Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ehkä edessä ja vauva isälle:(

Vierailija
14.12.2014 |

Niin. Se on tilanne. Meillä on kesällä syntynyt, toivottu vauva, mutta suhde ei vain oikein toimi. Rakkautta ja suuria tunteita on, mutta molemmilla on niin vahva tarve omaan elämään. Lapsi on meille yhtä tärkeä. Olin ensin sitä mieltä, että totta kai lapsi on aina minulla, mutta mies vaatii vauvan itselleen, jos ero tulee. Aloin miettiä, miksi mä olisin itsestäänselvä vaihtoehto. Onko muita, jotka ovat joutuneet miettimään näin raskaita päätöksiä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:14"]Rehellinen mielipiteeni on, että teillä ei pitäisi olla lasta ollenkaan. Suuri tarve omaan elämään... Miksi ihmeessä olette tehneet lapsen, kun ei se kerta kuvioon istu. Rakkautta on ja suuria tunteita, mutta erota pitäisi. Jessus mitä itsekeskeisyyttä. Antakaa vauva adoptioon, että kunnon vanhemmat ja täyttäkää sitten ne omat tarpeenne, mitkä ajaa lapsen tarpeen yli. Hävetkää. Hyi.
[/quote]

Joskus rakkautta on helpompi antaa, kun ollaan erillään. Kai. Mulle on tullut tunne, että mieheni halusi "voittaa" mut itselleen, pois muilta miehiltä. Joku unelmien poikamies -kuvio :( Vaikka kyllä se mua rakastaa. Nämä on vasta pohdiskeluja. Mun pitää puhua vanhempieni kanssakin.

ap

Vierailija
42/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:03"]Kai se nyt on puolivuotiaan kohdalla melko selvä että menee äitille. Tuonikänen ehkä juuri ja juuri osaa erottaa itsensä äidistään ja tarttee rintaruokintaa jos mahdollista. Isä nyt vielä vaan ton ikäsen kohalla paskempi vaihtoehto. Vuodenpäästä ihan melkeen sama.
[/quote] Muru ei vissiin imetä jos on nytkin erossa vauvasta. Muutenkin jo taskauden alussa varmisti että on hoitajia tarpeeksi ettei tartte itse valvoa vauvan kanssa. Parisuhde ja oma aika oli jo silloin tärkeämpää kuin tuleva vauva.

Vierailija
44/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:14"]Rehellinen mielipiteeni on, että teillä ei pitäisi olla lasta ollenkaan. Suuri tarve omaan elämään... Miksi ihmeessä olette tehneet lapsen, kun ei se kerta kuvioon istu. Rakkautta on ja suuria tunteita, mutta erota pitäisi. Jessus mitä itsekeskeisyyttä. Antakaa vauva adoptioon, että kunnon vanhemmat ja täyttäkää sitten ne omat tarpeenne, mitkä ajaa lapsen tarpeen yli. Hävetkää. Hyi.
[/quote]

Joskus rakkautta on helpompi antaa, kun ollaan erillään. Kai. Mulle on tullut tunne, että mieheni halusi "voittaa" mut itselleen, pois muilta miehiltä. Joku unelmien poikamies -kuvio :( Vaikka kyllä se mua rakastaa. Nämä on vasta pohdiskeluja. Mun pitää puhua vanhempieni kanssakin.

ap
[/quote] Olisit vain pysynyt poissa. Tekisi mieliottaa selvää kuka olet jotta voisi läpsiä sinua vähän.
Tarpeeksi pahaa kun vahingoitit itseäai käytökselläsi, nyt kärsimässä on pieni viaton vauva joka joutuu sekoiluistanne kärsimään :(

Vierailija
45/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen muru???

Vierailija
46/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän vauva ollut kuin muutaman kuukauden, kun Murun oli pakko päästä tuulettumaan ystävänsä kanssa. tämä ystävä vaan sattuu olemaan miespuolinen. tuulettumisreissu kestikin sitten parivuorokautta, Muru yöpyi tämän ystävänsä luona. nukkuivatkin samassa sängyssä vierekkäin, mutta mitään ei tietenkään tapahtunut he vaan keskustelivat. tämän samaisen ystävän kanssa muru on nyt ulkomaan komennuksella töissä. että sellainen äiti tämä Muru on.

Vierailija
48/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:47"]

Mikä ihmeen muru???

[/quote] Tässä vähän muru-taustoja http://www.vauva.fi/keskustelu/3849833/ketju/kuka_on_muru_johon_monessa_ketjussa_viitataan

Vierailija
49/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut koskaan että vauvan ensimmäisenä elin vuonna ei kannata erota. Kyllä se arki siitä tasaantuu ajan kanssa. Erittäin typerää erota heti kun 'vähän nyt siltä tuntuu' olo tulee ja lapsi pieni. Pyristelkääpäs hetki siitä paniikista ja hormonihöyryilystä irti

Vierailija
50/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ja äidin välisessä huoltajuudessa, tai lähivanhemmuudessa, ei ole muuta eroa kuin se, että vauvan olisi hyvä saada rintaa tai e se es rintamaitoa puolenvuoden-vuoden ikään.

Sen jälkeen kyse on vaan läheisyydestä ja vanhemman vastuusta. Jos molemmat voi sitä tarjota, niin lapsen kannalta viikko viikko, tai pienempänä kaks päivää kaks päivää on hyvä vaihtoehto. sillon se vahva suhde säilyy lapsella, ja se on lapselle rikkaus ja voimavara.

Liian usein vaan juuri äidit erossa unohtaa ton lapsen tarpeen, kun ne haluaa kostaa lapsen avulla isälle.

Mutta älkää te nuoret äidit olko samanlaisa urpoja kun 30-50 vuotiaat kolleeganne. Ne sit ihmettelee, et miks lapsella ei oo välejä isään.... kun ne ensin itse on tehneet siitä mahdollisimma hankalaa.

Vierailija
52/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:55"]eihän vauva ollut kuin muutaman kuukauden, kun Murun oli pakko päästä tuulettumaan ystävänsä kanssa. tämä ystävä vaan sattuu olemaan miespuolinen. tuulettumisreissu kestikin sitten parivuorokautta, Muru yöpyi tämän ystävänsä luona. nukkuivatkin samassa sängyssä vierekkäin, mutta mitään ei tietenkään tapahtunut he vaan keskustelivat. tämän samaisen ystävän kanssa muru on nyt ulkomaan komennuksella töissä. että sellainen äiti tämä Muru on.
[/quote]

Ei todellakaan ole mun ystäväni työreissussa kanssani. Ja me osataan kyllä ihan oikeasti vain nukkua. Se on aito ystävyyssuhde.

ap

Vierailija
53/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:03"]Kai se nyt on puolivuotiaan kohdalla melko selvä että menee äitille. Tuonikänen ehkä juuri ja juuri osaa erottaa itsensä äidistään ja tarttee rintaruokintaa jos mahdollista. Isä nyt vielä vaan ton ikäsen kohalla paskempi vaihtoehto. Vuodenpäästä ihan melkeen sama.
[/quote] Muru ei vissiin imetä jos on nytkin erossa vauvasta. Muutenkin jo taskauden alussa varmisti että on hoitajia tarpeeksi ettei tartte itse valvoa vauvan kanssa. Parisuhde ja oma aika oli jo silloin tärkeämpää kuin tuleva vauva.
[/quote]

Imetin kyllä pitkään.

ap

Vierailija
54/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:14"]Rehellinen mielipiteeni on, että teillä ei pitäisi olla lasta ollenkaan. Suuri tarve omaan elämään... Miksi ihmeessä olette tehneet lapsen, kun ei se kerta kuvioon istu. Rakkautta on ja suuria tunteita, mutta erota pitäisi. Jessus mitä itsekeskeisyyttä. Antakaa vauva adoptioon, että kunnon vanhemmat ja täyttäkää sitten ne omat tarpeenne, mitkä ajaa lapsen tarpeen yli. Hävetkää. Hyi.
[/quote]

ap
[/quote] Olisit vain pysynyt poissa. Tekisi mieliottaa selvää kuka olet jotta voisi läpsiä sinua vähän.
Tarpeeksi pahaa kun vahingoitit itseäai käytökselläsi, nyt kärsimässä on pieni viaton vauva joka joutuu sekoiluistanne kärsimään :(

[/quote]

Sen verran olen muutellut yksityiskohtia, että et varmasti minua tunnista.

ap

Vierailija
55/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:03"]Kai se nyt on puolivuotiaan kohdalla melko selvä että menee äitille. Tuonikänen ehkä juuri ja juuri osaa erottaa itsensä äidistään ja tarttee rintaruokintaa jos mahdollista. Isä nyt vielä vaan ton ikäsen kohalla paskempi vaihtoehto. Vuodenpäästä ihan melkeen sama. [/quote] Muru ei vissiin imetä jos on nytkin erossa vauvasta. Muutenkin jo taskauden alussa varmisti että on hoitajia tarpeeksi ettei tartte itse valvoa vauvan kanssa. Parisuhde ja oma aika oli jo silloin tärkeämpää kuin tuleva vauva. [/quote] Imetin kyllä pitkään. ap

[/quote] Pitkään? Kuukauden? Et ole ollut äiti vielä edes pitkään.

Vierailija
56/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se on nussinut muita miehiä kun on töissä ulkomailla. Oliko sama mies kuin viimeksi? Et varmaan tälläkään kertaa kerro miehelle?

Et kyllä ole imettänyt pitkään. Oliko vauva noin kolmekuukautta kun lähdit "komennukselle"?

Vierailija
57/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
58/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ja kipeä asia tämä on! Ei näitä kevyesti mietitä todellakaan. Tässä on kolmen ihmisen elämä kyseessä, tärkein tietysti se pikkuinen.

ap

Vierailija
59/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
60/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:53"]Vaikea ja kipeä asia tämä on! Ei näitä kevyesti mietitä todellakaan. Tässä on kolmen ihmisen elämä kyseessä, tärkein tietysti se pikkuinen.

ap
[/quote] Mutta työkomennus ja oma aika tärkeämpää :( voi pientä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi