Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen kiintymyshäiriö?

Vierailija
27.12.2014 |

Onko kenelläkään kokemusta miten hoidetaan ihmistä, joka on kasvanut aikuiseksi kiintymyssuhdehäiriön kanssa? Minä epäilen, ja olen epäillyt pitkään, että minulla on kyseinen ongelma, mutta toistaiseksi minulla on dg. vain Ptsd. Jotenkin hieman epäilyttää se kerran viikossa puhuminen jollekin tuntemattomalle, kun kyseessä on aivan luottamuksen puute muihin ja ympäristöön. Olen myös aika erakoitunut ja Suomessahan se on helppoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:46"]Saitko PTSD:n nettikiusaamisesta, tai jostain muusta yhtä typerästä? Jos sait, haista vittu!
[/quote]

Mitä sen on väliä mistä on saatu?

Vierailija
2/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:46"]Saitko PTSD:n nettikiusaamisesta, tai jostain muusta yhtä typerästä? Jos sait, haista vittu! [/quote] Mitä sen on väliä mistä on saatu?

[/quote]

Tuolla haistattelijalla on joku peppukipu asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:04"]

Mene hierontaan tai Rosen-hoitoon odotellessasi.. Ei korvaa terapiaa mutta saisit hoitaa kosketusvajetta..

[/quote] saatko koskaan seksiä?

Vierailija
4/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tarkoittavat dg ja ptsd?

Vierailija
5/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:59"]

Ja mitä tarkoittavat dg ja ptsd?

[/quote]

dg on diagnoosi. Pahoittelen laiskuuttani. Ptsd on post-traumaattinen-stressihäiriö. AP

Vierailija
6/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös miettinyt näitä asioita paljon, koska oma suhteeni ihmisiin on kieroutunut. En haluaisi olla yhteydessä kehenkään ja mietin jatkuvasti miten päästä ystävistään eroon pahoittamatta heidän mieltään.

Vierailija
7/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat? Siis et kiinny ihmisiin vai olet sitoutumiskammoinen..?

Vierailija
8/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:19"]

Mitä ap tarkoitat? Siis et kiinny ihmisiin vai olet sitoutumiskammoinen..?

[/quote]

Tavallaan voi sanoa että olen sitoutumiskammoinen, koska pelkään muita, mutta kuten voi arvata niin ei pelätessä mitään kiintymystä voi tapahtuakaan. En luota kehenkään paitsi itseeni. Siksi en halua ihmisiä lähelleni. En tiedä missä "minä" loppuu ja missä toinen alkaa, joten on helpompaa jos ei ole ihmisten kanssa tekemisissä. Toisaalta olen ollut peloissani siitä asti kun muutin pois kotoa. Jatkuvasti. Tähän tosin liittyy vähän yhtä sun toista enkä aio mennä yksityiskohtiin. Toisaalta nuorempanakaan en voinut mennä mihinkään, koska pelkäsin kotoa lähtöä. Jokin turva tuntuu puuttuvan. Pahoittelen jos kuulostaa sekavalta. AP

Vierailija
9/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa 'emotional boundaries'. Itsellä on turvaton olo ihmissuhteissa ja rajat epäselvät, mistä seuraa kammo ihmissuhteisiin.

Vierailija
10/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:37"]

Googlaa 'emotional boundaries'. Itsellä on turvaton olo ihmissuhteissa ja rajat epäselvät, mistä seuraa kammo ihmissuhteisiin.

[/quote]

Kiitos. Lisään vielä tähän että kukaan ei ole koskaan koskettanut minua tai halannut tai sanonut välittävänsä minusta. Äidilläni oli myös tapana jättää minut pitkiksi ajoiksi yksin. AP

Vierailija
11/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakeudu ihan ammattiauttajalle? En usko, että noin vakavaa häiriötä voi hoitaa self help -kirjoilla.

Vierailija
12/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:43"]

Mikset hakeudu ihan ammattiauttajalle? En usko, että noin vakavaa häiriötä voi hoitaa self help -kirjoilla.

[/quote]

Olen aloittamassa terapian PTSD:hen ensivuonna. Muita diagnooseja saattaa tulla matkanvarrella. Minä vain en henkilökohtaisesti osaa mieltää päässäni miten nämä tarjolla olevat hoitomuodot voivat auttaa minua. Siksi siihen on hankala asennoitua. Minulla nimittäin on kokemusta jo aikaisemmin psykoterapiasta ja se ainakin pahensi asiaa. En tiedä miksi. Unelmoin että joku vain halaisi ja koskettaisi minua ja sanoisi välittänsä minusta eikä lähde pois. Se ei tietääkseni kuulu mihinkään hoitoon.

Vierailija
13/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hierontaan tai Rosen-hoitoon odotellessasi.. Ei korvaa terapiaa mutta saisit hoitaa kosketusvajetta..

Vierailija
14/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:46"]

Saitko PTSD:n nettikiusaamisesta, tai jostain muusta yhtä typerästä? Jos sait, haista vittu!

[/quote]

?????

[/quote]

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2605888/Woman-claims-PTSD-Twitter-cyberstalking-says-bit-war-veterans.html

[/quote]

Edelleen, ????? Miten joku lehtijuttu liittyy tähän avaukseen?

[/quote]

Moni, joka väittää omaavansa PTSD:n, sai sen jostain nettikiusaamisesta tai jostain muusta yhtä typerästä. Varsinkin naisilla. Minkä seurauksena Ap on kehittänyt PTSD:n?

Vierailija
15/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:46"]

Saitko PTSD:n nettikiusaamisesta, tai jostain muusta yhtä typerästä? Jos sait, haista vittu!

[/quote]

?????

[/quote]

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2605888/Woman-claims-PTSD-Twitter-cyberstalking-says-bit-war-veterans.html

[/quote]

Edelleen, ????? Miten joku lehtijuttu liittyy tähän avaukseen?

[/quote]

Moni, joka väittää omaavansa PTSD:n, sai sen jostain nettikiusaamisesta tai jostain muusta yhtä typerästä. Varsinkin naisilla. Minkä seurauksena Ap on kehittänyt PTSD:n?

[/quote]

Trauma on tullut turvattomasta ympäristöstä, mikä on myös johtanut kiintymyshäiriöön. Eikös se ole loogista. AP

Vierailija
17/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pari asiatonta kommentteja tullut tähän ketjuun. Yleensä ei trollit ärsytä mut tälläsessä ketjussa vois käyttää sitä empatiaa ennenkuin kirjottelee typeriä.

Vierailija
18/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:37"]

[/quote] saatko koskaan seksiä?

[/quote]

Urpå olet.

Vierailija
19/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:43"]

[/quote]

Olen aloittamassa terapian PTSD:hen ensivuonna. Muita diagnooseja saattaa tulla matkanvarrella. Minä vain en henkilökohtaisesti osaa mieltää päässäni miten nämä tarjolla olevat hoitomuodot voivat auttaa minua. Siksi siihen on hankala asennoitua. Minulla nimittäin on kokemusta jo aikaisemmin psykoterapiasta ja se ainakin pahensi asiaa. En tiedä miksi. Unelmoin että joku vain halaisi ja koskettaisi minua ja sanoisi välittänsä minusta eikä lähde pois. Se ei tietääkseni kuulu mihinkään hoitoon.

[/quote]

Hei ap! En ole mikään asiantuntija, mutta kirjoitan joitain ajatuksia. Varmasti moni toivoisi hoidolta jotain tuommoista, mutta hoito on kuitenkin hoitoa, siinä ammattilainen hoitaa sinua palkkaa vastaan, joten siksi se, että hoitoa antava taho sanoisi tykkäävänsä ja halaisi, olisi valheellista. Mutta jos löytäisit itsellesi sopivan hoitomuodon, voisit päästä sellaiseen elämäntilanteeseen, että löytäisit ihmissuhteen, jossa saisit kosketusta ja kiintymystä.

Ymmärrän tuon, että tunnet skeptisyyttä hoitoa kohtaan. Tunnen itsekin. Olen käynyt terapiassa, enkä ole oikein saanut siitä mitään. Se ei tarkoita, etteikö terapiasta voisi saada paljonkin apua. Mä uskon, että terapeutin persoona ratkaisee tosi paljon. Kannustan sua aloittamaan meditaation terapian ohella, meditaatio muokkaa aivoja tosi tehokkaasti!

Tuli mieleen tuosta kirjoituksestasi, että sulle voisi sopia joku sellainenkin terapiamuoto, johon liittyy joku fyysinen elementti. Ratsastus- tai tanssiterapia, tai joku psykologinen fysioterapia.

Jotenkin kirjoituksesi herätti mussa hirveästi myötätuntoa. Mä uskon kyllä, että olet rakastettava ihminen. Ja sanoisin myös, että olet kuitenkin itsekin aika tietoinen psyykesi vaurioista - se on tosi  tärkeää paranemisen kannalta!

[/quote]

Kiitos tästä.Todella. Olen hieman vältellyt ajatusta parisuhteesta, koska pelkään tai en halua että toisesta tulee minulle "omaishoitaja" tai parisuhde päätyykiin olemaan hoitaja-hoidettava suhde. Tiedän että tällä hetkellä vain etsin turvaa enkä varmaan sen takia osaa kokea aitoa rakkautta toiseen ihmiseen, mitä tämä toinen ansaitsisi. En tiedä. Pitänee kysellä noista terapiamuodoista. Olen nimittäin vasta menossa "haastatteluun", jossa kai tarkemmin etsitään minulle sopivaa hoito muotoa.