Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ehkä edessä ja vauva isälle:(

Vierailija
14.12.2014 |

Niin. Se on tilanne. Meillä on kesällä syntynyt, toivottu vauva, mutta suhde ei vain oikein toimi. Rakkautta ja suuria tunteita on, mutta molemmilla on niin vahva tarve omaan elämään. Lapsi on meille yhtä tärkeä. Olin ensin sitä mieltä, että totta kai lapsi on aina minulla, mutta mies vaatii vauvan itselleen, jos ero tulee. Aloin miettiä, miksi mä olisin itsestäänselvä vaihtoehto. Onko muita, jotka ovat joutuneet miettimään näin raskaita päätöksiä?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, mutta pysykää kämppiksinä ja yhteishuoltajuus.

Vierailija
22/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muru mullekin tuli heti mieleen. eli komppaan 2.sta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeisiin sortuva isäkö on lapsellesi sopiva huoltaja?

Vierailija
24/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta ei voi tehdä jotain kauppatavaraa ja heittopussia. Ei mitään eroa tässä vaiheessa jos ei ole painavaa syytä. Ei oikein toimi ei kuulosta painavalta syyltä. Oma itsekkyys nyt pussiin ja pussin suu kiinni. Kasvakaa aikuiseksi. Menkää vaikka parisuhdeterapiaan. Ette pääse toisistanne kuitenkaan eroon, koska olette aina lapsen vanhempia. Eron jälkeen kaikki on vielä monimutkaisempaa. Sitä paitsi olette niin tuoreet vanhemmat, että ette ole vielä edes ehtineet kasvaa vanhemmuuteen. Sulla on vielä pää sekaisin raskaushormoneista ja miehellä joku paniikki päällä. Siihen ei ole ratkaisuna ainakaan ero.

Vierailija
25/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän pärjäsit jo ulkomaanreissulla kun lli pakko töihin lähteä.
Ettet vaan taas eksynyt väärän miehen sänkyyn?

Vierailija
26/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, kakkonen spoilas eikä Muru päässyt vauhtiin.

Vierailija
27/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:52"]Niin. Se on tilanne. Meillä on kesällä syntynyt, toivottu vauva, mutta suhde ei vain oikein toimi. Rakkautta ja suuria tunteita on, mutta molemmilla on niin vahva tarve omaan elämään. Lapsi on meille yhtä tärkeä. Olin ensin sitä mieltä, että totta kai lapsi on aina minulla, mutta mies vaatii vauvan itselleen, jos ero tulee. Aloin miettiä, miksi mä olisin itsestäänselvä vaihtoehto. Onko muita, jotka ovat joutuneet miettimään näin raskaita päätöksiä?
[/quote]
Äiti saa varmasti puolivuotiaan lapsen yksinhuoltajuuden jos vain haluaa. Isä saa viikonlopputapaamisoikeuden. Ei ukko voi viedä vauvaa sulta, ellet ole alkoholisti tai huumeisiin sekaantunut tms. Vakavaa

Vierailija
28/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme miehen kanssa pojan ollessa puolitoistavuotias, hän jäi isälleen. Olen siis viikonloppuäiti. :) Tähän ratkaisuun päädyttiin koska miehelläni on koko (ihana ja auttavainen)lähisukunsa ympärillään maalla, minä taas asun pienehkössä asunnossa Helsingissä ja omaiseni asuvat usean sadan kilometrin päässä. Lisäksi mies työskentelee paljon kotoa käsin ja voi näin olla myös päivisin pojan kanssa. Minulla on vuorotyö ja poika joutuisi olemaan pitkiä aikoja tarhassa. Järjestely toimii hyvin ja on ollut puhetta että poika voisi ehkä muuttaa luokseni kun lähtee kouluun, eli reilun kolmen vuoden päästä, katsomme silloin miltä tilanne näyttää. 

Vierailija
29/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiltti, jatka nyt tarinaa vaikka kakkonen teki tyhmän tempun.
Pääsitkö nopeasti edustavaan kuntoon synnytyksen jälkeen?

Vierailija
30/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:55"]Kuulostaa kyllä todella ikävältä tilanteelta.  Tottakai ymmärrän, että mieskin on yhtä hyvä hoitaja vauvallenne, kuin sinäkin olet.  Mutta siltikin mielestäni pienen vauvan parhain hoitaja olisi oma äiti.  Eihän vauvanne ole kuin 5-6kk ikäinen? 
[/quote]

No muuten kyllä, mutta mä olen nyt vähän pidemmällä työreissulla, kun sain niim hyvän tarjouksen entiseltä työnantajalta.

ap

Vierailija
31/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:57"]Eikö ympärivuorokautiset hoitajat ollut avain onneen?
Sinähän niin tiesit miten kaikki hoituu vauvan syntymän jälkeen niin että tuskin huomaakaan että se syntyi.
[/quote]

Eihän tämä väsyttävää ole ollut. Siitä olen kiitollinen. Mutta oma identiteetti ja parisuhde on kyllä koetuksella.

ap

Vierailija
32/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:01"]huumeisiin sortuva isäkö on lapsellesi sopiva huoltaja?
[/quote]

Jokunen kokeilu kauan sitten eivät vaikuta enää tähän hetkeen. Jos olisi jotain vielä nyt, se olisi tietysti eri asia.

ap

Vierailija
33/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:32"]Ap kiltti, jatka nyt tarinaa vaikka kakkonen teki tyhmän tempun.
Pääsitkö nopeasti edustavaan kuntoon synnytyksen jälkeen?
[/quote]

Heh. Niin kauan kuin on provohuutelijoita, niin kauan mä uskallan kirjoittaa, eikä tarvitse muutella yksityiskohtia niin paljon. En ole kyllä pahemmin enää viitsinyt, kun mun elämäni on muuttunut ja samoin tämä palsta :(

Mä oon kyllä vanhoissa mitoissa. Paino ei noussut paljon ja vauvakin oli pieni.

ap

Vierailija
34/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:04"]Hyvinhän pärjäsit jo ulkomaanreissulla kun lli pakko töihin lähteä.
Ettet vaan taas eksynyt väärän miehen sänkyyn?
[/quote]

En mä ihan yksin ole iltoja istunut.

ap

Vierailija
35/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö oikeasti olemaan erossa lapsesta? Mieti tarkkaan. Itse olin aikoinani uraihminen, mutta silti muokkasin elämäni niin, että saatoin olla myös lapseni äiti. Kyseessä on kuitenkin kaksi elämää, sinun ja lapsen.

Ja ps. Hyvin meni! Myös uramielessä.

T: vanhempi valtionainen

Vierailija
36/68 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset uskonut että teidän ei kannata tehdä lasta?
Hahmosi muuttuu koko ajan oksettavammaksi vaikket olekaan täällä pitkään aikaan kirjoitellut.

Vierailija
37/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on puolivuotiaan kohdalla melko selvä että menee äitille. Tuonikänen ehkä juuri ja juuri osaa erottaa itsensä äidistään ja tarttee rintaruokintaa jos mahdollista. Isä nyt vielä vaan ton ikäsen kohalla paskempi vaihtoehto. Vuodenpäästä ihan melkeen sama.

Vierailija
38/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:03"]Kai se nyt on puolivuotiaan kohdalla melko selvä että menee äitille. Tuonikänen ehkä juuri ja juuri osaa erottaa itsensä äidistään ja tarttee rintaruokintaa jos mahdollista. Isä nyt vielä vaan ton ikäsen kohalla paskempi vaihtoehto. Vuodenpäästä ihan melkeen sama.
[/quote]

Onko? Eli oikeuteen ei välttämättä tarvitsisi mennä? Sitä kun en todellakaan haluaisi. Enkä tietenkään eroakaan.

ap

Vierailija
39/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen mielipiteeni on, että teillä ei pitäisi olla lasta ollenkaan. Suuri tarve omaan elämään... Miksi ihmeessä olette tehneet lapsen, kun ei se kerta kuvioon istu. Rakkautta on ja suuria tunteita, mutta erota pitäisi. Jessus mitä itsekeskeisyyttä. Antakaa vauva adoptioon, että kunnon vanhemmat ja täyttäkää sitten ne omat tarpeenne, mitkä ajaa lapsen tarpeen yli. Hävetkää. Hyi.

Vierailija
40/68 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi