Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapselle raittiin joulun?

Vierailija
11.12.2014 |

Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.

Kommentit (295)

Vierailija
281/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:40"]

Jaa-a? Enpä nyt ole etukäteen suunnitellut, että jouluna otan kyllä viiniä tai glögiä. Mutta saatan ottaakin. Minkälainen ihminen miettii jo tässä vaiheessa, että "otan kyllä varmasti" tai "en kyllä ota"? Eihän tässä ole vielä edes selvillä, missä sitä joulua vietetään ja mitä syödään.

[/quote]

No kyllä moni ainakin kohta jo alkaa miettimään mitä viinejä ostetaan, mitkä sopii minkäkin kanssa, mikä pullo viedään kylään viemisiksi jne... tai sitten että ostetaanko ollenkaan. Kyllä sitä vaan usein mietitään jo etukäteen. Mulla ei ainakaan ole viinikellaria/-varastoa kotona joten ostan viinin vain kun aijon juoda sitä.

Vierailija
282/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpiirteissään koko tämä ketju todistaa suomalaisten vinksahtanutta asennetta alkoholiin. Toinen osa raivokkaasti kieltää miedotkin alkoholijuomat, toinen puoli sanoo "vain ruoan kanssa lasillinen". Keski-Euroopassa (ja muuallakin maailmalla) useita vuosia eläneenä voin sanoa, että lapset otetaan illallisille mukaan ja viiniä kuluu. Kukaan ei ole "suomalaisittain" kännissä, millään tavoin aggressiivinen tai häiriöksi. Hiprakassa saattaa joskus olla, siinä kaikki. Koska meillä on aikuisten joulu tulossa, ei tarvitse ottaa ap:n nimenomaiseen kysymykseen kantaa mutta voin kertoa että aivan varmasti on jokaisen lajin kanssa siihen soveltuva viini, ja joulusaunaoluet tulossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod.. T: "Raitis" joulupukki

Vierailija
284/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan aattelin juottaa sen tukevaan humalaan

Vierailija
285/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, ei meilla koskaan ole lapset juoneet. Aikuiset aloittavat kuoharilla ja ruoan kanssa sitten punkkua tai valkkaria. 

Vierailija
286/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän saunakaljat, ruokaviinit yms, mutta toivottavasti muuten annatte selvän joulun. Itse muistan joulun pelosta, vihasta, itkusta ja turvattomuudesta. Alkuillasta siivosin lasinsiruja ja hakkasin isää joka kuristi äitiä. Mietin illalla kuolenko tänä yönä vai tappaako isi meidät sittenkin vasta huomenna? Vieläkään en nuku öisin kunnolla ja pienikin rasahdus niin paniikki iskee.

Vierailija
287/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lapsi ... well.. yeah

Vierailija
288/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä juodaan joulunakin ihan normaalisti pullo päivässä. Itse en pakota lapsia juomaan mutta en katso selvinpäin olemista hyvällä.

Vierailija
289/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette.
Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on.

Vierailija
290/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:59"]Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette.
Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on.
[/quote]
oikein!

Vierailija
291/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en juo kuten en ole juonut yhtään pariin vuoteen. En kuitenkaan sulje pois lasia viiniä ruoan kanssa. Kun kerta vauvakin päätti itsensä vieroittaa rinnasta enkä enää imetä.

Mies ottaa todennäköisesti lasin tai kaksi viiniä.

Vierailija
292/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:59"]

Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette. Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on.

[/quote]

No perkele. En tajunnutkaan, että mun maksa nyt sanoo poks ja työkyky on tuhannen päreinä kun vetäisen jouluaattona punkut ruoan kanssa ja sitten miehen kanssa vähän tiukemmat glögitumut kun muksut ovat menneet nukkumaan. Ja tehdään näin myös usen viikonloppuisin. Täytyy tosiaan nyt sitten varoa, ettei tule niitä lipsahduksia (mitä niillä ikinä sitten tarkoitetaankin) tai että ei vaan se putki jää päälle, kun temmotaan punaviiniä ja olutta lauantai-iltana Uutisvuotoa katsellessamme. 

Vierailija
293/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole nähnyt minua koskaan humalassa ja olen luvannut vaimolleni etteivät tule näkemänkään. Lupaus on pitänyt 11 vuotta jo...

Se ei silti tarkoita etteikö viini/viski/rommi maistuisi. Juuri äsken tulin kotiin Keski-Euroopan keikalta eikä laukussa todellakaan ollut piimää vaan, muutama pulloa punaviiniä, kaksi pulloa rommia ja pullo viskiä. 50% alennuksella Suomen hintaan nähden. Ja kun noita tissutellaan, vekarat on mummulassa tai kavereilla yökylässä...

Vierailija
294/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
295/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:59"]

Tilastojen mukaan aika monella teillä "lasillinen laadukasta viiniä" mammoilla lipsahtaa joulunakin pikku tumun puolelle. Aivan sama mitä jeesustelette tai selittelette. Suomen vuotuiset n.8 miljardin kulut alkoholihaitoista eivät kerry puliukkojen toilailuista, vaan teidän "lasillinen tai pari sivistyneesti" tissuttelijoiden lipsahduksista tai lomien ryyppyputkista. Näin se vain on.

[/quote]

No perkele. En tajunnutkaan, että mun maksa nyt sanoo poks ja työkyky on tuhannen päreinä kun vetäisen jouluaattona punkut ruoan kanssa ja sitten miehen kanssa vähän tiukemmat glögitumut kun muksut ovat menneet nukkumaan. Ja tehdään näin myös usen viikonloppuisin. Täytyy tosiaan nyt sitten varoa, ettei tule niitä lipsahduksia (mitä niillä ikinä sitten tarkoitetaankin) tai että ei vaan se putki jää päälle, kun temmotaan punaviiniä ja olutta lauantai-iltana Uutisvuotoa katsellessamme. 
[/quote]
älähtikö koira?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi