Annatko lapselle raittiin joulun?
Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.
Kommentit (295)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:41"] Taitaa olla viinit jo vaikuttaneet aivotoimintaan kun pitää toistella "vitsiä" että lapsilla on raitis joulu kun LAPSET ei juo, hohhoijaa... Pienikin lapsi huomaa helposti käytöksen muutoksen, hajusta puhumattakaan. Omat lapset kavahti jo vauvana alkoholille haisevia sukulaisia. Ei tarvi olla riehuja tai sammuja, sekin jo ärsyttää kun hekotellaan ja lässytellään ihan turhia asioita eikä keskustelutkaan onnistu kun kaveri ei viiden minuutin päästä muista mistä puhuttiin ja toistelee samoja juttuja. Äitini käyttäytyy noin, mieheni isä oli rasittava viisastelija, joka vappuna kuoli lihaville alkoholisteille tyypillisesti aivoverenvuotoon... Alkoholismi kehittyy n 10 vuodessa kun niistä lasillisista alkaa tulla pullollisia. Ei tietysti kaikista tule, mutta etenkin ne joilla ei ole holisteista kokemusta eivät ehkä tuota tajua. Ja toi että juodaan sit kun lapset nukkuu, eikö yöllä voi sattua mitään minkä vuoksi tarvitaan selvää ajatuksenjuoksua tai ajokykyä? Silloin kun itse olen harvoin käynyt viihteellä juomassa, lapsilla on aina ollut selvä hoitaja yön kotona. Mulle joulussa ei ole koskaan ollut pääasia syöminen tai juominen joten mun ei tarvi käyttää alkoholia "parantamaan" ruokien makuakaan. Osaan seurustella vesiselvänä ja nauttia lasten jouluilosta. 117 [/quote] Ja maiääs sanon minä. Omat vanhempani ottivat kyllä joulusaunan jälkeen jouluoluset, eikä heidän käytös muuttunut tippaakaan eikä meitä lapsia ole kyllä ikinä pelottanut se vanhempien kädessä oleva olutpullo. Te ette sitä ymmärrä, koska olette kokeneet jotain traumaattista, mutta normaalikin malli on ja sen aion lapsilleni jakaa :) [/quote] Miksi siitä pitää antaa minkäänlaista mallia. Onko se elämän ehto siinä missä itsestään huolehtiminen. [/quote] Salailu ja piilottaminen on sun mielestä hyvä juttu? Eli mun pitäis nauttia saunan jälkeen olut salassa, ettei lapset tule ikinä näkemään alkoholia? Se johtaa sun mielestä hyvään lopputulokseen? :D [/quote] Idiootti. Ei. Vaan miksi sitä pitää yleensä ottaa. Kun olet aina ottanut tai suku on ottanut. Vedä samalla pillereitä jos sekaisin pitää mennä. Tai keksi parempaa tekemistä kuin se iänikuinen viina.
[/quote]
En juo viinaa, siitä tulee huono olo, en pidä mausta eikä se sovi minulle. Oluesta ja viinistä tulee hyvä, ruoan kanssa hyvä punaviini kruunaa koko ateria. Kunhan lapset ovat täysi-ikäisiä, saavat myös nauttia meidän kanssamme saunan jälkeen oluet jos haluavat ja ruoan kanssa hyvää viiniä. En keksi mitään parempaakaan, terveellisempi vaihtoehto on lasi viiniä lounaalla, kuin ruoan jälkeen mätettävät rasvaiset jälkiruoat.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:13"]
Seksin harrastaminen on terveempää kuin alkoholinkäyttö. Te jotka puolustelette että näytetään mallia juomisesta kun se joskus elämässä kuitenkin tulee eteen niin näytättekö lapsille myös miten seksiä harrastetaan? Tuskinpa.
[/quote]
Rupesiko lapsettamaan?
Oletko ikinä kuullut terveistä miehen ja naisenmalleista, jossa aikuiset ihmiset käyttäyvät ja näyttävät omalla esimerkillä miten asioihin suhtaudutaan, minkälaista on tasapainoinen elämä jne..Yleensä sellaisten perheiden lapset kasvavat myös itse tasapainoisiksi aikuisiksi, jotka ovat kasvaneet tälläisissä perheissä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut.
[/quote]
Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:09"]
Huvittavia nämä "minä juon sen takia että lapsi saa hyvän mallin miten alkoholia kuuluu nauttia". Miksei vaan voi myöntää että juo sen takia että se nousee niin mukavasti nuppiin.
[/quote]
Yksi kalja ei nuppiin nouse, eikä lasi viiniäkään. Känniin tulen ehkä kolmesta oluesta, tuolloin olen kyllä muualla kuin kotona sitä tekemässä. :)
[/quote]
Kyllä mulla ainakin lasi viiniä nuppiin nousee. Ei tulis mieleenkään lähteä vaikka ajamaan sen jälkeen.
Hitto, että täältä vauva.fi:stä löytyy tyhmää väkeä!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:13"]
Seksin harrastaminen on terveempää kuin alkoholinkäyttö. Te jotka puolustelette että näytetään mallia juomisesta kun se joskus elämässä kuitenkin tulee eteen niin näytättekö lapsille myös miten seksiä harrastetaan? Tuskinpa.
[/quote]
Seksin harrastaminen lapsen edessä on sun mielestä normaalia? On meillä vaan kyllä aika tavalla erilaiset arvomaailmat, mun mielestä se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Olen onneksi saanut hyvän kotikasvatuksen.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:13"]
[/quote]
Seksin harrastaminen lapsen edessä on sun mielestä normaalia? On meillä vaan kyllä aika tavalla erilaiset arvomaailmat, mun mielestä se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Olen onneksi saanut hyvän kotikasvatuksen.
[/quote]
Osaatko lukea?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut.
[/quote]
Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D
[/quote]
Unohdetaan nyt nämä jotka siihen yhteen tai kahteen jää.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Perustelusi on nautintoaine :D niin.... Onhan se huumekin sitä. Olet niin kasvanut siihen kiinni. On kai niitä muitakin vaihtoehtoja kuin ryypätä. Onneksi. Miksi sen pitää automaattisesti kuulua elämään. Siksi kun olette siinä kiinni. Se on sitä teidän "naurintoainetta ja kohtuukäyttöä". Kyllä suomalaiset on juoppoa kansaa. Se on teille niin itsestään selvä asia. Ja sen "pitää" kuulua arkeen ja juhlaan. Kyseenalaistakaa joskus... MIKSI? [/quote] Siksi, koska se maistuu hyvälle. Miksi sinä syöt karkkia tai muuta paskaa? Tuhoaa sekin terveyden, pahemminkin kuin kohtuullisesti käytettynä alkoholi. Alkoholilla on jopa terveysvaikutuksia, oletko niitä miettinyt? Lääkekonjakkia on vieläkin käytössä, kuvitella! Ollaan me kyllä juoppoja, huhhuh, että oikein saunan jälkeen olutta pitää litkiä! :D Kohtuukäyttö voittaa tuollaisen suhtautumisen alkoholiin mennen tullen palatessa, väitän myös että kohtuukäyttäjien lapsista tulee tervejärkisempiä kuin kiihkolla ainetta vastustavista. Johan sen näkee näistä viesteistä. [/quote] Kohtuukäyttäjät ei tule palstoille riehumaan vauhkona ja puolustelemaan itseään. Vaan ne jolla kalikka kalahtaa.
[/quote]
Alkoholiin normaalisti suhtautuvat eivät tule palstoille riehumaan ja haukkumaan kohtuukäyttäjiä idiooteiksi ja juopoiksi. Vaan ne, joilla nuppi on sekaisin ihan muusta kuin viinasta. Ota sinäkin olut, jos se sun rautakanki tulis sen avulla ulos..
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:27"]Hitto, että täältä vauva.fi:stä löytyy tyhmää väkeä!
[/quote]
Onko täällä muunlaisia? Joukossa tyhmyys tiivistyy. Pakene kun vielä kerkeät.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Perustelusi on nautintoaine :D niin.... Onhan se huumekin sitä. Olet niin kasvanut siihen kiinni. On kai niitä muitakin vaihtoehtoja kuin ryypätä. Onneksi. Miksi sen pitää automaattisesti kuulua elämään. Siksi kun olette siinä kiinni. Se on sitä teidän "naurintoainetta ja kohtuukäyttöä". Kyllä suomalaiset on juoppoa kansaa. Se on teille niin itsestään selvä asia. Ja sen "pitää" kuulua arkeen ja juhlaan. Kyseenalaistakaa joskus... MIKSI? [/quote] Siksi, koska se maistuu hyvälle. Miksi sinä syöt karkkia tai muuta paskaa? Tuhoaa sekin terveyden, pahemminkin kuin kohtuullisesti käytettynä alkoholi. Alkoholilla on jopa terveysvaikutuksia, oletko niitä miettinyt? Lääkekonjakkia on vieläkin käytössä, kuvitella! Ollaan me kyllä juoppoja, huhhuh, että oikein saunan jälkeen olutta pitää litkiä! :D Kohtuukäyttö voittaa tuollaisen suhtautumisen alkoholiin mennen tullen palatessa, väitän myös että kohtuukäyttäjien lapsista tulee tervejärkisempiä kuin kiihkolla ainetta vastustavista. Johan sen näkee näistä viesteistä. [/quote] Kohtuukäyttäjät ei tule palstoille riehumaan vauhkona ja puolustelemaan itseään. Vaan ne jolla kalikka kalahtaa.
[/quote]
Alkoholiin normaalisti suhtautuvat eivät tule palstoille riehumaan ja haukkumaan kohtuukäyttäjiä idiooteiksi ja juopoiksi. Vaan ne, joilla nuppi on sekaisin ihan muusta kuin viinasta. Ota sinäkin olut, jos se sun rautakanki tulis sen avulla ulos..
[/quote]
Hyi sinua, kehoitat raskaana olevaa juomaan olutta :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut. [/quote] Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D [/quote] Unohdetaan nyt nämä jotka siihen yhteen tai kahteen jää.
[/quote]
Miksi? Sellaisia on suurin osa suomalaisista, tavallisista perheistä, rohkenen väittää. Olen kokoajan puhunut kohtuukäytöstä ja sinä olet teilannut mun ajattelutavan samanlaiseksi kuin juopolla, olut vie ja nainen vikisee jne. Minä yritän korostaa sitä, että jos jokainen suhtautuisi alkoholiin kuten minä suhtaudun (ei mua haittaa, jos joku ei nauti koskaan alkoholia, se on oma valinta, kunhan ei tule aukomaan päätään minulle), olisi tämäkin maa paljon parempi paikka elää.
Minulle tästä keskustelusta tulee sellainen kuva että nämä raivoraittiit ovat skitsoja, jotkut puolihulluja, kärsivät traumoista ja muutenkin ovat rikki. Luulen, että tuollaiset vanhemmat ovat paljon haitallisempia lapsille kuin rennot vanhemmat jotka ottavat pari saunakaljaa tai lasin viiniä.
Voin vain kuvitella missä kaikessa muissa asoissa nämä raivoraittiit ovat ehdottomia, luultavasti lapset pelkäävät omia vanhempia, nämä huutavat lapsille varmaan koko ajan, osa varmasti pahoinpitelee lapsiaan niin henkisesti kuin fyysisesti.
Pelottavaa porukkaa, joku lastensuojeluilmoitus voisi olla näistä ihmisistä paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:35"]Minulle tästä keskustelusta tulee sellainen kuva että nämä raivoraittiit ovat skitsoja, jotkut puolihulluja, kärsivät traumoista ja muutenkin ovat rikki. Luulen, että tuollaiset vanhemmat ovat paljon haitallisempia lapsille kuin rennot vanhemmat jotka ottavat pari saunakaljaa tai lasin viiniä.
Voin vain kuvitella missä kaikessa muissa asoissa nämä raivoraittiit ovat ehdottomia, luultavasti lapset pelkäävät omia vanhempia, nämä huutavat lapsille varmaan koko ajan, osa varmasti pahoinpitelee lapsiaan niin henkisesti kuin fyysisesti.
Pelottavaa porukkaa, joku lastensuojeluilmoitus voisi olla näistä ihmisistä paikallaan.
[/quote]
Teeppäs ls-ilmo. Se ja se perhe ei juo ikinä. Menkää katsomaan mikä siellä on vialla.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut. [/quote] Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D [/quote] Unohdetaan nyt nämä jotka siihen yhteen tai kahteen jää.
[/quote]
Miksi? Sellaisia on suurin osa suomalaisista, tavallisista perheistä, rohkenen väittää. Olen kokoajan puhunut kohtuukäytöstä ja sinä olet teilannut mun ajattelutavan samanlaiseksi kuin juopolla, olut vie ja nainen vikisee jne. Minä yritän korostaa sitä, että jos jokainen suhtautuisi alkoholiin kuten minä suhtaudun (ei mua haittaa, jos joku ei nauti koskaan alkoholia, se on oma valinta, kunhan ei tule aukomaan päätään minulle), olisi tämäkin maa paljon parempi paikka elää.
[/quote]
En ollut se kenen kanssa alunperin jankkasit. Mutta missä suomessa sinä oikein elät?
Kannatan Päivi Räsästä ja olen uskovainen. Annan lapsilleni ehdottomasti raittii. Joulun ja koko elämän. En käytä usein alkoholia, mutta aatoksi ajattelin valko ja punaviini pullot. Juhlan kunniaksi!
Jotain tämän yhden raivoraittiin hulluudesta kertoo se, että epätoivoisesti tehtailee peukkuja tässä ketjussa. Ehkä sinun olisi parempi vain käydä juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa noista sinun ongelmista ja traumoista, vauvafoorumilla ne eivät tule paranemaan koskaan.
Voimia, toivottavasti saat apua ongelmiisi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:35"]Minulle tästä keskustelusta tulee sellainen kuva että nämä raivoraittiit ovat skitsoja, jotkut puolihulluja, kärsivät traumoista ja muutenkin ovat rikki. Luulen, että tuollaiset vanhemmat ovat paljon haitallisempia lapsille kuin rennot vanhemmat jotka ottavat pari saunakaljaa tai lasin viiniä.
[/quote]
Ahh sitä alkoholin parantavaa voimaa. Koko perhe voi paremmin. Minä en huuda enkä pahoinpitele lapsiani, kiitos alkoholin. Huh.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut. [/quote] Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D [/quote] Unohdetaan nyt nämä jotka siihen yhteen tai kahteen jää. [/quote] Miksi? Sellaisia on suurin osa suomalaisista, tavallisista perheistä, rohkenen väittää. Olen kokoajan puhunut kohtuukäytöstä ja sinä olet teilannut mun ajattelutavan samanlaiseksi kuin juopolla, olut vie ja nainen vikisee jne. Minä yritän korostaa sitä, että jos jokainen suhtautuisi alkoholiin kuten minä suhtaudun (ei mua haittaa, jos joku ei nauti koskaan alkoholia, se on oma valinta, kunhan ei tule aukomaan päätään minulle), olisi tämäkin maa paljon parempi paikka elää. [/quote] En ollut se kenen kanssa alunperin jankkasit. Mutta missä suomessa sinä oikein elät?
[/quote]
Ympärilläni on tervejärkisiä ihmisiä, perheeni ja ystäväni. Kiihkoilijoiden ja juoppojen kanssa en ole onneksi missään tekemisissä :)
Kyllä, sillä lasi punaviiniä aikuisilla joulupäivällisellä isovanhempien kanssa ei ole mielestäni juomista sanan varsinaisesssa merkityksessä:) Muuten meillä on aato täysin alkoton ja joulupäivänäkin ehkä tuo ruokaviini.