden". Ei ole juuri tullut haastattelupyyntöjä. Minulla on siis selkävaiva joka muistuttaa itsestään tasaisin väliajoin ihan arkisten asioiden yhteydessä ja vie minut pariksi viikoksi kerrallaan sängyn pohjalle. Viimeksi olisi pitänyt pyrkiä laitoshuoltajaksi mutta tultiin työnantajan kanssa siihen tulokseen että se ei ole minua varten.

Vierailija
29/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat jonkun vanhan hakemuksesi ja lähetät sen lähes sellaisenaan. Et korosta mitään motivaatiota juuri tuohon työhön, asiakkaiden kohtaamiseen tai heidän ongelmiensa ratkaisuun. Kerrot tehneesi rutiininomaisia töitä ja nauttivasi niistä.

Vierailija
30/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja saa sellaisen kuvan että et edes yritä päästä töihin niin karenssin mahdollisuus on olemassa. Eli ei mitään sellaista mistä on helppo päätellä että et halua töihin. Mutta jos kuvauksesi pitää paikkansa niin riittänee että olet mahdollisessa haastattelussa hymytön etkä yritä vakuuttaa työnantajaa että olet oikea valinta.

Vierailija
31/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mikset ole sairaslomalla sen sijaat että olet aktiivinen työnhakija? Itse pääsin tk-eläkkeelle masennuksen vuoksi 2013 , masennuin vaikeasti kun sairaslomatodistukseni eli B-todistukset hylättiin Kelassa kolmen vuoden ajan, no vein B-todistukset työkkäriin ja sain työttömyyspäivärahaa työkyvyttömänä työnhakijana sen kolmen vuoden ajan. Sitten yllättäen B- sairaslomatodistukseni menivät läpi työeläkeyhtiössä sekä Kelassa, vuosi sairaslomaa ja sit eläkkeelle. Työeläkeyhtiö myönsi eläkkeen ensin , sitten soitin Kelaan jotta missä päätöksenne viipyy? Jotain mutinaa sieltä kuulin mutta kerroin eläkkeeni alkavan kuukauden kuluttua ja olisi syytä heidänkin päätöksensä tehdä. Yllättäen  se tepsi ja päätös tuli hyvinkin nopeasti tuon puhelun jälkeen.

Vierailija
32/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen selvinnyt saamatta paikkaa vaikka käsketty hakea. Ne ovat olleet sellaisia että jo soittaessa on tullut ilmeiseksi sopimattomuus ja olen kuitenkin tehnyt osuuteni. Tökäri heittää ties millä määräyksillä, hakeminen ei suinkaan aina tarkoita paikan saantia. Työni olen löytänyt ihan ominavuin.

Vierailija
33/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin. Vaan kirjoita, että joudut olemaan töistä pois aina silloin tällöin, koska kuulut ryhmään joka käy istuskelemassa kaduilla liikennettä tukkimassa.

Vierailija
34/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos katsoisit asiaa uudelta kantilta. 

Ehkä sinulla on rajoittavia ajattelumalleja (limiting beliefs) etkä olekaan introvertti vaan se on ollut oireenmuodostusta, ja ehkä nautit ihmisten parissa toimimisesta, ja pääset tuosta minä-keskeisestä ajattelusta kun huomaat että on muitakin ihmisiä. 

Kun huomaat että voit olla avuksi se on hoitava kokemus ja toivut, etkä enää identifioidu masennukseen.

Kokeile olla utelias! Kokeile oman mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.

terveisin toipunut, puhun kokemuksesta

vmp. Kas kun Kundaliinijoogaa seuraavaksi.

Vierailija
35/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö työkkäri todellisen tilanteesi? Näiltä epäsopivilta työtarjouksilta välttyisi paremmin jos olisi virkailijalla oikeat tiedot käytössään, ja muutenkin voisit hyötyä enemmän palvelusta.

Pitää olla lääkärin todistus.

Vierailija
36/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sanoa että minimipalkka vaatimukseni on esim.  5000 €/kk enkä tingi siitä?

En ole ollut koskaan työtön mutta ajattelin jäädä nyt kun rahaa on kertynyt tarpeeksi. 

Vierailija
37/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku osaisi kertoa miten tehdä hakemus, jolla tulisi valituksi tai edes haastatteluun pääsisi. Aika moni konsultti ja rekryammattilainen on hakemusiani katselleet ja kehuneet loistaviksi, ja silti edes haastatteluun pääseminen on ollut harvinaista.

Osaa olla ihmisten ongelmat niin erilaisia. 😎👍

Vierailija
38/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että suunnittelet yrittäjäksi tulemista hetikun saat pohjakassan kasaan.

Työkkäri ei voi siitäkään piikittää takaisin että haluat parantaa omaa tehokkuuttasi.

Vierailija
39/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Mietin mikset ole sairaslomalla sen sijaat että olet aktiivinen työnhakija? Itse pääsin tk-eläkkeelle masennuksen vuoksi 2013 , masennuin vaikeasti kun sairaslomatodistukseni eli B-todistukset hylättiin Kelassa kolmen vuoden ajan, no vein B-todistukset työkkäriin ja sain työttömyyspäivärahaa työkyvyttömänä työnhakijana sen kolmen vuoden ajan. Sitten yllättäen B- sairaslomatodistukseni menivät läpi työeläkeyhtiössä sekä Kelassa, vuosi sairaslomaa ja sit eläkkeelle. Työeläkeyhtiö myönsi eläkkeen ensin , sitten soitin Kelaan jotta missä päätöksenne viipyy? Jotain mutinaa sieltä kuulin mutta kerroin eläkkeeni alkavan kuukauden kuluttua ja olisi syytä heidänkin päätöksensä tehdä. Yllättäen  se tepsi ja päätös tuli hyvinkin nopeasti tuon puhelun jälkeen.

Erehdypä tekemään noin ei-(sairas)eläkelikäisenä, niin takuuvarmasti olet kohta pakotettuna kuntouttavaan! Älkää missään nimessä tehkö tuota virhettä, ellei oikeasti eläke odota nurkan takana.

Vierailija
40/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita, että et voi tehdä aamuvuoroja, kun pitää kello 8.00 hakea metadoniannos.

Tai sitten vain yhdellä lauseella. "Haen tätä työpaikkaa". Tällaisia näin itse, kun olin mukana rekryissä. Näki heti, että on vain työkkärin velvoittama ilmoitus. Heti meni mappi ööhön.