Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö viime kesän aurinkovoidetta?

Vierailija
31.05.2024 |

Uutisissa varoitellaan, että viime kesänä ostettu aurinkovoide ei ole enää tehokasta. Itse en usko, että voiteet menettäisivät kokonaan tehonsa 12 kuukaudessa, joten käytän niitä illalla, kun aurinko ei porota enää täydeltä taivaalta. Joskus käytän tuubin loppuun ihan tavallisena kosteusvoiteena vaikka talviaikaan. Joka kevät ostan kuitenkin uusia voiteita, jotka pidän erillään vanhoista ja käytän niitä keskipäivän auringolta suojautumiseen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö myyntikikka? Ihan hyvin ovat viimevuotiset suojanneet jopa Espanjan auringolta. Tosin en makaile rannalla vaan liikun aktiivisesti.  

Vierailija
2/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uudet kerran vuodessa. Onhan se putilo ollut sitten jo 12kk avattuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aurinkovoidetta sen verran, että saan sen kyllä ennen seuraavaa kesää loppumaan.

Vierailija
4/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä kauanko siitä valmistuksesta on. Osta pieni pakkaus niin voit uusia joka vuosi. Vaatetus on paras suoja.

Vierailija
5/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä voimassaoloaika. 

Vierailija
6/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikkea tehoaan kadota. Ite en ainakaan ole palanut tänä keväänä vaikka käytän loppukesästä avattua rasvaa.

Vierailija
7/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aurinkovoidetta sen verran, että saan sen kyllä ennen seuraavaa kesää loppumaan.

Voihan sen lopun käyttää pimeän aikaan vaikka jalkavoiteena, turha heittää menemään. Sillä voi jopa putsata nahkakengätkin. Se mikä sopii iholle, sopii myös nahkakengille. Itse käytän tarvittaessa myös puhdistusmaitoa nahkakengille.

Vierailija
8/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Biotherm, ei siinä ole parasta ennen päiväystä !

Vierailija
9/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aurinkovoide, joka säilyy avattuna 12 kk. Avasin sen elo-syyskuussa ja ihan hyvin se on toiminut. Talvella sitä ei ole säilytetty kylppärissä eikä kosteissa tiloissa. 

Vierailija
10/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on päiväykset, säilyvyysaika yleensä pari vuotta.

Kosteusvoiteena en käyttäisi talvella, ne suojaavat kemikaalit ei ole iholle erityisen haitallisia mutta ei hyväksikään..

Vierailija
11/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kyljessä jossain pitäs olla 12 tai 24 ,nuo tarkoittaa kuukausia.

Vierailija
12/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikkea tehoaan kadota. Ite en ainakaan ole palanut tänä keväänä vaikka käytän loppukesästä avattua rasvaa.

Keväällä aurinko on iholle vaarallisempaa kuin kesän lopulla.

Vierailija
13/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Biotherm, ei siinä ole parasta ennen päiväystä !

Voiteissa on yleensä ilmoitettu, että kuinka monta kuukautta purkin avaamisesta sillä on ns. käyttöaikaa.

Vierailija
14/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mineraaleihin perustuvissa suojissa tuolla on yhtä suurta merkitystä kuin kemiallisissa.

Vierailija
15/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni viime kesänä uutisoitiin, että teho ei ollut talven yli hävinnyt, jos voide on säilytetty asianmukaisesti.

Vierailija
16/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt (ehkä väärin) myös sen vaiiuttavan miten ko. purkkia/rasvaa on säilytetty.

Mutta maalaisjäjellä ajateltuna: jos avattu purkki on lojunut jossain rantakassissa auton takapenkillä elokuusta-toukokuulle, välillä helteisessä paahteessa ja välillä jäätyen tuskin enää on "priimaa".

Vs.

Purkki on säilytetty kotona tavallisessa huoneen lämmössä, ei ole paahteessa kuumentunut tai lämpötilavaihteluita jne. niin luulisi olevan "kuin uutta" edelleen.

Vierailija
17/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorcalla viime kuussa käytettiin viime kesän purkit loppuu, kukaan ei palanut ja hyvin toim. Nyt avattiin uudet ja katsotaan jääkö näistä. Uudet pullot ostan aina syksyllä kun rasvoja poistetaan todella halvalla.

Vierailija
18/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain spf 50 -aurinkorasvoja. Lapsille ostan yleensä keväällä uuden purkin ja käytän itse edellisen vuoden aurinkorasvat loppuun. Jos se suoja nyt vaikka puolittuisi talven (jota kyllä epäilen), olisihan siinä ihan hyvät suojakertoimet yhä. Ikinä en ole palanut vuoden tai useamman vuoden vanhalla aurinkorasvalla.

Vierailija
19/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kovasti etsiä putelista juuri sitä mutta ei vain löytynyt. Siispä käytin loput ja tuntui kyllä toimivan.

Vierailija
20/47 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Meikit voi olla vaikka vuodelta kivi ja käpy, mutta aurinkorasvaa en käytä vanhana, enkä laita sitä lapsellekaan.