Kuinka tehdä sellainen työhakemus ettei tule valituksi. Työkkäri pakottaa hakemaan sellaista työtä johon en todellakaan halua tai sovellu
Työ on asiakaspalvelutyötä jossa pitää hymyillä ja olla positiivinen, ratkaista asiakkaan ongelmia oma-aloitteisesti jne.
Itse olen introvertti, sairastan keskivaikeaa masennusta ja tykkään rutiininomaisesta työstä koska pää ei kestä minkäänlaista stressiä.
En voi kirjoittaa totuutta suoraan mutta kuinka epäsuorasti voisin vaikuttaa ettei minua valita kyseiseen työhön.
Kommentit (119)
Laitat listan tauteja ja huonoa oloa sekä hitautta ja masennusta paniikkia ja harhoja kuulet ääniä ja pelkoja et uskalla liikkua . Saat sairaslomaa lääkäristä sillä . Voit kertoa niille että olet sairaslomalla pelkojen paniikin takia .
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos katsoisit asiaa uudelta kantilta.
Ehkä sinulla on rajoittavia ajattelumalleja (limiting beliefs) etkä olekaan introvertti vaan se on ollut oireenmuodostusta, ja ehkä nautit ihmisten parissa toimimisesta, ja pääset tuosta minä-keskeisestä ajattelusta kun huomaat että on muitakin ihmisiä.
Kun huomaat että voit olla avuksi se on hoitava kokemus ja toivut, etkä enää identifioidu masennukseen.
Kokeile olla utelias! Kokeile oman mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.
terveisin toipunut, puhun kokemuksesta
Sinulla ei ole kyllä päivääkään kokemusta tyypillisestä asiakaspalvelutyöstä, se nimittäin osaa olla tuskaa jopa ekstrovertille. Ihmiset käyttäytyvät nykyään todella huonosti, eriarvoistumisen aikaansaama paremmuudentunne on tehnyt hämmentävän suuresta osasta ihmisiä ylimielisiä, jopa epäinhimillisiä sadisteja. Kyse ei ole vain huonosta käytöstavoista, vaan usein ylitetään jopa lievän rikoksen raja.
Asiakaspalvelu vaatii paksumman nahkan kuin norsulla, mutta muistin kuin hamsterilla, muuten ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä.
Joo, ja minäkin puhun kokemuksesta.
Ja vinkkinä työhakemukseen, ehkä kannattaa laittaa siihen että olet intohimoinen ihmisoikeusaktivisti, sehän ei varsinaisesti ole negatiivinen piirre, mutta työnantajat eivät ehkä halua palkata henkilöä joka käyttää työaikaansa esim. itsensä puolustamiseen.
Onko kellään tietoa työkyvyttömyyseläkkeen hakemisesta samalla, kun on työnhakijana? Katkeaako työmarkkinatuki kunnes eläkehakemus on käsitelty?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tietoa työkyvyttömyyseläkkeen hakemisesta samalla, kun on työnhakijana? Katkeaako työmarkkinatuki kunnes eläkehakemus on käsitelty?
Eipä se katkea ennen kuin siirtyy sille eläkkeelle.
Et kuitenkaan ole ainoa, jolle se työtarjous on lähetetty.
Näin ollen riittää varmasti se, että teet hakemuksesta lyhyen ja kerrot vain perusasiat. Siellä on kuitenkin sellaisia hakijoita, jotka haluavat tehdä parhaansa sen hakemuksenkin kanssa, joten sun hakemus jää viimeisille sijoille. Voi olla, että kutsutaan haastatteluun etenkin jos on joku tukipaikka kyseessä, mutta siellä voit olla yhtä niukkasanainen. Joku toinen on kuitenkin mielin kielin ja iloinen ja reipas ja innoissaan työmahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Näin ollen riittää varmasti se, että teet hakemuksesta lyhyen ja kerrot vain perusasiat. Siellä on kuitenkin sellaisia hakijoita, jotka haluavat tehdä parhaansa sen hakemuksenkin kanssa, joten sun hakemus jää viimeisille sijoille. Voi olla, että kutsutaan haastatteluun etenkin jos on joku tukipaikka kyseessä, mutta siellä voit olla yhtä niukkasanainen. Joku toinen on kuitenkin mielin kielin ja iloinen ja reipas ja innoissaan työmahdollisuudesta.
Ja hänellä voi olla myös sitä pohjakokemusta työstä.
Muista hakemuksessasi: kirotusvirheet ja kieli oppi virheet sekä puuttuvat väli merkit. Jos pääset kuitenkin haastatteluun asti, kysy rekrytoijalta, minkälainen työterveyshuolto niillä on, ja mitä reseptilääkkeitä se kattaa vai pitääkö kaikki reseptilääkkeet maksaa itse? Sille ei kuitenkaan tarvi kertoa, miksi kysyt. Se saa rekrytoijan epäröimään työkuntoasi. Sano myös, että tarvitset työpaikan ihan todella, koska sinulla on rahallisesti tiukkaa, koska sinulla on niin suuret lääkemenot. Melko varmasti eivät palkkaa sinua, mutta eivät voi tunnustaa, että sinua ei palkattu mahdollisten terveysseikkojen perusteella, koska se on laitonta. Toteavat vain, että joku toinen oli sopivampi valinta.
Olen "Riitta", 56v ... ja enempää ne ei hakemuksestasi luekaan kun se lentää roskiin. Riitan kohdalle tietty oma nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hänellä voi olla myös sitä pohjakokemusta työstä.
Niin ja asiakaspalvelutyö, face-to-face, siis kasvokkain. Jos pääset haastatteluun, ja olet nainen, niin jätä meikkaamatta, olet ehkä valvonut edellisen yön, silmänaluset tummat... se toinen hakija on kuitenkin nätisti itsensä meikannut, hänellä on hame ja pusero asuna, sinulla vois olla kuluneet farkut... Kyllä se siitä. Keskustelussa puhut puheestasi saa huokua epävarmuus ja puhut hiljaisella äänellä ja epäselvästi artikuloiden... Kyllä se siitä!
Miten työkkäri kontrolloi että paikkaa on haettu.
Itse hain kerran yhdellä virkkeellä työpaikkaa. Olin juuri hakenut aiemmin siihen työpaikkaan …
Vierailija kirjoitti:
en oikein tiedä, pääseekö työkyvyttömyyseläkkeelle ilman edeltäviä sairausjaksoja... siis sellaisia diagnooseja, joilla työkyvyttömyys on todettu... näihin täytyy olla myös sairauslomaa myönnettynä. Yleensä pyritään siihen, että ihminen olisi työkykyinen, sellaiseksi todettavissa, joten kuntoutuskokeiluja myös tehdään kuntoutustuen aikana.
Mutta toimeentuloa ei kuitenkaan voi täysin katkaista, jos jotain toista etuutta on hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse hain kerran yhdellä virkkeellä työpaikkaa. Olin juuri hakenut aiemmin siihen työpaikkaan …
Työtarjouksissa pitää tietyn ajan kuluessa ilmoittaa työnantajalta saatu vastaus hakemukseen. Se vastaus kerrotaan työkkäriin te-toimiston nettisivujen kautta siellä olevien työnhakijan työnhakuun liittyvän sivun kautta.
Kerro että haluaisit kovasti paikan, mutta joudut joskus olemaan pois töistä jos tulee paljon esirukouspyyntöjä ja joudut sitten panostamaan niihin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtarjouksissa pitää tietyn ajan kuluessa ilmoittaa työnantajalta saatu vastaus hakemukseen. Se vastaus kerrotaan työkkäriin te-toimiston nettisivujen kautta siellä olevien työnhakijan työnhakuun liittyvän sivun kautta.
Lisäksi joskus ihan oikeasti te-virkailija ottaa yhteyttä ko paikkaan johon työtarjous työttömälle on osoitettu ja kysyy onko tämä henkilö hakenut sitä. Itselle kävi niin että työnantaja antoi kieltävän vastauksen ja minulle napsahti selvityspyyntö ja karenssi välittömästi.
Olin hakenut ja pystyin sen todistamaan hakemuksellani ja siihen saamallani vastauksella mutta toista kuukautta olin nollatuloilla.
Tottakai soitin tuolle työnantajalle ja kysyin miksi hän niin toimi; "hakemuksia tuli niin jumalattomasti ettei hän kaikkia voinut muistaa" oli vastaus. Oli kyllä pahoillaan ja ilmoitti itsekin välittömästi te-toimistoon että oli erehtynyt mutta se ei nopeuttanut käsittelyä yhtään.
Siis tämähän on helppoa.
1. Teet jonkun sähköpostiosoitteen kuten "MAHTIMELA-69 ät gmail.com" tai "PUUMA69 ät gmail.com"
2. Laitat Asetuksista nimeksi ainoastaan "Pena" tai "Ritu"
3. Lähetät siitä osoitteesta hakemuksen firmalle. Aiheeksi sähköpostiin laitat "Röihin"
4. Firma saa hakemuksen:
Nimi: Pena (mahtimela-69 ät gmail.com)
Aihe: Röihin
Moi,
Tässä tämä mun hakemus.
t. Pertti
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sanoisi olevansa raskaana? Sitä ei saa kysyä, mutta sen varmaan voi sanoa, olipa se totta tai ei. Miehille ei niinkään toimiva vinkki.
Jos tässä nyt yritetään ansiokkaasti työtä vältellä, niin minusta tuo on nimenomaan miehelle melko toimiva vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämähän on helppoa.
1. Teet jonkun sähköpostiosoitteen kuten "MAHTIMELA-69 ät gmail.com" tai "PUUMA69 ät gmail.com"
2. Laitat Asetuksista nimeksi ainoastaan "Pena" tai "Ritu"
3. Lähetät siitä osoitteesta hakemuksen firmalle. Aiheeksi sähköpostiin laitat "Röihin"
4. Firma saa hakemuksen:
Nimi: Pena (mahtimela-69 ät gmail.com)
Aihe: Röihin
Moi,
Tässä tämä mun hakemus.
t. Pertti
Jos kuitenkin joudut haastatteluun niin kysyt melkein heti, että kuinka monta päivää tässä firmassa saa olla omalla ilmoituksella sairaana vai pitääkö jo ensimmäisenä päivänä mennä lääkäriin? Kuulit, että jossain saa olla jopa 2 päivää. Ennen haastattelua pidät 3 päivää samoja kalsareita ja samoja vaatteita. Menet sinne haastatteluun ihan normaalisti pukeutuneena, mutta haiset pistävälle vanhalle paskalle. Aamiaiseksi vetäiset 4 kananmunaa ja kolme kuppia mustaa kahvia, että tulee sellaisia kananmunan hajuisia röyhtäyksiä / pieruja. Edellisenä iltana ehkä jotkut valkosipuliperunat ja juokset 500 metriä ennen haastatteluun menoa niin että hiki tuoksuu valkosipulille.
Vierailija kirjoitti:
laita että oot persu niin ei niitä kukaan mihinkään töihin ota
Kerro kuuluvasi elokapinaan ja ilmoitat että häivyt vaikka kesken päivän kun Mannerheimintiellä tarvitaan lisäperseitä.
Yleensä riittää kun heti alussa mainitsee, että on saanut tiedon tästä työpaikasta työkkärin kautta.
Älä hae työtä verkossa vaan perinteiseisti paperisella hakemuksella postitse. Teet ihan keskivertohakemuksen, mutta tiputat pari kahvitahraa siihen. Eiköhän jää sillä huomioimatta. Siihen ei voi antaa karenssia, koska ei voida todistaa onko tarhat tulleet postinkuljetuksen vai lähettäjän vai työnantajan toimesta.