Mitä tarkoittaa mielestäsi ihminen, jolla on "levoton sielu"?
Kommentit (126)
Ei sitoudu pitkäksi aikaa työpaikkoihin tai asuntoihin. Reissaa paljon, ehkä reppureissutyylillä. Siis tämä tuli ekana mieleen mutta tosiaan käytetäänhän tuota paljon parisuhdemarkkinoillakin. Mielestäni silti kaksi levotonta sielua voi ihan hyvin löytää toisensa ja travellata yhdessä vaikka vuosia.
Ei ole pitkään tyytyväinen mihinkään.
Yksinäinen itsekäs ihminen jolla ei ole kykyä sitoutua kehenkään. Vaativa luonne ja vaatii kumppanilta ihan mahdottomuuksia eikä itse anna mitään.
Mulla on.
Nykyään pysyn jo paikallani paremmin kuin nuorena, mutta mun sisällä on aina sellainen levoton olo niinkuin jotain puuttuisi.
Kaihtaa rauhallista kotikeskeistä elämää, tuntee levottomuutta ollessaan yksin ja hiljaisuudessa, tarvitsee actionia.
Katsomukset, vakaumukset ja periaatteet vaihtuvat monta kertaa elämän aikana. Ehkä siihen kuuluu myös tarve seikkailla, tavallaan etsiä itseään.
Jotkut käyttävät ilmausta lähinnä kielteisessä mielessä: päihteitä, riskikästä ja holtitonta elämää, vaarallisiin porukoihin hakeutumista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pitkään tyytyväinen mihinkään.
No juuri tuo on paras ilmaisu ja kaikki ihmissuhteet alkavat kyllästyttämään nopeasti.
Kuten äitini. Ollaan muutettu liian monesti jo vanhempieni yhteenmenosta alkaen. Nyt äiti ei enää kykene muuttamaan eikä kai haluakaan isän kuoleman jälkeen. Äidin levottomuus vaati perheeltä liikaakin.
Kaunis ilmaus mielisairaasta ihmisestä.
Sanoisin, että olen levoton sielu. Haaveilen paljon, suunnitelmani muuttuvat koko ajan, haluaisin muuttaa kaupungista ja maasta toiseen, en halua parisuhdetta ja olen vaihtanut alaa useamman kerran. Ihmiset kuitenkin kuvailevat minua rauhalliseksi ja ujoksi, eli en ole todellakaan mikään höseltäjä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että olen levoton sielu. Haaveilen paljon, suunnitelmani muuttuvat koko ajan, haluaisin muuttaa kaupungista ja maasta toiseen, en halua parisuhdetta ja olen vaihtanut alaa useamman kerran. Ihmiset kuitenkin kuvailevat minua rauhalliseksi ja ujoksi, eli en ole todellakaan mikään höseltäjä.
Lisäisin vielä, että viihdyn kuitenkin yksin omassa kotona sen sijaan ettäbolisin jossain ihmisten keskellä pörräämässä.
On läheisriippuvainen niin ettei tule toimeen yhtään itsensä kanssa jos pitäisi yksin olla. Pitää olla aina joku toinen viihdyttämässä itseään. Kamalin ja vaativin ihmistyyppi mitä tiedän eikä niitä kukaan jaksa. Eivät keksi yhtään mitään omia harrastuksia vaan koko ajan pitäisi olla ihmisiä viihdyttämässä.
Kai hänen sielunsa vaeltelee jo elinaikana edestakaisin maailmankaikkeudessa. Mihinkähän se sitten päätyneekään loppusijoituksessa, jos hän sattuu vielä uskomaan sielunvaellukseen?
Vierailija kirjoitti:
On läheisriippuvainen niin ettei tule toimeen yhtään itsensä kanssa jos pitäisi yksin olla. Pitää olla aina joku toinen viihdyttämässä itseään. Kamalin ja vaativin ihmistyyppi mitä tiedän eikä niitä kukaan jaksa. Eivät keksi yhtään mitään omia harrastuksia vaan koko ajan pitäisi olla ihmisiä viihdyttämässä.
Millä perusteella levottomuus liittyisi juuri ihmissuhteisiin? Juurihan tuo yksikin kommentoi, että viihtyy hyvin yksin, eikä kaipaa muita ja, että levottomuus näkyy siinä, että haluaa vaihtaa maisemaa ja töitä.
En ole koskaan tyytyväinen elämääni tai itseeni. Kaipaan muutosta.
Hankala ihminen. Ei tiedä itsekkään mitä haluaa
Kaipaa aina sisällään jotain, ei rauhoitu koskaan, vaeltelee sekä henkisesti että fyysisesti, eli hakee sellaista paikkaa ja olotilaa jossa ei enää kaipaisi mitään, vaan tuntee tulleensa juuri siihen hetkeen mitä on aina etsinyt.
Tavallaan sellainen ikuinen Eldoradon etsijä.
mulla on levoton sielu:
olen muuttanut todella usein, olen juureton, en kiinny mihinkään paikkaan, vaikka joihinkin olen mieltynyt
pystyn lähtemään ja jättämään asioita, paikkoja, ihmisiä taakseni enempää surematta, jos tilanne on niin vaatinut; en ole jäänyt anelemaan tai pyytämään, mutta en ole vaihtanut kumppania kuin sukkia, päinvastoin, olisin halunnut pystyä, mutta kun ei, niin menen yksin.
en pysty sitoutumaan mihinkään ilman tarkkaa harkintaa, ja jos nopeasti täytyy päättää, sanon yleensä ei
ei mitään pysyvää, ainoastaan uurnapaikka sukuhaudassa; sinne päätyminen ei enää ole omassa vallassani
pidän raikkaasta tuulesta kasvoillani, olen mielummin sateessa kuin paisteessa, paahteessa, joka ahdistaa ja tukahduttaa
olen huono odottamaan, seisomaan ja kulkemaan jonossa, jos joku on edessä, kuljen mieluiten omia reittejä, vaikka umpihankeen.
rajoja omalle levottomuudelle saan laitettua nyt iän myötä, nuorena oli hankala pysyä paikoillaan ihan konkreettisesti.
Ei kiinnostu koskaan kenestäkään sen syvällisemmin ja on yksin eläjä. Parisuhteet vaihtuu koko iän eikä kiinny kehenkään koskaan.