Annatko lapselle raittiin joulun?
Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.
Kommentit (295)
kylla, joka vuosi, en juo viinia ja alkoholi muussa muodossa ei kuulu meidan jouluun.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:29"]
Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.
T.M38v
[/quote]
Itse aijon olla selvänä, sillä minulle on lapsuuden aikana jäänyt päähän pinttymä, että jouluna jonkun täytyy olla ajokunnossa jos jotain tapahtuu. Vanhemmat joivat jouluisin kohtuudella ja joskus enemmänkin, ja välillä sattui onnettomuuksia ( esim veitsellä leikkuu kämmeneen).. Ikäviä muistoja.
En anna. Ja paria lasia ei todellakaan lasketa.
En. Juon ruoan kanssa viiniä niinkuin aikaisempinakin jouluina. Ja kun lapsi on nukkumassa, otan pari lasia vielä lisää.
Miksi ryyppäisin jouluna kun en ryyppää muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:33"]
Haluaisitko ap valaista, miten lapsi vahingoittuu siitä, jos äiti tai isä juo ruuan kanssa lasillisen tai pari?
[/quote]
No?
Annan lapsilleni raittiin joulun. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Jos vaikka pitäisi auton rattiin hypätä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:29"]
Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.
T.M38v
[/quote]
[/quote]
En tiedä mikä pointtisi mahtaa olla, mutta jos kuvittelet että 100 kiloinen raavas mies tulee 2-3 oluesta känniin olet niin pihalla kuin ihminen voi vain olla. Voin lain mukaan ajaa autoakin vaikka otan 2-3 olutta, tuskin alkometrin viisari värähtäisi juuri ollenkaan minun kohdalla, jos sitä mitattaisiin kun olen pari bisseä juonut.
T.M38v
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:36"]
Nää Päivi Räsäset vois painua nukkumaan tai marttakerhoihin tai ihan miihin vaan.ja vastauksena kysymykseesi en anna. Juon itse viiniä ihan varmasti ruuan kanssa ja tarjoan sitä jopa 16v ja 17v tyttärillenikin.
[/quote]
Räsäsen porukan touhua nimenomaan on tissutella punkkua, ja juottaa sitä alaikäisillekin uskonnon varjolla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:28"]
Vaikkalapsi on jo 14' niin ei saa edes joululounaalla viiniä. Aika tiukkoja ollaan, mutta toisaalta ei ole pyytänytkään.
[/quote]Meillä lapset eivät ole pyytäneet eikä ole tajottu alkoholia alaikäisille.Ei tulis mieleenkään tarjota 14 vuotiaalle ,ei jouluna eikä muutenkaan. Ei meillä kyllä juo aikuisetkaan ;)
ainoa joululahja mitä toivoin lapsena oli että isä olisi selvänä edes tämän joulun
- yh alkoholistin lapsi
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"]
Annan lapsilleni raittiin joulun. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Jos vaikka pitäisi auton rattiin hypätä.
[/quote]
Voi huoh taksit on keksitty! Ja jos tilanne on niin vakava ettei taksia voi odottaa, niin sitten on ambulanssikyydin paikka jo muutenkin. Oletko koko elämäsi 100% vesiselvä "koska jotain voi sattua?"
En itsekään usko aikuisten kännäykseen jouluna, mutta mielestäni hyvään illalliseen kuuluu viiniä lasi tai pari.
Kyllä. Meillä ei alaikäiset juo alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:36"]
Nää Päivi Räsäset vois painua nukkumaan tai marttakerhoihin tai ihan miihin vaan.ja vastauksena kysymykseesi en anna. Juon itse viiniä ihan varmasti ruuan kanssa ja tarjoan sitä jopa 16v ja 17v tyttärillenikin.
[/quote]
Miksi sinä ärsyynnyt noin kovasti toisten juomattomuudesta?
Sama kuin antaisin kaurapuuroa jouluna aamupalaksi, eli normipäivä.
Ei ole tapana juopotella.
Jos tarkoitat aattoa niin kyllä, jos koko joulun pyhää niin en.
Isomummuni pyynnöstä koko meidän puoleinen suku ei juo pisaraakaan alkoholia aattona, joulupäivänä ja tapanina sitten avataan viinipullo ruuan kanssa ja miehille ehkä oluet saunaan.
Joka ainut meidän puolen suvusta on tätä noudattanut vaikka ei oltaisikaan yhdessä. muutama on joutunut selittämään miksi ei mutta joka paikassa on aina ymmärretty.
En =)