Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapselle raittiin joulun?

Vierailija
11.12.2014 |

Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.

Kommentit (295)

Vierailija
261/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:33"] Haluaisitko ap valaista, miten lapsi vahingoittuu siitä, jos äiti tai isä juo ruuan kanssa lasillisen tai pari? [/quote] tarvitseeko sitä nyt niin erikseen valaista? kysymys esitettiin. Ei ollut kauheen vaikea.   monella se kaks lasia vaan riistäytyy kahdeks pulloksi. Ja moni lapsi pelkää joulua. Ihan aiheesta. Ihan aikuisten oikeesti. Jokunen lapsi pelkää sitä viinipullon tai kossupullon  vihaista vanhempaa, jokunen lapsi pelkää sitä kahden viinilasin vanhempaa. tai voi olla, että on känniseurue kotona tai molemmat vanhemmat tujussa rennosti. hyvä on herättää ajatuksia aiheesta ja keskustelua. ei se ole sinulta pois, jos joku toinen ei juo jouluna...ei siitä mitään haittaa ainakaan ole. Raittiista joulusta. tai onko?     [/quote] Kenenkään raittiista joulusta ei ole minulle mitään haittaa, kuten ei pitäisi olla minun viinilasillisestanikaan. Ymmärrän, että monilla homma riistäytyy käsistä, että lasillinen muuttuu pulloksi jne, mutta kun kaikilla ei ole sellaista. Siksi en käsitä, kuinka täällä vuosi toisensa jälkeen syyllistetään ja moititaan alkoholisteiksi ihmisiä, joille kohtuukäyttö ei ole ongelma ja joiden lapsille ei aiheudu minkäänlaisia traumoja vanhempien ruokajuomista. Kyllä, olen sitä mieltä että parempi on olla ottamatta, jos ei osaa hallita juomistaan. Mutta ei ole mitään syytä olla ottamatta, jos tietää juovansa vain sen yhden tai kaksi, hitaasti ja nautiskellen, ollen periaatteessa koko ajan ajokunnossa. [/quote] Kuka täällä syyllistää niitä pari lasia nauttivia? Jokainen tehkööt tavallaan. Täähän oli vaan kysymys. AP

[/quote]

Aika moni syyllistää, ihan joka vuosi. Jos sinä nyt satuitkin kysymään ihan vilpittömällä mielellä, niin kaikki eivät kysy. Jo tuo kysymyksen asettelu kertoo paljon asenteestasi...

Vierailija
262/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:33"]

Haluaisitko ap valaista, miten lapsi vahingoittuu siitä, jos äiti tai isä juo ruuan kanssa lasillisen tai pari?

[/quote]

tarvitseeko sitä nyt niin erikseen valaista?

kysymys esitettiin. Ei ollut kauheen vaikea.

monella se kaks lasia vaan riistäytyy kahdeks pulloksi. Ja moni lapsi pelkää joulua. Ihan aiheesta. Ihan aikuisten oikeesti. Jokunen lapsi pelkää sitä viinipullon tai kossupullon  vihaista vanhempaa, jokunen lapsi pelkää sitä kahden viinilasin vanhempaa.

tai voi olla, että on känniseurue kotona tai molemmat vanhemmat tujussa rennosti.

hyvä on herättää ajatuksia aiheesta ja keskustelua.

ei se ole sinulta pois, jos joku toinen ei juo jouluna...ei siitä mitään haittaa ainakaan ole. Raittiista joulusta.

tai onko?

[/quote]

Kenenkään raittiista joulusta ei ole minulle mitään haittaa, kuten ei pitäisi olla minun viinilasillisestanikaan. Ymmärrän, että monilla homma riistäytyy käsistä, että lasillinen muuttuu pulloksi jne, mutta kun kaikilla ei ole sellaista. Siksi en käsitä, kuinka täällä vuosi toisensa jälkeen syyllistetään ja moititaan alkoholisteiksi ihmisiä, joille kohtuukäyttö ei ole ongelma ja joiden lapsille ei aiheudu minkäänlaisia traumoja vanhempien ruokajuomista.

Kyllä, olen sitä mieltä että parempi on olla ottamatta, jos ei osaa hallita juomistaan. Mutta ei ole mitään syytä olla ottamatta, jos tietää juovansa vain sen yhden tai kaksi, hitaasti ja nautiskellen, ollen periaatteessa koko ajan ajokunnossa.

[/quote]

Minusta luonteva ja rento suhtautuminen alkoholiin on paras. Mitään kiellettyä hedelmää tai mystistä ei kannata alkoholista tehdä.

[/quote]

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte kinastella nyt keskenänne. En jaksa enää seurata tätä ketjua. AP

Vierailija
264/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan :) En juo muutenkaan, alkoholi ei kuulu sivistyneeseen elämään :) kivennäisvesi sitruunalla on paras drinkki!

Vierailija
265/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:39"]Saatte kinastella nyt keskenänne. En jaksa enää seurata tätä ketjua. AP
[/quote]
Niin ja se kysymyksen asettelu tuli mieleen joka jouluisesta telkkari mainoksesta.

Vierailija
266/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"]Annan lapsilleni raittiin joulun. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Jos vaikka pitäisi auton rattiin hypätä.
[/quote]
jos jotin sattuu, luulen, että kannattaa soittaa lanssi ja keskittyä ensiapuun

Vierailija
267/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan. Kun en juo koskaan muulloinkaan niin miksi joisin jouluna. Limppari on miljoona kertaa paremmaa kuin alkoholilinen juoma.

Vierailija
268/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Juon ehkä lasillisen glögiä joka sisältää alkoholia.

Vierailija
269/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a? Enpä nyt ole etukäteen suunnitellut, että jouluna otan kyllä viiniä tai glögiä. Mutta saatan ottaakin. Minkälainen ihminen miettii jo tässä vaiheessa, että "otan kyllä varmasti" tai "en kyllä ota"? Eihän tässä ole vielä edes selvillä, missä sitä joulua vietetään ja mitä syödään.

Vierailija
270/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juon koko joulun ajan Karhu olutta

Vierailija
271/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varnasti juon jouluna olutta ja viiniä, ihan niinkuin muutenkin usein viikonloppuisin. Mitään kännejä ei tarvitse kuitenkaan vetää.

Oma isäni oli alkoholisti ja niitä kaatokännisiä lapsuuden jouluja en mitenkään lämmöllä muistele. Ehkä noi omat muksut tajuavat, että sitä alkoholia voi käyttää ihan fiksustikin osana juhlaa ja arkeakin. Tabua siitä ei tarvitse tehdä. 

Vierailija
272/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän nyt on päivänselvää!! Eli kyllä annan.

Vierailija
273/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lapsille tunnelmallisen, iloisen, perinteisen joulun ison suvun kesken. Oikein odotan sitä jo, niin kuin lapsetkin. :) nautitaan herkullisia perinneruokia, joiden kanssa lasillinen hyvää viiniä. Tarkoin valikoituja lahjoja ja joka vuosi sama ohjelma joulusaunasta pukin tuloon.

Raivoraitis taisi olla se sana, mitä tarkoitit hyvä ap.

Vierailija
274/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"]

Annan lapsilleni raittiin joulun. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Jos vaikka pitäisi auton rattiin hypätä.

[/quote]

Voi huoh taksit on keksitty! Ja jos tilanne on niin vakava ettei taksia voi odottaa, niin sitten on ambulanssikyydin paikka jo muutenkin. Oletko koko elämäsi 100% vesiselvä "koska jotain voi sattua?"

En itsekään usko aikuisten kännäykseen jouluna, mutta mielestäni hyvään illalliseen kuuluu viiniä lasi tai pari. 
[/quote]
Eikö vasta ollu viime jouluna keskustelua siitä että jos taksilla viet lasta terveyskeskukseen sen takia että et pysty ajamaan, niin sieltä ilmottavat eteenpäin.

Vierailija
275/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:52"]Annan lapsille tunnelmallisen, iloisen, perinteisen joulun ison suvun kesken. Oikein odotan sitä jo, niin kuin lapsetkin. :) nautitaan herkullisia perinneruokia, joiden kanssa lasillinen hyvää viiniä. Tarkoin valikoituja lahjoja ja joka vuosi sama ohjelma joulusaunasta pukin tuloon.

Raivoraitis taisi olla se sana, mitä tarkoitit hyvä ap.
[/quote]
Mikä raivoraitis se on joka jouluna jättää juomatta.

Vierailija
276/295 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan ranskalaisten luonteen; olen sensuelli, juon viiniä ruuan kanssa ja nautin lapsista yhtenä osana elämästäni, mutta vain yhtenä.  En ikinä ole ollut humalassa, enkä ikinä laiminlyönyt lapsiani.

Vierailija
277/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut ikinä humalassa jouluna, eivät myöskään omat vanhempani. Olen selvinpäin aina ollessani lasteni kanssa ja haluan antaa sen mallin myös heille. 

Tosin ajattelen, että yksi viinilasillinen sitten kun lapset ovat menneet jo nukkumaan olisi kyllä haaveissa. Ja tämä siksi, että olisi ihana vain kuunnella rauhallista musiikkia kynttilöiden loisteessa ja hengähtää hetkinen ennen kuin itse kömpii nukkumaan. Tähän vielä mainittakoon, että en käytä alkoholia juuri lainkaan. Ehkä kerran puolessa vuodess lasi viiniä? Sekin liian yläkanttiin tällä hetkellä. 

Nautin enemmän siitä että saan viettää lasteni kanssa aikaa ja he saavat turvallisen lapsuuden. En kaipaa alkoholia elämääni. 

Vierailija
278/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:06"]Tippaakaan ei jouluna juoda. Itse en juo koskaan muulloinkaan, mies juo pari kertaa vuodessa.
[/quote]

Pistän paremmaks. Ikinä en oo juonu, ikinä en aio juoda ja mies saa vaan haistella avattua olutpulloa jouluaattona lasten mentyä nukkumaan. Tuuletan toki tietty kämpän sen jälkeen. Alkoholi hyi. Siis yök.

Vierailija
279/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:06"]Tippaakaan ei jouluna juoda. Itse en juo koskaan muulloinkaan, mies juo pari kertaa vuodessa.
[/quote]

Pistän paremmaks. Ikinä en oo juonu, ikinä en aio juoda ja mies saa vaan haistella avattua olutpulloa jouluaattona lasten mentyä nukkumaan. Tuuletan toki tietty kämpän sen jälkeen. Alkoholi hyi. Siis yök.
[/quote]
Taas jollekkin on ongelma jos joku ei juo :D

Vierailija
280/295 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle en viiniä tarjoa ;) Mutta itse kyllä otan lasin tai kaksi ruuan kanssa sekä mahdollisesti konjakkia kahvin kanssa. Aikuiset saavat myös pienen löräyksen punaviiniä glögin sekaan makua tuomaan. Kännissä/hiprakassa ei tule kukaan olemaan. Kyllä lapsen pitää nähdä alkoholin käyttöä (toki oikeassa mittasuhteessa) jotta hänelle tulee terve suhtautuminen alkoholiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän