Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä vanhoille vauvanvaatteille, bodyt ym?

Vierailija
16.10.2021 |

Lähinnä äitiypakkauksesta tulleita ja h&m:n, Lidlin, cirafin ym edullisten merkkien bodyja, verkkareita, leggareita ja sellaisia. Ehjiä kaikki mutta ei kukaan osta näitä halpoja, pitäisi olla gugguuta, villervallaa ja sellaista, jotta menisi kaupaksi. Ei ole kelvannut ilmakseksikaan kellekään lapsen saaneelle tutulle tai tutuntutulle, käsitin että Hopet ja vastaatkaan ei halua näitä jos ovat vähänkin kuluneet ja onhan niissä väistämättä pesussa nukkaantumista. Sääli heittää roskiin, ihan hyvin minusta menisivät vielä jollakin lapsella, meille vain ei enää toista ole tulossa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä päin on useamman marketin pihassa sellainen keräyslaatikko jonne voi viedä vaatteita. Käsittääkseni lähtevät niistä lahjoitukseen kehitysmaihin.

Ja kehitysmaissa ne menevät tyypeille, jotka myyvät ne eteenpäin.

Vierailija
22/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kannattaa pestä pesukoneessa nurin käännettynä, ettei tule pesunukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet kannattaa pestä pesukoneessa nurin käännettynä, ettei tule pesunukkaa.

Niin en tiedä sitten... nyt kun lapseni on jo leikki-ikäinen eikä kasva enää niin hirmuisen nopeasti kuin pikkuvauvana, olen ostanut hänelle perusvaatteet Paapiita, Villervallaa ja muita vastaavia pohjoismaisia ja saksalaisia ns. merkkivaatteita. Ne ei nukkaannu pesussa. Olen päätellyt, että halvoissa vaatteissa ne kuidut on todella lyhyitä ja nukkaantuu heti tekisi mitä vain, ja vähän laadukkaammissa kangas on tehty pidemmistä kuiduista. Voin olla kyllä väärässäkin. Ap

Vierailija
24/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo halpismerkit menee hyvin kaupaksi kirpparilla eurolla parilla. Mutta jos oikeasti kovin nukkaisia ovat, niin en ostaisi, sillä kirppareilla on niin paljon hyväkuntoisia vauvan vaatteita halvalla.

Mutta meilläkin on h&m/lindex/yms vaatteita paljon käytettynä, eivätkä ne miksikään ole menneet, vaikka itsekin niitä eritteiden jälkeen kuusdessakympissä pessyt.

Vierailija
25/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin kelpaa vaikka olisi vähän nukkaisiakin. Harvemmin on tullut esiteltyä vauvaa missään ja mitä väliä millaset vaatteet vauvalla on kotona kunhan on ehjät. En ymmärrä miksi vauvoille halutaan jotain kalliita merkkivaatteita kun ne on kuitenkin kohta jo liian pienet.

Vierailija
26/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo halpismerkit menee hyvin kaupaksi kirpparilla eurolla parilla. Mutta jos oikeasti kovin nukkaisia ovat, niin en ostaisi, sillä kirppareilla on niin paljon hyväkuntoisia vauvan vaatteita halvalla.

Mutta meilläkin on h&m/lindex/yms vaatteita paljon käytettynä, eivätkä ne miksikään ole menneet, vaikka itsekin niitä eritteiden jälkeen kuusdessakympissä pessyt.

Hmm. En ole siis missään kirppiksellä omaa pöytää pitänyt, kun tässä ei ole lähellä sellaista paikkaa ja olen tosiaan autoton. Olen netti- ja facekirppareiden kautta tarjonnut suunnilleen jotain kahvipakettia tai vitosta vastaan ja tosiaan tutuille ja puolitutuille ilmakseksi. Ei ole mennyt. Ap

Vierailija
27/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm ja muut liikkeet ottaa vastaan, saa alennuskuponkeja vielä lisäksi. Nykyään nää ketjuliikkeet käyttää kierrätysmateriaalia tuotteissaan...

Vierailija
28/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm ja muut liikkeet ottaa vastaan, saa alennuskuponkeja vielä lisäksi. Nykyään nää ketjuliikkeet käyttää kierrätysmateriaalia tuotteissaan...

Parempi sekin kuin roskiin, mutta nämä olisi kyllä oikein käyttökelpoisia vielä. Ap

Vierailija
29/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkakunnalla on turvakoti niin vie sinne, aina on tarvetta vaatteille kun osa ihmisistä todella joutuu lähtee kotoa karkuun ilman mitään ylimääräisiä tarvikkeita.

Vierailija
30/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele niistä tilkkutäkkejä.

Vierailija
31/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkakunnalla on turvakoti niin vie sinne, aina on tarvetta vaatteille kun osa ihmisistä todella joutuu lähtee kotoa karkuun ilman mitään ylimääräisiä tarvikkeita.

On. Mutta se on ihan toisella puolella kaupunkia, kolmella bussilla pitäisi vissiin mennä meiltä sinne. Ei minulla ole sellaiseen aikaa eikä mahdollisuutta. Ap

Vierailija
32/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaatteista on todella paljon ylitarjontaa. Me mennään parhaillaan hyvin pienellä budjetilla, mutta en näe syytä ottaa vastaan ilmaisia "ei niin kivoja" vaatteita, jos saan kirpparilta 1-3€/kpl vaikka newbie, lindex yms ihania kukkaprinttejä ja ribbilegsuja yms omaan makuun olevaa. Mieluummin ostan pienellä rahalla ne just täydelliset.

Vierailija
33/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvanvaatteista on todella paljon ylitarjontaa. Me mennään parhaillaan hyvin pienellä budjetilla, mutta en näe syytä ottaa vastaan ilmaisia "ei niin kivoja" vaatteita, jos saan kirpparilta 1-3€/kpl vaikka newbie, lindex yms ihania kukkaprinttejä ja ribbilegsuja yms omaan makuun olevaa. Mieluummin ostan pienellä rahalla ne just täydelliset.

No tämä selittää sitten. Ihan tavallisia pojan vaatteita ne meidän vaatteet on, sitä mitä H&M nyt pari vuotta sitten myi. Mutta ymmärrän toki, että jos kirpparilta saa eurolla ihania merkkivaatteita aidosti ihanilla ja söpöillä kuvilla, niin ei H&M kiinnosta. Ap

Vierailija
34/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. En ole siis missään kirppiksellä omaa pöytää pitänyt, kun tässä ei ole lähellä sellaista paikkaa ja olen tosiaan autoton. Olen netti- ja facekirppareiden kautta tarjonnut suunnilleen jotain kahvipakettia tai vitosta vastaan ja tosiaan tutuille ja puolitutuille ilmakseksi. Ei ole mennyt. Ap

No puhun taas vain omasta puolestani, mutta itselläni on ainakin matalampi kynnys lähteä kirppareita kiertämään, kuin hakemaan nettikirppiskamaa jonkun luota. Varsinkaan parin euron bodyn takia en lähtisi ajelemaan toiselle puolen kaupunkia. Kirppareilla näkyy paljon perheellisiä, sillä on kätevää, että hyvällä tuurilla voi tehdä paljon löytöjä eri pöydistä.

Kai nettikirppiksellä myyt vaatepakettia etkä yksittäisiä vaatteita?

Vierailija
35/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhun taas vain omasta puolestani, mutta itselläni on ainakin matalampi kynnys lähteä kirppareita kiertämään, kuin hakemaan nettikirppiskamaa jonkun luota. Varsinkaan parin euron bodyn takia en lähtisi ajelemaan toiselle puolen kaupunkia. Kirppareilla näkyy paljon perheellisiä, sillä on kätevää, että hyvällä tuurilla voi tehdä paljon löytöjä eri pöydistä.

Kai nettikirppiksellä myyt vaatepakettia etkä yksittäisiä vaatteita?

Juu vaatepaketteja. Ja esim Reiman talvihaalarit ja sellaiset onkin mennyt hyvin kaupaksi, ihan yksittäin tosin ne.

Itselläni ei ollut mahdollisuutta käydä kirppiksillä kun lapseni oli vauva, koska tässä lähellä ei sellaisia ollut, ja bussissa täysiä karjuvan koliikkivauvan kanssa ei tullut lähdettyä kuin pakollisiin paikkoihin, tilasin kaikki vaatteet netistä. En siksi yhtään tiedä millaisia lastenvaatekirppikset on. Ap

Vierailija
36/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viikon pöytävuokra on 50€ niin aika monta euron bodya saa myydä, jotta vaiva kannattaa.

Vierailija
37/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lahjoittanut vauvan vaatteita FBssä ja myynyt kirppiksellä. Pääkaupunkiseudulla löytyy jopa palvelu jossa hakevat kotoa ja hinnoittelevat puolestasi. :)

Maakunnissa voi olla hankalampaa. Onko kunnassasi FBssä roskalava-ryhmä?

Vierailija
38/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lahjoittanut vauvan vaatteita FBssä ja myynyt kirppiksellä. Pääkaupunkiseudulla löytyy jopa palvelu jossa hakevat kotoa ja hinnoittelevat puolestasi. :)

Maakunnissa voi olla hankalampaa. Onko kunnassasi FBssä roskalava-ryhmä?

On roskalava-fb täällä, mutta on käynyt ilmi että siellä pyörii paljon porukkaa jotka hakevat ja myyvät eteenpäin. En oikein tykkää ajatuksesta, että joku tekisi bisnestä ja tienaisi vaatteillani. Jotenkin haluaisin lahjoittaa tarvitseville eikä trokareille. Ap

Vierailija
39/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan halua, pitää olla uutta tai merkkivaatetta.

Vierailija
40/73 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa niitä annetaan ilmaiseksi pakettina eikä kuulemma mene niinkään.