Annatko lapselle raittiin joulun?
Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.
Kommentit (295)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:35"]Minulle tästä keskustelusta tulee sellainen kuva että nämä raivoraittiit ovat skitsoja, jotkut puolihulluja, kärsivät traumoista ja muutenkin ovat rikki. Luulen, että tuollaiset vanhemmat ovat paljon haitallisempia lapsille kuin rennot vanhemmat jotka ottavat pari saunakaljaa tai lasin viiniä. Voin vain kuvitella missä kaikessa muissa asoissa nämä raivoraittiit ovat ehdottomia, luultavasti lapset pelkäävät omia vanhempia, nämä huutavat lapsille varmaan koko ajan, osa varmasti pahoinpitelee lapsiaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Pelottavaa porukkaa, joku lastensuojeluilmoitus voisi olla näistä ihmisistä paikallaan. [/quote] Ahh sitä alkoholin parantavaa voimaa. Koko perhe voi paremmin. Minä en huuda enkä pahoinpitele lapsiani, kiitos alkoholin. Huh.
[/quote]
Parempi kyllä, että pysytkin aineesta erossa, jos sen takia alat huutamaan ja pahoinpitelemään lapsiasi! Itse en onneksi ole mitenkään väkivaltainen huutaja, edes kunnolla kännissä. Kaikille se viina ei sovi, teidän kannattaa kyllä pysyäkin siitä erossa jos menette sekaisin.
[/quote]
Et se näköjään osaa sinäkään lukea.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:40"]Annan lapsille raittiin joulun. Itse siemailen punaviinilasillisen ja todnäk saunaoluen. Normaali suhtautuminen alkoholiin antaa lapsille parhaat eväät tulevaisuuteen, kahdesta alkoholiannoksesta meuhkaajat ovat yleensä lapsuudessa saaneet ihan väärän käsityksen alkoholista; vanhemmat joko juoppoja, tai yhtä lailla kiihkoabsolutisteja ja näin ollen lapsetkin ihan sekaisin tuon aineen takia. Kohtuus kaikessa, paras ohjenuora mitä voi antaa :) [/quote] On se kumma että siitä alkoholista pitää yleensä antaa mitään käsitystä. Miksi. Aivan kuin se kuuluisi elämän kuin hengittäminen. Ettehän te anna sodastakaan minkäänlaista käsitystä. [/quote] Sen takia, että se on nautintoaine ja osa meistä nauttii sitä ihan maun takia. Sitähän te sekopäät ette tule koskaan ymmärtämään, kun oma lapsuus on mennyt juoppojen seassa näköjään. Kohtuukäyttö on ihan parasta, kun tykkään hyvästä viinistä ruoan yhteydessä ja saunan jälkeen paras janojuoma on ehdottomasti kolmosolut. :) [/quote] Paitsi että olut ei janoa vie, joten ei se janojuomasta käy. [/quote] Näitten kohdalla taitaa se pullo viedä (miestä) eikä olut. [/quote] Niinhän sä haluat kuvitella. Olen muuten nainen. Ilmeisesti sitten pullon orja kun haluan saunan jälkeen ottaa oluen. Sehän on sun mielestä ihan tervejärkinen suhtautuminen alkoholiin? Pitää mun laistani juoppona? :D [/quote] Unohdetaan nyt nämä jotka siihen yhteen tai kahteen jää. [/quote] Miksi? Sellaisia on suurin osa suomalaisista, tavallisista perheistä, rohkenen väittää. Olen kokoajan puhunut kohtuukäytöstä ja sinä olet teilannut mun ajattelutavan samanlaiseksi kuin juopolla, olut vie ja nainen vikisee jne. Minä yritän korostaa sitä, että jos jokainen suhtautuisi alkoholiin kuten minä suhtaudun (ei mua haittaa, jos joku ei nauti koskaan alkoholia, se on oma valinta, kunhan ei tule aukomaan päätään minulle), olisi tämäkin maa paljon parempi paikka elää. [/quote] En ollut se kenen kanssa alunperin jankkasit. Mutta missä suomessa sinä oikein elät?
[/quote]
Ympärilläni on tervejärkisiä ihmisiä, perheeni ja ystäväni. Kiihkoilijoiden ja juoppojen kanssa en ole onneksi missään tekemisissä :)
[/quote]
Onko raivoraittiit kiihkoilija yhtään sen terveempiä kuin juopot, minun mielestä ei. Kumpikin sairaita omalla tavallaan ja heidän pitäisi hakea apua.
Tää ketju on kyllä todella hupaisa, mutta nyt on alettava laittamaan kotia kuntoon.
Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa.
Onneksi ei ole lapsia niin voin juoda ihan niin paljon kuin haluan. Alkuun shampanjaa, kalojen kanssa valkoviiniä ja kinkun kanssa punaviiniä, illemmalla saunassa pari kaljaa ja ennen nukkumaanmenoa ehkä vielä katsotaan elokuvaa glögimuki kädessä. En joisi näin paljon, jos olisi lapsia. Saattaa olla, etten joisi ollenkaan. En kuitenkaan koe 1-3 alkoholiannosta ongelmaksi lasten seurassakaan. Jos tosta paljon nousee, aletaan olla jo hiprakassa ja sekin voi pelottaa lasta.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix00349
Alkoholinkäytön riskirajat: 1,5 annosta naisilla, 3 miehillä per päivä. Kyllähän sen jo tilastotkin kertovat, että suomalaiset käyttävät runsaasti alkoholia. Suurin ongelma on työssäkäyvät ns. kohtuukäyttäjät. Siis tissuttelijat. Riippuvuuksista on tietysti vaikeaa päästä eroon...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa.
[/quote]
Kyllä ne taas illalla rentoutuu kun saa viinilasin kouraan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]
Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa.
[/quote]
Vielä hupaisampia ovat nämä raivoraittiit, jotka näkee punaista ja huutavat juopoksi, jos joku oikeasti kohtuukäyttäjä ottaa saunaoluen tai HUI, vaikka lasin punkkua joulupöydässä. On kyllä sellaiset laput silmillä, että pelottaa minkälaisia lapsia heidän jälkeläisistään tulee.
Joo, annan lapselle raittiin joulun mutta itse ajattelin ottaa muutaman viinilasillisen kinkun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Vielä hupaisampia ovat nämä raivoraittiit, jotka näkee punaista ja huutavat juopoksi, jos joku oikeasti kohtuukäyttäjä ottaa saunaoluen tai HUI, vaikka lasin punkkua joulupöydässä. On kyllä sellaiset laput silmillä, että pelottaa minkälaisia lapsia heidän jälkeläisistään tulee.
[/quote]
En näe punaista. En huuda juopoksi. Suurin osa vain ei ole kohtuukäyttäjiä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa. [/quote] Kyllä ne taas illalla rentoutuu kun saa viinilasin kouraan.
[/quote]
Pitäisikö sinunkin joskus ottaa lasi viiniä tai löysätä nutturaa, voisi ruveta veri kiertämään päässä. Voin vain kuvitella kuinka hauskaa ja lystikästä seuraa olet, varmasti kaikki ajattelevat jouluna ei helvetti nyt se takakireä Pirjo tulee käymään, ihmiset ahdistuvat pelkän nimesi kuultuaan. Toki näyttävät sinulle parasta tekohymyä ja kun lähdet jokainen huokaisee helpotuksesta, kun ei tarvitse nähdä naamaasi vähään aikaan. Lisäksi saan kuvan jostain juoruämmästä joka vahtaa toisten juomisia pakkomielteenomaisesti, hänelle kaikki jotka ottavat vähänkään alkoholia ovat juoppoja, hän myös sen suureen ääneen kaikille kertoo.
Kyllä raivoraittiit ihmiset ovat hauskaa seuraa, varsinkin kiihkoilijat.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
KUKAAN ei pidä juoppona ihmistä joka juo oikeasti sen yhden. Ei edes tässä ketjussa. Sinä vain jostain syystä haluat kääntää asian noin, helppo arvata miksi. Se yksi-kaksi annosta esim. kerran viikossa on juuri sitä kohtuukäyttöä.
Minulla nousaa kyllä jo yksi olut hattuun. Oikein säikähdin sitä, enkä uskaltanut mennä 8kk vauvan viereen nukkumaan moneen tuntiin. Raitis joulu todellakin tulossa, alkoholi ei juurikaan kuulu meidän elämään ja hyvä niin.
Nämä [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
KUKAAN ei pidä juoppona ihmistä joka juo oikeasti sen yhden. Ei edes tässä ketjussa. Sinä vain jostain syystä haluat kääntää asian noin, helppo arvata miksi. Se yksi-kaksi annosta esim. kerran viikossa on juuri sitä kohtuukäyttöä.
[/quote]
Ja sitäkään ei ole pakko saada joka ikinen viikko. Jos alkoholi jatkuvasti pyörii mielessä, se on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:17"]Minulla nousaa kyllä jo yksi olut hattuun. Oikein säikähdin sitä, enkä uskaltanut mennä 8kk vauvan viereen nukkumaan moneen tuntiin. Raitis joulu todellakin tulossa, alkoholi ei juurikaan kuulu meidän elämään ja hyvä niin.
[/quote]
Kohtuukäyttäjällä se nouseekin. Niillä, joilla kolmekaan ei muka tunnu missään, on jo aika hyvä sietokyky kehittynyt jatkuvan tissuttelun seurauksena. Mullakin käy jo yksi päähän, samoin kuin 90 kg miehelläni. Mutta me ollaankin kohtuukäyttäjiä eikä mitään tissuttelijoita, mies maistaa muutaman kerran vuodessa ja minä ehkä kerran joka toinen tai kolmas vuosi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"] Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa. [/quote] Vielä hupaisampia ovat nämä raivoraittiit, jotka näkee punaista ja huutavat juopoksi, jos joku oikeasti kohtuukäyttäjä ottaa saunaoluen tai HUI, vaikka lasin punkkua joulupöydässä. On kyllä sellaiset laput silmillä, että pelottaa minkälaisia lapsia heidän jälkeläisistään tulee. [/quote] En näe punaista. En huuda juopoksi. Suurin osa vain ei ole kohtuukäyttäjiä.
[/quote]
Kokonaiskulutus 100-prosenttisena alkoholina oli vuonna 2008 noin 10,45 litraa asukasta kohti.
Kymmenesosa juo lähes puolet kaikesta kulutetusta alkoholista.
Naisten osuus alkoholin kokonaiskulutuksesta on kasvanut.
Noin viidennes alkoholia käyttävistä miehistä ja kymmenisen prosenttia naisista juo viikon aikana riskirajan verran tai sitä enemmän.
Alkoholin käyttö painottuu voimakkaasti viikonloppuihin.
Vahva humaltuminen on pysynyt juomatapojen keskeisenä piirteenä.
Tuossa faktat. Eli puhut täyttä palturia, suurin osa osaa käyttää alkoholia kohtuudella.
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/111-alkoholinkaytto-suomessa
Saatan juoda siiderin tai terästeyn glögin, kun lapset nukkuvat. Mieheni on täysin raitis, joten mullakin on kulutus vähentynyt rajusti. Lapset saavat raittiin joulun. :) Mulla ei ollut sellaisia lapsuudessa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"] Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa. [/quote] Vielä hupaisampia ovat nämä raivoraittiit, jotka näkee punaista ja huutavat juopoksi, jos joku oikeasti kohtuukäyttäjä ottaa saunaoluen tai HUI, vaikka lasin punkkua joulupöydässä. On kyllä sellaiset laput silmillä, että pelottaa minkälaisia lapsia heidän jälkeläisistään tulee. [/quote] KUKAAN ei pidä juoppona ihmistä joka juo oikeasti sen yhden. Ei edes tässä ketjussa. Sinä vain jostain syystä haluat kääntää asian noin, helppo arvata miksi. Se yksi-kaksi annosta esim. kerran viikossa on juuri sitä kohtuukäyttöä.
[/quote]
Mun kommenttieni vastauksista voit ihan itse lukea, mitä mieltä raivoraittiit ovat. Olen kertonut rehellisesti alkoholin kulutuksestani ja saan kuulla olevani juoppo (pullo vie naista) ja idiootti. En minä käännä tätä yhtään mitenkään, vastaan vain mulle esitettyihin kommentteihin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:58"]Hupaisia nämä juomistaan puolustelevat "kohtuukäyttäjät". Miksi jatkuvasti tissuttelevat, jopa päivittäin juovat (tai useita annoksia viikossa) kutsuvat itseään kohtuukäyttäjiksi? Siinähän on pahassa koukussa. Tämän ketjun perusteella saa kuvan, että "kohtuukäyttäjillä" vippaa pahiten ja ovat aggressiivisia. Vieroitusoireita? Onneksi tuntemani oikeat kohtuukäyttäjät ovat fiksua porukkaa. [/quote] Kyllä ne taas illalla rentoutuu kun saa viinilasin kouraan.
[/quote]
Pitäisikö sinunkin joskus ottaa lasi viiniä tai löysätä nutturaa, voisi ruveta veri kiertämään päässä. Voin vain kuvitella kuinka hauskaa ja lystikästä seuraa olet, varmasti kaikki ajattelevat jouluna ei helvetti nyt se takakireä Pirjo tulee käymään, ihmiset ahdistuvat pelkän nimesi kuultuaan. Toki näyttävät sinulle parasta tekohymyä ja kun lähdet jokainen huokaisee helpotuksesta, kun ei tarvitse nähdä naamaasi vähään aikaan. Lisäksi saan kuvan jostain juoruämmästä joka vahtaa toisten juomisia pakkomielteenomaisesti, hänelle kaikki jotka ottavat vähänkään alkoholia ovat juoppoja, hän myös sen suureen ääneen kaikille kertoo.
Kyllä raivoraittiit ihmiset ovat hauskaa seuraa, varsinkin kiihkoilijat.
[/quote]
Mistä tiedät olenko Pirjo vai Pekka? Enkä edes ole "raivoraitis". Löydän hauskuutta muualtakin kun juomisesta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:35"]Minulle tästä keskustelusta tulee sellainen kuva että nämä raivoraittiit ovat skitsoja, jotkut puolihulluja, kärsivät traumoista ja muutenkin ovat rikki. Luulen, että tuollaiset vanhemmat ovat paljon haitallisempia lapsille kuin rennot vanhemmat jotka ottavat pari saunakaljaa tai lasin viiniä. Voin vain kuvitella missä kaikessa muissa asoissa nämä raivoraittiit ovat ehdottomia, luultavasti lapset pelkäävät omia vanhempia, nämä huutavat lapsille varmaan koko ajan, osa varmasti pahoinpitelee lapsiaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Pelottavaa porukkaa, joku lastensuojeluilmoitus voisi olla näistä ihmisistä paikallaan. [/quote] Ahh sitä alkoholin parantavaa voimaa. Koko perhe voi paremmin. Minä en huuda enkä pahoinpitele lapsiani, kiitos alkoholin. Huh.
[/quote]
Parempi kyllä, että pysytkin aineesta erossa, jos sen takia alat huutamaan ja pahoinpitelemään lapsiasi! Itse en onneksi ole mitenkään väkivaltainen huutaja, edes kunnolla kännissä. Kaikille se viina ei sovi, teidän kannattaa kyllä pysyäkin siitä erossa jos menette sekaisin.