Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä vanhoille vauvanvaatteille, bodyt ym?

Vierailija
16.10.2021 |

Lähinnä äitiypakkauksesta tulleita ja h&m:n, Lidlin, cirafin ym edullisten merkkien bodyja, verkkareita, leggareita ja sellaisia. Ehjiä kaikki mutta ei kukaan osta näitä halpoja, pitäisi olla gugguuta, villervallaa ja sellaista, jotta menisi kaupaksi. Ei ole kelvannut ilmakseksikaan kellekään lapsen saaneelle tutulle tai tutuntutulle, käsitin että Hopet ja vastaatkaan ei halua näitä jos ovat vähänkin kuluneet ja onhan niissä väistämättä pesussa nukkaantumista. Sääli heittää roskiin, ihan hyvin minusta menisivät vielä jollakin lapsella, meille vain ei enää toista ole tulossa.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt Fidalle tai Spr konttiin.

Siinä on hyväntekeväisyyttä samalla, ei tarvi nähdä vaivaa viedä kirppiksille tms. Nopeasti saa tavarat eteenpäin nurkista häiritsemästä.

Vierailija
42/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi me tehtiin äitini kanssa lahjoituspakkauksia Viroon, se oli Neuvostoliiton hajoamisen aikoihin. Muistan vielä elävästi miten pakattiin isoihin pahvilaatikoihin lasten vaatteita ja leluja, ja ostettiin aina mukaan jotkut puuvärit tai liidut, karkkia ja jotain sellaista pientä. Ilmeisesti meni todella tarpeeseen. Puolitutun kautta avustukset perille, hän toimi jossain ystävyysjärjestössä. Kerran saatiin jopa joltain perheeltä kiitoskirje eestin kielellä, luulen tosin että nykyään toimitaan nimettästi, silloin niihin piti laittaa lahjoittajan nimi ja osoite mukaan. Haluaisin oman lapsenikin kanssa jotain vastaavaa toteuttaa, mutta en tiedä miten. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli mieleen että vuosikymmeniä sitten vanhoista vaatteista tehtiin matonkuteita ja sitten mattoja. Mummolassa oli ja sitten he kertoivat mikä raita oli mistäkin/kenen vaatteesta tehty, lapsena tykkäsin noista tarinoista.

Vierailija
44/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalava

Toriin annetaan

Kysy neuvolasta

Äläkä pyytele mitään kahvipakettimaksuja vaan oikeasti ilmaiseksi.

Vierailija
45/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hope ry ei ota vastaan? Kyllä minä heille lahjoitin siistejä, käytettyjä lastenvaatteita. Varmasti oli osassa pesunukkaa.

Vierailija
46/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta tuli mieleen että vuosikymmeniä sitten vanhoista vaatteista tehtiin matonkuteita ja sitten mattoja. Mummolassa oli ja sitten he kertoivat mikä raita oli mistäkin/kenen vaatteesta tehty, lapsena tykkäsin noista tarinoista.

Jotenkin pidän tästä ajatuksesta paljon. Tarinat on tärkeitä. Ja muistot. Ap

Vierailija
47/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tässä mietin, että vaikka meidän perhe on aika hyväosainen, niin meitäkin korona on kurittanut, ollut taloudellista vaikeutta ja työttömyyttä nyt koronan takia. Luulisin, että monia muita on silti kurittanut paljon enemmän ja olisi avun tarvetta. Vaikka olen itsekin nyt työtön niin pystyisin auttamaan lahjoittamalla näitä pieneksi jääneitä vauvan vaatteita ja leluja ja sellaisia. Yritin tässä samalla googlailla, mutta ei oikein löydy kohdetta miten. SPR:n kontti minua ajatuksena jotenkin vaivaa. En tiedä miksi. Ap

Vierailija
48/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin hope ry ei ota vastaan? Kyllä minä heille lahjoitin siistejä, käytettyjä lastenvaatteita. Varmasti oli osassa pesunukkaa.

Ai jotain vanhoja Lidlin bodyja? Ei taida kelvata.

Vierailija
49/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle.

Vierailija
50/73 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan. Ei niitä oikeasti kukaan halua.

Vierailija
51/73 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita roskiin!

Mulla taas on ollut päinvastainen ongelma. Edes jollain tapaa kivannäköisiä poikavauvan vaatteita ei käytettynä löydy. Kaikissa jotain maailman rumimpia autokuvioita... Ja sitten vaatepaketeilla aivan naurettavia hintoja. Perusketjukamaa ja silti kovat hinnat.

Kyllä niille ihan varmasti ottaja löytyy. Laita toriin oikeasti halvalla myyntiin tai vie kierrätyskeskukseen tms. Neuvola täällä onkin jo mainittu... Ihan varmasti niille ottaja löytyy.

Herää kans kysymys sun pyykinpesusta. Itse pesen hellävaraisella kuudenkympin ohjelmalla ja vielä rummutan vauvanvaatteet, tosi hyvinä on säilyneet kaikki henkkikset ja muut. Ainoat nyppyyntyneet on Hillan yökkäri ja äitiyspakkauksessa tullut villahaalari. Eli millä ihmeen kivillä sä ne vauvanvaatteet peset?!

Vierailija
52/73 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaa seinälle roikkumaan koristeeksi.

Vierailija
53/73 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tutulle tarvitsevalle tai annetaan palstalle jos et ole myymässä.

Vierailija
54/73 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitustaululle myynti-ilmoitus niistä tai anna ilmaiseksi, ei kannata hukkaan heittää varmaan joku tarvitsee niitä.

Vierailija
55/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemulle tiedoksi ettei ketäån ota vastuuta yhtään mistään.

Muutoin annan 0/5 yrityksestä

Vierailija
56/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et saa myytyä niitä vaatteita edes pilkkahintaan niin miksi oot niin huolissaan jos ne päätyy trokareille? Eihän nekään niistä sitten mitään hyödy.

Vierailija
57/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa löytää yksivärisiä vauvanvaatteita?

Itse en ole etsinyt minkään merkin vaatteita. Kunhan olisivat vaan. esim valkoisia, beigejä yms neutraaleja. Nykyään HM varmasti paras valikoima, eivät enää halpoja. Opiskelijana 20€ kpl Vauvan vaate on kallis. Olen aina ensin katsonut käytettynä nettikirpparit, sitten käynyt kipparit. Löytyy vain rumia. Toki mieluummin käyttäisin rahani minimibudjetilla, mutta jokin raja miltä vaate näyttää.

Vierailija
58/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.punainenristi.fi/lahjoita/lahjoita-vaatteita-ja-tavaroita/

Lahjoita logistiikkakeskukseen? Ainakin sanovat menevän katastrofiapuun.

Vierailija
59/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On roskalava-fb täällä, mutta on käynyt ilmi että siellä pyörii paljon porukkaa jotka hakevat ja myyvät eteenpäin. En oikein tykkää ajatuksesta, että joku tekisi bisnestä ja tienaisi vaatteillani. Jotenkin haluaisin lahjoittaa tarvitseville eikä trokareille. Ap[/quote kirjoitti:

Niiden trokarien on ihan yhtä vaikeaa saada vaatteet kaupaksi. Olen ajatellut, että mielummin annan ilmaiseksi pois kuin hilloan kaapeissa. Jos joku haluaa nähdä vaivan, että myy vaatteita ja muutaman euron saa, niin varmasti menee se raha tarpeeseen JOS saa mitään myytyä. 

Vierailija
60/73 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät yleensä ota vauvojen sisävaatteita, koska niitä on varastot pullollaan. (Tilat on rajalliset, mutta aina voi toki kysyä).