Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapselle raittiin joulun?

Vierailija
11.12.2014 |

Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.

Kommentit (295)

Vierailija
161/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:06"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa. [/quote] Kyllä ne taas illalla rentoutuu kun saa viinilasin kouraan. [/quote] Pitäisikö sinunkin joskus ottaa lasi viiniä tai löysätä nutturaa, voisi ruveta veri kiertämään päässä. Voin vain kuvitella kuinka hauskaa ja lystikästä seuraa olet, varmasti kaikki ajattelevat jouluna ei helvetti nyt se takakireä Pirjo tulee käymään, ihmiset ahdistuvat pelkän nimesi kuultuaan. Toki näyttävät sinulle parasta tekohymyä ja kun lähdet jokainen huokaisee helpotuksesta, kun ei tarvitse nähdä naamaasi vähään aikaan. Lisäksi saan kuvan jostain juoruämmästä joka vahtaa toisten juomisia pakkomielteenomaisesti, hänelle kaikki jotka ottavat vähänkään alkoholia ovat juoppoja, hän myös sen suureen ääneen kaikille kertoo. Kyllä raivoraittiit ihmiset ovat hauskaa seuraa, varsinkin kiihkoilijat. [/quote] Mistä tiedät olenko Pirjo vai Pekka? Enkä edes ole "raivoraitis". Löydän hauskuutta muualtakin kun juomisesta.

[/quote]

Eli ainoastaan nimi meni väärin, muuten kuvaus sinusta on täydellinen. Toivottavasti ei ikinä törmätä, voi olla että kun tarpeeksi katselisin naamasi heittäisin sinut niskaperseotteella ulos kämpästäni.

Vierailija
162/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluja vietetty lähes 30v ja tänä vuonna tarjolla ensimmäistä kertaa terästettyä glögiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:34"]

Jouluja vietetty lähes 30v ja tänä vuonna tarjolla ensimmäistä kertaa terästettyä glögiä.

[/quote]

siis aina ennen täysin alkottomat joulut!

Vierailija
164/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:20"]

Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.

[/quote]

En anna. Juon sen yhden jouluoluen. Saatanpa jopa ostaa alkoholillista glögiä. Mutta humalassa ei ole kukaan

Vierailija
165/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä kiihkomielisesti kuuluttaa, kuinka alkoholin käyttö kuuluu arkeen ja juhlaan. Toisilla se ei taas kuulu ollenkaan. Molemmat on toisiaan vastaan. Mitä siitä jankkaaminen hyödyttää. Juokaa tai olkaa juomatta.

Vierailija
166/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Parina viime vuonna anoppi on ostanut (alkon) glögipullon, joka on neljän aikuisen voimin juotu sen jälkeen kun lapset ovat menneet nukkumaan. Lasten nähden ei siis ole tuolla koskaan mitään juotu (ja olisin todella yllättynyt jos tänä vuonna tilanne muuttuisi). Kyllä se yksi terästetty glögi poskia kuumottaa ja vähän päähänkin nousee, mutta ei se tietysti kauaa vaikuta aikuisella (isokokoisella) ihmisellä. Jos on jäänyt anopilta pullo hankkimatta niin ei mene mun jouluni siitä pilalle :)

Vierailija
167/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin jo aiemmin olen kirjoittanut, en ole mikään tiukkapipo absolutisti, mutta mulle riittää varsin hyvin alkottelut silloin kun paikalla on vain aikuisia ja lapset selvässä seurassa hoidossa. Se on asennevamma jos väittää että lasten kanssa vesiselvänä olijat on muka kaikki jotain tiukkiksia. Mulla ainakin on sen verran laaja sanavarasto ja ilmaisukyky että voin kertoa faktat alkoholista, hyvät ja huonot, ilman konkreettisiä juomisesityksiä kotona.

117

Vierailija
168/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:09"]Huvittavia nämä "minä juon sen takia että lapsi saa hyvän mallin miten alkoholia kuuluu nauttia". Miksei vaan voi myöntää että juo sen takia että se nousee niin mukavasti nuppiin.
[/quote]

Minä sain siskoltani nimenomaan sen hyvän mallin alkoholin käyttöön. Olen siitä ikuisesti kiitollinen. Isäni on täys alkoholisti ja kun tulin teini-ikään, monet nuorista kokeili alkoholia. Minuakin kiinnosti kokeilla. Onneksi siskoni oli älykäs, ei jeesustellut asialla vaan puhui alkoholin käytöstä vakavasti ja painotti, ettei kännäämisessä ole mitään järkeä. Jos alkoholi kiinnostaa ja maut kiinnostaa, kannattaa maistella.

Olen yksi niistä harvoista, jotka todella osaa nautiskella enkä näe kännäämisessä mitään hienoa. Lasi silloin tällöin hyvää viiniä ruoan kanssa ei tee kenestäkään juoppoa, vaikka miten inttäisitte. Mustavalkoinen ajattelu alkoholin suhteen on todella lapsellista. Eivät karkitkaan, herkut, lukemattomat erilaiset jouluruoat, suklaat ja muut ole mitenkään välttämättömiä, mutta niistä nautitaan maun vuoksi, eikö totta? Oletteko te silti kaikki ahmimishäiriöisiä, kun ette osaa syödä normaalisti perus ateriaa jouluna ;)?

Vierailija
169/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:17"]Minulla nousaa kyllä jo yksi olut hattuun. Oikein säikähdin sitä, enkä uskaltanut mennä 8kk vauvan viereen nukkumaan moneen tuntiin. Raitis joulu todellakin tulossa, alkoholi ei juurikaan kuulu meidän elämään ja hyvä niin.
[/quote]

Kohtuukäyttäjällä se nouseekin. Niillä, joilla kolmekaan ei muka tunnu missään, on jo aika hyvä sietokyky kehittynyt jatkuvan tissuttelun seurauksena. Mullakin käy jo yksi päähän, samoin kuin 90 kg miehelläni. Mutta me ollaankin kohtuukäyttäjiä eikä mitään tissuttelijoita, mies maistaa muutaman kerran vuodessa ja minä ehkä kerran joka toinen tai kolmas vuosi.
[/quote]

No ei kyllä nouse, jos syö samalla :D. Nyt ihan oikeasti jotain rajaa. Viinilasin/hyvän oluen nauttimiseen menee aikaa, minulla saattaa yksi viinilasillisen kestää useita tunteja - kuten ruokailukin. Vaikka olen pienikokoinen nainen, jolla jo puolikas kuoharilasi nousee päähän, jos juo tyhjään vatsaan, niin en ole edes hiprakassa jouluna. Jos te vedätte alkoholia nopeasti tyhjään vatsaan, niin onko ihme, että nousee päähän :)!

Vierailija
170/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei juonut ollenkaan, isä joi paljon, muut sukulaiset oli kohtuukäyttäjiä. Ite otin mallin isästäni joka joi paljon. Kokeilin onko se niin hauskaa mitä väitettiin. Olihan se useamman vuoden ajan. Onneksi tajusin lopettaa.

Vierailija
171/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen syönyt hyvin 5 olutta ei tunnu missään, en itse huomaa mitään ihmeellistä. Saunan jälkeen olut kyllä rentouttaa ja tekee raukeaksi ja muutenkin maistuu pirun hyvälle, sentakia otankin joskus muutaman saunan jälkeen.

Mahtava fiilis, kun on saunonut, juonut muutaman keppanan, aivan voittajaolo :)

Terveisin lähes satakiloinen karju.

Ai niin hyvää joulua kaikille.

Vierailija
172/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:20"]Jos olen syönyt hyvin 5 olutta ei tunnu missään, en itse huomaa mitään ihmeellistä. Saunan jälkeen olut kyllä rentouttaa ja tekee raukeaksi ja muutenkin maistuu pirun hyvälle, sentakia otankin joskus muutaman saunan jälkeen.

Mahtava fiilis, kun on saunonut, juonut muutaman keppanan, aivan voittajaolo :)

Terveisin lähes satakiloinen karju.

Ai niin hyvää joulua kaikille.
[/quote]
Ei munkaan miehellä tunnu, on 80 kilonen. Ite jos joisin viis niin olisin jo ihan kännissä.

Vierailija
173/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään taaperon kanssa vanhemmilleni jouluna, ja aion juoda aina kun on alkoholoa tarjolla. Tämä ei tarkoita että olisin kännissä vaan että hiukan paremmalla mielellä. Seurassa on vanhempien lisäksi 3 muuta aikuists jotka kukaan ei luultavasti juo minua enempää. Lapseni ei ole koskaan nähnyt minua kännissä eikä näe. Kun hän menee nukkumaan se ei tarkoita perseitä olalle. Tarjolla on luultavasti puna ja valkoviiniä, terästettyä glögiä, erilaisia oluita ja siidereitä ja illalla liköörejä tai konjakkia. Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
174/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:20"]Jos olen syönyt hyvin 5 olutta ei tunnu missään, en itse huomaa mitään ihmeellistä. Saunan jälkeen olut kyllä rentouttaa ja tekee raukeaksi ja muutenkin maistuu pirun hyvälle, sentakia otankin joskus muutaman saunan jälkeen. Mahtava fiilis, kun on saunonut, juonut muutaman keppanan, aivan voittajaolo :) Terveisin lähes satakiloinen karju. Ai niin hyvää joulua kaikille. [/quote] Ei munkaan miehellä tunnu, on 80 kilonen. Ite jos joisin viis niin olisin jo ihan kännissä.

[/quote]

Juu, meikäläisen pitäisi kiskoa aika paljon viinaa, että olisin niinsanotusti kännissä ja oluesta vaikka vedän sitä kuinka helvetisti, niin rupeaa lähinnä nukuttamaan jossain vaiheessa, siinä kaikki miten se minuun vaikuttaa.

Se satakiloinen karju :)

Vierailija
175/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo jouluna, kun en ole juonut muutenkaan alkoholia kahteen vuoteen.
Täysi ikäiset lapset ja muut vieraat saavat ottaa jos haluavat.

Miksi Suomessa pitää perustella miksi ei halua sitä viini lasillistakaan ?

Vierailija
176/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:40"]

Minä en juo jouluna, kun en ole juonut muutenkaan alkoholia kahteen vuoteen. Täysi ikäiset lapset ja muut vieraat saavat ottaa jos haluavat. Miksi Suomessa pitää perustella miksi ei halua sitä viini lasillistakaan ?

[/quote]

Kenenkään ei tarvitse selitellä yhtään mitään. Se raja menee siinä jos joku latvasta laho tulee haukkumaan juopoksi kohtuukäyttäjiä joille alkoholi ei todellakaan ole mikään ongelma. Minä en tuollaista hyvällä katselisi, jos joku minulle tulisi tuollaista laukomaan päin naamaa, suuttuisin ihan oikeasti, varmasti katkaisen välit. Ei kenenkään tarvitse kuunnella aiheetonta solvaamista, minä en ainakaan sellaista rupea kuuntelemaan.

Vierailija
177/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:13"]Tässä tulee myös huomioida se, että LAPSET kokevat aikuisten humalatilan ja juomisen hieman eri tavalla kuin aikuiset.
[/quote]
Muistan pitkän ketjun av:lla pari vuotta sitten, missä yhtä väkivaltaisen alkoholistin ja yhtä absolutistin (joka erehtyi kerran lomalla ottamaan siiderin ja lapset alkoivat itkeä kauhuissaan kun saatana oli vienyt äidin tms) lasta lukuunottamatta kaikkien muistot vanhempien alkoholinkäytöstä olivat yksinomaan positiivisia. Itselläni samoin, eli ei ole koskaan haitannut ja kiva kun aikuisillakin on ollut kivaa. Yritänpä kaivaa tuon esiin kun pääsen koneen ääreen.

Vierailija
178/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:40"]

Minä en juo jouluna, kun en ole juonut muutenkaan alkoholia kahteen vuoteen. Täysi ikäiset lapset ja muut vieraat saavat ottaa jos haluavat. Miksi Suomessa pitää perustella miksi ei halua sitä viini lasillistakaan ?

[/quote]

Kenenkään ei tarvitse selitellä yhtään mitään. Se raja menee siinä jos joku latvasta laho tulee haukkumaan juopoksi kohtuukäyttäjiä joille alkoholi ei todellakaan ole mikään ongelma. Minä en tuollaista hyvällä katselisi, jos joku minulle tulisi tuollaista laukomaan päin naamaa, suuttuisin ihan oikeasti, varmasti katkaisen välit. Ei kenenkään tarvitse kuunnella aiheetonta solvaamista, minä en ainakaan sellaista rupea kuuntelemaan.
[/quote]
Ei haukuta kohtuukäyttäjiä, vaan "kohtuukäyttäjiä". Ymmärrä se ero.

Vierailija
179/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:40"]

[/quote]

[/quote]
Ei haukuta kohtuukäyttäjiä, vaan "kohtuukäyttäjiä". Ymmärrä se ero.
[/quote]

Miksi haukut? En minäkään kohtuukäyttäjänä hauku absolutisteja, ymmärrän oikein hyvin, jos joku ei halua juoda tippaakaan eikä se ole minulle ongelma. Kyllä minäkin olen kohtuukäyttäjänä saanut varsinkin ketjun loppupuoliskolta sellaisen kuvan, että kaikki kohtuukäyttäjät ovat alkoholisteja, mikä on typerää syyllistämistä. Ethän sinäkään ole syömishäiriöinen, vaikka nautiskelet erilaisia, mutta tarpeettomia herkkuja ja ruokia jouluna?

Vierailija
180/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koska imetän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän