Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka empaattinen todella olet? (englanninkielinen testi)

Vierailija
11.12.2014 |

Ohessa on engalnninkielinen psykologinen testi, joka antaa arvion siitä, kuinka empaattinen olet ja antaa sinulle empatiaosamäärän Tein ämän testin tänään, ja minua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia lukemia muut saavat. Jos sinulla on vartti aikaa, vastaa kysymyksiin huolellisesti ja kerro tuloksesi täällä. Kysymysten joukossa on muutama, jossa täytyy olla tarkkana, onko väite kielteinen vai myönteinen.

Mitä huolellisemmin vastaat, sitä luotettavampi tulos on. Voit myös kertoa tuloksen yhteydessä, kuinka osuvana sitä pidät.

http://psychology-tools.com/empathy-quotient/

Kiitos!

Kommentit (383)

Vierailija
241/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26/80. Scores of 30 or less indicate a lack of empathy common in people with Autism or Asperger’s Syndrome.

Mää oon kyllä nyt vähän järkyttynyt! :D Oonkohan ymmärtäny kysymykset oikein... Tai vaikuttaisko se, että laitoin ihan muutaman kerran vastauksen "ääripäähän", muuten oli slightly. Huh, olen aina pitänyt itseäni empaattisena ihmisenä :(

Vierailija
242/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

66/80
Pidän itseäni empaattisena ihmisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59/80
Pidän itseäni hyvin herkkänä ja empaattisena ihmisenä kovan kuoren alla.

Vierailija
244/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45/80

pistemäärä on alempi kuin kuvittelin

Vierailija
245/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

62/80

Olisin kuvitellut saavani enemmän, sillä olen erittäin empaattinen ja tunneherkkä, liiankin. Minulla on sama homma kuin jollain toisella vastaajalla, että nuorempana paloin loppuun, kun murehdin läheisten ongelmia ja ahdistuin niistä hirveästi. Olen yrittänyt opetella ottamaan etäisyyttä asioihin, joille en voi tehdä muuta kuin kuunnella ja kommentoida.

Vierailija
246/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:54"]

45/80

pistemäärä on alempi kuin kuvittelin

[/quote]

niin tosiaan voihan tuo johtua siitä että moniin laitoin "slightly"

Vierailija
247/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

67/80.

Kuulostaa totuudenmukaiselta. Olen ns. kiltti tyttö. Mulle on luonteenomaista miellyttää muita, tai toisin sanoen vältellä riitoja. 

Vierailija
248/383 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 39 pistettä, mikä on sinällään vähän ristiriitaista. olen mielestäni empaattinen ihminen ja mietin esim. ystävieni ongelmia pitkään, kunnes keksin niihin ratkaisun. suurin unelmani on pelastaa joskus ihmishenki, haluan auttaa ja siksi opiskelenkin lääkärikiksi. toisaalta taas olen aika huono näyttämään tunteita enkä osaa reagoida muidenkaan tunteenpurkauksiin. sanoisin, että en ole kovinkaan tunteellinen ihminen ja ajattelen enimmäkseen kylmällä järjellä, mutta välitän lopulta todella paljon muiden hyvinvoinnista. ottaa siitä nyt sitten selvää, että olenko empaattinen vai en...

Vierailija
249/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your Empathy Quotient score was 60 out of a possible 80.

Scores above 30 are generally not indicitive of an Autism Spectrum disorder.

Higher scores indicate greater levels of empathy.

Vierailija
250/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuo mittasi enemmänkin tunneälyä kuin empaattisuutta... eivät ole mielstäni aivan sama asia

Vierailija
251/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ap kommentoi. Ensimmäisellä kerralla sain 21, mistä järkyttyneenä palasin heti vastaamaan uudelleen, sillä arvelin kärjistäneeni vastauksiani liikaa. Mutta vaikka kuinka yritin, en voinut rehellisesti vastaamalla saada enempää kuin 24 pistettä. Puolisonikin vielä varmisti, ettei mikään yksittäinen kohta ollut hänen mielestään selvästi väärin.

En tiedä, mitä ajatella tästä. Olen järki-ihminen, minulla ei ole sanottavaa hoivaviettiä eikä kukaan varmasti kuvailisi minua poikkeuksellisen lämpimäksi ja sydämelliseksi. Minulla on kuitenkin rakkaita ystäviä, teen töitä ihmisammatissa enkä hämmenny sosiaalisissa tilanteissa. Arvelin olevani vähän puolenvälin alapuolella, mutta Asperger-rajan alapuolelle jääminen kyllä yllätti.

Testi on pakostakin painotettu jotenkin oudosti... -ap

Vierailija
252/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48

Vähän hämmentynyt olo. Luulin että testi osoittasi mut todella empaattiseksi. Liikutun herkästi ja ihmiskohtalot koskettaa. Englantia osaan hyvin.

Kiitos kun jaoit testin! En olis tällaista hoksannut itse etsiä.

Vierailija
253/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:54"]

Your Empathy Quotient score was 20 out of a possible 80. Scores of 30 or less indicate a lack of empathy common in people with Autism or Asperger’s Syndrome.

[/quote]

Vierailija
254/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:58"]

67/80.

Kuulostaa totuudenmukaiselta. Olen ns. kiltti tyttö. Mulle on luonteenomaista miellyttää muita, tai toisin sanoen vältellä riitoja. 

[/quote]

Tällaista piirrettä minulla ei kieltämättä ole. Muiden tunteet vaikuttavat päätöksiini lopulta aika vähän. Toimin ennemmin niin kuin on oikein tai parasta kuin mistä muut pitäisivät. Tämä on kuitenkin minusta ennemminkin persoonallisuuden piirre kuin empatian puutetta. Itse olen hyvinkin herkkä ihminen mutta kieltämättä enemmän kiinnostunut omista ajatuksistani kuin muiden tunteista. Joo, olen ärtynyt tuloksestani. :) -ap

Vierailija
255/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:49"]

13/80. Olen nyt varmaan muiden ihmisten mielestä hirviö mutta juuri tätä olen yrittänyt kysyä näiltä jotka pitävät itseään hyvin empaattisina: mitä minun sitten pitäisi tehdä kelvatakseni muille ihmisille? En mä voi tunteiksi muuttua joten pitäisikö nyt teeskennellä empaattista vai mitä ehdotatte? Haluaisin huomauttaa, että se olen minä joka hyväksyy hyvinkin erilaisia ihmisiä porukkaan kun taas sitten ne empaattisina itseään pitävät taas hylkivät erilaisia. Eli empaattisuudesta ei seuraa myötätunto tai ylipäätään minkäänlainen kiltti käytös.

Toinen juttu: Tuo testi on ihan täyttä paskaa. Meillä ei edelleenkään ole mitään objektiivista määritelmää empatialle.

[/quote]Luulen, että empaattisuuden vähäisyys aiheuttaa sen, ettet oikein osaa "lukea" ihmisiä ja tilanteita oikein. Ensimmäinen askel empaattisempaan suuntaan olisi se, että ihan oikeasti kuvittelisit itsesi toisen ihmisen asemaan.

Vierailija
256/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuloksen 53. M41v

Vierailija
257/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38. Luulin, että olis ollu enemmän, mutta vastasin aika moneen joko Slightly agree tai Slightly disagree....ehkä olis pitäny vielä enemmän harkita vastauksia.

Vierailija
258/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla sain 28, minkä uskoin johtuvan siitä, etten juuri valinnut ääripäitä vastauksista. Siispä kokeilin uusiksi ottaen mukaan myös vähän enemmän ääripään vastauksia ja sainkin heti pisteiksi 40. Uskon tuon 40 olevan melko lähellä totuutta. Olen hyvin analyyttinen ihminen ja järki voittaa tunteet isoissa ja usein pienemmissäkin päätöksissä. Siitä huolimatta pidän itseäni empaattisena ihmisenä, teen työtä ihmisten kanssa ja sosiaaliset taitoni ovat hyvät.

Vierailija
259/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
260/383 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen 47 ja suurin osa oli minulla slightly, ääripäät selvä vähemmistö puoleen ja toiseen.

M35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi