Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tehdä sellainen työhakemus ettei tule valituksi. Työkkäri pakottaa hakemaan sellaista työtä johon en todellakaan halua tai sovellu

Vierailija
17.10.2021 |

Työ on asiakaspalvelutyötä jossa pitää hymyillä ja olla positiivinen, ratkaista asiakkaan ongelmia oma-aloitteisesti jne.
Itse olen introvertti, sairastan keskivaikeaa masennusta ja tykkään rutiininomaisesta työstä koska pää ei kestä minkäänlaista stressiä.
En voi kirjoittaa totuutta suoraan mutta kuinka epäsuorasti voisin vaikuttaa ettei minua valita kyseiseen työhön.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan joku perushakemus. Työnsaanti on niin vaikeaa, etenkin noihin vähänkin järkeviin asiakaspalvelutehtäviin on kyllä motivoituneita hakijoita, että tuskin sinne joudut... Haastattelussa vähintään katsovat ettei tollasta introverttiä mihinkään. Ei tarvitse mitään perseillä edes.

Vierailija
42/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysetuus pitäisi kääntää niin päin, että rahaa saisi, kun hakee töitä.

No niinhän se just on, kokkaretrolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti:

Mietin mikset ole sairaslomalla sen sijaat että olet aktiivinen työnhakija? Itse pääsin tk-eläkkeelle masennuksen vuoksi 2013 , masennuin vaikeasti kun sairaslomatodistukseni eli B-todistukset hylättiin Kelassa kolmen vuoden ajan, no vein B-todistukset työkkäriin ja sain työttömyyspäivärahaa työkyvyttömänä työnhakijana sen kolmen vuoden ajan. Sitten yllättäen B- sairaslomatodistukseni menivät läpi työeläkeyhtiössä sekä Kelassa, vuosi sairaslomaa ja sit eläkkeelle. Työeläkeyhtiö myönsi eläkkeen ensin , sitten soitin Kelaan jotta missä päätöksenne viipyy? Jotain mutinaa sieltä kuulin mutta kerroin eläkkeeni alkavan kuukauden kuluttua ja olisi syytä heidänkin päätöksensä tehdä. Yllättäen  se tepsi ja päätös tuli hyvinkin nopeasti tuon puhelun jälkeen.

Erehdypä tekemään noin ei-(sairas)eläkelikäisenä, niin takuuvarmasti olet kohta pakotettuna kuntouttavaan! Älkää missään nimessä tehkö tuota virhettä, ellei oikeasti eläke odota nurkan takana.

Mulle tarjottiin sairaslomaa ja sanottiin, että 2 kuukauden saikun jälkeen pääsen kuntouttavaan työtoimintaan eli tekemään töitä ilman palkkaa. Ilmoitin etten ota saikkua vastaan vaan haen ennemmin sellaista työtä jota kykenen tekemään ja josta saan oikeaa palkkaa.

Ap

Vierailija
44/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sanoa että minimipalkka vaatimukseni on esim.  5000 €/kk enkä tingi siitä?

En ole ollut koskaan työtön mutta ajattelin jäädä nyt kun rahaa on kertynyt tarpeeksi. 

Ei toiminut minulle. 

Vierailija
45/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoita siten kuin hakisit johonkin täysin vastakohtaiseen työhön. eli juuri kehu kuinka hyvä olet toimimaan kiireettömässä ympäristössä jossa rutiinit ovat keskiössä. muista kiroitusvirheet!

lisää hakemukseen kuva missä olet vakavana sellainen "flunssa/sunnuntai krapulakuva" jos käy ikävästi ja joudut haastatteluun tee kaikki mahdolliset virheet. haise vanhalle viinalle, ole myöhässä, jauha purkkaa, osoita ettei sinua juurikaan mikään kiinnosta.

onnea hakuun.

Joo-oo. Kivat neuvot sulla, not.

Lakiin on jostain syystä kirjattu lause ” jos työnhakija jotenkin itse aiheuttaa sen, ettei tule valituksi”. Seuraapi siis karenssia tai jopa työssäoloehto.

Ei ole edes epäselvää tai tulkinta-asia, että jos haisee vanhalta viinalta eikä siksi tule valituksi, että olisko itse aiheutettu juttu vai ei.

Että mietippä ihan ite.

Vierailija
46/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö työkkäri todellisen tilanteesi? Näiltä epäsopivilta työtarjouksilta välttyisi paremmin jos olisi virkailijalla oikeat tiedot käytössään, ja muutenkin voisit hyötyä enemmän palvelusta.

Newsflash! TE-toimistoa ei kiinnosta pätkääkää kenenkään "todellinen tilanne". Sieltä kone arpoo ja sylkee automaatiolla osoituksia hommiin. Oikeastaan sen parempi, mitä mahdottomampi työpaikka hakijalle, jolloin työtön voidaan käräyttää ja laittaa karenssi. TE-toimiston toiminnan tarkoitus on tehdä työttömän olo mahdollisimman tukalaksi, jolloin työtön ei jää tuleen makaamaan vaan yrittää itse löytää sellaisen työn joka itselle sopii. Jos ollaan siinä vaiheessa, että työttömälle laitetaan työhön osoituksia, niiden ei ole tarkoituskaan olla mitenkään sopivia paikkoja.

Oma kokemus on ollut aivan jotain muuta. Olen ollut itse avoin ja suht jyrkkäkin oman tilanteeni kanssa.

Esim. Jos nuoruudessani teinkin siivoustöitä (laitoshuoltajakurssit käyty), niin nyt en niihin mene. Eikä ole yhtäkään osoitusta tullut, vaikka avoimia siivoustöitä pkseudulla piisaa.

Itse koen saaneeni hyvää palvelua te-toimistosta.

Vierailija
47/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittele minkä takia cv:ssä on aukkoja ja jos on muitakin asioita, jotka voidaan katsoa negatiiviseksi. Takaan, ettei sinua edes harkita. 

Vierailija
48/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sanoa että minimipalkka vaatimukseni on esim.  5000 €/kk enkä tingi siitä?

En ole ollut koskaan työtön mutta ajattelin jäädä nyt kun rahaa on kertynyt tarpeeksi. 

Ei toiminut minulle. 

Jos työnantaja tarjoaa ihan lain mukaista palkkaa , eli ko. alan tes:n ja yleisen tason mukaista, niin se riittää. Sun omat vaatimukset voi olla mitä vaan mutta se ei asiaan vaikuta.

Vierailija
49/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kappalejakoja, tee kirjoitusvirheitä. Yhdyssanavirheet ovat piste i:n päälle.

Vierailija
50/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako masennuksesta mainita? Siitä huolimatta vaikka sut pyydetään haastikseen, niin mene sinne ainakin 5 min myöhässä, älä pyydä anteeksi, haise vanhalta viinalta ja näytä epäsiistiltä. Älä luo katsekontaktia haastattelijaan. Ei varmasti valita haastatteluun.

Vierailija
51/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö työkkäri todellisen tilanteesi? Näiltä epäsopivilta työtarjouksilta välttyisi paremmin jos olisi virkailijalla oikeat tiedot käytössään, ja muutenkin voisit hyötyä enemmän palvelusta.

Newsflash! TE-toimistoa ei kiinnosta pätkääkää kenenkään "todellinen tilanne". Sieltä kone arpoo ja sylkee automaatiolla osoituksia hommiin. Oikeastaan sen parempi, mitä mahdottomampi työpaikka hakijalle, jolloin työtön voidaan käräyttää ja laittaa karenssi. TE-toimiston toiminnan tarkoitus on tehdä työttömän olo mahdollisimman tukalaksi, jolloin työtön ei jää tuleen makaamaan vaan yrittää itse löytää sellaisen työn joka itselle sopii. Jos ollaan siinä vaiheessa, että työttömälle laitetaan työhön osoituksia, niiden ei ole tarkoituskaan olla mitenkään sopivia paikkoja.

Tämä selittäisi omalta osaltani ne hemmetin absurdit työtarjoukset, joita työkkäri on mulle lähetellyt. Töitä ei todellakaan löydy työkkärin välityksellä.

Vierailija
52/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat avoimessa osiossa rehellisesti olevasi introvertti joka kuormittuu sosiaalisista tilanteista. Ei ole rikos myöskään mainita sairauttaan ja stressiherkkyyttään. Kyllä minä mainitsen kuinka saatan paineen alla raivostua ja etten kykene esim. puhelintyöskentelyyn, jos siis näitä ominaisuuksia hakemassani työssä tarvitaan. Monissa työpaikoissa on hommia monenlaisille ihmisille. En ole koskaan joutunut olemaan kauaa työttömänä, vaikka joku nihilisti saattaisi tulkita minun sabotoivan omia työnsaantimahdollisuuksiani.

Itse koen vain säästäväni kaikkien aikaa olemalla rehellinen.

Tämä oli hyvä.

Alkuun vielä maininta, että "Olen saanut osoituksen TE-toimistolta hakea tätä avoinna olevaa xxxx paikkaa, sillä minulla on katsottu olevan kokemusta/osaamista/koulutusta vaativasta asiakaspalvelutyöstä.... sitten kirjoitat rehellisesti luonteestasi.

Vierailija
53/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut minulle. 

Jos työnantaja tarjoaa ihan lain mukaista palkkaa , eli ko. alan tes:n ja yleisen tason mukaista, niin se riittää. Sun omat vaatimukset voi olla mitä vaan mutta se ei asiaan vaikuta.

Ei meidän alallamme ole yleissitovaa TESsiä.

Vierailija
54/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittele minkä takia cv:ssä on aukkoja ja jos on muitakin asioita, jotka voidaan katsoa negatiiviseksi. Takaan, ettei sinua edes harkita. 

Tämä. Jos olet rehellinen aukoista, niin varmasti ei valita ja rehellinenhän sinun pitää olla. Sitä rehellisyyttä ei voida katsoa toiminnaksi, jolla estät työnsaannin. Osaatko vielä lisäksi änkyttää, punastella ja katselet maahan.

Vierailija
55/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysetuus pitäisi kääntää niin päin, että rahaa saisi, kun hakee töitä.

näinhän nyt on sunnitelma ja persut vinkuu että ei tietenkään kun taikaseinästäkin saa

Vierailija
56/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut minulle. 

Ei meidän alallamme ole yleissitovaa TESsiä.

Minunkin alalla palkka vaihtelee hyvin paljon esim. 3000-6000 €/kk niin voiko karenssi iskee jos ei suostu ottamaan 3000 €/kk työtä vastaan?

Vierailija
57/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile ensin itseäsi hyvin kulunein klisein. Kerro ensimmäisessä lauseessa ikäsi. Sitten kerrot rehellisesti, ettei sinulla ole yhtään kokemusta asiakaspalvelutyöstä, mutta olet hyvin kiinnostunut nimenomaan tästä paikasta. Jos oma työkokemuksesi ei kauheasti osu yksiin asiakaspalvelun kanssa, se on tässä tapauksessa plussaa. Kerro vielä, että sinulla ei valitettavasti ole suosittelijoita, koska olet ollut pitkään työmarkkinoiden ulkopuolella. 

Kannattaa siis tekeytyä innokkaaksi tyhmäksi, jolloin työnantajan on helppo nähdä, ettet ole heidän valintansa. 

Miksi kutsuit mua tyhmäksi?

Vierailija
58/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette opiskele alalle, jossa ei tarvitse olla omalle persoonallisuudelle vaikeissa tilanteissa?

Myönnän, etten ymmärrä työttömiä. Siis sitä asennetta, että jos ei ole työtä x, ei opiskellä alaa y, josta saisi työtä...

Vierailija
59/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta nimesi esim. Rosalinda Hagert tai mies Allan Hagert niin ei tule kutsuja haastatteluihin.

Vierailija
60/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut opiskelija lähes yhteen putkeen vuodesta 2013. Työkkärin meiningit ovat jääneet todella vähäiseksi kokemukseksi ja nekin kerrat, kun olen ollut hetken aikaa pois opinnoista ja joutunut menemään työkkärin listoille, olen tiennyt etten siinä ajassa (muutama kuukausi) todellakaan ehdi saada mitään työtä saati aloittaa.

En silti kehtaisi pilata omaa mainettani menemällä haisevana ja r e t u n oloisena haastatteluun XDDDDDD Kuitenkin nimi jää tietoihin ainakin joksikin aikaa, enkä halua että minua luullaan sellaiseksi oikeasti.

Paljon kannattavampaa on tehdä tylsä hakemus, ja jos jostain IHMEEN SYYSTÄ joutuu haastatteluun niin myöhästyy jonkin verran ja antaa sellaista energiaa ympärilleen, että ei nyt kauheasti kiinnosta. Työllistyminen on muutenkin ihan mahdotonta tässä maassa, joten ei liene pelkoa siitä tosiaan.

Itse en osaa feikata pitäväni työstä, jota vihaan. Olen tajunnut, että itsestäni tulee sellainen ei vttu mitä pas.kaa -fiilis ympäristöönkin, vaikka yritän näyttää neutraalilta enkä sano ääneen ajatuksiani XDDDDD. Onneksi olen lähes aina siinä tilanteessa, että työnteko ei ole täysi välttämättömyys, jotta pärjään. Toki ekstraa haluaisin aina. Ja olkaa huoleti, menen tänään illalla taas töihin, että en ole mikään lorvija XD.