Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitikaveri tuli meille ekaa kertaa

Vierailija
16.12.2014 |

lapsensa kanssa. Tätä ennen olemme tavanneet perhekahvilassa ja leikkipuistossa.

Jäi vähän vaivaamaan, kun tarjosin kahvia, niin hänelle ei maistunut mikään tarjoamani lisuke. Oli hapankorppua, juustoa, kalkkunaleikettä, ruisleipää, sämpylää, suklaata, kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä ja mitään ei ottanut, vaikka kuinka keksin uusia tarjottavia. Kysyinkin, että mitä hän ottaisi, mutta sanoi, että onhan tässä jo. Näki, että oli siistiä, että siitäkään ei johtunut. Kysyin, että onko allerginen jollekin, niin ei ollut sitäkään. En ymmärtänyt kehottaa toistakaan kertaa, kun söin siinä hyvällä ruokahalulla ulkoilun jälkeen. Olisitko sinä kaivannut useita kehotuksia? Olinko epäkohtelias, kun kaikesta huolimatta söin itse? Tarjosin lisää kahvia ja huomaisn vasta silloin, että ei ollut syönyt mitään. Miksi ette syö? Tarvitseeko kehottaa erikseen maistamaan jokaista juttua erikseen?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mummeli, vaan 24v nainen. Sanoin vaan oman mielipiteeni. Aina on mulle tarjoiltu makeita leivonnaisia, pullaa tai keksiä. Toki suolaisetkin piirakat sopii kahvin kanssa. Pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä ja hapankorppua en ymmärrä. Siis hyviä muuten toki, mutta ei kahvin kanssa tarjoiltavaksi.

Vierailija
62/65 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota koskaan ihan vieraassa paikassa mitään kahvin kanssa. En osaa selittää miksi, mutta en vain pysty ottamaan. Yleensä kyllä kuittasn sen herkkulakolla, dieetillä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten on ehkä vähän vaikea ymmärtää, että jotkut juo kahvin mieluummin ilman lisäkkeitä? Itse en oikein pysty mitään keksejä tai muuta makeaa syömään, mieluiten juon pelkkää kahvia. Sämpylää olisin ehkä ihan mielelläni voinut maistaa, kuulostaa hyvältä. Mutta älä ap loukkaannu, tarjoilusi kuulostavat oikein hyvältä, ei ainakaan siitä jää kiinni :)

Vierailija
64/65 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:22"]

Kerroin hänellekin, että en ollut varautunut, mutta katsotaan mitä kaapeista löytyy ja toivottavasti jokin maistuu. Ei tämä ollut iso asia. Helpompi miellyttää tutumpaa ihmistä, joten taidan nollata koko tilanteen.

ap

[/quote]

Jos hän ei halunnut tuhlata teidän ruokavarojanne. Lapsiperheet ovat usein vähävaraisia.

Minä itse juon mielelläni kahvia. Kahvin kanssa syön mieluiten jotain makeaa. Mikään leipä tai sämpylä ei maistu lainkaan hyvältä kahvin kanssa, niitä syön sitten teen kanssa. Ehkä vieraallasi on samoin? Ehkä hän ei viitsinyt vaivata sinua teen keittämisellä, koska kahvi maistui ihan yhtä hyvin, vaikkakaan ei sitten niiden tarjottavien kanssa.

Vierailija
65/65 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:11"]

Mulla on joskus ollut tosi pitkään kammo, etten ole voinut syödä vieraiden luona tai julkisilla paikoilla. Se oikeasti vaivasi muakin ja kaikkein pahonta oli se kun jatkuvasti huomioitiin ja huomauteltiin siitä mitä ja miten paljon söin.. Se on itsellekin kamalaa, saati sitten että asiasta tehdään numero!

Onneksi olen jo päässyt yli tästä!

[/quote]

Mullakin julkinen syöminen on ollut ongelma. Ymmärrän, että tämä henkilö saattoi jännittää, niin ettei mene mitään alas, tai pelkäsi tiputtavansa jotain tai muuten mokaavansa. Tai kuppi kalisisi, jos käytössä kuppi ja lautanen. Voi olla vaikka minkälainen lörppä ja eloisa, mutta tuossa syömisessa tulee stoppi. Missä nyt kukakin hyytyy.

Minua täytyy myös kehottaa ottamaan kaksi kertaa!