Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa mielestäsi ihminen, jolla on "levoton sielu"?

Vierailija
15.10.2021 |

Millainen on levoton sielu?

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kuuluisa astrologi sanoi leijonatähtimerkistä

"Elokuun alun leijonien syvältä kumpuava levottomuus........"

Tämä lause jäi mieleeni.

Pitää ainakin minussa paikkansa.

Olen päällepäin tässä ja nyt rauhallinen (keski-ikäinen), voin hyvin lojua paikoillani täysin liikkumatta monta tuntia, teen työtä jossa vaaditaan keskittymiskykyä.

Levottomuuteni on jotain omituista kaukokaipuuta. Se voi olla myös hiukan jotain juurettomuuden tunnetta, koska olen yksineläjä.

Lähdön fiilis on ihanaa, reissun jälkeen huilaan hetken ja kohta alan miettiä milloin ja mihin lähden seuraavaksi. Pidän siitä että saan uusia kokemuksia ja näen erilaisia/uusia paikkoja. En voisi kuvitellakaan elämää jossa asuisin samassa asunnossa edes 10v ja tekisin samaa työtä samojen ihmisten kanssa 15v. Haluan myös kokoajan oppia uutta ja kokeilla jotain uusia harrastuksia.

Vierailija
42/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvälyä kumpuava levottomuus voi syntyä esim juurettomasta lapsuudesta, siitä ettei ole ankkuroitunut mihinkään tai ei löytänyt aikuisenakaan rauhaa mistään esim turvallista ja muutenkin tyydytyävää parisuhdetta joka olisi rauhoittanut levottoman sielun.

Levottomalle sielulle ei vältyämättä sovikaan perinteinen elämäntyyli, loppuelämän kestävä parisuhde, lapset, niiden elämää eläminen ja sukujuhlissa pönöttäminen, 8-16 ennalta määrätty rutiininomainen työ 15v samassa mestassa.

Levoton sielu kaipaa ehkä vapautta, se haluaa vaihtelua, liiketyä ja maisemien vaihtumista.

Levoton sielu voi kaivata rauhoittumista ja ankkuroitumista josssin vaiheessa elämäänsä, mutta hänen täytyy löytää se omalta elämäntyyliltään ja sieltä missä hän viihtyy.

Levotonta sielua ei voi pakottaa toisen haluamiin raameihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstissä 40 mainittiin loppukaneettina että levoton sielu on itsekeskeinen ja muista piittaamaton.

Joku tuolla aiemmin viittasi mt ongelmaiseksi. Joku rinnasti hyvinkin narsistisiin piirteisiin.

Jänmä, eli jos joku sisällään levottomuutta tunteva henkilö ei tee kuten MINÄ haluan ja miellytä MINUN tahtoani eikä tottele MINUA, niin hän on heti jotenkin itsekeskeinen ja muista piittaamaton.

Olisin taipuvainenajattelemaan että monet vähän levottomat sielut on just niitä visionäärejä, oman tiensä kulkioita, maailmaa nähneitä, opiskelleita, elämässään eteenpäin pyrkiviä ihmisiä jotka ELÄÄ eikä sammaloidu paikoilleen.

Vierailija
44/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton sielu = yksinkertainen pösilö.

Vierailija
45/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd? Bibolaari?

Vierailija
46/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alkuvoimiensa vietävissä, ei hallinnassa.

Vierailija
47/131 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen itsekäs ihminen jolla ei ole kykyä sitoutua kehenkään. Vaativa luonne ja vaatii kumppanilta ihan mahdottomuuksia eikä itse anna mitään. 

Älä höpötä. Ei levoton sielu ole mikään luonnevika. Mistä hemmetistä vielä päättelet, että on vaativa luonne? 

Vierailija
48/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaako muut palstan levottomat sielut se jonkun selittämättömän syvältä kumpuavan "kaukokaipuun"?

Se on vain koku ihmeellinen tunne siitä että pitää päästä jonnekin pois sieltä missä nyt olet.

Sille ei löydy selitystä, veri vetää vaan liikkeelle edes hetkeksi. Tuntuu että tukehtuu jos elämä alkaa pysähtyä ja mennä liiaksi tylsäksi rutiiniksi.

Kuulostaako tutulta?

Vierailija
49/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On läheisriippuvainen niin ettei tule toimeen yhtään itsensä kanssa jos pitäisi yksin olla. Pitää olla aina joku toinen viihdyttämässä itseään. Kamalin ja vaativin ihmistyyppi mitä tiedän eikä niitä kukaan jaksa. Eivät keksi yhtään mitään omia harrastuksia vaan koko ajan pitäisi olla ihmisiä viihdyttämässä. 

Nämä tämänkaltaiset kommentit kertoo kyllä siitä että joillain ei ole mitään tajua ihmismielestä eikä käyttäytymismalleista.

Miten ihmeellä tähänkin vedettiin se että jos joku on levoton sielu, se on vaativa, huomionkipeä ja läheisriippuvainen.

Tuo kuvaa enemmän narskun piirteitä.

Levoton voi olla hyvinkin yksineläjä jolla vain muutamia ystäviä, hän menee omia menojaan elämässä eikä roiku muissa, päättää itse mitä tekee ja elää omaa elämää. Levoton sielu kaipaa vaihtelua, uusia asioita elämään, vaikka opiskelua, uuden työn, uudet maisemat, uuden kodin jne. Muuten hän voi olla ihan normaali mukava ja sosiaalinen ihminen. Hän ei vaan sovi perinteisiin raameihin eikä 8-16 liukuhihnatyöhön ja vaipanvaihtoralliin.

Vierailija
50/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani tuohon kaukokaipuuseen liittyy myös se, ettei minulla ole koskaan koti-ikävä. Voin reissailla vaikka pari kuukautta, mutta paluu kotiin tulee aina liian aikaisin. En samaistu yhtään heihin, jotka viikon lomareissun jälkeen jo kaipailevat kotiin tai ajattelevat kuinka ihanaa on olla kotona.

Vierailija
51/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuohon kaukokaipuuseen liittyy myös se, ettei minulla ole koskaan koti-ikävä. Voin reissailla vaikka pari kuukautta, mutta paluu kotiin tulee aina liian aikaisin. En samaistu yhtään heihin, jotka viikon lomareissun jälkeen jo kaipailevat kotiin tai ajattelevat kuinka ihanaa on olla kotona.

Sama jatkaa vielä. Viihdyn siis kotona, minulla on kiva työ ja rakkaita läheisiä. Koti-ikävän puute ei siis liity kurjien asioiden välttelyyn. Olen vain aina ollut tälläinen. Veri vetää reissuihin, olen utelias, enkä pohjimmiltani osaa elää samanlaisena toistuvaa arkea.

Vierailija
52/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaihtaa rauhallista kotikeskeistä elämää, tuntee levottomuutta ollessaan yksin ja hiljaisuudessa, tarvitsee actionia.

Ei välttämättä. Mä olen levoton sielu ja juuri yksinäisyydessä tunnen rauhaa. Sidokset, velvoittava ihmissuhteet jne. tuottavat ahdistusta. Tuntuu hyvältä, kun saa jättää paikalleen jähmettyneet ja ahdistavat sidokset taakse, polttaa sillat ja uusi elämä alkaa. Se uusi elämä lakkaa taas jossain vaiheessa olemasta uusi ja pöytä pitää taas puhdistaa. Siinä välissä voi tuntea hetken onnea ja rauhaa.

Vierailija
53/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen itsekäs ihminen jolla ei ole kykyä sitoutua kehenkään. Vaativa luonne ja vaatii kumppanilta ihan mahdottomuuksia eikä itse anna mitään. 

Kykyä?? Yksinäinen, itsekäs?? Ihan kuin sitoutuminen (ihmiseen) tai halu elää niin olisi joku paremman ihmisen itseisarvo.

Vierailija
54/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkki/mt-ongelmainen

Vierailija
55/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaa aina sisällään jotain, ei rauhoitu koskaan, vaeltelee sekä henkisesti että fyysisesti, eli hakee sellaista paikkaa ja olotilaa jossa ei enää kaipaisi mitään, vaan tuntee tulleensa juuri siihen hetkeen mitä on aina etsinyt.

Tavallaan sellainen ikuinen Eldoradon etsijä.

Vau, tämä oli hienosti sanottu, löydän tästä itseni vaikken koskaan ole ajatellut asiaa noilla sanoilla.

Vierailija
56/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

levottoman sielun motto on: "Vierivä kivi ei sammaloidu."

Vierailija
57/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspersu on levoton sielu

Vierailija
58/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen sielu on levoton, kunnes se löytää levon Jumalassa". t. Kristitty

Vierailija
59/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako muut palstan levottomat sielut se jonkun selittämättömän syvältä kumpuavan "kaukokaipuun"?

Se on vain koku ihmeellinen tunne siitä että pitää päästä jonnekin pois sieltä missä nyt olet.

Sille ei löydy selitystä, veri vetää vaan liikkeelle edes hetkeksi. Tuntuu että tukehtuu jos elämä alkaa pysähtyä ja mennä liiaksi tylsäksi rutiiniksi.

Kuulostaako tutulta?

Minua on nimitetty levottomaksi sieluksi, mutta ennemminkin, olen kokenut ettei minun anneta asettua aloilleni tai sitoutua vaan jatkuvasti vaaditaan eteenpäin menemistä. Minulle eteenpäin meneminen tarkoittaa työtä, jossa voi jatkuvasti kehittyä (siinä kohtaa rutiinikammoisuus tulee esiin), samoin parisuhteen osalta sitoutumista ja suhteen kehittymistä syvemmäksi. Elämän vakiintuminen ja pysähtyminen eivät tarkoita samaa asiaa. Pysähtyneisyyshän on paikalleen jämähtämistä ja rutinoitumista, samoin merkityksellisyyden katoamista ja tylsistymistä. Ei minun ole annettu kiintyä kehenkään tai asettua aloilleen vaan suorastaan ollaan työnnetty reppureissaamaan ja ulkomaille muuttamiseen.  Tietyssä määrin olen levoton sielu ja kaipaan toimintaa ja aktiivisuutta sekä sitä, että työpäivien sisällöt vaihtelevat edes toisinaan. Täällä mainittiin kärsimättömyys ja helposti luovuttaminen. Miettiessäni kahdeksaa kulunutta vuotta ja niitä vastoinkäymisiä joita olen kohdannut, väitän että moni olisi jo luovuttanut. 

Vierailija
60/131 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen sielu on levoton, kunnes se löytää levon Jumalassa". t. Kristitty

"Ei vitussakaan ole!" t. Ateisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi